Mitenkäs ton käsijarrun kanssa homma toimii? Pistääkö ne japanin pojatkin aina kässärillä sen luisun aluilleen? Onko siinä hommassa nestetoiminen käsijarru kuinka pakollinen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä muutoksia autoon driftinkiä varten?
Collapse
X
-
pari satsia renkaita tehokkaalla autolla äkkiä per rata päivä menee. Se pistää tympimään jos renkaat loppuu kesken kun alkaa juonesta saaha kiinni. 300-sarjan vehkeet vois olla kevyempi tähän hommaan jos merkissä meinaa pysyä. vaikka e30 320 Urpolla tai 325/327 jotain +200hv sisustaa purkaa ja nakkeelee takpenkkiä sun muuta lampiin ja niinkun tuossa edellä joku sanoinkin niin lasikuitu osilla saa painoa pois. Eikö näihin mitään kunnon ostolukkoa sitten saa? miten tuo minkä alkuperäisenä on saanu lisävarusteena e30? kestäneekö ja minkälainen lie? talvi käytössä on ainakin hyvä pystyy vaihde jarrullakin nakkaamaan renkaita suttii ja saa luisun aloitettua. Käsijurruksi voi laitta hydraalisen käppärin vaikka tuon vakion viereen niin menee katsastuksesta läpi. tavan käppärista saa hyvän kun tekee sellasen patentin että se nuppi on koko ajan pohjassa ja muuten vaan kiristää tarpeeksi tiukalle. Japsi pojat tosiaan jyrkempii mutkiin aloitta käppärillä tai jos kulmaa haluaa lisää mutta tuo vaati opettelua että touhusta tulee jouhkeeta. Siinäpä jotain...Drift
Nissan 200sx rs13
Bmw e30 325
Comment
-
-
Originally posted by Dudismi View PostMitenkäs ton käsijarrun kanssa homma toimii? Pistääkö ne japanin pojatkin aina kässärillä sen luisun aluilleen? Onko siinä hommassa nestetoiminen käsijarru kuinka pakollinen?E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Postno eipä sitä millään muutenkaan saa ennen mutkaa luisuun, kun driftingssä on tarkoitus olla auto poikittain jo ennen mutkaa..."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Itse en kovinkaan hyvin tuota asfaltilla luisuttelua hallitse, mutta mitä joskus tuli nuorempana koiteltua(yleensä kostealla kelillä, johtuen 65hv tehoista ), niin totesin että käsijarrun sijaan oli aluksi helpompi käyttää "vaihdelukkoa", eli kurviin tultaessa jarrun sijasta erittäin röyhkeästi pienempää pykälää sisään, ankara moottorijarrutus saa helposti aikaan luisun, varsinki juuri tuohon em. "vastaheittoon" yhditetttynä.
Ainakin omasta mielestäni tämä oli helpoin konsti saada alulle luisu asfaltilla.
Halpaahan tuokaan lysti ei ollut, Kadett söi yhden kesän aikana 3 vaihdelaatikkoa...Olli.
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Postno eipä sitä millään muutenkaan saa ennen mutkaa luisuun, kun driftingssä on tarkoitus olla auto poikittain jo ennen mutkaa..."Without Hope,
Without Fear"
Comment
-
-
Originally posted by icebox View PostHöpö höpö, kannattaako laukoa tuommoisia kommentteja kun ei asiasta näköjään ole tarkempaa tietoa? Driftingissä eri tekniikoita on useita, suomessa suosituimmat on nimenomaan tuo käsijarru, vastaheitto ja power-over tekniikka jossa kaasulla irroitetaan perä tiestä. Power-overilla vaan ei perää saa järkevästi irti tiestä ennenkuin auto on jo kurvissa. Sitten on lisäksi mm feint, shift-lock, braking, lift-off jne. Auton saaminen poikittain ei ole homma eikä mikään, mutta se, että voitaan puhua dymaanisesta driftauksesa, onkin sitten ihan eri homma... Kannattaa googlettaa noita eri tyylejä, ennenkuin antautuu tuohon käsijarrun nykimiseen.Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä
Comment
-
-
Originally posted by icebox View PostHöpö höpö, kannattaako laukoa tuommoisia kommentteja kun ei asiasta näköjään ole tarkempaa tietoa? Driftingissä eri tekniikoita on useita, suomessa suosituimmat on nimenomaan tuo käsijarru, vastaheitto ja power-over tekniikka jossa kaasulla irroitetaan perä tiestä. Power-overilla vaan ei perää saa järkevästi irti tiestä ennenkuin auto on jo kurvissa. Sitten on lisäksi mm feint, shift-lock, braking, lift-off jne. Auton saaminen poikittain ei ole homma eikä mikään, mutta se, että voitaan puhua dymaanisesta driftauksesa, onkin sitten ihan eri homma... Kannattaa googlettaa noita eri tyylejä, ennenkuin antautuu tuohon käsijarrun nykimiseen.
Mutta kannattaa katsoa toi jos meinaa riftinkiä harkita.
Comment
-
-
taitaa ne perus suomalaiset riftit olla vahinko faint/lift-offeja, sitte kutsuu puu ja kultaisen huilun soitto.
kyllä luisu autot on yleensä alustaltaan niin jänniä että hinnat-alkaen-mukavuus Kw alustalla ei o mitää tekemistä niitten kans.
mielenkiinnolla seuraan tämän keskustelun kehittymistä
omat luisut jää ihan talvelle ja ehkä kesäisille sade päiville.
kamulla on ae86 tossa työn alla, joten itsellä 136hv->163hv nokka/lastu paketin osto +kaiken painon karsiminen käy mielessä.
toisaalta tullaan taas siihen että alusta pitäisi laittaa ja homma karkaa käsistä.
ei olisi pitänyt edes kirjoittaa tätäLast edited by mikko; 28-11-2006, 12:59.
Comment
-
Comment