Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teholastun takia päästöt pilvissä?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janssoni
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 371
    • Helsinki

    #46
    Originally posted by _Dexi View Post
    Ja huomioon pitää ottaa että on myös anturimalleja, jotka ottavat vertailuhapen johtojen kuorien sisäpuolelta, ja tinaamalla jos tukitaan tämä ilmarako ja teippiä päälle, niin ei homma toimi.

    Toisekseen tinaaminenhan (kai) muuttaa johdon vastusta jollain tapaa? En tiedä tuosta sen enempää kuin mitä elektroniikkaa tuntevammat on sanoneet, että antureissa yms. tinaaminen ei tuon takia olisi aina hyvä vaihtoehto.
    Vertailuhappi johtojen eristyksen alta? Tuskimpa kuitenkaan, eikä tinaaminen muuta johtojen resistanssia merkitsevällä tarkkuudella, joten tämän voi unohtaa. Tinattu ne on siihen hienoon pyöreeseen liittimeen, ei ne millään rosvoliittimillä ole. Omassa autossa löyty rosvoliittimiä sivuvilkuista kun saksanmaalta tuotaessa ei vaivauduttu tinaamaan vilkuille johtoja vaan vedettiin mistä aita on matalin ja vuoden jälkeen ne liittimet oli ruostunut täysin sähköäjohtamattomiksi jolloin kummatkin sivuvilkut hävisivät. Siitä voi miettiä miten täysin suojaamaton paikka auton alla kerää suolaa tienpinnasta siihen liittimeen ja lamauttaa sen alle vuodessa.
    .



    sigpic

    Comment

    • goldenm
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 544

      #47
      Vertailuhappi tosiaan kulkee johtimen sisällä ja tinaaminen tukkii ilman reitin. Miksi uuden lambda-anturin pakettiin
      on useinkin laitettu mukaan jo tehtaalta tarvittava määrä puristusliittimiä? Tuskimpa lahjaksi kuitenkaan..
      Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

      Comment

      • _Dexi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 769
        • Vihti

        #48
        Originally posted by Janssoni View Post
        Vertailuhappi johtojen eristyksen alta? Tuskimpa kuitenkaan, eikä tinaaminen muuta johtojen resistanssia merkitsevällä tarkkuudella, joten tämän voi unohtaa.
        Kylläpä vaan näin tekee tietyssä anturityypissä.

        Seosmittareita asennellessa on huomattu monesti että tinaamalla signaali on vääristynyt tiettyjen mittarien kanssa, puristeliitoksella toimii. Joten jotain tekoa sillä kyllä on, toki mittarin tarkkuudesta riippuen. Siitä en osaa sanoa vaikuttaako se sitten tosiaan tässä tapauksessa jos vakioliittimeenkin on ne johdot tinattu kuten sanoit.

        Ihmettelen tosin - yleensä lambdojen liittimissä nimittäin EI nimenomaan käytetä tinausta, vaan puristamalla toimivia liitinpinnejä jotka sitten lukittuu sinne liittimen sisään - ainakin useimmissa standardinmukasissa liittimissä?



        Omassa autossa löyty rosvoliittimiä sivuvilkuista kun saksanmaalta tuotaessa ei vaivauduttu tinaamaan vilkuille johtoja vaan vedettiin mistä aita on matalin ja vuoden jälkeen ne liittimet oli ruostunut täysin sähköäjohtamattomiksi jolloin kummatkin sivuvilkut hävisivät.
        En tiedä mitä "rosvoliittimillä" meinataan mutta oikeaoppisesti puristettu apiko-jatkoliittimellä tehty puristeliitos on jo sellaisenaan lähes vesitiivis ja suojattu, kun siihen päälle laitetaan kutistesukka tai tiukkaan laitettu kierros eristeteippiä - ei se kyllä hapetu mihinkään sekään.
        **********
        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
        (ex. E60 530Da '04)
        (ex. E39 M5 Facelift '99)
        (ex. E39 540i '98)
        *

        Comment

        • Janssoni
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 371
          • Helsinki

          #49
          Nojoo, sijotetaan muutama euro lisää siihen liittimelliseen..


          Originally posted by goldenm View Post
          Vertailuhappi tosiaan kulkee johtimen sisällä ja tinaaminen tukkii ilman reitin. Miksi uuden lambda-anturin pakettiin
          on useinkin laitettu mukaan jo tehtaalta tarvittava määrä puristusliittimiä? Tuskimpa lahjaksi kuitenkaan..
          Last edited by Janssoni; 11-03-2008, 09:41.
          .



          sigpic

          Comment

          • goldenm
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 544

            #50
            Nojoo, sijotetaan muutama euro lisää siihen liittimelliseen..
            Hyvä että menee edes joillekin viesti perille
            Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

            Comment

            • pete-
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 389
              • Helsinki

              #51
              Originally posted by bimber520 View Post
              lastu on kiinni, aikaisemmissa katsastuksissa ollut pois.
              olisko lastusta kiinni ettei mennyt leimasta läpi?

              itellä just kävi kans nii et lastulla päästöt oli päin persietä,, tyhjäkäynnillä HC yli 300 ja CO yli 1.50 ja sit kierroksilla lamda 1.06 eli laihalla,, vaihoin vakiolastun takas ja heti päästöistä läpi ja kevyesti,, eli kannattaa ekaksi vaihtaa se vakiolastu paikalleen
              No siinähän se vika oli. tänään kävin mittauttamassa ilman lastua
              ja arvot todella hyvät.
              F31 330d -13
              ex:
              F31 320d -13
              E91 320d -08
              E39 528i -96
              E34 535i -90
              E34 535i -89
              E36 325i -91
              E30 316i -89

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎