Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530D vm.2002 nykivä kiihtyvyys 4 ja 5 vaihteella...
Collapse
X
-
"Meidän isä tekee teidän äitien lapset "
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
-
-
Mulla ilmenee omassa 530Da vm.-00 mukavaa oireilua.
Auto ikään kuin puutuu kiihdytyksessä.
Välillä kierrokset jää huutamaan punarajalle eli ei ymmärrä pykältää isompaa, välillä se vaan ei jaksa kiihtyä.
Katselin arvoja ja silloin kuin auto puutuu railin paine on vain noin 900bar kun täyskaasulla se on normaalisti noin 1500bar.
Ahtopaineet on sen 1.45bar ja siirtopaine noin 3.75bar.
Ilmeisesti lähdettävä roplaamaan tuota railin painetunnistimen liitosta siinä toivossa että vika löytyisi sieltä.
Vikakoodina: Fuel delivery system failure
Comment
-
-
Vilkaisin pikaisesti sitä liitintä. Onkohan se sellainen mihin tulee vissiin kaksi piuhaa? Johdot näkyvät, mutta liitin ei oikein näy ainakaan kokonaan? Miten se lähtee irti, jos se on se? Yritin sitä puristella ja käännellä, mutta en tohtinu oikein murjoa sitä. Miten sen saisi helpoiten irti ja minkälainen mekanismi siinä on?
Comment
-
-
Vika Selvisi!
Enpä olis uskonu heti. Vaihteistoöljyn vaihto ja auto toimii ihan erilailla. Aikaisemmin varmaan lootaluisti paikaltaan lähdössäkin vähän, koska nyt tuntuu ihan eri autolta. Kellotin noin 7 sek nollasta sataan pienellä sutimisella, joten ihan ok tulokset alkaa olla. Vedot on myös 100-> eteenpäin ihan eri luokkaa.
Lootassa oli aikaisemmin ikiöljyt. Joten jos jollakin on samanlaista ongelmaa, suosittelen öljyn vaihtoa, vaikka jotkut sitä vastaan ovatkin...
Comment
-
-
Todella hienoa, että sait auton lootaölsän vaihdolla kuntoon !
On tosin hiukan omituista, että vanha öljy tai jokin muu vaihdossa korjautunut asia vaikutti autoon juuri niin kuin on täällä kuvattu. Mutta ilmeisesti näinkin voi kuitenkin olla.
Taas yksi syy lisää vaihtaa ne puhkipalaneet "ikiöljyt" tuoreisiin.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by KATKU View PostLootassa oli aikaisemmin ikiöljyt. Joten jos jollakin on samanlaista ongelmaa, suosittelen öljyn vaihtoa, vaikka jotkut sitä vastaan ovatkin...
Paljonko sun autolla on ajettu ? Mitkä öljyt laitoitte ? Miten vaihdoitte öljyt ?
Autolla on ajettu noin 210000. Espoon Laakkosella vaihdettiin öljyt, enkä ajatellut mitä vaihteistoöljyä ne sinne tunki. Vaihto on kaksivaiheinen prosessi.
1. vaiheessa vanhatöljyt lasketaan pois ja laitetaan uudet tilalle. Sitten ajetaan noin 1000km.
2.Vaiheessa loota aukaistaan, sekä vaihdetaan sihti ja öljy vielä kerran niin saadaan irti lähtenyt paska pois...
Oli se eka vaihtoki jo sen näköinen prosessi, että pitää tietää mitä tekee kun lootaa täyttää uudestaan. Autoa/vaihteita pitää käyttää lisäyksen yhteydessä, jne...Sitten renkaita piti pyörittää jossakin vaiheessa ja taas lisättiin öljyä...
Jotkut ovat ilmeisesti huuhtoneet lootan laskemalla siitä öljyä läpi monta litraa, mutta itse luotan käyttämääni menetelmään enemmän.
Espoon Laakkosella ei sitten kaikki tuntuneet tietävän tälläistä menettelyä, vaikka kuulin itse prosessista Laakkosen huollon ajanvarauksesta...Last edited by rahami00; 26-06-2007, 09:11.
Comment
-
-
Minkäs väriset öljyt laatikosta tuli pihalle kun ensimmäinen vaihto oli?sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by rahami00 View PostAutolla on ajettu noin 210000. Espoon Laakkosella vaihdettiin öljyt, enkä ajatellut mitä vaihteistoöljyä ne sinne tunki. Vaihto on kaksivaiheinen prosessi.
1. vaiheessa vanhatöljyt lasketaan pois ja laitetaan uudet tilalle. Sitten ajetaan noin 1000km.
2.Vaiheessa loota aukaistaan, sekä vaihdetaan sihti ja öljy vielä kerran niin saadaan irti lähtenyt paska pois...
Oli se eka vaihtoki jo sen näköinen prosessi, että pitää tietää mitä tekee kun lootaa täyttää uudestaan. Autoa/vaihteita pitää käyttää lisäyksen yhteydessä, jne...Sitten renkaita piti pyörittää jossakin vaiheessa ja taas lisättiin öljyä...
Jotkut ovat ilmeisesti huuhtoneet lootan laskemalla siitä öljyä läpi monta litraa, mutta itse luotan tähän menetelmään enemmän.
Espoon Laakkosella ei sitten kaikki tuntuneet tietävän tälläistä menettelyä, vaikka kuulin itse prosessista Laakkosen huollon ajanvarauksesta...
Ilmeisesti Powermaticilla huuhtelevat laatikon(?).
Minulla on lievinä oireina hieman karkeat vaihdot ja joskus tuntuu, että luistaisi vähän liikkeelle lähtiessä.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View Post
Minulla on lievinä oireina hieman karkeat vaihdot ja joskus tuntuu, että luistaisi vähän liikkeelle lähtiessä.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostTarkista että öljyä on riittävästi,mulla oireili noin kun oli öljyn vajaus johtuen vuotavasta o-rengas liittimestä joka menee laatikolta lauhduttimelle.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostMitäs veloittivat koko hoidosta? Itse olen arvuutellut vienkö samaiseen paikkaan vaiko Powermaticille. Merkkihuolloista kun kuulee välillä hyvää ja huonoa, niin ei tiedä tekevätkö nyt varmasti kulloisenkin homman kunnolla. Tarkoitat, että itse pitää siellä kertoa, miten laatikkoöljyt vaihdetaan?
Ilmeisesti Powermaticilla huuhtelevat laatikon(?).
Minulla on lievinä oireina hieman karkeat vaihdot ja joskus tuntuu, että luistaisi vähän liikkeelle lähtiessä.
Toinen vaihe maksoi vähän päälle ~200€
-----------------------------------------
Kaiken kaikkiaan noin 350€ pitäisi riittää...
Jos alat itse vaihtamaan öljyjä niin muista putsata lootan "kannessa" oleva magneetti joka kerää metallipölyn laatikosta.
Täyttö suoritettiin sillä tavalla, että autoa ja vaihteita käytettiin välillä ja sen jälkeen taas lisättiin öljyä...+(Pyysin laittamaan niin täyteen kuin menee).
Kuulin tälläisestä ikiöljyjen vaihtomenetelmästä Laakkosen huollon ajanvarauksesta (puhelimen kautta). Kun menin Espoon Laakkoselle niin tuntui siltä, ettei ainakaan se kyseinen "myyjä/auton vastaanottaja" tiennyt kovin paljon kyseisestä asiasta...
Pääasia, että loota toimii nyt hyvin (nykiminen loppui 4 ja 5 vaihteella, pitää paremmin paikaltaan sekä vauhdista kiihdyttäessä, vaihtaa pehmeämmin, ei mene enää "trans fail safe tilaan", käytännössä katsoen ihan eri auto.).
Comment
-
-
Originally posted by rahami00 View PostEnsimmäinen vaihe maksoi noin ~100€
Toinen vaihe maksoi vähän päälle ~200€
-----------------------------------------
Kaiken kaikkiaan noin 350€ pitäisi riittää...
Jos alat itse vaihtamaan öljyjä niin muista putsata lootan "kannessa" oleva magneetti joka kerää metallipölyn laatikosta.
Täyttö suoritettiin sillä tavalla, että autoa ja vaihteita käytettiin välillä ja sen jälkeen taas lisättiin öljyä...+(Pyysin laittamaan niin täyteen kuin menee).
Kuulin tälläisestä ikiöljyjen vaihtomenetelmästä Laakkosen huollon ajanvarauksesta (puhelimen kautta). Kun menin Espoon Laakkoselle niin tuntui siltä, ettei ainakaan se kyseinen "myyjä/auton vastaanottaja" tiennyt kovin paljon kyseisestä asiasta...
Pääasia, että loota toimii nyt hyvin (nykiminen loppui 4 ja 5 vaihteella, pitää paremmin paikaltaan sekä vauhdista kiihdyttäessä, vaihtaa pehmeämmin, ei mene enää "trans fail safe tilaan", käytännössä katsoen ihan eri auto.).E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
Comment