Joo, tuota hitsattua perää olen harkinnut mutta en sitten tiedä miten kiva toi on ajaa jokapäiväisessä käytössä sen jälkeen ja mitä herra katsastusherra tuohon sanoo? Alustasarjaksi on tulossa KW 75/40.......eiköhän kelpaa noi ens alkuun!!! Hinta oli senverta houkutteleva..... Juu, olet oikeassa että painoa pitäisi saada pois mutta en tiedä mitä tuolta voisi karsia niin että se ei ulospäin näy....eikä sisäänpäinkään!!!!?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä muutoksia autoon driftinkiä varten?
Collapse
X
-
Originally posted by zim,zimmer-my beamer View Postheh, kukaan ei ole seppä syntyessään!!!!! Jostakin on aloitettava ja jos joku on nähnyt sellaisen videon kuin Best Motoring - Drift Bible niin tietää että ei tota tehoa tarvi olla 250+ kun videossa "drift King" vetää 130hp corollalla todella nätisti.......kun tarpeeksi kovaa uskaltaa mutkaan tulla niin auto lähtee jo itestään meneen sivuttain....ei sitten enään tarvitse muuta kuin hallita se läpi mutkan.... harjoitus tekee mestarin........
Mutta itse asiaan. Kyllähän se varmasti onnistuu 130hv GT Corollallakin, mutta oleellisena erona on paino, jota tuollaisessa riisutussa GT:ssä varmaan ole edes 1000kg. Kun taas E34:ssa noin 1700kg. E34 on kyllä pitkän akselivälinsä takia huomattavasti helpompi viedä kuin tuollaista lyhyttä.
Monet puhuu, ettei sitä tehoa tarvitse olla paljoa homman onnistumiseen. Mutta totuushan on, että mitä enemmän tehoa, sitä vähemmän tarvitaan yrittämistä viedä auto äärirajoille Toki jokin kohtuus siinäkin eli ei se 1000hv enää autuaaksi tee
Comment
-
-
Kun tosta takavakaajasta oli puhe niin tuollainenhan varmaankin löytyy jo tuosta autostani mutta onko se liian heiveröinen ja onko kukaan täällä hankinnut/teetättänyt autoonsa paksumman?
Lisäksi yritin googlata tuon "tasakääntö" mutta ei tullut yhtään tulosta. Siis mistä osasta on kyse ja voiko joku fiksumpi selittä tarkemmin miten toimii ja mitä tapahtuu kun sen poistaa?635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88
Comment
-
-
Alustaan kantsii panostaa:
- Coil overit, niin saa säädöt oman mielen mukaan ja monia eri variaatoita. Jos näihin bmwee alustoihin pystyy valitsemaan jäykempää jousta sarjaan niin sekin auttaa.
- Puslat polyureetaania
- Jäykät kallistuksen vakaajat (paksummat)
- Kaikkein tärkein eli kunnon lukko jos jotain 2-way tapstaa saa tai sitten tuo hitsi vaihto ehto.
- Eteen hyvät renkaat ja etuna jos on kevyet vanteet niissäkään tuskin yli 17" kantsii panostaa, kumien hintaki pomsahtaa.
- Kunnon jäykkä kuppipenkki kuskille että enempi auto kun kuski luistaa
- Raskas auto syötehoa...
- poikkituet eteen ja taakse
Lukolla ja kunnon alustasatsilla pääsee jo hyvään alkuun
Kääntökulman lisäys onnistunee raidetangon päiden modauksella jos ei ole valmiita saatavilla
Jos selkäranka antaa periksi niin datsuni klubinpuolella esim. näistä driftaus hommista on paljonki juttua (www.dnsf.org)Last edited by powered by...; 24-11-2006, 01:23.Drift
Nissan 200sx rs13
Bmw e30 325
Comment
-
-
Tuolla Overdrivin palstalla oli keskustelua Ackermanista:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=96181
Siellä hyvä kuva, jotain juttua ja linkkejä aiheeseen jos kiinnostaa. Saattaa vaikuttaa jonkun verran driftingiinkin. Ehkä enemmän kyl rata-ajo-ominaisuuksiin. Tossa touhussa se on teho ja rattimies joka sanelee melkeen homman .
En ole kyl kokeillut kuin aikanaan omilla Toyotilla kaupungilla . Sillon ei ollut keksitty Tuningia eikä Driftingiä . Ehkä tuli molempia harrastettua tietämättämättäänLast edited by jorke; 24-11-2006, 02:50.BMW e61 545 -05 Touring
Ex. BMW e39 540 -97 Touring
Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
Ex. BMW e34 520 -88
Comment
-
-
Nyt tuli paljon hyvää tietoa...kiitos!! Vielä tosta hitsiperästä funtsin että miten toi sitten jokapäiväajossa näkyy ja mitä tuolla katsastuksessa sanotaan? Ymmärtääkseni ei mene katsastuksesta läpi...635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88
Comment
-
-
Originally posted by zim,zimmer-my beamer View PostNyt tuli paljon hyvää tietoa...kiitos!! Vielä tosta hitsiperästä funtsin että miten toi sitten jokapäiväajossa näkyy ja mitä tuolla katsastuksessa sanotaan? Ymmärtääkseni ei mene katsastuksesta läpi..."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Jaa..no totahan olen yrittänyt kysellä että minkälaiseksi menee nuo ajoominaisuudet sitten tavallisessa käytössä!? Siis joka päivähän tolla ens kesänä sivuttain mennään mutta ehkä nyt ei ihan koko ajan kummiskaan joten kokemuksia kuunnellaan mielellään!!635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88
Comment
-
-
Saako oikein kysyä, että MIKSI...
...se pitää tehdä käyttöautosta? Jos haluat välttämättä keventää autoa, niin tarkoittaa se väistämättä käyttöauto-ominaisuuksien heikkenemistä. Lisää melua ohjaamoon, täryytystä, pauketta jne. Kyllä sitä hetken kestää, mutta pitemmän päälle alkaa ottaa aivoon oikein tosissaan.
Sisustasta ylimääräiset romut poistamalla lähtee painoa kivasti ja vaihtamalla orggispenkit kuppipenkkeihin samoin. Vastapainona lissäntynyt matkustusmelu ja epäkäytännöllisyys. Konepelti ja takaluukku lasikuituisiin vaihtamalla tippuu myös paino, mutta samalla melu kasvaa ja tuskin se ulkonäkökään paranee.
Onhan se kiva, kun jäykällä takavakaajalla/kemppilukolla ym. saa perän kauniiseen luisuun, mutta onko se kivaa, kun se perä lähtee kauniiseen luisuun paikassa jossa sen viimeiseksi haluaisi tapahtuvan, normaalin liikenteen seassa?
Ja oletko jo ajatellut millaisen kuljetuksen pois radalta järjestät autollesi, KUN se kosketus kaiteeseen/toiseen autoon tjms. tapahtuu? Mikäs silloin toimii käyttöautona?
Mutta kukin harrastaa tavallaan. Pääasia, että harrastaa...Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by kuukankorpi View PostEi kai kyseinen auto ole käyttöautosi?Jos on niin kannattaa unohtaa kemppilukko.Ei meinaan tuu jokapäiväisestä käytöstä mitään.
Eli jos ajelee pääasiassa pääteillä eikä kaupungissa, niin silloin se kemppiläinen ei niin kauheesti haittaa, mutta jos pyörittelee paljon kylillä, niin silloin se kannattaa vaihtaa pois."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Auto on mulla talvet seisonnassa, opiskelen Helsingissä ja siellä pelaa toi joukkoliikenne tarpeeks hyvin. Tiesin ton kyllä että voi talvella kemppilukko tuottaa hiukka ongelmia mutta sitä murhetta ei mulle tule. Kesät ajelen melkein vain landella...
Ja kuten sanoi, opiskelen, joten ei valitettavasti ole mahdollisuutta hankkia toista autoa pelkäksi rataautoksi (kaikki muutokset siihen maksaisi). Lisäksi tarvitsisi autonkuljetuskärryn ja nyt ruvetaan jo puhumaan sellaisista summista joita ei oikein opintotuella (joka menee jo pelkkään vuokraan joka kuukausi) kateta. Sen sijaan jos hankki jostain parilla kympilla toisen lukottoman perän, lyö hitsin päälle ja heittää alle niin jos ei miellytä, vaihtaa pois ja that's it. Sitten se on toinen femma jos sielt jotain rupee hajoon ton kempin takia mutta shit happens!!!!
En varmaankaan tota painoa pysty niin paljon tosta pudottamaan koska haluan kyllä pitää penkit sun muut vielä jäljellä mutta jos ihastun harrastukseen ensi kesän aikana oikein kunnolla niin eiköhän niitä painonvähennyksiä rupea tapahtumaan tai sitten on ajoneuvonvaihdos edessä, joko tai!!635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88
Comment
-
Comment