Tosta katalysaattorit ja lambdat..mä voin huudella noi jollei muuten onnistu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
540ia - Rakennussarja...
Collapse
X
-
Kiitos tarjouksesta, mutta:
Myyjäliike on luvannut toimittaa ainakin katit ja orkkisilmanputsarikotelon. Mielestäni lambdat kuuluu myös toimittaa ellei niitä autossa ole. Tappelen niistä ja asennuksesta sitten jos on tarpeen.
Ellei homma suju niin kuin on sovittu, niin sitten kysytään kuluttaja-asiamieheltä jatkosta.
Jos saan esim. rahallisen hyvityksen puutteista (syystä tai toisesta orkkistavaran toimitus ei onnistu tms.) niin ostan tuohon Boschin lambdat (jos ne on laitettava) ja Magnaflown 2,5" katit.
Auto jää joka tapauksessa minulle ja on sitten vain yritettävä saada siitä laillinen.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Kyllä sun vaan täytyy sinne auton alle mennä, ei tämäkään asia näppiksen vieressä empyilemällä selviä. Robin linkissä näkyy minkälaiset putket siellä pitäisi olla ja missä kohdassa lambdat ovat. Kuvassa näkyy myös johdon pituus, eli siltä etäisyydeltä löytyy liitin. Tuskin kukaan on viitsinyt koko johdotusta pois repiä. Haalarit päälle ja pihalle... Mars mars !Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
Vaihteistoista:
Originally posted by Tenox View PostEDIT: Onkos muilla 540ia:n omistajilla laatikoissaan sellainen ominaisuus, että selvästi huomaa hidastaessa miten laatikko vaihtaa pienemmälle (kierrokset nousee) ja moottori jarruttaa? Edellisessä Mersussa kun alaspäinvaihtoja ei perstuntumalla havainnut. Siis mielestäni tuo on ihan hyvä noin kyllä. Sporttisemman oloinen.
Comment
-
-
Originally posted by jakusa View PostVaihteistoista:
Omassa 740i -92 jossa on sama tekniikka ku 540 ei ainakaan huomaa alaspäinvaihtoja hidastettaessa eikä moottorijarrutusta tule juuri koskaan. Oliskohan sulla asennettu vaihteistoonkin uusi ohjelma? Itse vähän kaipailisin suurempaa moottorijarrutuksen käyttöä, säästäis kait bensaakin kaupunkiajossa
Comment
-
-
Originally posted by Vee-eit View PostKyllä sun vaan täytyy sinne auton alle mennä, ei tämäkään asia näppiksen vieressä empyilemällä selviä.
Lisäksi tuossa Robin linkissä on erinäköiset putket / katit / lambdan paikat kuin toisessa linkissä, joka on kaaviokuva 540i:n putkistosta. http://www.realoem.com/bmw/showparts...22&hg=18&fg=05
Itse asiassa tuon linkin osan 23 - ilman mitään piuhoja siinä kiinni, olen tainnut auton alla nähdä. Oisko mahdollista, että lambdojen piuhat olisi työnnetty korin sisään "suojaan" kun anturit on otettu pois. Löytyisiköhän ne siinä tapauksessa esim. takapenkin alta jostain?Last edited by Tenox; 06-01-2007, 12:09.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by sterix View Postmä huomasin omassani aikoinaan että kun käyttää vaihteistoa s-asennossa niin se jarruttaa moottorilla...
Muuten minulla ei ole näitä virityksiä yms. vastaan mitään, kun kerran auto toimii oikein hienosti myös kaupunkiajossa tms. hiljaisessa menossa, mutta perskeles soikoon, katsastuksesta sen täytyy selvitä! Myös päästöjen osalta. Siksi vähän hirvittää.
EDIT: Voisi kysyä maanantaina päästömittausta samalla kun kulmat säädetään, niin näkisi miten kaukana hyväksytyistä arvoista ollaan nyt.Last edited by Tenox; 06-01-2007, 12:27.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by 540iA Tapsa View Postlaatikko on tietääkseni vuosimallista riippumatta sama. mutta ohjainboksi on muuttunut jossain -94 paikkeilla. uudempi on AGS-ohjaus eli adabtive.. jotain ja vanhempi EGS-ohjaus eli Elektronic ja jotain.. näissä missä on ags ohjaus on vaihdevivun luona A-S nappi ja joissa on vanhempi egs-ohjaus on - S-E-W- nappi. S=Sport E=economy W=winter.
molemmat kyllä on ajotyylin oppivia laatikoita.. AGS- jotenkin parempi. ainakin talvitoiminto on siinä parempi..äkkiseltään en ole huomannut eroa autoissa olipa kumpi ohjaus tahansa..
AGS = Adaptive Getriebesteuerung = Adaptive transmission control. AGS-järjestelmä laskee automaattivaiheessa monista eri tekijöistä itseoppien kulloinkin oikean vaihteen.
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View Post
Lisäksi tuossa Robin linkissä on erinäköiset putket / katit / lambdan paikat kuin toisessa linkissä, joka on kaaviokuva 540i:n putkistosta. http://www.realoem.com/bmw/showparts...22&hg=18&fg=05
Comment
-
-
-kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-
Auto: e46 330d manual touring -00
-ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
-ex: e34 525tds touring -94
-ex: e34 540iA
-ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto
Moottoripyörät:
Yamaha R6 -01 kilpapyörä
KTM EXC-F 250 -08
ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
ex: Gas Gas EC300
ex: Husqvarna CR125
Comment
-
-
Mulla on 540i 4,4l manuaali.Keski kulutus 11,7l/100km se on mun mielestä ihan siedettävä kulutus,kun katsoo moottorin kokoa.Moni on ihmetellyt miten pääsen niin pienellä kulutuksella,mutta totta se on.Itsekkin epäilin ensin.Kävin kaikki mahdolliset bensat läpi ja huomasin,että Shellin V-Power toimii parhaiten.Antaa selvästi enemmän suorituskykyä ja ei kulu läheskään yhtä nopeasti kuin esim:95e tai 98e.Biobensat ei näytä kelpaavan moottorille.Testasin useita kertoja ja tommosen huomasin!E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Originally posted by 540iA Tapsa View PostNe lambda-anturin piuhat menevät vaihdelaatikon kylkeä pitkin.. Ja tossa oikein kuva miten alkuperäisessa lambdat on.. Noi liittimet näkyy kuvassa hieman paremmin.Last edited by pheno; 08-01-2007, 10:04.
Comment
-
-
Originally posted by 540iA Tapsa View PostNe lambda-anturin piuhat menevät vaihdelaatikon kylkeä pitkin.. Ja tossa oikein kuva miten alkuperäisessa lambdat on.. Noi liittimet näkyy kuvassa hieman paremmin.
Eli viimeinkin positiivisia uutisia. Antureille menevät johdot ja jopa anturien itsensä tukirauta ovat paikoillaan. Lisäksi alustavasti kysyin jo asentamisesta korjaamolla. Eli enää odotellaan katteja ja antureita saapuviksi. Eipä enää sapeta lainkaan niin paljon.
Eikä sapeta senkään puolesta, että auton alustassa ei ollut mitään vikaa / väljää / korjattavaa! Helvetin hienoa! Ei tarvinnut edes säätää mitään, kun käytin tänään aamulla suuntauksessa. Tämä selventää myös tuon CC:n levelling ilmoituksen huuhaaksi. (Eikä ole sitä tasonsäätöäkään.)
Alkaa näyttämään peruspessimistillekin selvältä, että autossa on rutkasti enemmän positiivisia kuin negatiivisia puolia.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostMikäs tuo musta "systeemi", jossa nuo kaks liitintä, tossa keskellä on ? Ne lambdathan on tuossa putkessa kiinni, kuvassa taka-alalla.
Asentaja muuten sanoi, että hyvin tuollaiset autot toimii ilman lambdaakin tai katteja, eivätkä mene hänen mukaansa edes vikaohjelmalle. Kaipa se selittyy sillä, kun tuon yhden kaavion mukaan 540i:tä on tehty katittomanakin.
Piti ottaa mielenkiinnosta päästöt, mutta kaveri korjaamolla oli sitä mieltä, että se on aivan turhaa. Korkeat ne on.
EDIT: Voisin tänään koittaa ottaa muutaman uuden kuvan autosta.Last edited by Tenox; 08-01-2007, 09:32.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Tiedoksi, että tuo tiivisteliimapatentti EI AUTTANUT vuotoon, eikä auttanut uusi orkkis O-rengaskaan. Eli jostain kusee yhä syylärinnestettä ulos. Ei onneksi paljoa - ajamaan pystyy, mutta kusee kuitenkin. Ajattelin ostaa kokonaan uuden vesipumpun, vielä yhden O-renkaan ja tuon termostaattikotelon kannen. Yhteensä vajaat 200e. Kuluva osa se vesipumppukin on.
Vai onko jotain muita ideoita, että miksi vuotaa?
EDIT: linkki poistettuLast edited by Tenox; 04-07-2007, 15:32.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Comment