Originally posted by alspe
Lastukeskustelua
Collapse
X
-
E32 750iA -88
-E36 328iA Coupè M-sport -97
-E36 325i Coupè German looker -93
sigpic
-
-
Itsellä on niin sanottu "halpis lastu" ja huomaa kyllä eron vakioon ihan pylly tuntumalta... ala ja keski alueella paremmin vetoa eikä ylä kierroksillakaan puudu.. rajotin 7000rpm.. lastun vaihdon jälkeen joutunu 98 tankkaamaan kun rupes muuten nakuttaa ylä kierroksil.. et pitäs muuttaa bensa ja sytytys karttoja.. tyytyväinen olen ollut.. bensaakin tuntus syövän vähän vähemmän..
kukin tavallaan...
Comment
-
-
Mun autosta on mitattu noi tehot.Mitä olen katsonut niin halppislastuilla saa näköjään samansuuntaisia lukemiaJoko ovat alpinan virityspajan veroisia heppuja tai sitten ne halppislastut ovat niiden alpinoitten ja muiden kopioita.
Jännä juttu tossa mun "alpina" lastussa on tosiaan se että kierrosrajoitin on siinä vakiossa 6500rpm kohdassa.Tosin tuttu virittäjävelho sanoi että hyvä niin...Katsotaan sitten kun joku on pitempään ajellut halvalla lastulla mikä on lopputulos tai tuho.Jokainen tyylillään
Comment
-
-
Itsellä on kokemusta kahdesta eri halppislastusta (30-40€) ja eipä niistä ainakaan hyötyä ollut tehon tai väännön suhteen. Molemmat lastut olivat m50b25 koneisissa autoissa. Autot penkitettiin ensin lastulla ja sitten ilman ja tulos oli, että toisessa tehot nousi muutaman hevosvoiman ja toisessa laski 6 hevosta. Väännössä ei ollut suuria eroja lastulla tai ilman. En nyt tarkkaan muista mitä eroja vääntö/kierrosalueella oli, mutta se jäi mieleen että maksimi teho alkoi laskemaan jossain reilun 6000 paikkeilla, joten ei siitä mitään hyötyä ole että kone kiertää sillä lastulla noin.7000rpm vaan ainoastaan haittaa (pitää ettiä jos löytäis vanhat penkityslaput niin sais vähän faktaa ettei muistele aivan väärin). Veikkaan, että suurin osa m50 koneista onkin saatu hajoamaan nimen omaan tuollaisen halppislastun avulla..ja sen takia kun kierrätetään tappiin asti (ei se vakio kone käy enää oikein terveesti sen 6500rpm jälkeen).-MB 350 CLS-
-Fiat Ducato-
-Volkswagen Vento 1.8-
-Yamaha R1-
Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
http://www.eduel-asennus.fi
Comment
-
-
Originally posted by kolkaksviisMun autosta on mitattu noi tehot.Mitä olen katsonut niin halppislastuilla saa näköjään samansuuntaisia lukemiaJoko ovat alpinan virityspajan veroisia heppuja tai sitten ne halppislastut ovat niiden alpinoitten ja muiden kopioita.
Jännä juttu tossa mun "alpina" lastussa on tosiaan se että kierrosrajoitin on siinä vakiossa 6500rpm kohdassa.Tosin tuttu virittäjävelho sanoi että hyvä niin...Katsotaan sitten kun joku on pitempään ajellut halvalla lastulla mikä on lopputulos tai tuho.Jokainen tyylillään
Comment
-
-
Originally posted by RavermeisterKaverin vakio E36 318is tosiaan tempasee tasasella moottoritiellä vitosella rajottimeen niin että helähtää. Useesti todistanu ko. tapauksen. Vauhtia tuolloin mittarin mukaan n.225km/h. Tehdashan ilmottaa tuolle mallille huiput 217km/h. Itse suunnittelen tuossa vauhdissa sitä vitosen heittämistä silmään-Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-
Comment
-
-
Originally posted by taaCiJusthan sä tuola toisessa topicissa mainostit että sun ALPINA lastulla rajotin on 7000rpm?
Kun toi mun kaveri saa "penkin" siihen kuntoon että saa tulostettua lappua ja lippua niin näkee tarkemmin muutkin.
Kaveri on auton asentaja ja se sitä sano että bemarin 6-koneet eivät oikein ylikierroksista tykkää kun se 6500rpm on jo punasella.Itse en todellakaan halua kokea konerikkoa parin lisähevosen takia enemmin vaikka vakiolastu.Kun ei ylimääräistä rahaa liikaa ole.Last edited by kolkaksviis; 10-08-2006, 11:06.
Comment
-
-
Kertokaas viisaat että onko -87 320i koneessa hydraulisesti säätyvät venttiilit vai ihan normaalisti säädettävät venttiilit? venttiilit pitävät meinaan hiljaista nakutusta, ehkä se kuulu olla kutosissa kun melkein joka ikisessä mitä olen kuunnellut niin nakuttaa hiljaa.. en tiedä onko se sitten terveen koneen merkki vai ei. Niin ja jos on normaalisti säädettävät venttiilit niin mitkä ovat venttili välykset kylmänä/ kuumana?Last edited by Bimmer320i; 10-08-2006, 15:06.
Comment
-
-
Sellaista vaan ihmettelen näissä halppislastuissa kun kierrosrajoitinta on nostettu 6500rpm:stä esim 7000rpm.Eihän sillä saada tehoa lisää ainoastaan moottorivaurio.Maksimitehot ja väännöt tulevat jo paljon aikaisemmin ja kannattaa vaihtaa vaihdetta ennemmin kuin huudattaa konetta 7000rpm tai yli.Luin juuri jostain että monet ovat koneensa rikkoneet noilla ylikierroksilla.
M42 kiertää vielä iloisesti 6800 kierroksen jälkeen ja teho nousee joten kierroksenrajoitinta nostamalla saadaa oikeasti lisää tehoa. Eri asia jos moottorin tehokäyrä on jo kääntynyt laskuun ennen rajoitinta, sitten rajoittimen nostosta ei ole niin paljon hyötyä.
Monet halppislastut lienee bitintarkkoja kopioita tunnetumpien virittäjien tekeleistä ja sen takia aika turvallisia. Ja jos joku lastu nostaa rajoittimen 8000 kierrokseen niin jo terveen järjen pitäisi sanoa ettei muuten vakiota moottoria pitäisi noin ylös kierrättää...
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Originally posted by JochenRiippuu aivan täysin moottorista ja lastusta, yleistää ei voi.
M42 kiertää vielä iloisesti 6800 kierroksen jälkeen ja teho nousee joten kierroksenrajoitinta nostamalla saadaa oikeasti lisää tehoa. Eri asia jos moottorin tehokäyrä on jo kääntynyt laskuun ennen rajoitinta, sitten rajoittimen nostosta ei ole niin paljon hyötyä.
Monet halppislastut lienee bitintarkkoja kopioita tunnetumpien virittäjien tekeleistä ja sen takia aika turvallisia. Ja jos joku lastu nostaa rajoittimen 8000 kierrokseen niin jo terveen järjen pitäisi sanoa ettei muuten vakiota moottoria pitäisi noin ylös kierrättää...-MB 350 CLS-
-Fiat Ducato-
-Volkswagen Vento 1.8-
-Yamaha R1-
Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
http://www.eduel-asennus.fi
Comment
-
Comment