Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämpöanturi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mtofinland
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 35
    • Kontula, Suomen Monaco!

jatketaan vielä jauhamista, laitoin tänään oman alipaineläpän toiseen asentoon, sekin ollut jumissa.. sitten mietin että mikä tässä pitäisi olla kiinni (vai pitäisikö mitään?)

Click image for larger version

Name:	Kuva(776).jpg
Views:	2
Size:	65.9 KB
ID:	4810442

Ensimmäinenhän on lämpöanturi..

Niin ja jos joku haluaa myydä minulle tuollaisen oikeanmallisen letkun (vasemmalla kaksi letkua näkyy, se ylempi "haitarimalli") niin sellaisen ostan.
    E30 316 -84

Comment

• insp
      BTCF Member
      • Sep 2002
      • 827
      • Iittala

Häviääkö teiltä nestettä järjestelmästä? Itsellä vaivasi kanssa aikoinaan lämpöongelmat ja syyksi paljastu se että oli kiertovesi pumppu otettu pois (se on tulipellissä heti kannesta lähvetän vesiletkun jälkeen) ja yksi vesiletku vuosi vain silloin kun moottori oli lämmin, sumuttu vielä erittäin pientä sumua niin että oli vaikea nähdä. Tästä siis tuli järjestelmään ilmaa ja samalla hävisi nesteitä. Loppujenlopuksi vaihdoin myös vesipumpun jonka laakerit alkoi olemaan aika huonossa kunnossa (ajettu silloin ~260tkm).

Myöskään lämpömittari ei aina toiminut, syynä hajalla oleva mittari. Vaihdoin toisesta mittaristosta lämpömittarin ja johan lähti toimimaan. Tosin sitä ennen olin jo vaihtanu kaikki 3 anturia.
      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

Comment

• GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

Originally posted by 325E
        Kuten yllä mainitaan...anturissa on kaksi toimintoa perinteinen lämpömittarin toiminta jossa virta tulee mittarilta ja maadoitus tapahtuu anturin kautta maihin eli bimetallivastus säätelee sitä lämpötilan mukaan.
        Toinen anturin navoista on kiertovesi pumpun herätin virran maadoitus, eli kiertovesi pumppu lähtee päälle vasta
        kun moottori saavuttaa tietyn lämpötilan joka tarkoittaa
        kun moottori on riittävän kuuma silloin vasta helpotetaan
        lämmitys laitteelle menevää vesimäärää eli on turha ajaa
        kylmää nestettä lammityslaitteen kennolle.
        Kokemuksesta voin sanoa, älä kuitenkaan jätä kiertovesipumppua pois toinnoista se lisää vaan käytännössä matkustamon lämpötilaa, itse kyllä hankkisin kaksi napaisen anturin jotta kiertovesi pumpun toiminta olisi oikein toimivaa.

Terveisin 325E
        kyllä mulla näyttäis ihan alkuperäiseltä viritykseltä tuo anturi ja johdot... 2 napainen anturi ja molemmista navoissa lähtee johdot. ainakin mulla lähtee se kiertovesipumppu kylmälläkin koneella pyörimään heti...
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

Comment

• jesse1987
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 31

mikähän tossa mun bemarissa on kun lämpömittari ei aina toimi? yleensä on silleen et jos ei aluks toimi niin sammuttaa auton ja pistää virrat uudelleen päälle niin sit se pelittää. joskus pelittää normalisti. anturin vaihdoin jonka jälkeen toimi alkuun moitteitta. sillon kun se mittari on pimeenä niin anturinjohdon maadotus ei vaikuta mitään joten sillonhan toi ei oo anturivika:think
          voisko ne mittariston patterit olla sitten loppu? kun huoltovaloakaan ei saa nollattua niin eikös sekin viittaa noihin akkuihin?
          -BMW 316 E30 1.8T

Comment

• Velho
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 267
            • Tampere

Originally posted by jesse1987 View Post
            mikähän tossa mun bemarissa on kun lämpömittari ei aina toimi? yleensä on silleen et jos ei aluks toimi niin sammuttaa auton ja pistää virrat uudelleen päälle niin sit se pelittää. joskus pelittää normalisti. anturin vaihdoin jonka jälkeen toimi alkuun moitteitta. sillon kun se mittari on pimeenä niin anturinjohdon maadotus ei vaikuta mitään joten sillonhan toi ei oo anturivika:think
            voisko ne mittariston patterit olla sitten loppu? kun huoltovaloakaan ei saa nollattua niin eikös sekin viittaa noihin akkuihin?
            Vaikuttais ihan siltä, että akut ovat loppu tai mittaristossa oleva huono tinaus oikuttelee. Vika on tinauksissa jos alkaa toimimaan kun lyö kojelautaan, mutta jos ei ole akkuja vaihdettu niin ne vaihtoon ensiksi
            Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
            Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

Comment

• jesse1987
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 31

joo pitänee sitten irroittaa tuo mittaristo ja vähän tutkia asiaa. ja käydä ensviikolla ostamassa ne patterit laakkoselta kun ei ne niin paljoo maksa ja mä saan sieltä hyvät alennukset
              -BMW 316 E30 1.8T

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎