offtopic: onko s14b20 koneessa hydraulinen säätö vai voiko käsin säätää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lastukeskustelua
Collapse
X
-
Originally posted by uber3 View Postofftopic: onko s14b20 koneessa hydraulinen säätö vai voiko käsin säätää?
Eli ei onnistu normaalilla "säädöllä" tai hoidu hydraulisesti (hyvä näin).BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by M_Power View PostTuossa on pirun hyvin myös korkeilla kierroksilla toimiva palasäätö, kuten muissakin S-sarjan koneissa.
Eli ei onnistu normaalilla "säädöllä" tai hoidu hydraulisesti (hyvä näin).nyk: e46 330i cäb M
ex: e30 318i touring brilliantrot
ex: e30 316i taxi Schwarz
ex: e46 320d Topazblau Metallic
ex: e36 325iA taxi alpinweiß
ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot
Comment
-
-
Originally posted by mikko View Postriippuen tietty moottorista... esimerkkinä M42 pannu jota saa vinguttaa huolettomasti 7200rpm, vakio limitti 6500rpm ja TEHTAAN 12 14 1 314 855 grouppe N lastulla pierii 7000rpm
M42 kone sopii hyvin tällaselle harrastajalle ku mä, saa säätää nokkapyörillä luonnetta hieman siihen suuntaan mistä tykkää
mutta jotai M40 turha vingutella 7000, alamäki kun alkaa jo 5000
Originally posted by Jochen View PostRiippuu aivan täysin moottorista ja lastusta, yleistää ei voi.
M42 kiertää vielä iloisesti 6800 kierroksen jälkeen ja teho nousee joten kierroksenrajoitinta nostamalla saadaa oikeasti lisää tehoa. Eri asia jos moottorin tehokäyrä on jo kääntynyt laskuun ennen rajoitinta, sitten rajoittimen nostosta ei ole niin paljon hyötyä.
En kädetön osaa sitä tänne liittää, mutta käykää katsomassa. Näin ainakin BMW väittää, en tiedä onko totta.
Comment
-
-
Originally posted by uber3 View PostEli jos oikein ymmärsin niin on mahdollista itse säätää?
Lisäksi olisi hyvä löytyä varastosta palasarja,
jotta ei ensin tarvi mitata ja sitten vasta tilailla sopivia paloja.
Tai vaihtoehtoisesti etsiä paja, josta noita löytyy hyllystä.
Usein uusia paloja ei tarvita kovin montaa, koska niitä voi vaihtaa myös keskenään.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by M_Power View PostKyllä, jos tietotaito riittää.
Lisäksi olisi hyvä löytyä varastosta palasarja,
jotta ei ensin tarvi mitata ja sitten vasta tilailla sopivia paloja.
Tai vaihtoehtoisesti etsiä paja, josta noita löytyy hyllystä.
Usein uusia paloja ei tarvita kovin montaa, koska niitä voi vaihtaa myös keskenään.nyk: e46 330i cäb M
ex: e30 318i touring brilliantrot
ex: e30 316i taxi Schwarz
ex: e46 320d Topazblau Metallic
ex: e36 325iA taxi alpinweiß
ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot
Comment
-
-
Originally posted by M_Power View PostKyllä, jos tietotaito riittää.
Lisäksi olisi hyvä löytyä varastosta palasarja,
jotta ei ensin tarvi mitata ja sitten vasta tilailla sopivia paloja.
Tai vaihtoehtoisesti etsiä paja, josta noita löytyy hyllystä.
Usein uusia paloja ei tarvita kovin montaa, koska niitä voi vaihtaa myös keskenään.
Comment
-
-
Missäs kohti pitäs vakio 325i olla rajotin?
Muutaman kerran kiihdyttäessä on "lipsahtanu" kierrokset punaselle(n.7000rpm, 1 vaiht) ja ei ole rajotin tullu vastaan.
Vai olisko sittenki joku vaihtanu "lastun" tuohon buimuriin..???:think
Jos on, niin mihin asti se rajotin on siirtyny. Tuonelaan vai jonnekki 7200rpm...?Ford Mondeo ST220
Suzuki GSX1300R Hayabusa
Comment
-
-
Itseäkään ei lähinnä kiinnosta tuo maksimaalisen tehon kasvattamien vaan että saisi tuota vääntöä hieman alemmaksi. Mites tuo lastu toimii automaatin kanssa? Tällä hetkellä tuossa omassa E36 325iA -94 toosassa E-asennossa vaihtaa 5500rpm:n kohdalla ja sportilla 6500rpm:n kohdalla. Eihän nuo lastut nyt sekoita mitään, että vahingossa päästää kierrokset liian korkealle? Todennäköisesti ei, mutta ei tällä pallolla voi olla varma :think
Mutta vielä tuohon vääntöön. Onko käytännössä cat-back putkella, jollain custom lastulla ja sanotaan vielä tuolla vapaavirtaus putsarilla käytännössä mitään muuta iloa kuin että saa hieman kivemmät äänet autoon?Ajossa:
E39 530i Touring M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by mikalkai View PostMites tuo lastu toimii automaatin kanssa? Eihän nuo lastut nyt sekoita mitään, että vahingossa päästää kierrokset liian korkealle?
Comment
-
-
Originally posted by erikha View PostMissäs kohti pitäs vakio 325i olla rajotin?
Muutaman kerran kiihdyttäessä on "lipsahtanu" kierrokset punaselle(n.7000rpm, 1 vaiht) ja ei ole rajotin tullu vastaan.
Vai olisko sittenki joku vaihtanu "lastun" tuohon buimuriin..???:think
Jos on, niin mihin asti se rajotin on siirtyny. Tuonelaan vai jonnekki 7200rpm...?Ford Mondeo ST220
Suzuki GSX1300R Hayabusa
Comment
-
-
Originally posted by erikha View PostMissäs kohti pitäs vakio 325i olla rajotin?
Muutaman kerran kiihdyttäessä on "lipsahtanu" kierrokset punaselle(n.7000rpm, 1 vaiht) ja ei ole rajotin tullu vastaan.
Vai olisko sittenki joku vaihtanu "lastun" tuohon buimuriin..???:think
Jos on, niin mihin asti se rajotin on siirtyny. Tuonelaan vai jonnekki 7200rpm...?
Nykyään on virilastu ja ei ainakaan samassa kohtaa enää katkaise. Eipä ole tullu testattua et onko siirtyny ylemmäs tai tarkempaa kohtaa.
Comment
-
-
Originally posted by Vane View PostMuistaakseni noin 6500rpm kohdilla vakiolastulla katkas menon 1. vaihteella.
Nykyään on virilastu ja ei ainakaan samassa kohtaa enää katkaise. Eipä ole tullu testattua et onko siirtyny ylemmäs tai tarkempaa kohtaa.
mielenkiintoista.
oiskohan toss jo valmiina virilastu. sittenhä toi mun tilaama on ylimääränen.
Mistäs sen saa tietää, ennen ku vaihtaa sen uuden ja kokeilee..?Ford Mondeo ST220
Suzuki GSX1300R Hayabusa
Comment
-
Comment