Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastukeskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero1
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 403
    • Klaukkala

    #46
    offtopic: onko s14b20 koneessa hydraulinen säätö vai voiko käsin säätää?
    nyk: e46 330i cäb M
    ex: e30 318i touring brilliantrot
    ex: e30 316i taxi Schwarz
    ex: e46 320d Topazblau Metallic
    ex: e36 325iA taxi alpinweiß
    ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
    ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
    ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

    Comment

    • M_Power
      Moderator
      • Jul 2003
      • 2766
      • Espoo, HML

      #47
      Originally posted by uber3 View Post
      offtopic: onko s14b20 koneessa hydraulinen säätö vai voiko käsin säätää?
      Tuossa on pirun hyvin myös korkeilla kierroksilla toimiva palasäätö, kuten muissakin S-sarjan koneissa.
      Eli ei onnistu normaalilla "säädöllä" tai hoidu hydraulisesti (hyvä näin).
      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

      Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
      Team vier Zylinder!

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1960
        • Hki

        #48
        Originally posted by mcly View Post
        Eli todellisuudessa 15kW = 20.4hv mutta niin tuntuuko toi missään?
        Riippuen moottorin koosta. 2000rpm:n kohdalla käytössä on vain 60heppaa niin kyllähän 20hp tuolla tuntuisi jo todella paljon.

        Comment

        • tero1
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 403
          • Klaukkala

          #49
          Originally posted by M_Power View Post
          Tuossa on pirun hyvin myös korkeilla kierroksilla toimiva palasäätö, kuten muissakin S-sarjan koneissa.
          Eli ei onnistu normaalilla "säädöllä" tai hoidu hydraulisesti (hyvä näin).
          Eli jos oikein ymmärsin niin on mahdollista itse säätää?
          nyk: e46 330i cäb M
          ex: e30 318i touring brilliantrot
          ex: e30 316i taxi Schwarz
          ex: e46 320d Topazblau Metallic
          ex: e36 325iA taxi alpinweiß
          ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
          ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
          ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

          Comment

          • Killinen
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 30

            #50
            Originally posted by mikko View Post
            riippuen tietty moottorista... esimerkkinä M42 pannu jota saa vinguttaa huolettomasti 7200rpm, vakio limitti 6500rpm ja TEHTAAN 12 14 1 314 855 grouppe N lastulla pierii 7000rpm

            M42 kone sopii hyvin tällaselle harrastajalle ku mä, saa säätää nokkapyörillä luonnetta hieman siihen suuntaan mistä tykkää

            mutta jotai M40 turha vingutella 7000, alamäki kun alkaa jo 5000
            Ja

            Originally posted by Jochen View Post
            Riippuu aivan täysin moottorista ja lastusta, yleistää ei voi.

            M42 kiertää vielä iloisesti 6800 kierroksen jälkeen ja teho nousee joten kierroksenrajoitinta nostamalla saadaa oikeasti lisää tehoa. Eri asia jos moottorin tehokäyrä on jo kääntynyt laskuun ennen rajoitinta, sitten rajoittimen nostosta ei ole niin paljon hyötyä.
            Ainakin, jos käytte katsomassa E36 Coupen alkuperäistä esitettä E36 Foorumista niin siinä iS:n tehokäyrä laskee palttiarallaa 6000rpm:n kohdalla.
            En kädetön osaa sitä tänne liittää, mutta käykää katsomassa. Näin ainakin BMW väittää, en tiedä onko totta.

            Comment

            • M_Power
              Moderator
              • Jul 2003
              • 2766
              • Espoo, HML

              #51
              Originally posted by uber3 View Post
              Eli jos oikein ymmärsin niin on mahdollista itse säätää?
              Kyllä, jos tietotaito riittää.

              Lisäksi olisi hyvä löytyä varastosta palasarja,
              jotta ei ensin tarvi mitata ja sitten vasta tilailla sopivia paloja.
              Tai vaihtoehtoisesti etsiä paja, josta noita löytyy hyllystä.

              Usein uusia paloja ei tarvita kovin montaa, koska niitä voi vaihtaa myös keskenään.
              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
              Team vier Zylinder!

              Comment

              • tero1
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 403
                • Klaukkala

                #52
                Originally posted by M_Power View Post
                Kyllä, jos tietotaito riittää.

                Lisäksi olisi hyvä löytyä varastosta palasarja,
                jotta ei ensin tarvi mitata ja sitten vasta tilailla sopivia paloja.
                Tai vaihtoehtoisesti etsiä paja, josta noita löytyy hyllystä.

                Usein uusia paloja ei tarvita kovin montaa, koska niitä voi vaihtaa myös keskenään.
                Hienoa, tämä helpotti paljon. Itse en ala säätämään, joku paja sen saa tehdä..
                nyk: e46 330i cäb M
                ex: e30 318i touring brilliantrot
                ex: e30 316i taxi Schwarz
                ex: e46 320d Topazblau Metallic
                ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #53
                  Originally posted by M_Power View Post
                  Kyllä, jos tietotaito riittää.

                  Lisäksi olisi hyvä löytyä varastosta palasarja,
                  jotta ei ensin tarvi mitata ja sitten vasta tilailla sopivia paloja.
                  Tai vaihtoehtoisesti etsiä paja, josta noita löytyy hyllystä.

                  Usein uusia paloja ei tarvita kovin montaa, koska niitä voi vaihtaa myös keskenään.
                  Ja yksi erikoistyökalu auttaa kummasti säätöpalojen vaihdossa...

                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • henu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 702
                    • 01520

                    #54
                    Missäs kohti pitäs vakio 325i olla rajotin?
                    Muutaman kerran kiihdyttäessä on "lipsahtanu" kierrokset punaselle(n.7000rpm, 1 vaiht) ja ei ole rajotin tullu vastaan.
                    Vai olisko sittenki joku vaihtanu "lastun" tuohon buimuriin..???:think
                    Jos on, niin mihin asti se rajotin on siirtyny. Tuonelaan vai jonnekki 7200rpm...?
                    Ford Mondeo ST220
                    Suzuki GSX1300R Hayabusa

                    Comment

                    • mikalkai
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 308
                      • Oulu

                      #55
                      Itseäkään ei lähinnä kiinnosta tuo maksimaalisen tehon kasvattamien vaan että saisi tuota vääntöä hieman alemmaksi. Mites tuo lastu toimii automaatin kanssa? Tällä hetkellä tuossa omassa E36 325iA -94 toosassa E-asennossa vaihtaa 5500rpm:n kohdalla ja sportilla 6500rpm:n kohdalla. Eihän nuo lastut nyt sekoita mitään, että vahingossa päästää kierrokset liian korkealle? Todennäköisesti ei, mutta ei tällä pallolla voi olla varma :think

                      Mutta vielä tuohon vääntöön. Onko käytännössä cat-back putkella, jollain custom lastulla ja sanotaan vielä tuolla vapaavirtaus putsarilla käytännössä mitään muuta iloa kuin että saa hieman kivemmät äänet autoon?
                      Ajossa:
                      E39 530i Touring M-Sport

                      Comment

                      • teukkamaister
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 138

                        #56
                        Originally posted by mikalkai View Post
                        Mites tuo lastu toimii automaatin kanssa? Eihän nuo lastut nyt sekoita mitään, että vahingossa päästää kierrokset liian korkealle?
                        Ei mulla ainakaan vastaavassa autossa ku sulla oo sekottanu mitään. Vaihtaa ihan normaaleissa rajoissa, kun eivät vaikuta automaatin toimintaan...

                        Comment

                        • henu
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 702
                          • 01520

                          #57
                          Originally posted by erikha View Post
                          Missäs kohti pitäs vakio 325i olla rajotin?
                          Muutaman kerran kiihdyttäessä on "lipsahtanu" kierrokset punaselle(n.7000rpm, 1 vaiht) ja ei ole rajotin tullu vastaan.
                          Vai olisko sittenki joku vaihtanu "lastun" tuohon buimuriin..???:think
                          Jos on, niin mihin asti se rajotin on siirtyny. Tuonelaan vai jonnekki 7200rpm...?
                          Anyone??:think
                          Ford Mondeo ST220
                          Suzuki GSX1300R Hayabusa

                          Comment

                          • Vane
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2003
                            • 156
                            • Tuusula

                            #58
                            Originally posted by erikha View Post
                            Missäs kohti pitäs vakio 325i olla rajotin?
                            Muutaman kerran kiihdyttäessä on "lipsahtanu" kierrokset punaselle(n.7000rpm, 1 vaiht) ja ei ole rajotin tullu vastaan.
                            Vai olisko sittenki joku vaihtanu "lastun" tuohon buimuriin..???:think
                            Jos on, niin mihin asti se rajotin on siirtyny. Tuonelaan vai jonnekki 7200rpm...?
                            Muistaakseni noin 6500rpm kohdilla vakiolastulla katkas menon 1. vaihteella.

                            Nykyään on virilastu ja ei ainakaan samassa kohtaa enää katkaise. Eipä ole tullu testattua et onko siirtyny ylemmäs tai tarkempaa kohtaa.

                            Comment

                            • henu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 702
                              • 01520

                              #59
                              Originally posted by Vane View Post
                              Muistaakseni noin 6500rpm kohdilla vakiolastulla katkas menon 1. vaihteella.

                              Nykyään on virilastu ja ei ainakaan samassa kohtaa enää katkaise. Eipä ole tullu testattua et onko siirtyny ylemmäs tai tarkempaa kohtaa.
                              hmm..:think
                              mielenkiintoista.
                              oiskohan toss jo valmiina virilastu. sittenhä toi mun tilaama on ylimääränen.
                              Mistäs sen saa tietää, ennen ku vaihtaa sen uuden ja kokeilee..?
                              Ford Mondeo ST220
                              Suzuki GSX1300R Hayabusa

                              Comment

                              • Vane
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2003
                                • 156
                                • Tuusula

                                #60
                                Originally posted by erikha View Post
                                hmm..:think
                                mielenkiintoista.
                                oiskohan toss jo valmiina virilastu. sittenhä toi mun tilaama on ylimääränen.
                                Mistäs sen saa tietää, ennen ku vaihtaa sen uuden ja kokeilee..?
                                Otat boxin auki ja katot et onko vakio

                                Ei taida muuta keinoa olla (?)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎