Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D vm.2002 nykivä kiihtyvyys 4 ja 5 vaihteella...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aksa P
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 394
    • Sawo

    #31
    Originally posted by Clavurion View Post
    Anturi sijaitsee jakotukin takapäässä moottorin kuljettajan puolella. En ole tarkemmin katsonut, miten siihen pääsee käsiksi. Kurkkaa kuskin puolelta moottorin takapäästä imusarjan alta.
    Liittimen saa irti ilman imusarjan irroitusta, mutta paikka on ahdas. Ota kumisuojat imuputkien välistä irti, niin saat valoa imusarjan alle ja näet paremmin. Ole tarkkana että et pudota lukitussokkaa kun irroitat liittimen. Anturin irti saaminen vaatii imusarjan irroittamisen tai jonkin "Amerikan tempun".
    "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

    Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
    E21 M50B20
    E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
    E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
    E34 10/1990 520i
    Honda Prelude EX vm.-83 1.8

    Comment

    • rahami00
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 306
      • Kirkkonummi

      #32
      Kiitti tiedoista. Pitää käydä möyrimässä konepellin alla, kunhan pakkanen vähän hellittää...

      Comment

      • Rubu
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 809
        • Kuopio

        #33
        Mulla ilmenee omassa 530Da vm.-00 mukavaa oireilua.

        Auto ikään kuin puutuu kiihdytyksessä.
        Välillä kierrokset jää huutamaan punarajalle eli ei ymmärrä pykältää isompaa, välillä se vaan ei jaksa kiihtyä.

        Katselin arvoja ja silloin kuin auto puutuu railin paine on vain noin 900bar kun täyskaasulla se on normaalisti noin 1500bar.
        Ahtopaineet on sen 1.45bar ja siirtopaine noin 3.75bar.

        Ilmeisesti lähdettävä roplaamaan tuota railin painetunnistimen liitosta siinä toivossa että vika löytyisi sieltä.

        Vikakoodina: Fuel delivery system failure

        Comment

        • rahami00
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 306
          • Kirkkonummi

          #34
          Vilkaisin pikaisesti sitä liitintä. Onkohan se sellainen mihin tulee vissiin kaksi piuhaa? Johdot näkyvät, mutta liitin ei oikein näy ainakaan kokonaan? Miten se lähtee irti, jos se on se? Yritin sitä puristella ja käännellä, mutta en tohtinu oikein murjoa sitä. Miten sen saisi helpoiten irti ja minkälainen mekanismi siinä on?

          Comment

          • rahami00
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 306
            • Kirkkonummi

            #35
            Vika Selvisi!

            Enpä olis uskonu heti. Vaihteistoöljyn vaihto ja auto toimii ihan erilailla. Aikaisemmin varmaan lootaluisti paikaltaan lähdössäkin vähän, koska nyt tuntuu ihan eri autolta. Kellotin noin 7 sek nollasta sataan pienellä sutimisella, joten ihan ok tulokset alkaa olla. Vedot on myös 100-> eteenpäin ihan eri luokkaa.
            Lootassa oli aikaisemmin ikiöljyt. Joten jos jollakin on samanlaista ongelmaa, suosittelen öljyn vaihtoa, vaikka jotkut sitä vastaan ovatkin...

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #36
              Todella hienoa, että sait auton lootaölsän vaihdolla kuntoon !

              On tosin hiukan omituista, että vanha öljy tai jokin muu vaihdossa korjautunut asia vaikutti autoon juuri niin kuin on täällä kuvattu. Mutta ilmeisesti näinkin voi kuitenkin olla.

              Taas yksi syy lisää vaihtaa ne puhkipalaneet "ikiöljyt" tuoreisiin.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • KATKU
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 230
                • Vaasa

                #37
                Lootassa oli aikaisemmin ikiöljyt. Joten jos jollakin on samanlaista ongelmaa, suosittelen öljyn vaihtoa, vaikka jotkut sitä vastaan ovatkin...


                Paljonko sun autolla on ajettu ? Mitkä öljyt laitoitte ? Miten vaihdoitte öljyt ?

                Comment

                • rahami00
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 306
                  • Kirkkonummi

                  #38
                  Originally posted by KATKU View Post
                  Lootassa oli aikaisemmin ikiöljyt. Joten jos jollakin on samanlaista ongelmaa, suosittelen öljyn vaihtoa, vaikka jotkut sitä vastaan ovatkin...


                  Paljonko sun autolla on ajettu ? Mitkä öljyt laitoitte ? Miten vaihdoitte öljyt ?

                  Autolla on ajettu noin 210000. Espoon Laakkosella vaihdettiin öljyt, enkä ajatellut mitä vaihteistoöljyä ne sinne tunki. Vaihto on kaksivaiheinen prosessi.
                  1. vaiheessa vanhatöljyt lasketaan pois ja laitetaan uudet tilalle. Sitten ajetaan noin 1000km.
                  2.Vaiheessa loota aukaistaan, sekä vaihdetaan sihti ja öljy vielä kerran niin saadaan irti lähtenyt paska pois...

                  Oli se eka vaihtoki jo sen näköinen prosessi, että pitää tietää mitä tekee kun lootaa täyttää uudestaan. Autoa/vaihteita pitää käyttää lisäyksen yhteydessä, jne...Sitten renkaita piti pyörittää jossakin vaiheessa ja taas lisättiin öljyä...

                  Jotkut ovat ilmeisesti huuhtoneet lootan laskemalla siitä öljyä läpi monta litraa, mutta itse luotan käyttämääni menetelmään enemmän.

                  Espoon Laakkosella ei sitten kaikki tuntuneet tietävän tälläistä menettelyä, vaikka kuulin itse prosessista Laakkosen huollon ajanvarauksesta...
                  Last edited by rahami00; 26-06-2007, 09:11.

                  Comment

                  • Lallevihtinen
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 690
                    • Tampere

                    #39
                    Minkäs väriset öljyt laatikosta tuli pihalle kun ensimmäinen vaihto oli?
                    sigpic
                    BMW E93 335i & BMW M550Dx
                    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                    Comment

                    • rahami00
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 306
                      • Kirkkonummi

                      #40
                      Ei tullu katsottua niin tarkkaan. Tummaa litkua...

                      Comment

                      • E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 933
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by rahami00 View Post
                        Autolla on ajettu noin 210000. Espoon Laakkosella vaihdettiin öljyt, enkä ajatellut mitä vaihteistoöljyä ne sinne tunki. Vaihto on kaksivaiheinen prosessi.
                        1. vaiheessa vanhatöljyt lasketaan pois ja laitetaan uudet tilalle. Sitten ajetaan noin 1000km.
                        2.Vaiheessa loota aukaistaan, sekä vaihdetaan sihti ja öljy vielä kerran niin saadaan irti lähtenyt paska pois...

                        Oli se eka vaihtoki jo sen näköinen prosessi, että pitää tietää mitä tekee kun lootaa täyttää uudestaan. Autoa/vaihteita pitää käyttää lisäyksen yhteydessä, jne...Sitten renkaita piti pyörittää jossakin vaiheessa ja taas lisättiin öljyä...

                        Jotkut ovat ilmeisesti huuhtoneet lootan laskemalla siitä öljyä läpi monta litraa, mutta itse luotan tähän menetelmään enemmän.

                        Espoon Laakkosella ei sitten kaikki tuntuneet tietävän tälläistä menettelyä, vaikka kuulin itse prosessista Laakkosen huollon ajanvarauksesta...
                        Mitäs veloittivat koko hoidosta? Itse olen arvuutellut vienkö samaiseen paikkaan vaiko Powermaticille. Merkkihuolloista kun kuulee välillä hyvää ja huonoa, niin ei tiedä tekevätkö nyt varmasti kulloisenkin homman kunnolla. Tarkoitat, että itse pitää siellä kertoa, miten laatikkoöljyt vaihdetaan?

                        Ilmeisesti Powermaticilla huuhtelevat laatikon(?).

                        Minulla on lievinä oireina hieman karkeat vaihdot ja joskus tuntuu, että luistaisi vähän liikkeelle lähtiessä.
                        E92 335iA -08

                        ---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          #42
                          Originally posted by E39-530A View Post

                          Minulla on lievinä oireina hieman karkeat vaihdot ja joskus tuntuu, että luistaisi vähän liikkeelle lähtiessä.
                          Tarkista että öljyä on riittävästi,mulla oireili noin kun oli öljyn vajaus johtuen vuotavasta o-rengas liittimestä joka menee laatikolta lauhduttimelle.
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • E39-530A
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 933
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by veku View Post
                            Tarkista että öljyä on riittävästi,mulla oireili noin kun oli öljyn vajaus johtuen vuotavasta o-rengas liittimestä joka menee laatikolta lauhduttimelle.
                            Öljyt annoin katsoa Laakkosella, kun oli muutakin hommaa. Ne olivat kuulemma ainakin määrän puolesta ok. Voisikohan öljyn laatu vaikuttaa, kun auto on kohta 7-vuotias ja 121tkm ajettu? Pohdin vielä missä ja millä menetelmällä vaihtaa, jos puuhaan rupean. Olen jopa puolitosissani harkinnut itse vaihtavani, jos vain pääsen johonkin nosturille.
                            E92 335iA -08

                            ---
                            ex E34 540iA -93
                            ex E90 325iA -05
                            ex E39 530iA -00
                            ex Toyota Avensis
                            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                            Comment

                            • rahami00
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 306
                              • Kirkkonummi

                              #44
                              Originally posted by E39-530A View Post
                              Mitäs veloittivat koko hoidosta? Itse olen arvuutellut vienkö samaiseen paikkaan vaiko Powermaticille. Merkkihuolloista kun kuulee välillä hyvää ja huonoa, niin ei tiedä tekevätkö nyt varmasti kulloisenkin homman kunnolla. Tarkoitat, että itse pitää siellä kertoa, miten laatikkoöljyt vaihdetaan?

                              Ilmeisesti Powermaticilla huuhtelevat laatikon(?).

                              Minulla on lievinä oireina hieman karkeat vaihdot ja joskus tuntuu, että luistaisi vähän liikkeelle lähtiessä.
                              Ensimmäinen vaihe maksoi noin ~100€
                              Toinen vaihe maksoi vähän päälle ~200€
                              -----------------------------------------
                              Kaiken kaikkiaan noin 350€ pitäisi riittää...

                              Jos alat itse vaihtamaan öljyjä niin muista putsata lootan "kannessa" oleva magneetti joka kerää metallipölyn laatikosta.

                              Täyttö suoritettiin sillä tavalla, että autoa ja vaihteita käytettiin välillä ja sen jälkeen taas lisättiin öljyä...+(Pyysin laittamaan niin täyteen kuin menee).

                              Kuulin tälläisestä ikiöljyjen vaihtomenetelmästä Laakkosen huollon ajanvarauksesta (puhelimen kautta). Kun menin Espoon Laakkoselle niin tuntui siltä, ettei ainakaan se kyseinen "myyjä/auton vastaanottaja" tiennyt kovin paljon kyseisestä asiasta...
                              Pääasia, että loota toimii nyt hyvin (nykiminen loppui 4 ja 5 vaihteella, pitää paremmin paikaltaan sekä vauhdista kiihdyttäessä, vaihtaa pehmeämmin, ei mene enää "trans fail safe tilaan", käytännössä katsoen ihan eri auto.).

                              Comment

                              • E39-530A
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 933
                                • Espoo

                                #45
                                Originally posted by rahami00 View Post
                                Ensimmäinen vaihe maksoi noin ~100€
                                Toinen vaihe maksoi vähän päälle ~200€
                                -----------------------------------------
                                Kaiken kaikkiaan noin 350€ pitäisi riittää...

                                Jos alat itse vaihtamaan öljyjä niin muista putsata lootan "kannessa" oleva magneetti joka kerää metallipölyn laatikosta.

                                Täyttö suoritettiin sillä tavalla, että autoa ja vaihteita käytettiin välillä ja sen jälkeen taas lisättiin öljyä...+(Pyysin laittamaan niin täyteen kuin menee).

                                Kuulin tälläisestä ikiöljyjen vaihtomenetelmästä Laakkosen huollon ajanvarauksesta (puhelimen kautta). Kun menin Espoon Laakkoselle niin tuntui siltä, ettei ainakaan se kyseinen "myyjä/auton vastaanottaja" tiennyt kovin paljon kyseisestä asiasta...
                                Pääasia, että loota toimii nyt hyvin (nykiminen loppui 4 ja 5 vaihteella, pitää paremmin paikaltaan sekä vauhdista kiihdyttäessä, vaihtaa pehmeämmin, ei mene enää "trans fail safe tilaan", käytännössä katsoen ihan eri auto.).
                                Ok, kiitos tiedoista. Voisihan sitä viedä tuonnekin tehtäväksi, koska pääsee sitten helposti julkisilla töihin/himaan. Powermatic on siinä mielessä vähän kaukana. Itse pääsisin vasta syksyllä nosturille enkä välttämättä malta olla sinne asti kokeilematta vaihtoa.
                                E92 335iA -08

                                ---
                                ex E34 540iA -93
                                ex E90 325iA -05
                                ex E39 530iA -00
                                ex Toyota Avensis
                                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎