Announcement

Collapse
No announcement yet.

525D - 530D sama moottori?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mazaa81
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 34

    525D - 530D sama moottori?

    Onko tosi että 525D ja 530D on sama moottori ja tekniikka, mutta 530D olis eri ohjelma jolla on saatu enemmmän tehoa?

    Autoni on 530D -03 niin onko siinä sama moottori/tekniikka kuin 525D:ssä?
    Olen ajatellut lastuttaa (ohjelmoida) lisää tehoa +38hv +100Nm, onko jotain suurempaa riskiä jos 530D:n on jo valmiiksi ohjelmoitu lisää tehoa?

    Kertokaa mielipiteitä!
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    #2
    Originally posted by mazaa81
    Onko tosi että 525D ja 530D on sama moottori ja tekniikka, mutta 530D olis eri ohjelma jolla on saatu enemmmän tehoa?

    Autoni on 530D -03 niin onko siinä sama moottori/tekniikka kuin 525D:ssä?
    Olen ajatellut lastuttaa (ohjelmoida) lisää tehoa +38hv +100Nm, onko jotain suurempaa riskiä jos 530D:n on jo valmiiksi ohjelmoitu lisää tehoa?

    Kertokaa mielipiteitä!
    Ei kuulemma ole sama moottori!!
    Onneksi siis..
    Lastutellaanhan sit yhdessä kun mullakin E39 -03 530D johon voitais kanssa lastu asennuttaa..

    Jos automaatti niin sieltäpäin "repee" paikat ensiksi :/ ?

    Comment

    • Commonicator
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 7
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by mazaa81
      Onko tosi että 525D ja 530D on sama moottori ja tekniikka, mutta 530D olis eri ohjelma jolla on saatu enemmmän tehoa?

      Autoni on 530D -03 niin onko siinä sama moottori/tekniikka kuin 525D:ssä?
      Olen ajatellut lastuttaa (ohjelmoida) lisää tehoa +38hv +100Nm, onko jotain suurempaa riskiä jos 530D:n on jo valmiiksi ohjelmoitu lisää tehoa?

      Kertokaa mielipiteitä!
      Jos en muista aivan väärin niin 525d ja 530dssä on samat lohkot, eli tuo iskutilavuuden ero on tehty vain iskupituutta muuttamalla. Suosittelen että teetät tuon lastutuksen jossain aisantuntevassa pajassa, osaavat neuvoa parhaiten. Jos sen teettää halvalla jossain autotallipajassa, saattaa hyvinkin paikat revetä!

      Comment

      • Aukes!
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2014
        • Riihimäki

        #4
        Miten se edes voisi olla? Iskutilavuuskin aivan eri: M57D25 -> M57D29


        - E60 -05 "too small to mention"
        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Eiköhön tuo 3.0d moottori ole 0.5 l suurempi kuin tuo 2.5d moottori,turbo yms on tiettääkseni samat.
          Eli ei ole pelkällä softalla tehoa ja vääntöä otettu enemmän.
          Laatikon saa todennäköisesti vakiotehoillakin rikki,paljon käyttäjästä kiinni miten kasvanutta voimaa ja vääntöä käyttää.

          Edit ..nopeampiakin oli
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • mazaa81
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 34

            #6
            Originally posted by mazaa81
            Onko tosi että 525D ja 530D on sama moottori ja tekniikka, mutta 530D olis eri ohjelma jolla on saatu enemmmän tehoa?

            Autoni on 530D -03 niin onko siinä sama moottori/tekniikka kuin 525D:ssä?
            Olen ajatellut lastuttaa (ohjelmoida) lisää tehoa +38hv +100Nm, onko jotain suurempaa riskiä jos 530D:n on jo valmiiksi ohjelmoitu lisää tehoa?

            Kertokaa mielipiteitä!
            Elikkä tämmönen löytyi keskusteluista:

            525d:ssä ja 530d:ssä on sama M57 moottori. Iskunpituutta on muutettu, siitä ero tilavuudessa. Turbo on 525d:ssä pikkaisen pienemp (525d:ssä on GARRET GT2052V ja 530d:ssä on GARRET GT2556V), mutta toisaalta samaa Garretin turboa on käytetty jopa 3l koneissa. Turvo riittää yli 200hp:n tehoihin (M. Karalan mukaan). Eli tuo 193 onnistuu helposti. Aut.laatikko on sama molemmissa eli sekään ei ole ongelma lastutuksessa.
            ------------------------------------------------------------------
            Joo autoni on automaatti. Miten tuo ilmamassamittari kun jotku meinaa että se kannaisi vaihtaa ennen ohjelmointia??? Onko 530D -03 joku uudempi malli ilmamassamittarista?

            Ja kuulemma käy sama mittari joka on esim:Volvon D5:ssa-> monta kertaa halvempi kuin orkkis.

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #7
              Niin, tuo yllä oleva teksti taitaa olla otettu jostain kirjoittamastani kommentista asiaan.

              Eli 525d (ei tds) on sama moottori kuin 530d, ainoastaan iskunpituus ja turbo on eri. Siinäpä suuremmat muutokset. Vaihteisto on sama GM Hydramatic kuin 530d:ssä. Moottorinohjaus on tietenkin vähän erilainen, mutta useasti noita viribokseja myydään 525d/530d.
              Last edited by Keimo; 06-03-2006, 17:34.

              Comment

              • mazaa81
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 34

                #8
                Joo, se oli sun kirjoittama.

                Onko tietoa noista ilmamassamittareista?
                Ja, onko kokemuksia ohjelmoinnista esim: digituning?
                Oisko tuo paras tapa saada lisää tehoa ja kulutusta alas...

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #9
                  No, jos haluat autokohtaisen, niin Karala (www.turbotec.com) on yksi varteenotettava vaihtoehto ellei jopa paras. Siinä dynotaan auto ennen ja jälkeen ohjelmoinnin ja ohjelma sovitetaan autoosi sopivaksi.

                  Sitten on näitä geneerisiä ohjelmia, jossa softa "imaistaan" autosta ja toimitetaan esim. Saksaan modifiointia varten. Uusi ohjelma asennetaan autoon ja menoksi.

                  Digituningista ei ole tietoa.

                  Tehojen kasvaessa harvoin kulutus pienenee, vaikka näin usein väitetäänkin. Syöttöä kun nostetaan, niin harvoin se kulutus oikeasti pienenee.

                  Tuollainen 220hp ja vääntö alle 500Nm on "suositeltava", enempään ei kannata laittaa ja tuossakin on jo ihan tarpeeksi.

                  Kaiken saa rikki, jos haluaa eli jos ei aivan työkseen revittele, niin kyllä se kestää ihan mukavasti.
                  Last edited by Keimo; 06-03-2006, 19:02.

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Keimo
                    No, jos haluat autokohtaisen, niin Karala (www.turbotec.com) on yksi varteenotettava vaihtoehto ellei jopa paras. Siinä dynotaan auto ennen ja jälkeen ohjelmoinnin ja ohjelma sovitetaan autoosi sopivaksi.

                    Sitten on näitä geneerisiä ohjelmia, jossa softa "imaistaan" autosta ja toimitetaan esim. Saksaan modifiointia varten. Uusi ohjelma asennetaan autoon ja menoksi.

                    Digituningista ei ole tietoa.

                    Tehojen kasvaessa harvoin kulutus pienenee, vaikka näin usein väitetäänkin. Syöttöä kun nostetaan, niin harvoin se kulutus oikeasti pienenee.

                    Tuollainen 220hp ja vääntö alle 500Nm on "suositeltava", enempään ei kannata laittaa ja tuossakin on jo ihan tarpeeksi.

                    Kaiken saa rikki, jos haluaa eli jos ei aivan työkseen revittele, niin kyllä se kestää ihan mukavasti.
                    Itse käyn kohta laitattaan digituningin softan,juuri tuo n.220\500nm.
                    Kaveri sanoi että softa tilataan saksasta ja toiveita voi esittää esim.tehon ja väännön suhteen..500e maksaa tuo lastu.
                    Sitä ennen vaihdan ilmamäärämittarin koska se jo antaa sellaisen merkin että finaalissa on..
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Rado
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 716

                      #11
                      Eli millaista singnaalia tuo "viallinen ilmamassamittari" antaa?
                      Teettekö kyseisen virityksen vain 10% tehon nousujen takia?

                      Ei ketään kiinnostaisi ostaa Gigapowerinkin myymiä "ihmemagneetteja", joilla säästetään polttoainetta ilman säätöjä ja osien vaihtoja?

                      Nippusiteellä vaan pari magneettia peräkkäin polttoaineputkiin ja polttonesteen kulutus tippuuuuuu ....

                      Kokemuksia muillakin?
                      Päästäänkö samoihin säästöihin jos konehuoneeseen laittaa nippusiteellä vaikka kiven?

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Rado
                        Eli millaista singnaalia tuo "viallinen ilmamassamittari" antaa?
                        Teettekö kyseisen virityksen vain 10% tehon nousujen takia?
                        Ohituksessa meno tahkeaa,ns nyt lähtee eipäs lähdekään,lähtee jne.
                        Siis mittari vaihdetaan juuri tämän vuoksi ,todennäköisesti tehonlisäys yli 10% uudella mittarilla vrt tuohon sököön mittariin jos sitä tarkoitit..

                        Jos taas lastutusta niin se vaan laitetaan,ompahan tiukan paikan tullen +100 nm extraa

                        Originally posted by Rado
                        Ei ketään kiinnostaisi ostaa Gigapowerinkin myymiä "ihmemagneetteja", joilla säästetään polttoainetta ilman säätöjä ja osien vaihtoja?

                        Nippusiteellä vaan pari magneettia peräkkäin polttoaineputkiin ja polttonesteen kulutus tippuuuuuu ....

                        Kokemuksia muillakin?
                        Päästäänkö samoihin säästöihin jos konehuoneeseen laittaa nippusiteellä vaikka kiven?
                        Tämä taas haiskahtaa aivan huuhalta,mä voisin myydä kanssa sugar power tarroja jotka liimamalla vänkärin takalasiin vähentää kulutusta 30% mutta lisää tehoa 22%
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Keimo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2032
                          • Kekkoslovakia

                          #13
                          Originally posted by Rado
                          Eli millaista singnaalia tuo "viallinen ilmamassamittari" antaa?
                          Teettekö kyseisen virityksen vain 10% tehon nousujen takia?

                          Ei ketään kiinnostaisi ostaa Gigapowerinkin myymiä "ihmemagneetteja", joilla säästetään polttoainetta ilman säätöjä ja osien vaihtoja?

                          Nippusiteellä vaan pari magneettia peräkkäin polttoaineputkiin ja polttonesteen kulutus tippuuuuuu ....

                          Kokemuksia muillakin?
                          Päästäänkö samoihin säästöihin jos konehuoneeseen laittaa nippusiteellä vaikka kiven?
                          Jaa-a, miksi ihmiset vaihtaa vaihdekepin nupin johonkin kromisen tingeltangeliin? Hyvä kysymys.

                          Tuosta myllystä saa sen vajaa 240hp ja väännöt vaikka sen lähemmäs 700Nm, mutta kestävyys on toinen juttu.

                          Kyllä tuo 27Hp ja vajaa 100Nm jo tuntuu ihan persauksessa sekä suorituskyvyssä mittareiden mukaankin.

                          Voihan sinne kaasupedaalin alle liimata vaikka oman hepin, niin joka polkasulla pääsee riemunkiljahdus.

                          Comment

                          • reddewil
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 3015
                            • West Coast

                            #14
                            Originally posted by Keimo
                            Voihan sinne kaasupedaalin alle liimata vaikka oman hepin, niin joka polkasulla pääsee riemunkiljahdus.
                            Tuokohan se mulla rajottaa tehoja?
                            ...

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by Keimo
                              Jaa-a, miksi ihmiset vaihtaa vaihdekepin nupin johonkin kromisen tingeltangeliin? Hyvä kysymys.

                              Tuosta myllystä saa sen vajaa 240hp ja väännöt vaikka sen lähemmäs 700Nm, mutta kestävyys on toinen juttu.

                              Kyllä tuo 27Hp ja vajaa 100Nm jo tuntuu ihan persauksessa sekä suorituskyvyssä mittareiden mukaankin.

                              Voihan sinne kaasupedaalin alle liimata vaikka oman hepin, niin joka polkasulla pääsee riemunkiljahdus.
                              Juu tuntuu ja selvästi,ainakin ex-vectra dti 100hp->+130hp ja 230nm ->300nm,tekivät sen että hynyn veti korviin asti kun eka kerran pääsi uusilla tehoilla ajaan.
                              Tuskin maltan odottaa mitä 220\500nm tekee..ilmeisesti suu vaan repeää
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎