Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rauno
    Newbiemmer
    • Oct 2003
    • 28
    • Ylöjärvi

    BMW 530d

    Kaipailisin kokemuksia ko laitteesta
    Viikon päästä pitäisi lähteä tuommonen hakeen saksasta joko farkku tai sedani automaatilla vuosimalli noin -99 kuinka kestää???
    Näkikös sieltä ajotietokoneesta jotenkin todelliset ajokilometrit???

    ps.ois mb c280 myynnissä
    E30 cabrio
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2437
    • Salo, Finland

    #2
    kestää! ukolla oli tuollainen taksina ja ainoa vika mikä siinä oli johtui vesipumpun tiivisteiden hajoamisesta...ripeä vehje!
    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • Sami
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1332
      • Kajaani

      #3
      Re: BMW 530d

      Originally posted by Rauno
      Kaipailisin kokemuksia ko laitteesta
      Viikon päästä pitäisi lähteä tuommonen hakeen saksasta joko farkku tai sedani automaatilla vuosimalli noin -99 kuinka kestää???
      Näkikös sieltä ajotietokoneesta jotenkin todelliset ajokilometrit???

      ps.ois mb c280 myynnissä
      No oikeestaan ei suurempaa vikaa tule mieleen kun turbo joka saattaa olla vaihtokunnossa jo noin 100 tkm:n kohdilla..tähän tietysti vaikuttaa paljon miten autoa käytetty ja huollettu...Mutta kannattaa ottaa ruuvimeisseli mukaan ja aukoa hieman imupuolta onko normaalia enemmän öljyinen ja päätellä hieman ahtimen kuntoa...Myös pakokaasun väriä tyhjäkäynnillä kannattaa tarkastella...jos pukkaa vähänkään sinistä on turbon vaihto edessä aika varmasti....

      Ilmamassa mittari on aika yleinen vika jonka saa kuitenkin korjattua vaivattomasti kun hieman laittaa euroja uuteen osaan...

      Sitten pari pumppuvikaa noissa ollut, mutta niihin on kuitenkin ollut mitä ilmeisemmin syynä venäläinen polttoaine...

      Sitten tietysti alustan nivelet jotka ilmenee kolinana ja uraherkkyytenä mutta ne on taas niitä normaalia kilometreistä johtuvia kulutusosia...

      Myös valopolttimot jotka eivät pala esim. toinen takavalo tai muu sellainen ja polttimo ehjä voi johtaa kalliiseenkin korjaukseen eli tähän kannattaa varautua jos myyjä sanoo, että hyvin toimii kun vaan polttimon vaihtaa...

      Tossa nyt vikoja joitain yleensä 530d autoista joutuu korjaamaan

      Comment

      • Rauno
        Newbiemmer
        • Oct 2003
        • 28
        • Ylöjärvi

        #4
        Onkos jakopää ketjulla??
        ja onkos toi automaatti aina 530d:ssä steptronikki???
        E30 cabrio

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #5
          Originally posted by Dj Niksperi
          kestää! ukolla oli tuollainen taksina ja ainoa vika mikä siinä oli johtui vesipumpun tiivisteiden hajoamisesta...ripeä vehje!
          Paljonko muuten ajoi sillä pelillä ? Ei siis ollut mitään turbovikaa tai vastaavaa ?

          Comment

          • Sami
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1332
            • Kajaani

            #6
            Takseja yleensä huolletaan aika hyvin eli tuo turbon kestävyys on paljon kiinni käyttäjästä...Eli käyttäjä joka ajaa kaasupohjassa kauppaan ja sammuttaa sen sinne heti ja takaisin kaasupohjassa kotiin eikä vaihda ikinä ilmanputsaria ja öljynvaihdotkin meinaa unohtua niin voi pian koittaa ahtimen vaihto jo vähilläkin kilometreillä...

            Taas jos muistaa aina hieman pyörittää tyhjäkäyntiä ennen sammutusta ja huoltaa autoa hyvin voi ajella huolettomia kilometrejä hyvinkin paljon ja turbon vaihtoa ei tarvitse vielä miettiä....

            Mutta kaikkeen kannattaa varautua vaikka auto olisikin vasta parivuotta vanha niin turbo voi olla kärsinyt jo totaali tuhon...Pahimmassa tapauksessahan voi koko kone leipoo kiinni kun alkaa polttaa öljyä...

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              Originally posted by Rauno
              Onkos jakopää ketjulla??
              ja onkos toi automaatti aina 530d:ssä steptronikki???
              On. Työkaverilla on tommonen. Taitaa olla -00 vuoden.

              muuten helvetin tilava, penkeissä riittää säätöä ja todella mukavat istua ja menee ihan mukavasti.
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • Jallu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 707
                • Jänkhä

                #8
                Originally posted by Sami
                Takseja yleensä huolletaan aika hyvin eli tuo turbon kestävyys on paljon kiinni käyttäjästä...
                Turbon kestävyys on tosiaankin käyttötavasta ja öljynvaihtovälistä kiinni. Takseista ja niiden huolloista sen verran että kaupunkitaksit ovat käytännössä 24h/vrk käynnissä eli ajossa tai tyhjäkäynnillä tolpalla, ajaminen on toisinaan "vähemmän karstoittavaa". Huollot ja takuukorjaukset takseihin kyllä tehdään aina ja autojen tyyppiviat on hyvin tolpalla tiedossa..
                "Mullehan EI vittuilla ilmaiseksi!!"
                - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                BMW e30 M3
                BMW e21 320i ja 316 (museorekisterissä)
                Pojalla: potkumallin BMW (joku e36:n versio - lasten leluiksihan ne onkin tarkoitettu )
                + muut lelut ja projektit

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #9
                  Originally posted by Wittu_joo
                  Originally posted by Rauno
                  Onkos jakopää ketjulla??
                  ja onkos toi automaatti aina 530d:ssä steptronikki???
                  On. Työkaverilla on tommonen. Taitaa olla -00 vuoden.

                  muuten helvetin tilava, penkeissä riittää säätöä ja todella mukavat istua ja menee ihan mukavasti.
                  No eihän tuo 500-sarja kyllä mikään helvetin tilava ole. Oma -03 Mondeo on reippaasti tilavampi sisätiloiltaan. Eipä silti, tuollainen 500-sarjalainen on itsellänikin kiikarissa

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Niin siis eihän se e39 ole sisätiloiltaan todellakaan mikään tilaihme. Monissa nykyisissä keskikokoluokan kieseissä kaikuu sisällä kun sitä vertaa bemun sisätiloihin. Tosin eihän siihen ole haettukaan perheauton sisätiloja/fiilistä.

                    Comment

                    • Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      Niin siis eihän se e39 ole sisätiloiltaan todellakaan mikään tilaihme. Monissa nykyisissä keskikokoluokan kieseissä kaikuu sisällä kun sitä vertaa bemun sisätiloihin. Tosin eihän siihen ole haettukaan perheauton sisätiloja/fiilistä.
                      Eipä ole, mutta sen verran on tullut testailtua, että malli "Hiacessa" on riittävästi tilaa lapsiperheen tarpeisiin.

                      Hemi, onkos sinulla tarkempaa tietoa tuosta 530d:n moottorista ja onko se alustaltaan tavallisia 520,525 -malleja vastaava ? Siihen ei ilmeisesti saa lohkolämmitintä vaan säteilylämmittimen. Mitä eroa noilla käytännössä on ?

                      Comment

                      • Dj Niksperi
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 2437
                        • Salo, Finland

                        #12
                        Originally posted by Keimo
                        Originally posted by Dj Niksperi
                        kestää! ukolla oli tuollainen taksina ja ainoa vika mikä siinä oli johtui vesipumpun tiivisteiden hajoamisesta...ripeä vehje!
                        Paljonko muuten ajoi sillä pelillä ? Ei siis ollut mitään turbovikaa tai vastaavaa ?
                        Ajoi sillä 266tkm...ei mitään muuta vikaa kuin se vesipumpun tiiviste...ja sitten koitti E60 aika ja tietenkin 530D...Mutta Ukon mielestä paras auto mitä hanellä oli ollut ja autoja on muuten ollut muutamia...
                        BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                        Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                        -Team Pussihousu-
                        Salo///Works
                        sigpic

                        Comment

                        • LoudPipe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1434

                          #13
                          Originally posted by Dj Niksperi
                          Originally posted by Keimo
                          Originally posted by Dj Niksperi
                          kestää! ukolla oli tuollainen taksina ja ainoa vika mikä siinä oli johtui vesipumpun tiivisteiden hajoamisesta...ripeä vehje!
                          Paljonko muuten ajoi sillä pelillä ? Ei siis ollut mitään turbovikaa tai vastaavaa ?
                          Ajoi sillä 266tkm...ei mitään muuta vikaa kuin se vesipumpun tiiviste...ja sitten koitti E60 aika ja tietenkin 530D...Mutta Ukon mielestä paras auto mitä hanellä oli ollut ja autoja on muuten ollut muutamia...
                          Onkos tää nro 19? Kaverit tolpalla vähän jutteli... Ei kai Salossa montaa E60:ä ole... alkaa olla aika jyrkän hintanen taksi :shock: Mutta onhan niitä kalliimpiakin. Ja kyllä tuollaisella varmasti mielellään kurvailee 8)

                          Comment

                          • Keimo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2032
                            • Kekkoslovakia

                            #14
                            Originally posted by LoudPipe
                            Originally posted by Dj Niksperi
                            Originally posted by Keimo
                            Originally posted by Dj Niksperi
                            kestää! ukolla oli tuollainen taksina ja ainoa vika mikä siinä oli johtui vesipumpun tiivisteiden hajoamisesta...ripeä vehje!
                            Paljonko muuten ajoi sillä pelillä ? Ei siis ollut mitään turbovikaa tai vastaavaa ?
                            Ajoi sillä 266tkm...ei mitään muuta vikaa kuin se vesipumpun tiiviste...ja sitten koitti E60 aika ja tietenkin 530D...Mutta Ukon mielestä paras auto mitä hanellä oli ollut ja autoja on muuten ollut muutamia...
                            Onkos tää nro 19? Kaverit tolpalla vähän jutteli... Ei kai Salossa montaa E60:ä ole... alkaa olla aika jyrkän hintanen taksi :shock: Mutta onhan niitä kalliimpiakin. Ja kyllä tuollaisella varmasti mielellään kurvailee 8)
                            No taksithan saahaan verovapaasti, ainakin osittain ?

                            Comment

                            • LoudPipe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1434

                              #15
                              Saadaan saadaan, mutta on sitä silti halvempiakin autoja. Mutta ymmärrän kyllä todella hyvin että kai sitä mielummin ajaa sellaisella autolla mistä itse pitää paljon

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎