Announcement

Collapse
No announcement yet.

..........

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • advance
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1689

    ..........

    .....................
    Last edited by advance; 21-01-2009, 21:24.
  • cool10
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 239
    • Stadi

    #2
    Tulpat?
    EX: 730i -89

    Comment

    • advance
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1689

      #3
      Jatketaan jatketaan.
      Last edited by advance; 22-12-2005, 01:14.

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #4
        katos tämä

        ihan kurillas ja loput löytyy söörschillä.

        Tyhjäkäynti"moottori" on perusjumissa. Ilmamäärämittarissa feelua, eli paskaa. Alipainevuoto. Mulla OLI 316i, mikä saattoi mennä 15-20-min 20 asteen pakkasella ihan kuin ihmisen mieli, mutta sitten alkoi kauhea kakominen... Kytkin pohjaan, kaasulla vrum, vrum ja taas mentiin. Sitten vaihdoin imusarjan ja ilmasuodattimen välisen "kurkkuputken", joka oli ALAPUOLELTA ns valmista kauraa. Siihen loppu kakomiset.
        Last edited by nullzwei; 21-12-2005, 20:31.

        Comment

        • advance
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1689

          #5
          ....................
          Last edited by advance; 21-01-2009, 21:24.

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            #6
            entäs

            tää?,,,

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Tulpat? Vaihda samalla vanteisiin venttiilihatut, niin vika poistuu yhtä suurella todennäköisyydellä...

              Comment

              • advance
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1689

                #8
                .........................
                Last edited by advance; 21-01-2009, 21:25.

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1529
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #9
                  Koskas polttoainesuodatin on vaihdettu?
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • advance
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1689

                    #10
                    ....................
                    Last edited by advance; 21-01-2009, 21:25.

                    Comment

                    • M325i
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 1529
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Kannattas varmaan vaihtaa tuo on yksi mahdollisuus juuri tuohon vikaa jos on täynnä paskaa ja vettä joka vetää hileeseen pakkasella. Halpa osa mistä aloittaa tutkiminen.
                      E30 ja E46 ///M

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        #12
                        kuva leerlaufstelleristä, eli

                        Originally posted by advance
                        Pystyykö ilmamäärämittarin purkaa kotikonstein vai onko ne aina valmista tavaraa ja uutta tilalle? Minkä näköinen tyhjäkäyntimoottori on en ole ikinä nähnykkään, kaippa ne autotkin ollut niin vanhoja.
                        tyhjäkäynti"moottorista" sen voit putsata esmes jollain jarrujen tai elektroniikan puhdistukseen tarkoitetulla suihkeella.
                        Last edited by nullzwei; 22-12-2005, 15:43.

                        Comment

                        • HarzaTheMan
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 458
                          • Sawo

                          #13
                          Originally posted by advance
                          Pystyykö ilmamäärämittarin purkaa kotikonstein vai onko ne aina valmista tavaraa ja uutta tilalle? Minkä näköinen tyhjäkäyntimoottori on en ole ikinä nähnykkään, kaippa ne autotkin ollut niin vanhoja.
                          Pystyy purkamaan, sisukset näkyy ensimmäisessä kuvassa tuossa alla. Ja tyhjäkäyntiventtiilin (M20 moottorin venttiili kuvassa) sisukset näkyy toisessa kuvassa, siis venttiilin läpi katsottuna. Venttiiliä kääntelee sähköllä toimiva askelmoottori.
                          Attached Files
                          ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                          Comment

                          • advance
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1689

                            #14
                            K.....................
                            Last edited by advance; 21-01-2009, 21:25.

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              #15
                              Olen melkoisen varma siitä, että ongelmasi ydin löytyy tuosta tyhjäkäyntimoottorista. Ota se irti ja suihkuta reilusti puhdistussprayta toisesta päästä sisään. Nuuka korjaaja pitää toisen pään reiässä peukaloa, suihkutuksen jälkeen tukkii sormella myös toisen pään ja ravistaa aparaattenia KUNNOLLA. Sieltä irtoaa melkoinen määrä mustaa mönjää. Sitten vain ravistelet tsydeemin mahdollisimman tyhjäksi puhdistusspraysta ja asennat tsydeemin takaisin. Tarkka mies toistaa ravistelun... Jos vika ei ole siinä, niin ehkäpä myös ilmamäärämittari "jumittaa". Siitäkin selviää, ehkä, kun ottaa hökötyksen irti ja purkaa, mitä uskaltaa. Itse otin aikoinaan sen "neliönmuotoisen" kannen irti ja kurkistin, mitä siellä oli. Mönjät pois ja taas parani meno. Tuo "kurkkuputki" on etenkin M20-moottorisen polttoaineen syöttöjärjestelmän heikko kohta, mutta myös M40-moottorissa on sama feelu. Kokeilepa tyhjäkäynnillä suihkutella starttisprayta kurkkuputken ympärillä... Jos tyhjäkäynti voimistuu, on kumissa hiushalkeama ja ei kun uusi kaupasta. Toki nuo muutkin polttoaineen syöttöjärjestelmään liittyvät kumiletkut (kovettuvat ihmeen nopsasti) kannattaa tarkistella, mutta ne eivät ole tämän ongelman ydin.
                              Last edited by nullzwei; 23-12-2005, 16:10.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎