Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastukeskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1960
    • Hki

    #31
    Originally posted by Kytölä
    Kytölällä on M54B25 pannu pellin alla ja asdHäkkisellä laitettu lastu. Paperiin on piirtynyt käyrät 153.3kW/6080rpm ja 257.3Nm/4670rpm. Tehtaantehot on 140kW/6000rpm ja 245Nm/3500rpm.
    huoh, tämähän ei sitten tarkoita että teho olis noussut 13Kw ja Vääntö112Nm. Jälleen ei tiedä mikä oli yksilön alkup. teho ja kuinka luotettavia absoluuttiset arvot on (kalibrointi). Varmaan teho on noussut tässä tapauksessa, mutta kuinka paljon? Muutoksen olis kyllä saanut selville. Tuskin tulee penkistä tehot desimaalin tarkkuudella...

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1960
      • Hki

      #32
      Ihmettelen miksi halpis lastuja dissataan. Ohjelman valmistuttua sen kopiointi ei maksa juuri mitään. Kun kerran halpis lastut on ohjelmaltaan kopioita, niin ei jannujen tarvi niitä itse ohjelmoidakaan. Ja vaikka joku sen itse ohjelmoisikin, niin parametrien muuttaminen 98:lle sopivaksi ei ole kovinkaan vaativa urakka. Joku halpislastu voi tietty olla joku naapurin Villen koodama ja amiksessa valmistettu, jolloin tulokset voi olla yllä kuvattuja. Mutta ei yleisesti ottaen 60€ ja 400€ lastulla pitäisi olla toiminnan kannalta eroa (tarkoitan tällä nyt tyypillisiä lastutettavia autoja ko. foorumilla e30,e34,e36).

      Lastuistahan pyydetään muutamia jopa tuhansia euroja uusiin malleihin. Näissä on julmetut katteet, mutta ne myös noilla hinnoilla voivat ottaa jotain vastuutakinmitä taas 50e lastussa on 2min lastun vaihdon jälkeen..

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #33
        Jotta lastu saisi esim. TÜV-hyväksynnän tulee huipputehot ja väännöt mitata samoilla kierrosluvuilla kuin alkuperäisluvut on ilmoitettu. Näin muistaakseni...

        Comment

        • Kytölä
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 672
          • Lohja

          #34
          Originally posted by Vanquish
          Tuskin tulee penkistä tehot desimaalin tarkkuudella...
          Näyttää nyt vaan olevan ja vakiotehot on olleet 140.8kW. Takarattaasta on mitattu lastun jälkeen 133.2kW.
          '88 325i cabrio
          '90 318is

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by Kytölä
            Näyttää nyt vaan olevan ja vakiotehot on olleet 140.8kW. Takarattaasta on mitattu lastun jälkeen 133.2kW.
            Aiempi kirjoittaja tarkoitti varmaan mittavirheen suuruutta ja sitä, että tuo mittaustapa ylipäätään ei ole niin tarkka, että lukemien ilmoittamisessa desimaalien tarkkuudella olisi mitään järkeä.

            Esimerkkinä jos mittaat olohuoneesi leveyden yhdellä tulitikkuaskilla ja ilmoitat huoneen leveydeksi 60,31 tulitikkuaskia.
            E39 520iA -02

            Comment

            • ei_zei75
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 193
              • Kaskinen

              #36
              mittausta...

              uusimmassa BEMARISTI lehdessä oli penkitystestejä ja siinä oli just e36 325i penkitettynä vakiona ja sitten jollain (60e Extreme tuning) lastulla, ero oli vakioon:137,2kw/237,3nm sitten mitattiin muutaman minuutin päästä lastutettuna 149,4kw/252nm.
              ei paha, halpoja hepoja, lisää 15kw ja 15nm!!!!
              oulussa oli dynotettu, ja missään kohtaan ei kierrosalassa jääty alle vakio käyrien!!
              Pii Em Wii, oool jyyy niiid...

              Comment

              • xtc
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 2908
                • Heinävesi<->Kuopio

                #37
                Originally posted by ei_zei75
                uusimmassa BEMARISTI lehdessä oli penkitystestejä ja siinä oli just e36 325i penkitettynä vakiona ja sitten jollain (60e Extreme tuning) lastulla, ero oli vakioon:137,2kw/237,3nm sitten mitattiin muutaman minuutin päästä lastutettuna 149,4kw/252nm.
                ei paha, halpoja hepoja, lisää 15kw ja 15nm!!!!
                oulussa oli dynotettu, ja missään kohtaan ei kierrosalassa jääty alle vakio käyrien!!
                Tätä itsekkin lukeneena ja ihmeteltyäni tulin siihen tulokseen että voishan tuommosen ihan huvikseen ostaa..
                Pommit:
                BMW 325 cäbi HooCee optik
                Audee Q7
                Vivaro
                2xFL6

                Comment

                • Janza182
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4988
                  • 013

                  #38
                  Itse olin paikalla kun tuo bemaristissa ollut auto penkitettiin. Kyllä siinä itekkin hetken oli ett voi olla totta Itsekkin vahvasti harkinnut samaa lastua (kuhan auton saapi takas). Saas nähdä miten kaverilla vaikutti. Hänellä pitäs olla nyt moinen lastu paikallaan..

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3399
                    • Tre

                    #39
                    Originally posted by Janza182
                    Itse olin paikalla kun tuo bemaristissa ollut auto penkitettiin. Kyllä siinä itekkin hetken oli ett voi olla totta Itsekkin vahvasti harkinnut samaa lastua (kuhan auton saapi takas). Saas nähdä miten kaverilla vaikutti. Hänellä pitäs olla nyt moinen lastu paikallaan..
                    Ja mistä sen Extreme-lastun nyt sitten saa?
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • Sickness
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 1923
                      • Helsinki

                      #40
                      Nyt kun ko. lastulla on sitten todettu olevan oikeasti jotain vaikutusta, niin olisikin hauska kuulla miten homma menee käänteisesti. Eli, miltä tuntuu perstuntumalla 15hv lisäys?
                      E39 520iA -02

                      Comment

                      • mcly
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 354

                        #41
                        Originally posted by Sickness
                        Nyt kun ko. lastulla on sitten todettu olevan oikeasti jotain vaikutusta, niin olisikin hauska kuulla miten homma menee käänteisesti. Eli, miltä tuntuu perstuntumalla 15hv lisäys?
                        Eli todellisuudessa 15kW = 20.4hv mutta niin tuntuuko toi missään?

                        Comment

                        • Ändi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1292
                          • Pori

                          #42
                          kuka järjestäis extreme tuning kimppatilauksen?
                          Mä haluisin kans sellasen!
                          sigpic
                          E46 2d 330 -02
                          EX.
                          E36 2d 328 -97
                          e92 335d -07
                          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                          Bmw 325 iA 2D -93
                          Bmw 325 4d -92

                          Comment

                          • Bimmer320i
                            Newbiemmer
                            • Jun 2006
                            • 6
                            • Toijala

                            #43
                            Originally posted by L.H
                            Kyllä ne ihan säädettävät on.
                            Entäs venttiili välykset kylmänä/ kuumana?

                            Comment

                            • L.H
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2479
                              • Lohja

                              #44
                              Originally posted by Ändi
                              kuka järjestäis extreme tuning kimppatilauksen?
                              Mä haluisin kans sellasen!
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=73435
                              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                              Comment

                              • L.H
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 2479
                                • Lohja

                                #45
                                Originally posted by Bimmer320i
                                Entäs venttiili välykset kylmänä/ kuumana?
                                0.25 kylmänä.
                                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎