Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D vm.2002 nykivä kiihtyvyys 4 ja 5 vaihteella...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chorrus
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 565
    • 00100

    #46
    Originally posted by rahami00 View Post
    Ensimmäinen vaihe maksoi noin ~100€
    Toinen vaihe maksoi vähän päälle ~200€
    -----------------------------------------
    Kaiken kaikkiaan noin 350€ pitäisi riittää...

    Jos alat itse vaihtamaan öljyjä niin muista putsata lootan "kannessa" oleva magneetti joka kerää metallipölyn laatikosta.

    Täyttö suoritettiin sillä tavalla, että autoa ja vaihteita käytettiin välillä ja sen jälkeen taas lisättiin öljyä...+(Pyysin laittamaan niin täyteen kuin menee).

    Kuulin tälläisestä ikiöljyjen vaihtomenetelmästä Laakkosen huollon ajanvarauksesta (puhelimen kautta). Kun menin Espoon Laakkoselle niin tuntui siltä, ettei ainakaan se kyseinen "myyjä/auton vastaanottaja" tiennyt kovin paljon kyseisestä asiasta...
    Pääasia, että loota toimii nyt hyvin (nykiminen loppui 4 ja 5 vaihteella, pitää paremmin paikaltaan sekä vauhdista kiihdyttäessä, vaihtaa pehmeämmin, ei mene enää "trans fail safe tilaan", käytännössä katsoen ihan eri auto.).
    Varasin omalle autolleni nyt tuolta myös samanmoisen huollon. 12.7 menee laittoon. Miten on auto nyt toiminut huollon jälkeen?

    Missä helvetissä tuossa muuten on ns. "laatikon öljytikku", ei ainakaan illan hämärtyessä enää osunut ollenkaan silmään :(

    AUDI TT Roadster 3.2
    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

    ex.
    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
    E38 740iA bmw schwarz II
    E39 530dAt titansilbermetallic
    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
    E32 735iA - lachssilbermetallic
    E24 635CSI polarismetallic
    AUDI A6 TDI
    SAAB 'takemenow' 900i
    CITROËN XSARA VTS
    CITROËN JUMPER
    FORD MONDERO
    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

    + 23 x Peugeot

    Comment

    • rahami00
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 306
      • Kirkkonummi

      #47
      Originally posted by chorrus View Post
      Varasin omalle autolleni nyt tuolta myös samanmoisen huollon. 12.7 menee laittoon. Miten on auto nyt toiminut huollon jälkeen?

      Missä helvetissä tuossa muuten on ns. "laatikon öljytikku", ei ainakaan illan hämärtyessä enää osunut ollenkaan silmään :(
      Auto on toiminut erittäin hyvin tähän asti ainakin.... En kattonu niin tarkkaan tuota öljyn tsekkaus juttua, mutta "mittatikkuna" toimii varmaan pultin reikä, josta voi kokeilla määrän/valuttaa ylimääräiset pois. (Jos olen väärässä, parempi tietoiset korjatkoon)

      Comment

      • chorrus
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 565
        • 00100

        #48
        Originally posted by rahami00 View Post
        Auto on toiminut erittäin hyvin tähän asti ainakin.... En kattonu niin tarkkaan tuota öljyn tsekkaus juttua, mutta "mittatikkuna" toimii varmaan pultin reikä, josta voi kokeilla määrän/valuttaa ylimääräiset pois. (Jos olen väärässä, parempi tietoiset korjatkoon)
        No katos vaan, yllättäen paskempi ratkaisu. Noh, pitää käyttää kai jossain korjaamolla että tarkastavat öljyt

        AUDI TT Roadster 3.2
        PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
        PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

        ex.
        E38 740iA cosmosschwarzmetallic
        E38 740iA bmw schwarz II
        E39 530dAt titansilbermetallic
        E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
        E32 735iA - lachssilbermetallic
        E24 635CSI polarismetallic
        AUDI A6 TDI
        SAAB 'takemenow' 900i
        CITROËN XSARA VTS
        CITROËN JUMPER
        FORD MONDERO
        ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

        + 23 x Peugeot

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎