Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä muutoksia autoon driftinkiä varten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dudismi
    BTCF Member
    • Feb 2006
    • 166
    • Rauma

    #31
    Mitenkäs ton käsijarrun kanssa homma toimii? Pistääkö ne japanin pojatkin aina kässärillä sen luisun aluilleen? Onko siinä hommassa nestetoiminen käsijarru kuinka pakollinen?
    E30 325i
    E36 325i cabriolet
    F11 520da
    Harley bagger

    Comment

    • timpa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 257
      • Akaa

      #32
      Nestekäkäri olis varmaan kaikki paras vaihtoehto mut taitaa vaan olla laiton siviiliautossa..
      speed limits are for pussies

      Comment

      • Tarute
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 345
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by timpa View Post
        Nestekäkäri olis varmaan kaikki paras vaihtoehto mut taitaa vaan olla laiton siviiliautossa..
        Ei muuten ees oo. Pitää vaan olla vaijeri kässäri varmistamassa.
        340KW/600NM

        Comment

        • Ändi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1292
          • Pori

          #34
          riittääks opintotuki renkaisiin? rengas pari reisussa maksaa jo ihan kivasti.
          sigpic
          E46 2d 330 -02
          EX.
          E36 2d 328 -97
          e92 335d -07
          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
          Bmw 325 iA 2D -93
          Bmw 325 4d -92

          Comment

          • powered by...
            Newbiemmer
            • Nov 2006
            • 7

            #35
            pari satsia renkaita tehokkaalla autolla äkkiä per rata päivä menee. Se pistää tympimään jos renkaat loppuu kesken kun alkaa juonesta saaha kiinni. 300-sarjan vehkeet vois olla kevyempi tähän hommaan jos merkissä meinaa pysyä. vaikka e30 320 Urpolla tai 325/327 jotain +200hv sisustaa purkaa ja nakkeelee takpenkkiä sun muuta lampiin ja niinkun tuossa edellä joku sanoinkin niin lasikuitu osilla saa painoa pois. Eikö näihin mitään kunnon ostolukkoa sitten saa? miten tuo minkä alkuperäisenä on saanu lisävarusteena e30? kestäneekö ja minkälainen lie? talvi käytössä on ainakin hyvä pystyy vaihde jarrullakin nakkaamaan renkaita suttii ja saa luisun aloitettua. Käsijurruksi voi laitta hydraalisen käppärin vaikka tuon vakion viereen niin menee katsastuksesta läpi. tavan käppärista saa hyvän kun tekee sellasen patentin että se nuppi on koko ajan pohjassa ja muuten vaan kiristää tarpeeksi tiukalle. Japsi pojat tosiaan jyrkempii mutkiin aloitta käppärillä tai jos kulmaa haluaa lisää mutta tuo vaati opettelua että touhusta tulee jouhkeeta. Siinäpä jotain...
            Drift
            Nissan 200sx rs13
            Bmw e30 325

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #36
              Originally posted by Dudismi View Post
              Mitenkäs ton käsijarrun kanssa homma toimii? Pistääkö ne japanin pojatkin aina kässärillä sen luisun aluilleen? Onko siinä hommassa nestetoiminen käsijarru kuinka pakollinen?
              no eipä sitä millään muutenkaan saa ennen mutkaa luisuun, kun driftingssä on tarkoitus olla auto poikittain jo ennen mutkaa...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #37
                Originally posted by jmp2002 View Post
                no eipä sitä millään muutenkaan saa ennen mutkaa luisuun, kun driftingssä on tarkoitus olla auto poikittain jo ennen mutkaa...
                Paitsi tehokkaan auton pienellä jarrun ja kaasun yhteispelillä. Silloin Alastarolla tuli katseltua sitä Hübinetten menemistä ja pisti silmään juuri tuo kaasulla ja jarrulla luiston aloittaminen ja mutkan läpi pienellä jarrun käytöllä sai luiston pysymään kasassa ja kulman tarpeeksi jyrkkänä.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • powered by...
                  Newbiemmer
                  • Nov 2006
                  • 7

                  #38
                  kaasua ja vastahettoa ennen mutkaa helpompi oikeestaa ku käppäri aluksi.
                  Drift
                  Nissan 200sx rs13
                  Bmw e30 325

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #39
                    Itse en kovinkaan hyvin tuota asfaltilla luisuttelua hallitse, mutta mitä joskus tuli nuorempana koiteltua(yleensä kostealla kelillä, johtuen 65hv tehoista ), niin totesin että käsijarrun sijaan oli aluksi helpompi käyttää "vaihdelukkoa", eli kurviin tultaessa jarrun sijasta erittäin röyhkeästi pienempää pykälää sisään, ankara moottorijarrutus saa helposti aikaan luisun, varsinki juuri tuohon em. "vastaheittoon" yhditetttynä.

                    Ainakin omasta mielestäni tämä oli helpoin konsti saada alulle luisu asfaltilla.

                    Halpaahan tuokaan lysti ei ollut, Kadett söi yhden kesän aikana 3 vaihdelaatikkoa...
                    Olli.

                    Comment

                    • icebox
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 194
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by jmp2002 View Post
                      no eipä sitä millään muutenkaan saa ennen mutkaa luisuun, kun driftingssä on tarkoitus olla auto poikittain jo ennen mutkaa...
                      Höpö höpö, kannattaako laukoa tuommoisia kommentteja kun ei asiasta näköjään ole tarkempaa tietoa? Driftingissä eri tekniikoita on useita, suomessa suosituimmat on nimenomaan tuo käsijarru, vastaheitto ja power-over tekniikka jossa kaasulla irroitetaan perä tiestä. Power-overilla vaan ei perää saa järkevästi irti tiestä ennenkuin auto on jo kurvissa. Sitten on lisäksi mm feint, shift-lock, braking, lift-off jne. Auton saaminen poikittain ei ole homma eikä mikään, mutta se, että voitaan puhua dymaanisesta driftauksesa, onkin sitten ihan eri homma... Kannattaa googlettaa noita eri tyylejä, ennenkuin antautuu tuohon käsijarrun nykimiseen.
                      "Without Hope,
                      Without Fear"

                      Comment

                      • jeps
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1986
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by icebox View Post
                        Höpö höpö, kannattaako laukoa tuommoisia kommentteja kun ei asiasta näköjään ole tarkempaa tietoa? Driftingissä eri tekniikoita on useita, suomessa suosituimmat on nimenomaan tuo käsijarru, vastaheitto ja power-over tekniikka jossa kaasulla irroitetaan perä tiestä. Power-overilla vaan ei perää saa järkevästi irti tiestä ennenkuin auto on jo kurvissa. Sitten on lisäksi mm feint, shift-lock, braking, lift-off jne. Auton saaminen poikittain ei ole homma eikä mikään, mutta se, että voitaan puhua dymaanisesta driftauksesa, onkin sitten ihan eri homma... Kannattaa googlettaa noita eri tyylejä, ennenkuin antautuu tuohon käsijarrun nykimiseen.
                        Toi käppärin vetäminen on muutenki enemmän noit civicci miesten juttui ;D
                        Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                        Comment

                        • Mosse535i
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 72
                          • Ähtäri

                          #42
                          No mutta onneks pian tulee kunnon lumet niin ei paljon tartte käppäreitä tai tekniikoita luisuun pääsyyn Ja näillä vähilläkin poneilla pärjää!

                          Comment

                          • jeps
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1986
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by Mosse535i View Post
                            No mutta onneks pian tulee kunnon lumet niin ei paljon tartte käppäreitä tai tekniikoita luisuun pääsyyn Ja näillä vähilläkin poneilla pärjää!
                            Joo tulis nyt vaan nopeesti se "yllättävä" tehonlisäys
                            Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                            Comment

                            • rjm
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 353
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Originally posted by icebox View Post
                              Höpö höpö, kannattaako laukoa tuommoisia kommentteja kun ei asiasta näköjään ole tarkempaa tietoa? Driftingissä eri tekniikoita on useita, suomessa suosituimmat on nimenomaan tuo käsijarru, vastaheitto ja power-over tekniikka jossa kaasulla irroitetaan perä tiestä. Power-overilla vaan ei perää saa järkevästi irti tiestä ennenkuin auto on jo kurvissa. Sitten on lisäksi mm feint, shift-lock, braking, lift-off jne. Auton saaminen poikittain ei ole homma eikä mikään, mutta se, että voitaan puhua dymaanisesta driftauksesa, onkin sitten ihan eri homma... Kannattaa googlettaa noita eri tyylejä, ennenkuin antautuu tuohon käsijarrun nykimiseen.
                              Niin joku tosiaan on katsonut sitä Drift Bibleä kuin raamattua..
                              Mutta kannattaa katsoa toi jos meinaa riftinkiä harkita.

                              Comment

                              • mikko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1750
                                • kotona

                                #45
                                taitaa ne perus suomalaiset riftit olla vahinko faint/lift-offeja, sitte kutsuu puu ja kultaisen huilun soitto.

                                kyllä luisu autot on yleensä alustaltaan niin jänniä että hinnat-alkaen-mukavuus Kw alustalla ei o mitää tekemistä niitten kans.

                                mielenkiinnolla seuraan tämän keskustelun kehittymistä

                                omat luisut jää ihan talvelle ja ehkä kesäisille sade päiville.

                                kamulla on ae86 tossa työn alla, joten itsellä 136hv->163hv nokka/lastu paketin osto +kaiken painon karsiminen käy mielessä.

                                toisaalta tullaan taas siihen että alusta pitäisi laittaa ja homma karkaa käsistä.

                                ei olisi pitänyt edes kirjoittaa tätä
                                Last edited by mikko; 28-11-2006, 12:59.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎