mitä ahdinta suosittelette kun toi vanha menee vaihtoon koska on hajalla, ja mikä isompi sopisi suoraan tai todella helposti :?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525 tdsa:n ahtimen vaihto
Collapse
X
-
Tuohon Garretin laippaan sopii kaikki Schwitzerin ja Holsetin pienilaippaiset mallit, myös öljykierrot sopii ihan samanlaisina.
Mutta vaikka joku Garretin T3-4 hybridi voisi olla sopiva, vaikka esim. 52mm pakopesällä ja 50 mm imulla, riittää noihin tehoihin ja herää pirun alhaalta.
Sitten suurempiin tehoihin vaikka 55 pako ja 52 tai 54 mm imupesä on hyvä. Herää sekin aikaisin mutta ei maantiellä pidä turhia paineita alakertaa rasittamassa. Kuormitettaessa kuitenkin herää heti.
Garretilla on tosin hyvin tarjota erilaisia pesäkokoja, Schwitzer on aika vanhanaikanen eikä paljoa ole vaihtoehtoja.
Holset on oma suosikki, ja vahvalla laakeroinnilla, nykyaikaisia pesäkokoja ja paljon siipivaihtoehtoja löytyy. Halvat osat.
Kannattaa kysellä vaikka Pro Turbolta tarjouksia ja mitä he yleensä suosittelevat.
Jos elementtejä aiot vaihtaa niin sitten tarviit suuremman turbon kuin nuo, tai vähintään tuon 54 / 55 millisen ettei kone pala, mieluummin Holsetin H1C/E pesäkoolla 54/57 mm (imu/pako).F11 530D xDrive
Comment
-
-
Originally posted by LASSI-Selementtejä???
Pienemmälläkin teholla ajettaessa suuremmista elementeistä on hyötyä siksi että ruiskutusaika lyhenee ja voidaan käyttää sopivampaa ruiskutusennakkoa, tämä lisää tehoa samalla syöttömäärällä verrattuna pienempään elementtiin.
Myös jakajapumppuihin voidaan vaihtaa nestepää, eli se ainut elementti mikä pumpusta löytyy, vaikutus on sama kuin edellä kuvatussa tapauksessa. Traktoreista usein saadaan 12 millisiäkin nestepäitä.F11 530D xDrive
Comment
-
-
Originally posted by Mauri H.Originally posted by Dj NiksperiNo kyllähän olen kuullut legendaa tuosta salossa pyörivästä superdiisselistä ! Kiinnostaisi kyllä nähdä tuo laite...voisi olla mielenkiintoinen näky...jos vaan passaa! :lol: :lol: 8) :lol: :lol:
Perhanan BMC:n ilmanputsari on ihan perseestä, tuntuu ahdistavan aivan älyttömästi, pitää korvata Piper Crossilla.BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Dj NiksperiOriginally posted by Mauri H.Originally posted by Dj NiksperiNo kyllähän olen kuullut legendaa tuosta salossa pyörivästä superdiisselistä ! Kiinnostaisi kyllä nähdä tuo laite...voisi olla mielenkiintoinen näky...jos vaan passaa! :lol: :lol: 8) :lol: :lol:
Perhanan BMC:n ilmanputsari on ihan perseestä, tuntuu ahdistavan aivan älyttömästi, pitää korvata Piper Crossilla.
Eihän se mitään pölläyttänyt kun ei painanut edes kaasua :lol:
Nyt säätöjen jälkeen pölläyttää, ja kulkeekin ihan kivasti vaikka laskin eilen ahtoja hiukan.F11 530D xDrive
Comment
-
-
Originally posted by Mauri H.Originally posted by LASSI-Selementtejä???
Pienemmälläkin teholla ajettaessa suuremmista elementeistä on hyötyä siksi että ruiskutusaika lyhenee ja voidaan käyttää sopivampaa ruiskutusennakkoa, tämä lisää tehoa samalla syöttömäärällä verrattuna pienempään elementtiin.
Myös jakajapumppuihin voidaan vaihtaa nestepää, eli se ainut elementti mikä pumpusta löytyy, vaikutus on sama kuin edellä kuvatussa tapauksessa. Traktoreista usein saadaan 12 millisiäkin nestepäitä.
vm. 87 ja vanhemmissa on mekaaninen ja sitä uudemmissa elektroninen pumppu.
Jos tavoitteena on reilusti yli 200 hv niin silloin sen elementin joutuu vaihtaan!525iA -91
518i -90
324tdic -88
Comment
-
-
Originally posted by rei7pir8Originally posted by Mauri H.Originally posted by LASSI-Selementtejä???
Pienemmälläkin teholla ajettaessa suuremmista elementeistä on hyötyä siksi että ruiskutusaika lyhenee ja voidaan käyttää sopivampaa ruiskutusennakkoa, tämä lisää tehoa samalla syöttömäärällä verrattuna pienempään elementtiin.
Myös jakajapumppuihin voidaan vaihtaa nestepää, eli se ainut elementti mikä pumpusta löytyy, vaikutus on sama kuin edellä kuvatussa tapauksessa. Traktoreista usein saadaan 12 millisiäkin nestepäitä.
vm. 87 ja vanhemmissa on mekaaninen ja sitä uudemmissa elektroninen pumppu.
Jos tavoitteena on reilusti yli 200 hv niin silloin sen elementin joutuu vaihtaan!F11 530D xDrive
Comment
-
-
Originally posted by KreuzotterMitä modiksia täytyy tehdä jos tuikkaa tuollaisen 12 millisen elementin paikoilleen? Elektroniikkapuoli pitäisi jotenkin saada linjaan, muuten tyhjäkäyntikin karkaa käsistä. Onko ollenkaan mahdollista ilman kustomoitua lastua?
Niistä kertyy jo sen verran hintaa että ei se lastun teettäminen paljoa lisää tee!
Tietenkin jos saat kehitettyä niitä huijjauspiirejä sellaiseksi että pystyis säätään laajasti koko kaasupolkimen alueella525iA -91
518i -90
324tdic -88
Comment
-
Comment