Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi P0340 Camshaft sensor? RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -PT-
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 580
    • Rovaniemi

    #16
    Käytin tänään tuota omaa autoa testerin nokassa. Testeri herjasi imupuolen nokka-akselin asentoanturista. Onko muuten minkälainen homma vaihtaa tuo anturi?
    Peugeot 407 HDi 136 -04
    Ex: E46 320i -00
    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

    Comment

    • Sami
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1332
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by fastandfurious

      Edit: Auto oli muuten 2kk sitten Inspektion II-huollossa. Nyt sitten kyselin, että näyttikö jo silloin vikakoodia? Yllätys oli aika iso, kun väittivät että niitä ei lueta huollossa ollenkaan, ellei erikseen tilata!! (á 50 EUR). Olin ainakin itse siinä käsityksessä että tuo toimenpide kuuluu ainakin II-huoltoon automatic!
      Kuuluu II huoltoon testaus diagnoosi laitteella joka lukee myös huoltolapussa jonka ilmeisesti sait mukaasi jossa kaikki toimenpiteet lueteltu...Vai ?

      Muistaakseni II huoltolomake on kolme sivuinen...

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #18
        Originally posted by Sami
        Kuuluu II huoltoon testaus diagnoosi laitteella joka lukee myös huoltolapussa jonka ilmeisesti sait mukaasi jossa kaikki toimenpiteet lueteltu...Vai ?

        Muistaakseni II huoltolomake on kolme sivuinen...
        Tampereen Metro-Autosta ei saa kyllä muuta mukaan kuin laskun ja leiman huoltokirjaan. Tiedän kanssa, että tuon teko kuuluisi huolto-ohjelmaan, enkä tullut koko asiaa ajatelleeksi ennen tätä. Huoltoneuvoja kuitemkin sanoi suoraan, että tuota ei thedä, ellei erikseen tilata. Ja sehän sit maksaa vielä 50 eur lisää... En tiedä, olisko pienen palautteen aika tuonne...
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #19
          Originally posted by -PT-
          Käytin tänään tuota omaa autoa testerin nokassa. Testeri herjasi imupuolen nokka-akselin asentoanturista. Onko muuten minkälainen homma vaihtaa tuo anturi?
          Kohtuu helppo homma. vähän hankala viedä se johto sinne liittimelle. Purkamaan joutuu ilmanputsarin kotelon, ja Vanoksen solenoidin. Tärkeää on, että ei laita sitä kuusiokoloruuvia liian kireelle, niinkuin muakin opastettiin edellä. Momentti sille on 7 Nm. Tän homman tekee kyllä ihan vaikka pihalla parkkipaikalla.
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • -PT-
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 580
            • Rovaniemi

            #20
            Kiitoksia ohjeista. Ensi viikolla pääsen ruuvaamaan uuden anturin paikalle kun se saapuu liikkeeseen
            Peugeot 407 HDi 136 -04
            Ex: E46 320i -00
            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #21
              Originally posted by -PT- View Post
              Kiitoksia ohjeista. Ensi viikolla pääsen ruuvaamaan uuden anturin paikalle kun se saapuu liikkeeseen
              Hieno homma! Auto muuten muuttuu aikalailla parempaan suuntaan, kun saat anturin vaihdettua...
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #22
                Originally posted by fastandfurious View Post
                Kohtuu helppo homma. vähän hankala viedä se johto sinne liittimelle. Purkamaan joutuu ilmanputsarin kotelon, ja Vanoksen solenoidin. Tärkeää on, että ei laita sitä kuusiokoloruuvia liian kireelle, niinkuin muakin opastettiin edellä. Momentti sille on 7 Nm. Tän homman tekee kyllä ihan vaikka pihalla parkkipaikalla.
                ei tarvi ottaa ilmanputsaria irti. vanoksen solenoidi irti ja öljynsuodattimen kansi pitää irrottaa, että se öljyputki mahtuu kääntymään pois tieltä. liittimen saa imusarjan raosta hienosti pois ja paikalleen, kunhan ei omista mitään hehtaari nakkilapioita liitin on heti ensimmäinen ja yksi nippuside pitää vääntää vaikkapa pitkällä ja ohuella meisselillä vielä poikki.

                edit: ai sori tää oli siis E36:ssa...
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎