Olisi tarkoitus asentaa 325 -93:een lohkolämmitin hyvän sään aikaan eli parin viikon sisällä. Olisko kellään hyviä neuvoja miten pakkaspropun saa helpoiten irti? Olen kuullut hurjia juttuja mitä voi tapahtua kun tekee homman väärin. Porattu mäntiin ja lyöty proppu vesikanavaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lohkolämmittimen asennus
Collapse
X
-
panosrasia
Lyöt jollain propun ylälaitaan niin että se menee poikittain. Sen jälkeen pihdeillä alalaidasta kiinni ja vedät. propun ei pitäisi sopia kanavan sisään.
-
Eikä myöskään sovi. Ei muutakuin nakuttelet tulpan sisään (ja osut tulppaan etkä lohkoon, millä sitten lyötkin. pallopäävasara suht kätevä), käännät ja vedät pois, kuten "panorasia" tuossa neuvoikin... :lol: MUT VARO NAARMUTTAMASTA SITÄ LOHKON PINTAA ETTEI JÄÄ NESTEET VUOTAMAAN! Sit nakuttelet vaan uuden paikalleen (siihen rajaan asti), ilmaat järjestelmän, vedät piuhat paikalleen ja homma bueno!530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Onkohan sillä merkitystä minkä pakkaspropun kohtaan sen vastuksen asentaa. Itellä on E39 525tds ja defan asennusohje sanoo, että vastus asennetaan koneen jakopäästä laskettuna ekaan reikään. ongelmana vaan on että proppu on ilmastoinnin kompuran takana. Paljon helpompi vastus olis asentaa pakosarjan taakse, jolloin ei tarvisi alkaa irrotteleen kompuraa tms. Onkohan tuolle asennusohjeen ehdottamalle paikalle jotain hyviäkin perusteita olemassa.
Comment
-
-
Sama vika oli itsellänikin, tosin vanhassa E23:ssa ja sen M106:ssa koneessa (joka perustuu M30:een). Ilmastoinnin kompuran jalka on "sopivasti" tiellä.
Mutta sovittelemalla sen sinne sai, piti vain olla tarkkana asennussuunnan kanssa. Taisi minulla tulla n. 45 asteen kulmaan taakse- ja alaspäin (eli osoitti "lounaaseen".
Kannattaa suosiolla kysyä BMW maahantuojalta, ei aina välttämättä paikalliselta edustajalta vaan suoraan BMW:n tekniseltä tuelta. Heillä se tieto tod.näk. on ja tälläiset asiat jopa kerrotaankin tavallisellekin "matti meikäläiselle".
Eli varmista se asia ennekuin alat takomaan lommeja ulos.
t: Timo
Comment
-
-
Originally posted by xelaOnkohan sillä merkitystä minkä pakkaspropun kohtaan sen vastuksen asentaa. Itellä on E39 525tds ja defan asennusohje sanoo, että vastus asennetaan koneen jakopäästä laskettuna ekaan reikään. ongelmana vaan on että proppu on ilmastoinnin kompuran takana. Paljon helpompi vastus olis asentaa pakosarjan taakse, jolloin ei tarvisi alkaa irrotteleen kompuraa tms. Onkohan tuolle asennusohjeen ehdottamalle paikalle jotain hyviäkin perusteita olemassa.
ei kompuran taakse vaan v-laatikon päätyyn pakosarjan alle.Tosi hyvin oli
tilaa,katoppa siitä asennusohjeesta, mainittiinko siinä mitään semmoista kohtaa: 525 TDS (AC) ja asennuskohta A 4, 525 TDS ilman AC:ta oli kohta A 1. Ostin paketin Treen KL-varaosista ja kyllähän tuo toimii kaikin
puolin.
Comment
-
-
Saakos S50B30 moottoriin lohkolämmitintä, jos kyllä niin mistä? Olen kysellet ja on sanottu, että ei saa... Suosittavat jotain letkulämmitintä mutta kuulemma melko herkkä vuotamaan. Tekeekö semmoisellä letkulämppärillä mitään, jollei sitä oikeaa lohkista kerran saa siihen? Kait se nyt parempi on, että siinä joku lämppäri sentään on..?
Ja niin, jos löytyy oikea lohkiskin, niin olisiko myös heittää sen "koodia"?sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita
Comment
-
-
Tuo 4.s tulppa on juurikin se mihin itsekin vastusta kaavailin. En tiedä onko mulla eri ohje kun sulla Shadow-line, mutta muistaakseni siinä ei oltu eritelty mitenkään AC/ei AC asennuspaikkaa. Sen verran muistan, että A1 paikka oli se mihin vastus käsketiin tökätä. Kiitos tiedosta, ehkä vaan luin ohjeen tyypilliseen tapaan vähän turhan nopeasti.
Mites sisäpistoke, onko tulipellissä valmiita läpivientejä johdolle?
Comment
-
-
Joskus propulla ON merkitystä, paljon riippuu lohkon vesitilan muodosta. Nimittäin saattaa käydä niinkin että siinä kohtaa lohkossa ei kertakaikkiaan ole tilaa lämmityselementille. Sen vuoksi kannattaa varmistaa asia aina etukäteen.
Ei ole kerta eikä ensimmäinen kun näin on käynyt, proppu kopsittu irti mutta elementti ei mene sisään millään, liian ahdas asennustila.
Mutta hyvin usein se menee sekä ensimmäiseen että viimeiseen, mutta välille välttämättä ei.
t: Timo
Comment
-
-
Ainakin tuossa defan elementissä vastus on todella onneton pieni nykäre eikä se vaadi tilaa kanavasta juuri ollenkaan. Itse asiassa taitaa käydä niin päin, että jos pakkastulppa sopii olemaan paikallaan niin sitten sopii myös elementti.
Lähinnä ajattelin, että vaikuttaako elementin paikka jotenkin veden kiertoon koneessa lämmityksen aikana. Jos olen oikein ymmärtänyt niin vesi kiertää lämpötilaeron vaikutuksesta ns. luonnollinen kierto. Jos sitten jokin muu kuin valmistajan suosittelema paikka onkin sellainen, jossa vesi ei lähdekään kiertämään toivotulla tavalla. No tuskinpa näin kuitenkaan käy mutta mahdollista se kuitenkin voi olla.
Comment
-
-
Tuossa juuri muistin että onhan niitä "magneettisiakin" lämmittimiä. Kiinnittyvät lohkoon magneetilla jolloin asennus on helppoa. Lämästään vain kiinni sopivaan paikkaan lohkossa ja piuhat kiinni.
Käytetään varsinkin työkoneissa, mutta sopii myös autoon. Asennuspaikka toki pitää valita hyvin, ettei sen hohkaama lämpö sulata nykymoottoreiden muoviosia.
Esim. tuon linkin mukaan ne saattavat lämmetä hyvinkin kuumiksi. Onko nämä niitä "säteilylämmittimiä" vai mitä ne on?
t: Timo
Comment
-
-
Kaverilla on E46 320d ja siihen ei saanu muuta kuin tommosen säteilylämmittimen. Lämmitin on muotoiltu siten, että se sopii "kuin valettu" öljypohjaa vasten ja lämmittää siis öljyä ei jäähdytysnestettä. Oikeasti lämpö siis johtuu ei säteile. Tuskin on niin hyvä ratkaisu lämmittää öljyä kuin vettä, ainakin kone läpiää tasaisemmin perinteisellä lohkolämmittimellä.
Comment
-
Comment