Announcement

Collapse
No announcement yet.

540ia - Rakennussarja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    #31
    Öö, minkätakia se lastu pitää pois ottaa? jos se on vähänkään asiallinen piiri, niin tuskin se alkuperäistä huonompikaan on. Vaparit ja pöröpörö putket nyt joutavatkin helkutaan jos orggis kuntoa tavoitellaan.
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732

      #32
      Originally posted by Leka View Post
      Ohjaustehostimen öljysäiliön ulkonäkö on hyvä tuntomerkki monessa tapauksessa.
      Löytyskö kuvaa jommasta kummasta, että voisin verrata?
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        #33
        Originally posted by Rudenorth View Post
        Öö, minkätakia se lastu pitää pois ottaa? jos se on vähänkään asiallinen piiri, niin tuskin se alkuperäistä huonompikaan on. Vaparit ja pöröpörö putket nyt joutavatkin helkutaan jos orggis kuntoa tavoitellaan.
        Lastu pysyy, jos toimii kattien ja lambdojen kanssa OK.

        EDIT: Vaihdettu muista syistä orkkislastuun, enkä koe mitään syytä vaihtaa takaisin virilastuun (kun ei täällä Suomessa uskalla kokeilla huippujakaan). Ero persdynolla olemassaoleva, ainakin auton käytöksessä ja luonteessa, mutta pieni.
        Last edited by Tenox; 11-03-2007, 01:31.
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #34
          Originally posted by Tenox View Post
          Löytyskö kuvaa jommasta kummasta, että voisin verrata?
          Löytyipä omista kätköistä oiken virallistakin dokumenttia Melkein voisin veikata ettei sun autosta löydy LAD:ia.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • kamu
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 182
            • Pori

            #35
            Originally posted by bemu2000 View Post
            onkos kukaan mitannut E34 540iA:n todellisia kulutuksia? ajotietokone varmasti hiukan valehtelee, mutta kuinka paljon... aika pieneltä kuulostaa reilut 8 litraa sadalle. :think
            Oma kokemus on, että maantieajossa n. 9.5L/100km ja kaupungissa pienimmillään n. 13.5L/100km.

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3311
              • Kajjjaani

              #36
              Originally posted by bemu2000 View Post
              onkos kukaan mitannut E34 540iA:n todellisia kulutuksia? ajotietokone varmasti hiukan valehtelee, mutta kuinka paljon... aika pieneltä kuulostaa reilut 8 litraa sadalle. :think
              No minkästeet kun näin on meneehän sitä soppaa jos monoa antaa. Aina ei ole sitäkään pako tehdä. Ja kuten jo aiemmin olen maininnut niin itselläni OBC ja todellin tankkaus on heittänyt 0,3l. Ero on pieni ja voi juhtua myös muusta kuin OBC:n epätarkkuudesta. Siis OBC antoi ton verran pienemmän kulutuksen.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • Rudenorth
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 2415
                • Iisalmi

                #37
                Originally posted by kamu View Post
                Oma kokemus on, että maantieajossa n. 9.5L/100km ja kaupungissa pienimmillään n. 13.5L/100km.
                Aikalailla samoja lukemia oli myös veljen entisessä 740ia -95, kaupungissa joskus maistui vähän enemmänkin, mutta onhan tuo seiska vähä painavampikin.
                MB W204 C320 CDI
                Kawasaki Ninja ZX-7R

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  #38
                  Originally posted by Leka View Post
                  Löytyipä omista kätköistä oiken virallistakin dokumenttia Melkein voisin veikata ettei sun autosta löydy LAD:ia.
                  Kiitos! Tosin ainakaan vielä en ole tuon avulla onnistunut ainakaan poissulkemaan LADia. Neste on CHF 11.S merkkistä korkin mukaan. Tuota pumppua en pystynyt näkemään jarrutehostimen alta. Auton alle en vielä päässyt. Nyt alkoi hirvittämään.

                  Jep. Ainakin Bentleyn korjausoppaan perusteella minulla on ainakin ollut LAD tuossa autossa. Eli toisin sanoen... Ongelmat sen kun lisääntyvät.
                  Last edited by Tenox; 05-01-2007, 12:12.
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by Tenox View Post
                    termostaattikotelon tiivistys (vuosi vähän nestettä, mutta kaikki ehjää ja ilmeisesti kotelo hiljan vaihdettu uuteen), pissapojan säiliön korjaus,

                    hassu yhteensattuma, huomasin juuri itsekin aivan pienen vuodon termarikotelossa, sama kone kun sulla.

                    Milläs tiivistivät kotelon ? jos siinä on jotain hiushalkeamia niin saattaa vuoto lisääntyä ajan mittaan. Pissapoika oli mullakin rikki, kerran paikattu mutta vuosi silti. Vaihdoin uuteen joku aika sitten
                    Last edited by pheno; 05-01-2007, 13:16.

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      #40
                      Originally posted by pheno View Post
                      Milläs tiivistivät kotelon ? jos siinä on jotain hiushalkeamia niin saattaa vuoto lisääntyä ajan mittaan.
                      En muista, mutta menen tallille tänään joka tapauksessa, yritän muistaa katsoa aineen nimen. Mulla tuo kotelo näytti ihan uudelta.
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • jani1632
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 2243
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #41
                        Originally posted by Tenox View Post
                        Kuten sanottu, ohjekirjan mukaan pitäisi mennä 7,8l / 100km.

                        Tein tänään pikku huollon autoon ja aika työ olikin kaikessa kyllä. No auto tuli aika hyvään iskuun, mutta huollon jälkeen paukahti CC:n näyttöön todella outo viesti: "Suspension levelling - Owners handbook" Eikä tuossa ole kyllä mielestäni mitään tasonsäätöä tai säädettävää alustaa... Mitäs ihmettä?

                        Kattien lisäksi mielestäni myös lambdat puuttuvat kokonaan. Eli niitä odotellessa. Sitten pitää myös laittaa orkkislastu paikalleen jos ei toimi kattien ja lambdojen kanssa tuo virilastu. Ja putsarikotelo... Täytyy nyt vain toivoa, että löytyy ne piuhat jostain, mihin lambdat tulee kiinni...

                        Helvetisti enemmän hommaa tässä on kuin mitä odotin.. No jos se sitten palkitsisi tekijänsä. Tänään meni kahdelta ihmiseltä noin 8h.

                        Tänään siis uudet ajovaloumpiot (109,00e) ja öljyt + suodatin (51,70e), muutama polttimo, termostaattikotelon tiivistys (vuosi vähän nestettä, mutta kaikki ehjää ja ilmeisesti kotelo hiljan vaihdettu uuteen), pissapojan säiliön korjaus, OBC:n ohjelmointia (viiksi), huoltovalon nollaus (inspection lähti, öljyvalot ei), lämppärin piuhojen tutkimista (Defa ja Calix molemmat, joista Defa ilmeni akkulaturiksi).

                        Maanantaina alustan 4-pyörä suuntaus ja tutkiminen, sekä jos mahdollista katson sitä putkiasiaa tarkemmin ja kardaanin tutkiminen kun alle päässee.

                        Sitten nuo mainitut orkkisosien asentelut. Puuhaa...

                        Täytyy erikseen mainita ja kiittää Espoon Hakus katsastuskonttoria. Asiallista, nopeaa ja ystävällistä palvelua erään rekisterimuutoksen suhteen! Kiitos!

                        EDIT: Tuo edellä mainittu ilmoitus on siitä ikävä, että se jää CC:n näyttöön kunnes auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Mitä pitäisi tarkistaa ja tehdä ja mistä saan selville onko tuossa takana tasonsäätö vai ei? Ei pitäisi olla. Mistä muuten voi moinen ilmoitus johtua? Konehuoneessa siis tehtiin hommia tänään, jokin liitin auki??? Saako tuota CC:tä edes mitenkään siten, ettei vaahtoaisi tuosta asiasta koko aikaa? Jos on tasonsäätö, niin E34:ssä käyttää siis ohjaustehostimen pumppua ja nesteitä? Mikäköhän sitten on vialla? Ehdotuksia otetaan vastaan kernaasti!

                        EDIT2: OBC:n viiksen ohjelmointi FAQissa annetuin ohjein ei muuten minulla onnistunut. Olisin replynnyt sinne, mutta taitaa olla modejen aluetta. Nimittäin ohjeen mukaan ohjelmoinnissa en saanut VAIN haluamiani toimintoja viikseen vaan sinne jäi aina myös muita / oli pakko laittaa samoja uudelleen tms. No keksin ihan ajonaikana koittaa vielä ohjelmointia ja sehän onnistuu siis myös auton käydessä. (Junaa odotin tasoristeyksessä) Eli painoin viiksen nappulaa kunnes Prog1 ruutuun, sitten naputtelin haluamani 6 toimintoa ajotietokoneesta ja painoin S/R. Voila! Nyt viiksestä tulee esiin ruudulle vain nuo 6 toimintoa.
                        Pääsitkö auton alle varmistamaan tuon lambdojen puutteen....jos ne tosiaan sieltä puuttuvat niin hoh hoi,siinä jollakin hieman välähtänyt.
                        Omassani on lastu eikä se lambdojen /kattien toimintaan vaikuta ,lähinnä ero alkuperäiseen on nopeudenrajoituksen poisto.
                        Tallin täytteet:
                        E70 3.0d -09
                        E34 540ia -94
                        E39 520d -00
                        E39 528i M-sport -00
                        E60 520i -04
                        E30 -86
                        E61 520da -09

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          #42
                          Originally posted by jani1632 View Post
                          Pääsitkö auton alle varmistamaan tuon lambdojen puutteen....jos ne tosiaan sieltä puuttuvat niin hoh hoi,siinä jollakin hieman välähtänyt.
                          Omassani on lastu eikä se lambdojen /kattien toimintaan vaikuta ,lähinnä ero alkuperäiseen on nopeudenrajoituksen poisto.
                          No montulle asti en ole päässyt, joten 100% varma en asiasta vieläkään ole, mutta 99% varmasti myös lambdat puuttuvat. Alkaa kaduttamaan koko auton osto pikkuhiljaa.
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • Arnolds
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3311
                            • Kajjjaani

                            #43
                            Originally posted by Tenox View Post
                            Alkaa kaduttamaan koko auton osto pikkuhiljaa.
                            No älä nyt kyllä se siitä iloksi muuttuu ja ainahan näissä vanhoissa jotain on. :jep
                            F26 xDrive20d TwinPower

                            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1985
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by Tenox View Post
                              No montulle asti en ole päässyt, joten 100% varma en asiasta vieläkään ole, mutta 99% varmasti myös lambdat puuttuvat. Alkaa kaduttamaan koko auton osto pikkuhiljaa.
                              Keskity nauttimaan siitä neljälitrasen V8:n väännöstä , niin unohtuu nuo pikkumurheet. Tällä foorumilla on niin paljon tietoa E34:sta, että ei tuollaiset paljon paina. Eri asia on paljonko osaa/pystyy itse tekemään.

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                #45
                                Tuli taas möyrittyä ja könyttyä auton alla. Valojen korkeussäätöön en koskenut, kun näin tarkemmin ajatellen se tuskin liittyy tähän CC:n levelling ilmoitukseen. Itse asiassa en toistaiseksi oikeastaan tehnyt mitään muutoksia mihinkään.

                                Lambdat on edelleen hukassa, sopii toivoa, että sinne saa uudet jotenkin kiinni siinä vaiheessa kun se homma tulee eteen. Iskarit on 100% varmasti tavalliset takanakin, eli autossa ei ainakaan enää ole tasonsäätöä. Mitään tasonsäätöön liittyviä osia muita kuin tuo nesteen säiliö, en autosta löytänyt mistään. Joka tapauksessa tuo "Suspns Levelling" ilmoitus on "väärä" koska sehän ilmoittaa liian raskaasta kuormasta takana = Camper kulma muuttuu liikaa. Tuo auto on ryhdikäs ja renkaat on kuten kuuluu, sekä takaluukku likimain tyhjä. Eli oli mikä oli, niin hyvä asia on se, että LADissa ei voi olla vikaa, kun sitä ei ole.

                                Lisäksi ajelin tuossa vajaat 100km ilman minkäänlaista CC:n ilmoitusta. Nupistakin tulee CC OK ilmoitus. Jopa vanhat License Plate light ja Rear light varoitukset loistaa poissaolollaan (kaikki on koko ajan toiminut, eikä nuo ole haitanneet, kun eivät "jää päälle"). En usko, että tätä onnea kestää tosin... No seurataan tilannetta.

                                Sitä vielä kysyisin, että saako tuosta jotenkin kokonaan disabloitua CC:n helposti, jos se alkaa ottamaan kupoliin? Siis siten, että OBC jäisi viiksestä käytettäväksi?

                                Pheno: Termostaattikotelo tiivistettiin seuraavalla aineella: Wurth DP300 Yleistiivisteliima. Tarkastettiin tänään, eikä vuoda enää. Tuo on sellaista sinistä tiivistemassaa, joka korvaa esim. paperitiivisteen tarvittaessa.

                                EDIT: HUOM! TUO TIIVISTEMASSA EI AUTTANUT VUOTOON, eikä auttanut uusi originaali O-rengaskaan. Jatkamme tutkimuksia ja osien ostamista sekä vaihtamista. Eli unohtakaa tuo, etteikö vuotaisi enää... Sinänsä tuoteselosteen mukaan tuo on ihan sopivaa massaa ko. kohtaan. Pitäisi kyllä silti pitää O-renkaankin kanssa pelkästään. Vuotanee siis jostain muusta syystä...

                                Hommahan on niin, että itse olen aika lailla avuton autojen suhteen, mutta isäni on eo. automekaanikko. Eli jotain pystytään tekemään itse, mutta ei ihan kaikkea, kuten nyt kattien uudelleen asennusta tms.
                                Last edited by Tenox; 08-01-2007, 22:48.
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎