Maxxecu kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aaape
    replied
    Originally posted by airovaurio View Post
    Tutkiskelin tuota veden lämpötila-anturia ja minulla se on 4 napanen. Mitenhän tuon kytkentä menee?
    1/2 on mittaristolle ja 3/4 eculle

    Leave a comment:


  • airovaurio
    replied
    Tutkiskelin tuota veden lämpötila-anturia ja minulla se on 4 napanen. Mitenhän tuon kytkentä menee?

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by airovaurio View Post
    Varmistan vielä eli onko tuo vakio anturi = yleismalli eli sille löytyy kalibroinnit suoraan?
    Kyllä, bmw käyttää boschin yleismallista lämpösensoria, tuo 2 pinninen... itselläkin ollut käytössä. (sensori jossa vain 1 pinni, on mittaristolle. vaikkakin kummassakin on 2pin junior liitin.)

    Leave a comment:


  • airovaurio
    replied
    Varmistan vielä eli onko tuo vakio anturi = yleismalli eli sille löytyy kalibroinnit suoraan?

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by peltju36 View Post
    Olikos Maxxecu Race:ssa tyhjäkäynti venttiilille määritty joku oma GPO?
    Lisäksi en löytänyt pinnijärjestystä? :think
    Ei oo ennalta määrättyä, 2pin tyhjäkäynti moottorilla diodi piiriin, 3pin venalla keskimmäiseen +12 ja reunat GPO outteihin Idle valve ja Idle valve reverse

    Originally posted by airovaurio View Post
    Mitenkäs vedenlämmöt kannattaa maxxecuun viedä, saako vakioanturilta ymmärrettävää tietoa? Nakutusantureille ei m50 johtosarjassa ole valmiita johtoja, onko tarpeellista vetää lisää johtoa? M52b28 koneena.
    Vakio vedenlämpö toimii ok, yleismallinen bosch kalibrointi löytyy suoraan.

    M50 johtis taitaa olla V1 aikakauden suunnittelua ja ei ole nakuanturille johtoja, joten jos haluaa ja omistaa Race purkin 2. liittimeltä nimetyt pinnit kytkee..

    Leave a comment:


  • airovaurio
    replied
    Mitenkäs vedenlämmöt kannattaa maxxecuun viedä, saako vakioanturilta ymmärrettävää tietoa? Nakutusantureille ei m50 johtosarjassa ole valmiita johtoja, onko tarpeellista vetää lisää johtoa? M52b28 koneena.

    Leave a comment:


  • peltju36
    replied
    Olikos Maxxecu Race:ssa tyhjäkäynti venttiilille määritty joku oma GPO?
    Lisäksi en löytänyt pinnijärjestystä? :think
    Last edited by peltju36; 08-06-2020, 22:30.

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by 330Driver View Post
    Mitenkäs sais toteutettua e36 vakioilmastoinnin toimimaan maxxecun kanssa ja volvon t5 moottorilla? Että sais alkuperäisen ac napin toimimaan?
    Eikai tuo AC painikkeen toimintaan saattaminen kovinkaan ihmeellinen pitäs olla, monesti tuo AC painike viedään ecun läpi vaan tuon kasvavan kuorman vuoksi, joten joutokäynti kierroksia pitää kasvattaa...

    Jotenka Digital inputtiin, ecusta GPO out ohjaamaan relettä joka käskyttää painekytkimenläpi ilmastoinnin kompressorin hihnapyörän magneettikytkintä...

    User output siihen GPO outtiin if RPM +jotain (moottori käy) + digital input active (painike painettu) [Nämä nyt vastaavat varmaan kaikissa purkeissa eikä vaan maxxecu kohtasia juttuja]


    Kommenttina noihin valo hommiin, itsellä tullu laitettua noita vakio varotusvaloja ecun ohjaamiksi, joko advanced warningien kautta vilkkuviksi kun "1. steppi" täyttyy ja kovempia toimia sitte kun isompia virheitä tapahtuu ja sitte palaa yhtenään yms. ihan kiva lisä, vaikka ei koskaan toivos niitä näkevän, varsinki kun GPO:outteja tuntuu jäävän yli kokoajan enemmän muutenkin kun siirtyy CAN väylä ohjattuihin laitteisiin enemmän ja enemmän..
    Last edited by Exami; 29-05-2020, 10:08.

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    E36

    Mitenkäs sais toteutettua e36 vakioilmastoinnin toimimaan maxxecun kanssa ja volvon t5 moottorilla? Että sais alkuperäisen ac napin toimimaan?

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by Keme View Post
    Toisaalta; sillä mittariston öljynpainevalolla ei tee yhtään mitään. Pistää koneeseen 0-10bar öljynpainemittauksen -> vetää piuhan Maxxecuun ja laittaa turvakatkaisun RPM/BAR suhteen. Paljon varmempi ja hyödyllisempi systeemi kuin orggisvalon katselu.
    näin on mullakin laitettu, ja cel valo maxxeculta käytössä. Tykkään ite että kaikki pelaa niinku orkkiksessa siks pidän myös mittarivalon toiminnassa. Ja sitä kysyjäkin kysyi. Mut näitä voi tehdä niin monella tapaa ja kaikki tekee just niinku ite tykkää

    Leave a comment:


  • Keme
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    Jos haluat mittariston Öljynpainevalon käyttöön kannattaa laitta sopiva haarotin suodatinjalle mihin saat sen M52 oman kellon kiinni ja siitä johto taas sinne x20 liittimeen, itellä on tämä johon oon tehny vielä kierretapilla yhden kierteen lisää maxxecun paineanturille sen voi porata tuohon tasaseen kohtaan.
    Toisaalta; sillä mittariston öljynpainevalolla ei tee yhtään mitään. Pistää koneeseen 0-10bar öljynpainemittauksen -> vetää piuhan Maxxecuun ja laittaa turvakatkaisun RPM/BAR suhteen. Paljon varmempi ja hyödyllisempi systeemi kuin orggisvalon katselu.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Oma. Kysymys. Miten nämä asetukset kuuluu olla? Ryöstin signaalin abs anturin johdoista. Kokeilin sekä miinusta että plussaa maxxecun vr tuloon ja rengasta pyörittämällä en saa mitään nopeutta aikaseksi. Kokeilin myös kytkeä abs anturin maan sensor groundiin samalla kun toinen johto maxxecun vr tulossa mutta ei pelaa näinkään. Yleismittarilla mitatessa anturin vastus muuttuu kun rengasta pyörittää eli maxxecun päässä joku on väärin. Ja kyse siis E36 abs+asc:llä.

    EDIT: en tiedä missä oli bitti väärin,lähti pelaamaan eikä abs boksikaan ota itteensä. Eli jos boksi on e36 abs+asc mallinen niin maxxecun digital/vr inputtiin anturin signaali niin pelaa. Maajohdosta ei toiminut.
    Last edited by janne[l; 05-06-2020, 05:56.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by airovaurio View Post
    Miten kannattaisi ratkaista e36 m52b28 moottoriin maxxecu race + m50 maxxecun johtosarja: Tarvis saada korin orggissähköihin liitettyä.
    Mittaristolle tarviis ainakin kierrokset ja mielellään öljynpaine ja jäähdytysnesteen lämpötila, laturin merkkivalo ja startille virrat. Nopeusmittari ei varmaankaan kulje moottorin johtosarjojen kautta?
    Hommattuna on jo korin liittimeen sopiva vastakappale, itse mietin että maxxecun outputeista johtoa vaan tuohon koriliittimeen oikeisiin pinneihin mittariston tietoja varten. Saakohan ne skaalattua sitten maxxecusta että näyttäävät oikein?
    Onkohan vielä jotakin olennaista tässä mitä en ole hoksannut?
    kierrokset saat maxxecun gpo/tacho outputista, varmista ettei se ole jo kytketty muulle (luultavasti ei) se vaan x20 liittimeen josta menee mittarille. Sitten conffaat viisarin tacho test modella kohilleen. (ei tarvi autoa käynnistellä).
    Jos haluat mittariston Öljynpainevalon käyttöön kannattaa laitta sopiva haarotin suodatinjalle mihin saat sen M52 oman kellon kiinni ja siitä johto taas sinne x20 liittimeen, itellä on tämä johon oon tehny vielä kierretapilla yhden kierteen lisää maxxecun paineanturille sen voi porata tuohon tasaseen kohtaan. https://www.tarvikemotti.com/https:/...ohkoon-m12x15/ voit toki myös käyttää yhden outputin millä ohjaat valoa mutta minä en tuhlaisi sitä siihen.
    Ja jäähdytin nesteelle sama juttu, sinne kanteen vaan vakio paikalle M52 oma anturi ja ne kaksi piuhaa x20 liittimeen.
    Laturilta myös se yks piuha x20 liittimeen, laturi ei ilman sitä taida edes ladata jos oikein muistan.
    Starttia ohjataan maxxeculla, siinä johtosarjassa on varmaan sille se oma piuha. Sitten vaan se iso virtakaapeli kiinni mikä naittaa laturin ja startin siihen akunvirran ulosottoon. Nopeustieto perältä ei mene konetilan kautta eli se toimii suoraan.
    Lisäksi viä laitat laatikolta Pakkivalokatkasimelta ne kaksi piuhaa x20 liittimeen niin sekin pelaa.
    Last edited by janne[l; 20-05-2020, 12:22.

    Leave a comment:


  • airovaurio
    replied
    Miten kannattaisi ratkaista e36 m52b28 moottoriin maxxecu race + m50 maxxecun johtosarja: Tarvis saada korin orggissähköihin liitettyä.
    Mittaristolle tarviis ainakin kierrokset ja mielellään öljynpaine ja jäähdytysnesteen lämpötila, laturin merkkivalo ja startille virrat. Nopeusmittari ei varmaankaan kulje moottorin johtosarjojen kautta?
    Hommattuna on jo korin liittimeen sopiva vastakappale, itse mietin että maxxecun outputeista johtoa vaan tuohon koriliittimeen oikeisiin pinneihin mittariston tietoja varten. Saakohan ne skaalattua sitten maxxecusta että näyttäävät oikein?
    Onkohan vielä jotakin olennaista tässä mitä en ole hoksannut?

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Originally posted by bumer3 View Post
    Joo katkaisija eikä anturi
    Itse suosin M50 asennuksissa seuraavaa comboa suodatin jalkaan:



    (tähän porataan isompi reikä)



    ja tämä siihen kiinni, 1 sensorilla lämpö ja paine, 4johtoa tarvitsee kytkeä, ja maxxecusta löytyy lämpötilalle sopiva skaala suoraan...


    Edit: ei tietoa m50 valmisjohtosarjasta, että miten siellä on johtoja varalla..

    Leave a comment:

Working...
X