memebuy23buy

Tummennuskalvot - Asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #31
    Originally posted by Rahu
    Pystyt hieman välttymään rypyiltä jos et työnnä lastalla täysin suoraan kohti sitä "ryppyä" mitä olet supistamassa vaan pidät lastan esim 45' kulmassa jolloin ikään kuin ohjaat sitä sivummalle samalla lämmittäessäsi ja muutaman kerran sen tehtyäsi huomaatkin että se onkin pienentynyt tai hävinnyt jopa kokonaan, eli älä yritä kerralla supistaa isoa kuplaa vaan jaa se mahdollisimman pieniin osiin ensin.
    Toi 45' kulmassa liippaaminen näyttää toimivan ja tosiaan noiden kuprujen jakaminen pienemmäksi auttaa. (Tekee enemmän kuin auttaa, se tekee siitä mahdollista)

    Nyt lähinnä mietityttää kuinka ison "rypyn" tuohon tohtii jättää, että sen saa sitten vielä asennettaessas kaulittua pois... siinä vaiheessa kun sitä kalvoa ei oikein enää lämmittämällä supistella.

    Kai täytyy muutama kuva räpsiä ja laittaa näkyviin, sitten on teidän ammattilaisten helpompi tuomita/antaa neuvoa, vaatii tosin luontoa laittaa kuvia jostain mikä ei ole oikein menossa putkeen
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • jarci
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 783
      • Sawo

      #32
      laitappa kuvia..

      ja kun onnistuu huvin ja oot treeenannu, nii sit kalvottaa meidänkii autoja tännepäin
      Nykyisin mennään X3 E83

      Comment

      • torx
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 383
        • Tuusula

        #33
        Ihan OT; mullakin non biiämveessä jokseenki peilaavat kalvot.

        G30 530e m-sport -19.
        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
        -
        Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #34
          Originally posted by IvvN
          Et sä oikeasti voi olla niin tyhmä.

          Näkymätön = sitä kalvoa ei näy (läpinäkyv&#228
          Peilikalvo = semmoinen kalvo, jossa on peiliefekti
          Siis vittu, oonko mä tyhmä jos yritän ymmärtää sun ilmaisutaitoa tekstin muodossa niin kuin olet sen kirjoittanut??

          Lue nyt itse tuo tekstisi niin saatat yllättyä kun huomaat että molemmat sun väitteet kumoaa toisensa..
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #35
            Originally posted by Zoui
            Toi 45' kulmassa liippaaminen näyttää toimivan ja tosiaan noiden kuprujen jakaminen pienemmäksi auttaa. (Tekee enemmän kuin auttaa, se tekee siitä mahdollista)

            Nyt lähinnä mietityttää kuinka ison "rypyn" tuohon tohtii jättää, että sen saa sitten vielä asennettaessas kaulittua pois... siinä vaiheessa kun sitä kalvoa ei oikein enää lämmittämällä supistella.

            Kai täytyy muutama kuva räpsiä ja laittaa näkyviin, sitten on teidän ammattilaisten helpompi tuomita/antaa neuvoa, vaatii tosin luontoa laittaa kuvia jostain mikä ei ole oikein menossa putkeen
            Rypyt pitää saada kaikki pois ennen lopullista asennusta tai muuten se sama homma siirtyy asennus vaiheeseen jolloinka se on paljon vaikeampaa ja joskus jopa mahdotonta.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              #36
              Noin se asettuu, tuollaista määrää ryppyjä kun ei tunnu saavan millään tuosta mäkeen...

              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #37
                Sulla kun sitä kalvoa löytyy metri tolkulla niin kokeile tälle ensimmäiselle versiolle antaa vähän reilummin lämpöä jos se siitä kutistuisi... Tai kokeile johonkin hukkapalaan miten paljon se sitä kestää. En ole montaa autoa kalvottanut, mutta ei noita ryppyjä ihan noin paljon vissiin saisi olla... mene ja tiedä
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by Stone
                  Sulla kun sitä kalvoa löytyy metri tolkulla niin kokeile tälle ensimmäiselle versiolle antaa vähän reilummin lämpöä jos se siitä kutistuisi... Tai kokeile johonkin hukkapalaan miten paljon se sitä kestää. En ole montaa autoa kalvottanut, mutta ei noita ryppyjä ihan noin paljon vissiin saisi olla... mene ja tiedä
                  Joo, nämä on siis jo kokeiltu

                  - Lämmittää hiukankin liikaa, niin vetää kurpalle kalvon
                  - Tuollaisena kuin se tuossa kuvassa on, se ei myöskään asennu. (no ei tietenkään, mut suomalainen ei usko ennen kuin se kokeilee)
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • [BMW]
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 700
                    • Joensuu

                    #39
                    Jos on liika vahvaa se seos ja jää kuprua joka ei lähe, nii annappa sen kuivua yön yli ja sitte tasottele se kiinni. Kuukaus sitte vedin omat lasit e34 ja hommaan meni noin 8h. Kalvona käytin jotain jenkki kalvoa, Gila merkkistä. Kalvo on 50%, hieman peilaavaan ja vaaleaa, takalasin vedin yhellä palalla siinä menikin sitte aikaa varsinkin kun yksin teki. Oikea sekotus suhde sille saippuavedelle on noin 2 ruokalusikallista fairya puoleen litraan vettä. Eikä kannata millään muovilipoilla laitella sitä kalvoa, vaan kunnollisella kumilastalla ettei naarmuja tule, tossa paketissa tuli semmonen mukana. Jollain kelakorilla tasottelet sitte pahimmat.
                    Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                    -----------------------------
                    VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                    BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                    Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                    Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #40
                      Nyt aloitat sivuista niin että kaikki vekit tulevat ylös ja alas pystysuoraan eli sivut pitää olla lähtökohtaisesti tasaiset eikä vaaka kupruja saa olla yhtään koska se kalvo supistuu vain yhteen suuntaan, niin siis olettaen että kyseessä todellakin jotain laatukalvoa eikä mitään ulkomaan shaissea.. Niin ja kannattaa jättää tuo kalvo mahdollisimman isoksi tuota lämmitys hommaa varten koska jos reuna kärähtää niin siinä on varaa leikata se pois toisin kuin nyt kun se on jo leikattu lopulliseen mittaan.

                      Edelleen parasta kalvoa mitä olen ikinä laittanut niin on Llumar:in kalvo, pesee sungardit ja 3M kalvot mennen tullen koska on paksumpaa eikä vekkejä tule läheskään yhtä helposti.
                      Last edited by Rahu; 07-05-2006, 21:37.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by Rahu
                        Nyt aloitat sivuista niin että kaikki vekit tulevat ylös ja alas pystysuoraan eli sivut pitää olla lähtökohtaisesti tasaiset eikä vaaka kupruja saa olla yhtään koska se kalvo supistuu vain yhteen suuntaan, niin siis olettaen että kyseessä todellakin jotain laatukalvoa eikä mitään ulkomaan shaissea.. Niin ja kannattaa jättää tuo kalvo mahdollisimman isoksi tuota lämmitys hommaa varten koska jos reuna kärähtää niin siinä on varaa leikata se pois toisin kuin nyt kun se on jo leikattu lopulliseen mittaan.

                        Edelleen parasta kalvoa mitä olen ikinä laittanut niin on Llumar:in kalvo, pesee sungardit ja 3M kalvot mennen tullen koska on paksumpaa eikä vekkejä tule läheskään yhtä helposti.

                        Edellinen yritys meni käteen, kun kiinnityksessä jäin 10cm alue kuivaksi ja kalvo oli sentin väärässä kohtaa = minkäs teet

                        Kalvo on tosiaan tota Ice-fi:n Jonhsonia, laatua kaiketi. Toi reunan kärähtäminen tuli myös todettua tänään, eli ensikerralla ei leikellä heti alkuun. Notta tollaa mä sitten kokeilen seuraavaan

                        EDIT: Helpotti kun kalvon teippasin reunoistaan autoon kiinni, niin että poistettavat rypyt pysyy siinä kohtaa missä ne pois pitäisi saada.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • easy_ac
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 452
                          • Tampere

                          #42
                          joo eli näihän tässä sitten kävi, viikonloppuna tuli värkättyy kalvot etulaseihin, no poliisit sakotti vei kortin ja kalvot tuossa äsken. oli ehkä liian tummat kalvot ja liikaa vauhtia.

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4657
                            • Tampere

                            #43
                            Originally posted by easy_ac
                            joo eli näihän tässä sitten kävi, viikonloppuna tuli värkättyy kalvot etulaseihin, no poliisit sakotti vei kortin ja kalvot tuossa äsken. oli ehkä liian tummat kalvot ja liikaa vauhtia.
                            näin se homma etenee..
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #44
                              Originally posted by Zoui
                              Edellinen yritys meni käteen, kun kiinnityksessä jäin 10cm alue kuivaksi ja kalvo oli sentin väärässä kohtaa = minkäs teet

                              Kalvo on tosiaan tota Ice-fi:n Jonhsonia, laatua kaiketi. Toi reunan kärähtäminen tuli myös todettua tänään, eli ensikerralla ei leikellä heti alkuun. Notta tollaa mä sitten kokeilen seuraavaan

                              EDIT: Helpotti kun kalvon teippasin reunoistaan autoon kiinni, niin että poistettavat rypyt pysyy siinä kohtaa missä ne pois pitäisi saada.
                              Tuota teippausta en kyllä ymmärrä koska supistaessa sen kalvon pitää liikkua/elää siinä vapaana kuitenkin jottei tulisi niitä ryppyjä sitten mitkä ei ole korjattavissa enää..

                              Mä käytän suihkepullossa minkä tilavuus on ehkä n.0,5l niin fairya n.10 tippaa ja sitä kannatta suihkuttaa kalvon ja lasin väliin jo tuossa lämmitys/supistus vaiheessa jotta kalvo luistaisi paremmin ja rypyt saa karkaamaan paremmin, itse asiassa tuossa se voi olla vahvempaakin liuosta ettei jämähdä niin helposti lasiin kiinni kun lämmittää.

                              ..Niin ja kannattaa nyt varmistaa tuosta kalvosta se että mihin suuntaan se supistuu ettei sulla ole kalvo väärin päin lasissa jolloin se ei ikinä tule onnistumaan sillä kalvo supistuu vain yhteen suuntaan!
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • Zoui
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 6350
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by Rahu
                                Tuota teippausta en kyllä ymmärrä koska supistaessa sen kalvon pitää liikkua/elää siinä vapaana kuitenkin jottei tulisi niitä ryppyjä sitten mitkä ei ole korjattavissa enää..
                                Joo, eli noi mun rypyt pyrkii väkisin tuonne sivuille, ei ylä-/alareunaan, elikkä-->

                                Originally posted by Rahu
                                ..Niin ja kannattaa nyt varmistaa tuosta kalvosta se että mihin suuntaan se supistuu ettei sulla ole kalvo väärin päin lasissa jolloin se ei ikinä tule onnistumaan sillä kalvo supistuu vain yhteen suuntaan!
                                ...onkohan mulla kalvo väärinpäin, toisaalta miten helvetissä, siis miksi sitten rulla on tuon ~150 leveä, jos sitä käytetään pituus suuntaisesti

                                Tuli aamu kuudelta herättyä ja testattua sitä "leikkaamalla muotoilematonta" palasta, se ei asettunut lasille sitten mitenkään

                                Pitää tutkia tuota kalvoa lisää, kun tuntuu että se kutistuisi ihan mihin suuntaan tahansa.
                                Elämä on pihakivestä.

                                Comment

                                Working...
                                X