.....................
Announcement
Collapse
No announcement yet.
..........
Collapse
X
-
katos tämä
ihan kurillas ja loput löytyy söörschillä.
Tyhjäkäynti"moottori" on perusjumissa. Ilmamäärämittarissa feelua, eli paskaa. Alipainevuoto. Mulla OLI 316i, mikä saattoi mennä 15-20-min 20 asteen pakkasella ihan kuin ihmisen mieli, mutta sitten alkoi kauhea kakominen... Kytkin pohjaan, kaasulla vrum, vrum ja taas mentiin. Sitten vaihdoin imusarjan ja ilmasuodattimen välisen "kurkkuputken", joka oli ALAPUOLELTA ns valmista kauraa. Siihen loppu kakomiset.Last edited by nullzwei; 21-12-2005, 20:31.
Comment
-
-
kuva leerlaufstelleristä, eli
Originally posted by advancePystyykö ilmamäärämittarin purkaa kotikonstein vai onko ne aina valmista tavaraa ja uutta tilalle? Minkä näköinen tyhjäkäyntimoottori on en ole ikinä nähnykkään, kaippa ne autotkin ollut niin vanhoja.Last edited by nullzwei; 22-12-2005, 15:43.
Comment
-
-
Originally posted by advancePystyykö ilmamäärämittarin purkaa kotikonstein vai onko ne aina valmista tavaraa ja uutta tilalle? Minkä näköinen tyhjäkäyntimoottori on en ole ikinä nähnykkään, kaippa ne autotkin ollut niin vanhoja.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Olen melkoisen varma siitä, että ongelmasi ydin löytyy tuosta tyhjäkäyntimoottorista. Ota se irti ja suihkuta reilusti puhdistussprayta toisesta päästä sisään. Nuuka korjaaja pitää toisen pään reiässä peukaloa, suihkutuksen jälkeen tukkii sormella myös toisen pään ja ravistaa aparaattenia KUNNOLLA. Sieltä irtoaa melkoinen määrä mustaa mönjää. Sitten vain ravistelet tsydeemin mahdollisimman tyhjäksi puhdistusspraysta ja asennat tsydeemin takaisin. Tarkka mies toistaa ravistelun... Jos vika ei ole siinä, niin ehkäpä myös ilmamäärämittari "jumittaa". Siitäkin selviää, ehkä, kun ottaa hökötyksen irti ja purkaa, mitä uskaltaa. Itse otin aikoinaan sen "neliönmuotoisen" kannen irti ja kurkistin, mitä siellä oli. Mönjät pois ja taas parani meno. Tuo "kurkkuputki" on etenkin M20-moottorisen polttoaineen syöttöjärjestelmän heikko kohta, mutta myös M40-moottorissa on sama feelu. Kokeilepa tyhjäkäynnillä suihkutella starttisprayta kurkkuputken ympärillä... Jos tyhjäkäynti voimistuu, on kumissa hiushalkeama ja ei kun uusi kaupasta. Toki nuo muutkin polttoaineen syöttöjärjestelmään liittyvät kumiletkut (kovettuvat ihmeen nopsasti) kannattaa tarkistella, mutta ne eivät ole tämän ongelman ydin.Last edited by nullzwei; 23-12-2005, 16:10.
Comment
-
Comment