Announcement

Collapse
No announcement yet.

V8 - Vapinagallup :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlpinaB12
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 17

    #46
    Originally posted by F127 View Post
    mikä se sellanen vatkaamaton V-kone on..
    V12

    Comment

    • Flanker35M
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 790
      • Rovaniemi

      #47
      ...

      Netistä poimittua: 540i tyhjäkäynnin kuuluu nousta about 100rpm kun ilmastointi laitetaan päälle. Muistaakseni oli E34net tietoja.

      Itsellä jonkun verran kone vavahtelee tyhjäkäynnillä vapaalla ollessa, muttei vaihde päällä. Tuntuu persauksissa ja todettu myös visuaalisesti pelti pystyssä. Pitänee ottaa vuodonilmaisusessiot ym. ihan varmuuden vuoksi vaikkei häiritse.

      Kylmänä tyhjäkäynti on hieman isompi ~700-800rpm hetken aikaa, johtunee rikkaammasta seoksesta. Lämpimänä on ~500-600rpm. Auto E34 540iA 1993, mittarissa 194tkm.
      sigpic
      ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #48
        535i V8 e39 ei vapise, tyhjäkäynti auton liikkuessa noin 700, paikallaan 550 ja ilmastoinnilla paikallaan noin 650
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • rainekoo
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 294
          • oulainen

          #49
          Mulla kans vapisee lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä.

          Imuilmanlämpötila oli ensinnäkin 150astetta tietokoneen mukaan.

          Missä on se imuilman anturi

          Ja smoothnesstaulussa parissa pytyssä oli lukemat siellä 500 hujakoilla.

          Mitä nuo smoothness arvot oikein meinaa.

          Kaasu pohjassa kiihdytyksessä isolla vaihteella auto tuntuu ikäänkuin ei kulkis mutta kun kiihdyttää silleen että itse ikäänkuin avaa kaasuläppää sen mukaan kun auto jaksaa mennä niin saa paljon parempia tuloksia.

          Ja pieniä nykäyksiä tulee esiin kun kaasupohjassa kiihdyttää.
          Last edited by rainekoo; 05-05-2009, 20:01.

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1996
            • Tampere

            #50
            Originally posted by rainekoo View Post
            Mulla kans vapisee lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä.
            Missä on se imuilman anturi
            M60 koneissa imusarjan ja M62:ssa taas ilmanottokotelon kyljessä.


            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #51
              Originally posted by pheno View Post
              M60 koneissa imusarjan ja M62:ssa taas ilmanottokotelon kyljessä.


              M62TU-koneissa integroituna ilmamassamittariin.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #52
                E34 93/94 M60B40 ei tunnu vapinaa.

                Comment

                • putku
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 97
                  • Toijala

                  #53
                  e32 M60B40. Tyhjäkäynti noin 500-600, ei seilaa. Välillä jopa vähän alle 500rpm.. Vatkaa tyhjäkäynnillä. Lienee syytä pistää tulpat ekana vaihtoon ja tutkia mahdolliset imuilmavuodot ja anturit. Ajossa ei tunnu vapinoita. Piruuttaan vois forten huuhteluaineita kokeilla.:think

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #54
                    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                    Tolla voi alottaa jos ei ole putsattu.
                    Retard Member

                    Comment

                    • putku
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 97
                      • Toijala

                      #55
                      Originally posted by herja View Post
                      http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=589747

                      Tolla voi alottaa jos ei ole putsattu.
                      Tattis. Tarviikin ottaa heti työn alle toi kilke.:think

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        #56
                        Originally posted by putku View Post
                        Tattis. Tarviikin ottaa heti työn alle toi kilke.:think
                        Ja näissä E32:ssa ne moottorin tukikumit on syytä tarkistaa. Muutakun konepelti auki ja jarrun kanssa vähän D-päällä kaasuttelee. Koneen saa heilumaan todella ronskisti jos tukikumi viallinen.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • BMF
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 149
                          • Helsinki

                          #57
                          m60

                          mulla vatkaa kanssa (alkoi pitkä aikaisen seisomisen jälkeen) ja kierrokset on jossain 500/700 välillä....--->luettiin vikakoodit ja herjas nokan? tai kampuran? asento tunnistinta....koittaa vaihtaa ja ihmetellä sit jos hytkyy vielä...

                          jaa niin kun vein auton kaverin hallille pitkän seisonna jälkeen kulutus laski matka ajossa (30km 100-110kmh 8.7l:100 ) edelliseen ajoon verrattuna???:think
                          1983 e21 Tbo
                          1973 Ascona A
                          1972 Corvette Cabriolet SBC-Myyty.
                          1969 Corvette BBC
                          1967 El Camino BBC
                          1996 750ia Talvi käyttis.

                          Comment

                          • patu
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 542
                            • Porvoo

                            #58
                            Originally posted by herja View Post
                            http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=589747

                            Tolla voi alottaa jos ei ole putsattu.
                            Putsasin tänään oman tyhjäkäyntiventtiilin. Oireet olivat juuri linkissä kuvatun mukaiset. Venttiilin läppä oli aika likainen eikä liikkunut venttiiliä heiluttamalla. MAF cleanerilla ruiskuttelin puhtaaksi ja nyt läppä liikkuu herkästi. Eron huomasi heti kun lähti autolla liikkeelle. Kylmänä hieman epätainen tyhjäkäynti oli poissa ja moottori vastasi kaasuun herkemmin kuin ennen. Myös aikaisemmin kylmällä koneella vaivannut töksähtävä moottorijarrutus ja siitä kaasun lisäys oli poistunut. Ja aikaa ei tosiaan kulunut kuin 10 minuuttia.
                            BMW F30 330e LCI
                            Buick Riviera 455cid -71


                            Volvo V70 mk III - Ex
                            Jaguar F-Pace - Ex
                            Camaro 3gen - Ex
                            Subaru Levorg - Ex
                            Volvo V60 - Ex
                            Porsche 924 - Ex
                            BMW 1502 -76 - Ex
                            The Best or Something - Ex
                            BMW e39 540iA touring - Ex
                            BMW e34 525iA touring - Ex
                            BMW e34 520i -Ex
                            etc.....

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎