Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä muutoksia autoon driftinkiä varten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zim,zimmer-my beamer
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 214
    • Helsinki

    #16
    Joo, tuota hitsattua perää olen harkinnut mutta en sitten tiedä miten kiva toi on ajaa jokapäiväisessä käytössä sen jälkeen ja mitä herra katsastusherra tuohon sanoo? Alustasarjaksi on tulossa KW 75/40.......eiköhän kelpaa noi ens alkuun!!! Hinta oli senverta houkutteleva..... Juu, olet oikeassa että painoa pitäisi saada pois mutta en tiedä mitä tuolta voisi karsia niin että se ei ulospäin näy....eikä sisäänpäinkään!!!!?
    635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11680
      • Kouvola

      #17
      Originally posted by zim,zimmer-my beamer View Post
      heh, kukaan ei ole seppä syntyessään!!!!! Jostakin on aloitettava ja jos joku on nähnyt sellaisen videon kuin Best Motoring - Drift Bible niin tietää että ei tota tehoa tarvi olla 250+ kun videossa "drift King" vetää 130hp corollalla todella nätisti.......kun tarpeeksi kovaa uskaltaa mutkaan tulla niin auto lähtee jo itestään meneen sivuttain....ei sitten enään tarvitse muuta kuin hallita se läpi mutkan.... harjoitus tekee mestarin........
      Vähän niitä välimerkkejä "vois" rajoittaa

      Mutta itse asiaan. Kyllähän se varmasti onnistuu 130hv GT Corollallakin, mutta oleellisena erona on paino, jota tuollaisessa riisutussa GT:ssä varmaan ole edes 1000kg. Kun taas E34:ssa noin 1700kg. E34 on kyllä pitkän akselivälinsä takia huomattavasti helpompi viedä kuin tuollaista lyhyttä.

      Monet puhuu, ettei sitä tehoa tarvitse olla paljoa homman onnistumiseen. Mutta totuushan on, että mitä enemmän tehoa, sitä vähemmän tarvitaan yrittämistä viedä auto äärirajoille Toki jokin kohtuus siinäkin eli ei se 1000hv enää autuaaksi tee

      Comment

      • zim,zimmer-my beamer
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 214
        • Helsinki

        #18
        Kun tosta takavakaajasta oli puhe niin tuollainenhan varmaankin löytyy jo tuosta autostani mutta onko se liian heiveröinen ja onko kukaan täällä hankinnut/teetättänyt autoonsa paksumman?

        Lisäksi yritin googlata tuon "tasakääntö" mutta ei tullut yhtään tulosta. Siis mistä osasta on kyse ja voiko joku fiksumpi selittä tarkemmin miten toimii ja mitä tapahtuu kun sen poistaa?
        635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88

        Comment

        • tonnikala
          Bimmer Rookie
          • Dec 2002
          • 199
          • Mikkeli

          #19



          Ackermann käytännössä tekee sen että sladissa ajettaessa etupyörät harittaa. Googlella löytyy hakusanoilla ackermann, steering, geometry yms. Selventävin tiivistelmä on ollut 12/2006 VM:ssä (suomeksi).

          Comment

          • powered by...
            Newbiemmer
            • Nov 2006
            • 7

            #20
            Alustaan kantsii panostaa:
            - Coil overit, niin saa säädöt oman mielen mukaan ja monia eri variaatoita. Jos näihin bmwee alustoihin pystyy valitsemaan jäykempää jousta sarjaan niin sekin auttaa.
            - Puslat polyureetaania
            - Jäykät kallistuksen vakaajat (paksummat)
            - Kaikkein tärkein eli kunnon lukko jos jotain 2-way tapstaa saa tai sitten tuo hitsi vaihto ehto.

            - Eteen hyvät renkaat ja etuna jos on kevyet vanteet niissäkään tuskin yli 17" kantsii panostaa, kumien hintaki pomsahtaa.

            - Kunnon jäykkä kuppipenkki kuskille että enempi auto kun kuski luistaa

            - Raskas auto syötehoa...

            - poikkituet eteen ja taakse

            Lukolla ja kunnon alustasatsilla pääsee jo hyvään alkuun

            Kääntökulman lisäys onnistunee raidetangon päiden modauksella jos ei ole valmiita saatavilla

            Jos selkäranka antaa periksi niin datsuni klubinpuolella esim. näistä driftaus hommista on paljonki juttua (www.dnsf.org)
            Last edited by powered by...; 24-11-2006, 01:23.
            Drift
            Nissan 200sx rs13
            Bmw e30 325

            Comment

            • jorke
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 206
              • Kouvola

              #21
              Tuolla Overdrivin palstalla oli keskustelua Ackermanista:

              http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=96181

              Siellä hyvä kuva, jotain juttua ja linkkejä aiheeseen jos kiinnostaa. Saattaa vaikuttaa jonkun verran driftingiinkin. Ehkä enemmän kyl rata-ajo-ominaisuuksiin. Tossa touhussa se on teho ja rattimies joka sanelee melkeen homman .

              En ole kyl kokeillut kuin aikanaan omilla Toyotilla kaupungilla . Sillon ei ollut keksitty Tuningia eikä Driftingiä . Ehkä tuli molempia harrastettua tietämättämättään
              Last edited by jorke; 24-11-2006, 02:50.
              BMW e61 545 -05 Touring

              Ex. BMW e39 540 -97 Touring
              Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
              Ex. BMW e34 520 -88

              Comment

              • zim,zimmer-my beamer
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 214
                • Helsinki

                #22
                Nyt tuli paljon hyvää tietoa...kiitos!! Vielä tosta hitsiperästä funtsin että miten toi sitten jokapäiväajossa näkyy ja mitä tuolla katsastuksessa sanotaan? Ymmärtääkseni ei mene katsastuksesta läpi...
                635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #23
                  Originally posted by zim,zimmer-my beamer View Post
                  Nyt tuli paljon hyvää tietoa...kiitos!! Vielä tosta hitsiperästä funtsin että miten toi sitten jokapäiväajossa näkyy ja mitä tuolla katsastuksessa sanotaan? Ymmärtääkseni ei mene katsastuksesta läpi...
                  Se kait vähän riippuu inssistä, mutta itse olen katsastanut sigun Mantan viidellä eri konttorilla ja aina eri inssillä ja aina on mennyt läpi ilman mutinoita.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • zim,zimmer-my beamer
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 214
                    • Helsinki

                    #24
                    Ok..ehkä sellaisen sitten tonne alle kyhäisis.
                    635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88

                    Comment

                    • kuukankorpi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 634

                      #25
                      Originally posted by zim,zimmer-my beamer View Post
                      Ok..ehkä sellaisen sitten tonne alle kyhäisis.
                      Ei kai kyseinen auto ole käyttöautosi?Jos on niin kannattaa unohtaa kemppilukko.Ei meinaan tuu jokapäiväisestä käytöstä mitään.

                      Comment

                      • zim,zimmer-my beamer
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 214
                        • Helsinki

                        #26
                        Jaa..no totahan olen yrittänyt kysellä että minkälaiseksi menee nuo ajoominaisuudet sitten tavallisessa käytössä!? Siis joka päivähän tolla ens kesänä sivuttain mennään mutta ehkä nyt ei ihan koko ajan kummiskaan joten kokemuksia kuunnellaan mielellään!!
                        635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88

                        Comment

                        • Sturmovik
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 360
                          • häme

                          #27
                          Ja se kemppilukko tuskin on kovin edullinen vetarien kannalta tollasessa erillisjousitetussa taka-akselissa:think
                          Siis keston kannalta....

                          Comment

                          • Freak
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2539
                            • .

                            #28
                            Saako oikein kysyä, että MIKSI...

                            ...se pitää tehdä käyttöautosta? Jos haluat välttämättä keventää autoa, niin tarkoittaa se väistämättä käyttöauto-ominaisuuksien heikkenemistä. Lisää melua ohjaamoon, täryytystä, pauketta jne. Kyllä sitä hetken kestää, mutta pitemmän päälle alkaa ottaa aivoon oikein tosissaan.

                            Sisustasta ylimääräiset romut poistamalla lähtee painoa kivasti ja vaihtamalla orggispenkit kuppipenkkeihin samoin. Vastapainona lissäntynyt matkustusmelu ja epäkäytännöllisyys. Konepelti ja takaluukku lasikuituisiin vaihtamalla tippuu myös paino, mutta samalla melu kasvaa ja tuskin se ulkonäkökään paranee.

                            Onhan se kiva, kun jäykällä takavakaajalla/kemppilukolla ym. saa perän kauniiseen luisuun, mutta onko se kivaa, kun se perä lähtee kauniiseen luisuun paikassa jossa sen viimeiseksi haluaisi tapahtuvan, normaalin liikenteen seassa?

                            Ja oletko jo ajatellut millaisen kuljetuksen pois radalta järjestät autollesi, KUN se kosketus kaiteeseen/toiseen autoon tjms. tapahtuu? Mikäs silloin toimii käyttöautona?

                            Mutta kukin harrastaa tavallaan. Pääasia, että harrastaa...
                            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                            Vanha Uuden liiton mies...

                            Comment

                            • NokiLeka
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2341
                              • Eurajoki

                              #29
                              Originally posted by kuukankorpi View Post
                              Ei kai kyseinen auto ole käyttöautosi?Jos on niin kannattaa unohtaa kemppilukko.Ei meinaan tuu jokapäiväisestä käytöstä mitään.
                              Kyllä meikäläinen vuoden päivät ajeli tuolla mantalla ihan joka päivä ja ainoa missä kemppiläinen pistää hanttiin, on parkkiruutu työskentely. Kaupungilla autoa on tosi v*ttumainen laittaa ja ottaa pois ruudusta kun lukko pistää vastaan. Toinen lievempi haittapuoli on talviajossa, sitä kun joutuu viemään vähän väkisinkin kaasun kanssa risteyksistä sun muista jyrkemmistä käännöksistä kun se puskee jonkin verran talven liukkailla.

                              Eli jos ajelee pääasiassa pääteillä eikä kaupungissa, niin silloin se kemppiläinen ei niin kauheesti haittaa, mutta jos pyörittelee paljon kylillä, niin silloin se kannattaa vaihtaa pois.
                              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                              Comment

                              • zim,zimmer-my beamer
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 214
                                • Helsinki

                                #30
                                Auto on mulla talvet seisonnassa, opiskelen Helsingissä ja siellä pelaa toi joukkoliikenne tarpeeks hyvin. Tiesin ton kyllä että voi talvella kemppilukko tuottaa hiukka ongelmia mutta sitä murhetta ei mulle tule. Kesät ajelen melkein vain landella...
                                Ja kuten sanoi, opiskelen, joten ei valitettavasti ole mahdollisuutta hankkia toista autoa pelkäksi rataautoksi (kaikki muutokset siihen maksaisi). Lisäksi tarvitsisi autonkuljetuskärryn ja nyt ruvetaan jo puhumaan sellaisista summista joita ei oikein opintotuella (joka menee jo pelkkään vuokraan joka kuukausi) kateta. Sen sijaan jos hankki jostain parilla kympilla toisen lukottoman perän, lyö hitsin päälle ja heittää alle niin jos ei miellytä, vaihtaa pois ja that's it. Sitten se on toinen femma jos sielt jotain rupee hajoon ton kempin takia mutta shit happens!!!!
                                En varmaankaan tota painoa pysty niin paljon tosta pudottamaan koska haluan kyllä pitää penkit sun muut vielä jäljellä mutta jos ihastun harrastukseen ensi kesän aikana oikein kunnolla niin eiköhän niitä painonvähennyksiä rupea tapahtumaan tai sitten on ajoneuvonvaihdos edessä, joko tai!!
                                635csia -82, 535da m-sport -07, 530da m-sport -02, 325 cab -94, 535ia 3,7l ac schnitzer-technic -90, 535i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎