memebuy23buy

Lastukeskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mauritiusblau
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 125
    • Espoo

    #16
    Originally posted by alspe
    Onko tietoa luulojen lisäksi?

    Itseä ei kyllä paljon huipputehot kiinnosta, mutta jos saisi 2000-4000 rpm tehokuopan tasaisemmaksi.
    No faktaa tämä nyt ei ole... se riippuu niin paljon siitä lastusta. Mutta olen kyllä puhun eräiden henkilöiden kanssa moneen otteeseen jotka ammatikseen virittää/huoltaa mm. BMW moottoreita, ja he väittävät että tyhmä on jos laittaa. Ne halpis lastut ei ole kuulu olla bemu moottorissa, eikä ne ole suunniteltu siihen. joko vakiolastu tai m-sportlastu...
    E32 750iA -88

    -E36 328iA Coupè M-sport -97
    -E36 325i Coupè German looker -93
    sigpic

    Comment

    • Simo69
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 119
      • Joensuu

      #17
      Itsellä on niin sanottu "halpis lastu" ja huomaa kyllä eron vakioon ihan pylly tuntumalta... ala ja keski alueella paremmin vetoa eikä ylä kierroksillakaan puudu.. rajotin 7000rpm.. lastun vaihdon jälkeen joutunu 98 tankkaamaan kun rupes muuten nakuttaa ylä kierroksil.. et pitäs muuttaa bensa ja sytytys karttoja.. tyytyväinen olen ollut.. bensaakin tuntus syövän vähän vähemmän..
      kukin tavallaan...

      Comment

      • kolkaksviis
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 159

        #18
        Mun autosta on mitattu noi tehot.Mitä olen katsonut niin halppislastuilla saa näköjään samansuuntaisia lukemia Joko ovat alpinan virityspajan veroisia heppuja tai sitten ne halppislastut ovat niiden alpinoitten ja muiden kopioita.
        Jännä juttu tossa mun "alpina" lastussa on tosiaan se että kierrosrajoitin on siinä vakiossa 6500rpm kohdassa.Tosin tuttu virittäjävelho sanoi että hyvä niin...Katsotaan sitten kun joku on pitempään ajellut halvalla lastulla mikä on lopputulos tai tuho.Jokainen tyylillään

        Comment

        • sallu
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 232
          • Kuortane-Seinäjoki

          #19
          Itsellä on kokemusta kahdesta eri halppislastusta (30-40€) ja eipä niistä ainakaan hyötyä ollut tehon tai väännön suhteen. Molemmat lastut olivat m50b25 koneisissa autoissa. Autot penkitettiin ensin lastulla ja sitten ilman ja tulos oli, että toisessa tehot nousi muutaman hevosvoiman ja toisessa laski 6 hevosta. Väännössä ei ollut suuria eroja lastulla tai ilman. En nyt tarkkaan muista mitä eroja vääntö/kierrosalueella oli, mutta se jäi mieleen että maksimi teho alkoi laskemaan jossain reilun 6000 paikkeilla, joten ei siitä mitään hyötyä ole että kone kiertää sillä lastulla noin.7000rpm vaan ainoastaan haittaa (pitää ettiä jos löytäis vanhat penkityslaput niin sais vähän faktaa ettei muistele aivan väärin). Veikkaan, että suurin osa m50 koneista onkin saatu hajoamaan nimen omaan tuollaisen halppislastun avulla..ja sen takia kun kierrätetään tappiin asti (ei se vakio kone käy enää oikein terveesti sen 6500rpm jälkeen).
          -MB 350 CLS-
          -Fiat Ducato-
          -Volkswagen Vento 1.8-
          -Yamaha R1-

          Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
          http://www.eduel-asennus.fi

          Comment

          • taaCi
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 60
            • Vaasa

            #20
            Originally posted by kolkaksviis
            Mun autosta on mitattu noi tehot.Mitä olen katsonut niin halppislastuilla saa näköjään samansuuntaisia lukemia Joko ovat alpinan virityspajan veroisia heppuja tai sitten ne halppislastut ovat niiden alpinoitten ja muiden kopioita.
            Jännä juttu tossa mun "alpina" lastussa on tosiaan se että kierrosrajoitin on siinä vakiossa 6500rpm kohdassa.Tosin tuttu virittäjävelho sanoi että hyvä niin...Katsotaan sitten kun joku on pitempään ajellut halvalla lastulla mikä on lopputulos tai tuho.Jokainen tyylillään
            Justhan sä tuola toisessa topicissa mainostit että sun ALPINA lastulla rajotin on 7000rpm?

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #21
              huippujahan todellakin saa ainakin E36 325i:hin rajoitinta nostamalla ja noi "halpis" lastut on tosiaan kopioita virityspajojen lastuista, eli pitäis toimia ihan samalla lailla...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Jonhson
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 486

                #22
                Originally posted by Ravermeister
                Kaverin vakio E36 318is tosiaan tempasee tasasella moottoritiellä vitosella rajottimeen niin että helähtää. Useesti todistanu ko. tapauksen. Vauhtia tuolloin mittarin mukaan n.225km/h. Tehdashan ilmottaa tuolle mallille huiput 217km/h. Itse suunnittelen tuossa vauhdissa sitä vitosen heittämistä silmään
                No jo on juniorilla menohaluja
                -Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-

                Comment

                • kolkaksviis
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 159

                  #23
                  Originally posted by taaCi
                  Justhan sä tuola toisessa topicissa mainostit että sun ALPINA lastulla rajotin on 7000rpm?
                  Niin mä luulin kun muillakin on ollut noissa halpislastuissa ainakin 6800rpm ja jos ne on näitten"alkuperäisten" kopioita niin....mutta totuus oli että 6500rpm alkoi pätkimään.
                  Kun toi mun kaveri saa "penkin" siihen kuntoon että saa tulostettua lappua ja lippua niin näkee tarkemmin muutkin.
                  Kaveri on auton asentaja ja se sitä sano että bemarin 6-koneet eivät oikein ylikierroksista tykkää kun se 6500rpm on jo punasella.Itse en todellakaan halua kokea konerikkoa parin lisähevosen takia enemmin vaikka vakiolastu.Kun ei ylimääräistä rahaa liikaa ole.
                  Last edited by kolkaksviis; 10-08-2006, 11:06.

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #24
                    Mitkä ihmeen moottorit sitten pitäisivät YLIkierroksista?

                    Comment

                    • Aksu|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 1062

                      #25
                      Pakkoko sitä on rajottajalle huudattaa?
                      EX:
                      328CiA -99
                      525tdsA -98
                      525i -93
                      316i -95
                      Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                      Comment

                      • Kytölä
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 676
                        • Lohja

                        #26
                        Kytölällä on M54B25 pannu pellin alla ja asdHäkkisellä laitettu lastu. Paperiin on piirtynyt käyrät 153.3kW/6080rpm ja 257.3Nm/4670rpm. Tehtaantehot on 140kW/6000rpm ja 245Nm/3500rpm.
                        '88 325i cabrio
                        '90 318is

                        Comment

                        • Bimmer320i
                          Newbiemmer
                          • Jun 2006
                          • 6
                          • Toijala

                          #27
                          Kertokaas viisaat että onko -87 320i koneessa hydraulisesti säätyvät venttiilit vai ihan normaalisti säädettävät venttiilit? venttiilit pitävät meinaan hiljaista nakutusta, ehkä se kuulu olla kutosissa kun melkein joka ikisessä mitä olen kuunnellut niin nakuttaa hiljaa.. en tiedä onko se sitten terveen koneen merkki vai ei. Niin ja jos on normaalisti säädettävät venttiilit niin mitkä ovat venttili välykset kylmänä/ kuumana?
                          Last edited by Bimmer320i; 10-08-2006, 15:06.

                          Comment

                          • L.H
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2479
                            • Lohja

                            #28
                            Originally posted by Bimmer320i
                            Kertokaas viisaat että onko -87 320i koneessa hydraulisesti säätyvät venttiilit vai ihan normaalisti säädettävät venttiilit?
                            Kyllä ne ihan säädettävät on.
                            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                            Comment

                            • Jochen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1229
                              • Valkeakoski & Trondheim

                              #29
                              Sellaista vaan ihmettelen näissä halppislastuissa kun kierrosrajoitinta on nostettu 6500rpm:stä esim 7000rpm.Eihän sillä saada tehoa lisää ainoastaan moottorivaurio.Maksimitehot ja väännöt tulevat jo paljon aikaisemmin ja kannattaa vaihtaa vaihdetta ennemmin kuin huudattaa konetta 7000rpm tai yli.Luin juuri jostain että monet ovat koneensa rikkoneet noilla ylikierroksilla.
                              Riippuu aivan täysin moottorista ja lastusta, yleistää ei voi.

                              M42 kiertää vielä iloisesti 6800 kierroksen jälkeen ja teho nousee joten kierroksenrajoitinta nostamalla saadaa oikeasti lisää tehoa. Eri asia jos moottorin tehokäyrä on jo kääntynyt laskuun ennen rajoitinta, sitten rajoittimen nostosta ei ole niin paljon hyötyä.

                              Monet halppislastut lienee bitintarkkoja kopioita tunnetumpien virittäjien tekeleistä ja sen takia aika turvallisia. Ja jos joku lastu nostaa rajoittimen 8000 kierrokseen niin jo terveen järjen pitäisi sanoa ettei muuten vakiota moottoria pitäisi noin ylös kierrättää...

                              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                              Comment

                              • sallu
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 232
                                • Kuortane-Seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by Jochen
                                Riippuu aivan täysin moottorista ja lastusta, yleistää ei voi.

                                M42 kiertää vielä iloisesti 6800 kierroksen jälkeen ja teho nousee joten kierroksenrajoitinta nostamalla saadaa oikeasti lisää tehoa. Eri asia jos moottorin tehokäyrä on jo kääntynyt laskuun ennen rajoitinta, sitten rajoittimen nostosta ei ole niin paljon hyötyä.

                                Monet halppislastut lienee bitintarkkoja kopioita tunnetumpien virittäjien tekeleistä ja sen takia aika turvallisia. Ja jos joku lastu nostaa rajoittimen 8000 kierrokseen niin jo terveen järjen pitäisi sanoa ettei muuten vakiota moottoria pitäisi noin ylös kierrättää...
                                Itsellä olikin esimerkkinä m50b25 kone, joten ko. konetta penkittäessä ei siis ns. ylikierroksista ollut mitään hyötyä tehon suhteen.
                                -MB 350 CLS-
                                -Fiat Ducato-
                                -Volkswagen Vento 1.8-
                                -Yamaha R1-

                                Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
                                http://www.eduel-asennus.fi

                                Comment

                                Working...
                                X