Announcement

Collapse
No announcement yet.

540ia - Rakennussarja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    #91
    Originally posted by Tenox View Post
    Minkäpaksuista putkea vakiona on E34 540i:ssä ne putket jotka tulee katteihin kiinni? 2" vai 2,5" vai jotain muuta? Nimittäin jos käy niin, että joudun itse hankkimaan ne katit yms. niin käykö tuohon 2" katit? Magnaflowlta näyttäisi saavan anturinpaikoilla varustettuja suhteellisen sopivasti. 2,5" ei ole paljon kalliimpia, mutta ei käy selville onko niissä lambdoille paikat vai ei.

    Nostan sen verran, että josko tuohon löytyisi tietäjiä. Siis joko siihen, että onko noissa 2,5" rosterikateissa lambdanpaikka, tai siihen, että minkä paksuista putkea nuo orkkisputket on. Tosin sain autoliikkeen edustajan langanpäähän ja lupaili kyllä orkkiskattien tulevan.
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • 540iA Tapsa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 97
      • Kangasala

      #92
      Jotenkin sellainen hämärä muistikuva että se on millikokoista putkea, mutta se 2.5 tuumaa on lähellä. 2 tuumaista se ei kyllä varmasti ole..
      -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

      Auto: e46 330d manual touring -00
      -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
      -ex: e34 525tds touring -94
      -ex: e34 540iA
      -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

      Moottoripyörät:
      Yamaha R6 -01 kilpapyörä
      KTM EXC-F 250 -08
      ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
      ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
      ex: Gas Gas EC300
      ex: Husqvarna CR125

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #93
        Originally posted by Tenox View Post
        Nostan sen verran, että josko tuohon löytyisi tietäjiä. Siis joko siihen, että onko noissa 2,5" rosterikateissa lambdanpaikka, tai siihen, että minkä paksuista putkea nuo orkkisputket on. Tosin sain autoliikkeen edustajan langanpäähän ja lupaili kyllä orkkiskattien tulevan.
        Noista putken tiivisteistä voi aika hyvin päätellä että halkaisija on 55mm, eli 2 1/4" on aika lähellä (57,15mm).
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

          #94
          Elikkäs jos vaihtoehtoina olisi 2" ja 2,5" katit, niin kaiketi kannattaisi satsata noihin isompiin kuitenkin, ettei ala ahistamaan. Kiitoksia!
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

          Comment

          • Tenox
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1732

            #95
            Pari kysymystä, etenkin muille BMW:n M60 4.0 V8 koneisen auton omistaville:

            1.) Kuinka usein vaihdatte moottoriöljyt? Itsellä on mielessä kaksi vaihtoehtoa, eli 10tkm tai 15tkm. Ajan vuodessa noin 12tkm, joten samalla tuo on molemmissa tapauksissa noin 1x vuosi. Kumpaa suosittelisitte tai millaista väliä itse pidätte.

            2.) Jos autossanne on takana tasonsäätö, niin jos joku löytää / ottaa kuvan siitä piuhasta mikä tasonsäädöltä tulee apuskuskin puolelle taakse olisin kiitollinen moisesta. Saisin ehkä sen CC:nkin takaisin käyttöön joskus.

            EDIT: Poistettu turha kysymys.
            Last edited by Tenox; 31-01-2007, 23:50.
            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

            Comment

            • Make540M60
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 94
              • Kouvola

              #96
              Minä vaihtelen huoltovälilaskurin mukaan, ei tarvitse kiinnittää siihen sen suurempaa huomiota sitten.
              *E34 540 -94 ia.*
              *E34 525 -91*
              *E60 530d -03*
              *F10 525d -10*

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3311
                • Kajjjaani

                #97
                Originally posted by Tenox View Post
                Pari kysymystä, etenkin muille BMW:n M60 4.0 V8 koneisen auton omistaville:

                1.) Kuinka usein vaihdatte moottoriöljyt? Itsellä on mielessä kaksi vaihtoehtoa, eli 10tkm tai 15tkm. Ajan vuodessa noin 12tkm, joten samalla tuo on molemmissa tapauksissa noin 1x vuosi. Kumpaa suosittelisitte tai millaista väliä itse pidätte.
                .
                Noin 10tkm jälkeen öljyt ja suodatin.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • jakusa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 515
                  • Lempäälä

                  #98
                  Auton valmistaja on tarkoittanut huollot ilmaisimen mukaan tehtäväksi ja niin teen itse ja sitä myös suosittelen. Eli huoltoimaisimen mukaan huollot. En näe mitään syytä miksi niin ei tekisi ja jos huoltoilmaisin on rikki, se korjataan. Ajotavasta riippuen huoltoväliksi tulee n. 10tkm, omassa ajossa n.12tkm
                  -after all is said and done more is said than done-


                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    #99
                    En oikein tajua tuota huoltovälin ilmaisinta.

                    Nollasin sen öljynvaihdon yhteydessä (sammui oilservice ja inspection valot) ja palamaan jäi kolme / neljästä mielestäni keltaisesta (?) valopalkista. Noin 500km ajon jälkeen yksi niistä sammui, eli nyt palaa 2 keltaista palkkia. Mikähän niiden merkitys on. Pimeänä on myös yksi oranssi (?) ja yksi punainen palkki.

                    Vaihdanko siis öljyt seuraavaksi viimeistään sitten kun oilservice valo syttyy? Vai liittyvätkö nuo valopalkit öljynvaihtoväliin? Toisaalta mitä tässä nyt olen vastauksianne (kiitos niistä) katsellut, niin tuo 10tkm taitaa olla edelleen ihan OK vaihtoväli.
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • Make540M60
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 94
                      • Kouvola

                      Kun laskimen nollaa, pitäisi vihreiden palkkien olla valaistuna. Kilometrien kertyessä vihreät palkit vähenee ja siirtyy oikealle kohti keltaisia. Sitten kun punainen palkki on valaistuna, olisi öljyt hyvä vaihtaa. Eikös se näin mene?
                      *E34 540 -94 ia.*
                      *E34 525 -91*
                      *E60 530d -03*
                      *F10 525d -10*

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        http://www.saunalahti.fi/%7Elkant/bm..._fin/1_026.jpg

                        Eli tuosta noi oilservice ja inspectionvalot sammuivat nollauksen yhteydessä. Palamaan jäi kolme keskimmäistä palkkia noista näemmäs seitsemästä. Nyt niistä palaa enää kaksi. Eli vasemmalta katsoen 4. ja 5. valo palaa. 6. on muistaakseni se oranssi ja 7. punainen? Onkos ne 1. ja 2. sitten ne vihreät, jotka jostain syystä ei minulla syttyneet nollauksen jälkeen? 3-5. sitten keltaisia?

                        EDIT: Lueskelin muista syistä tuota Bentleyn opusta ja sieltä osui silmiin asiaan infoa. Eli noi mitä olen kuvitellut keltaisiksi on niitä vihreitä. Eli 1-5 vasemmalta on vihreitä (näyttää kyllä mulla keltaisilta) ja jostain syystä eivät siis nollautuneet kunnolla, kun kaksi vasemmanpuoleista siis jäi pimeiksi ja aika pian pimeni kolmaskin. 6. on keltainen ja 7. punainen.

                        EDIT: Eli siis kun nollasin nuo valot, niin menikös siinä jokin pieleen? Kuten sanoin isommat valot sammuivat, mutta tuohon palkkirivistöön ei nollauksella ollut vaikutusta. Pitäisikö olla?
                        Last edited by Tenox; 02-02-2007, 00:01.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          Originally posted by Tenox View Post
                          EDIT: Eli siis kun nollasin nuo valot, niin menikös siinä jokin pieleen? Kuten sanoin isommat valot sammuivat, mutta tuohon palkkirivistöön ei nollauksella ollut vaikutusta. Pitäisikö olla?
                          Pitää palaa resetoinnin jälkeen ainoastaan 5 vihreää:

                          Reset to Normal Condition:


                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • Tenox
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1732

                            Joopa joo, eli eipä tuo resetointi tunnu onnistuvan. Kokeilin äsken vielä pari kertaa uudelleen sitä 3sek. resetointia tuloksetta. Eli palaa kaksi vihreää ja tilanne ei resetoinnilla muutu. Tai siis todennäköisesti: En Vain Osaa.

                            EDIT: Jep. EVO iski taas. Kävin mielenkiinnosta vielä kerran kokeilemassa ja nyt onnistui. Nyt palaa ne viisi vihreää valoa. Tosin 1000km öljynvaihdon jälkeen, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Katsotaan nyt minkä verran minun ajossani noita sammuu seuraavan 9000km aikana. Voihan sitä vaihtoväliä sitten vähän pidentää loppupäästä jos noita palaa montakin vielä tuolloin.

                            Ilmeisesti kontakti pinniin ei ollut kunnollinen ekoilla yrityksillä, tai sitten en pitänyt maassa tarpeeksi pitkään.
                            Last edited by Tenox; 02-02-2007, 16:17.
                            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              Kysytään nyt tässä ketjussa, kun on tähänkin asti aika hyvin vastauksia ja apua tullut.

                              Eli vaihdoin tuossa ajovaloumpiot n. 1kk sitten ja vanhathan oli umpisurkeat. Nyt sitten vaihdon jälkeen on vastaantulijat aika usein vilkutelleet pimeällä valojaan, että vaihda lyhyet - vaikka siis lyhyillä olen vastaan ajanut. Ensin ajattelin, että ovat niin kirkkaat, mutta nyt olen sitten alkanut miettiä, että josko näyttävät liian ylös. Sääsin nuo automatiikalla näyttämään niin alas kuin mahdollista ja sen jälkeen (muista syistä) otin sähköisen säädön pois käytöstä. Onko noissa sen lisäksi lainkaan manuaalista säätömahdollisuutta? Jos on, niin miten säädetään?
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              • tmth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 2194
                                • Kangasala

                                Originally posted by Tenox View Post
                                Kysytään nyt tässä ketjussa, kun on tähänkin asti aika hyvin vastauksia ja apua tullut.

                                Eli vaihdoin tuossa ajovaloumpiot n. 1kk sitten ja vanhathan oli umpisurkeat. Nyt sitten vaihdon jälkeen on vastaantulijat aika usein vilkutelleet pimeällä valojaan, että vaihda lyhyet - vaikka siis lyhyillä olen vastaan ajanut. Ensin ajattelin, että ovat niin kirkkaat, mutta nyt olen sitten alkanut miettiä, että josko näyttävät liian ylös. Sääsin nuo automatiikalla näyttämään niin alas kuin mahdollista ja sen jälkeen (muista syistä) otin sähköisen säädön pois käytöstä. Onko noissa sen lisäksi lainkaan manuaalista säätömahdollisuutta? Jos on, niin miten säädetään?
                                Voi säätää myös manuaalisesti. Etumaskista löytyy pienet ruuvarin mentävät reiät, joista pääsee pyörittelemään säätöruuveja.

                                F10 & R55
                                ex:
                                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎