Announcement

Collapse
No announcement yet.

525D - 530D sama moottori?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mazaa81
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 34

    #16
    Ajattelikko Veku laittaa alkuperäisen ilmamassamittarin vai jonkun muun? Minkä?

    Onko nuita ilmamassamittareita tarvetta vaihtaa vasta silloin kuin ne alkaa oireileen (ohjelmoinnin yhteydessä?)??

    Comment

    • Rado
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 716

      #17
      Eli minkälaisia singnaaleja tuo ilmamassamittari sitten antelee?

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6326
        • P-Pohjanmaa

        #18
        En muista lukuja mitä testeri antaa..

        Tuossa jotain juttua ilmamassamittarista

        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • mazaa81
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 34

          #19
          Veku, ilmeisesti tuo Volvon käyttämä (Bosch) ilmamassamittari toimii sun bemussa aivan hyvin??

          Tietää vain jos kyseisen osan vaihto joskus tulee niin ei maksa alkuperäisosasta
          itteään kipeäksi kun kerta on halvempiakin vaihtoehtoja.

          Comment

          • ekajaviimeinen
            Newbiemmer
            • Sep 2007
            • 15
            • my own big house

            #20
            Originally posted by veku View Post
            Ohituksessa meno tahkeaa,ns nyt lähtee eipäs lähdekään,lähtee jne.
            Siis mittari vaihdetaan juuri tämän vuoksi ,todennäköisesti tehonlisäys yli 10% uudella mittarilla vrt tuohon sököön mittariin jos sitä tarkoitit..

            Jos taas lastutusta niin se vaan laitetaan,ompahan tiukan paikan tullen +100 nm extraa



            Tämä taas haiskahtaa aivan huuhalta,mä voisin myydä kanssa sugar power tarroja jotka liimamalla vänkärin takalasiin vähentää kulutusta 30% mutta lisää tehoa 22%
            Ja jenkkisivuilta löytyy alumiininen imupuolelle laitettava "rupeli", kuin tehosekottimen terä, jolla luvataan takuuvarmasti jotain 20hv ja vähäinen kulutus kaupanpäälle. Käykää katsomassa, pakkohan se on olla totta kun kerta luvataan

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15270
              • Ajamisen Iloa

              #21
              Originally posted by veku View Post
              Tuskin maltan odottaa mitä 220\500nm tekee..ilmeisesti suu vaan repeää
              Tuskin, mutta 325iX voi tulla ohi edelleen.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • M57D
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 46

                #22
                Originally posted by Keimo View Post
                Tuosta myllystä saa sen vajaa 240hp ja väännöt vaikka sen lähemmäs 700Nm, mutta kestävyys on toinen juttu.
                Eikös tuo 700Nm kuulosta aika kovalta lukemalta jos vakio antaa noin 400Nm. Se on 300Nm lisäys mikä ei ole todellakaan mahdollista vakio osilla.

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #23
                  Originally posted by M57D View Post
                  Eikös tuo 700Nm kuulosta aika kovalta lukemalta jos vakio antaa noin 400Nm. Se on 300Nm lisäys mikä ei ole todellakaan mahdollista vakio osilla.
                  Olen nähnyt dyno laput tuosta moottorista n.270 hv/710nm pelkällä lastulla,joten se siitä.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #24
                    Originally posted by exautisti View Post
                    Olen nähnyt dyno laput tuosta moottorista n.270 hv/710nm pelkällä lastulla,joten se siitä.
                    Mielenkiintoista. Ei tainnut olla kumpikaan tunnetuimmista suomalaisista osaajista lastuttelemassa tai mittaamassa kun lukemat ovat noin 30 hv enemmän kuin mitä he saavat maksimissaan M57 koneista. M57N on sitten erikseen.
                    ---

                    Comment

                    • AKSU
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 402
                      • Nivala

                      #25
                      Originally posted by -Tapi View Post
                      Mielenkiintoista. Ei tainnut olla kumpikaan tunnetuimmista suomalaisista osaajista lastuttelemassa tai mittaamassa kun lukemat ovat noin 30 hv enemmän kuin mitä he saavat maksimissaan M57 koneista. M57N on sitten erikseen.
                      Mitähän tuo lisämerkintä N tuo tullessaan? Eli mitä eroavaisuuksia on vanhempaan m57:aan? Ja missä malleissa tuo on ollut käytössä?:think

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #26
                        Originally posted by AKSU View Post
                        Mitähän tuo lisämerkintä N tuo tullessaan? Eli mitä eroavaisuuksia on vanhempaan m57:aan? Ja missä malleissa tuo on ollut käytössä?:think
                        Sen tehon kannalta vaikuttavan muutoksen kun tietäisi... Ainakin nokat. lohko, kampura, männät, jakopää, korkeapainepumppu, suuttimet, moottorinohjaus, sylinterinkansi, ahdin, pakosarja, jne jne. Eli kaikki muuttui mutta suurin osa mitättömän vähän. Esim venttiilit eivät muuttuneet. Eivät myöskään venttiilinjouset.

                        M57N tuli ensin 330cd:hen ja sitten muihinkin 3 litran dieseleihin. 530d:hen vasta E60 mallissa 2003.
                        ---

                        Comment

                        • AKSU
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 402
                          • Nivala

                          #27
                          Originally posted by -Tapi View Post
                          Sen tehon kannalta vaikuttavan muutoksen kun tietäisi... Ainakin nokat. lohko, kampura, männät, jakopää, korkeapainepumppu, suuttimet, moottorinohjaus, sylinterinkansi, ahdin, pakosarja, jne jne. Eli kaikki muuttui mutta suurin osa mitättömän vähän. Esim venttiilit eivät muuttuneet. Eivät myöskään venttiilinjouset.

                          M57N tuli ensin 330cd:hen ja sitten muihinkin 3 litran dieseleihin. 530d:hen vasta E60 mallissa 2003.
                          Eli tuo 330d, jossa 204hv on tätä N sarjaa sitten? Mut eikös E60 530d:ssä ole taas enemmän kuin 204hv?

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #28
                            Originally posted by AKSU View Post
                            Eli tuo 330d, jossa 204hv on tätä N sarjaa sitten? Mut eikös E60 530d:ssä ole taas enemmän kuin 204hv?
                            On, 218 muistaakseni M57N:ssa ja 231 M57N2:ssa (pietsosuuttimet ja DDE6.0). Tuo 204 ja 218 ero voi olla ohjelmassa, osissa tai paperilla, BMW ei sitä kerro.
                            ---

                            Comment

                            • AKSU
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 402
                              • Nivala

                              #29
                              Originally posted by -Tapi View Post
                              On, 218 muistaakseni M57N:ssa ja 231 M57N2:ssa (pietsosuuttimet ja DDE6.0). Tuo 204 ja 218 ero voi olla ohjelmassa, osissa tai paperilla, BMW ei sitä kerro.
                              Mut eikös pietsosuuttimet ole jo vanhemmassakin. (omaani yhden suuttimen vaihdoin ja tilatessa kävi ilmi et kyseessä on pietsosuutin?)

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by AKSU View Post
                                Mut eikös pietsosuuttimet ole jo vanhemmassakin. (omaani yhden suuttimen vaihdoin ja tilatessa kävi ilmi et kyseessä on pietsosuutin?)
                                Kyllä ne suuttimet vanhemmissa on perinteiset solenoidit. Pietsot tuli vasta M57N2:een.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎