Announcement

Collapse
No announcement yet.

540ia - Rakennussarja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    Ouright! Kiitoksia taas kerran. Pitänee säädellä tässä kunhan ehtii.
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • jakusa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 515
      • Lempäälä



      Ohjehan löytyy tuosta opuksesta. Auto 10m päässä seinästä, valokuvion taitoskohta _/ 12cm valojen keskikohtaa alempana.
      -after all is said and done more is said than done-


      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        Originally posted by tmth View Post
        Voi säätää myös manuaalisesti. Etumaskista löytyy pienet ruuvarin mentävät reiät, joista pääsee pyörittelemään säätöruuveja.
        Niin, pystysuuntaan. Ainoa oikea tapa säätää valot upioiden vaihdon jälkeen on valojen suuntauslaitteella.

        Adjustment screws location:
        - The screw to move the light up and down is located at the front of the grill.
        - The screw to move the light left and right is located in the engine compartment next to the fender, it is a long piece of white plastic.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

          Olisihan se pitänyt arvata, ettei homma NIIN helppo olekaan. No, pitää säädättää sitten jossain huollossa, jos katsastuksessa sanotaan että pitää säätää. Kokeilen nyt ensin tuolla manuaalisäädöllä alaspäin.

          Kysyn nyt vielä, että kun valojen välissä (pitkät, lyhyet) on kaksi ruuvarin mentävää reikää, niin onko säätöjä molemmille, sekä pitkille, että lyhyille erikseen? Nimittäin, kun ei tunnu lyhyiden puolelta oikein löytyvän mitään mihin ruuvimeisseli ottaisi kiinni.

          EDIT: Joo ainakin tuon korjausoppaan mukaan molemmille on omansa. Perhana jos tuota ei nyt sitten saakaan säädettyä...
          Last edited by Tenox; 04-02-2007, 13:49.
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3311
            • Kajjjaani

            Originally posted by Tenox View Post
            Olisihan se pitänyt arvata, ettei homma NIIN helppo olekaan. No, pitää säädättää sitten jossain huollossa, jos katsastuksessa sanotaan että pitää säätää. Kokeilen nyt ensin tuolla manuaalisäädöllä alaspäin.

            Kysyn nyt vielä, että kun valojen välissä (pitkät, lyhyet) on kaksi ruuvarin mentävää reikää, niin onko säätöjä molemmille, sekä pitkille, että lyhyille erikseen? Nimittäin, kun ei tunnu lyhyiden puolelta oikein löytyvän mitään mihin ruuvimeisseli ottaisi kiinni.

            EDIT: Joo ainakin tuon korjausoppaan mukaan molemmille on omansa. Perhana jos tuota ei nyt sitten saakaan säädettyä...
            Sinne vaan ensin CRC:tä tai vastaavaa voivat olla aika tiukalla. Sitten se toinen säätö/valo tapahtuu sieltä moottri tilan puolelta.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              Originally posted by 540iAV8 View Post
              Sinne vaan ensin CRC:tä tai vastaavaa voivat olla aika tiukalla. Sitten se toinen säätö/valo tapahtuu sieltä moottoritilan puolelta.
              Aivan, ne säätöruuvit voi joskus olla vähän h****tin tiukassa, kokemusta on.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Originally posted by Tenox View Post
                Jos autossanne on takana tasonsäätö, niin jos joku löytää / ottaa kuvan siitä piuhasta mikä tasonsäädöltä tulee apuskuskin puolelle taakse olisin kiitollinen moisesta. Saisin ehkä sen CC:nkin takaisin käyttöön joskus.
                Tuosta tiedosta olisin kiitollinen. Siis E34 omistajat, joilla on tasonsäätö autossa, jos on tietoa niin kertokaa.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • kake
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 590
                  • Kerava

                  Originally posted by Tenox View Post
                  Tuosta tiedosta olisin kiitollinen. Siis E34 omistajat, joilla on tasonsäätö autossa, jos on tietoa niin kertokaa.
                  Voisiko olla mahdollista että autoon on vaihdettu joskus tuo CCM-moduli autosta jossa on ollut tasonsäätö? Nyt siis herjaisi siitä, kun sitä ei ole?
                  Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                  Comment

                  • Raputurkki
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 545
                    • Suomi

                    Valojenkorkeussäädöstä sen verran, että mulla oli ainaki menny ne säätöruuvit pyöreiks. Aikasemmat omistajat oli vissiin yrittäny väkisin vääntää niitä.

                    Ainoa mahdollisuus sen jälkeen, jos ne ruuvit on menny pyöreäks, on ottaa etumaski irti ja säätää valoja sen jälkeen. Itse kyllä vaihdoin noi säätöruuvitkin uusiin, jotta ei aina tarttis ottaa maskia irti jos haluaa manuaalisesti säätää.

                    Toivottavasti sulla ei oo ne ruuvit pyöreitä. Teettää jonkin verran lisähommia.

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      Harmi kun en huomannut tuota tarkistaa silloin kun OLI maski irti... Minusta nimittäin ei meisseli ota mihinkään kiinni tuolta. Mites se sitten onnistuu kun maski on irti?

                      Originally posted by kake View Post
                      Voisiko olla mahdollista että autoon on vaihdettu joskus tuo CCM-moduli autosta jossa on ollut tasonsäätö? Nyt siis herjaisi siitä, kun sitä ei ole?
                      CC-moduulissa on 20/98 merkintä ja boksi on aika uuden näköinen kyllä. Käsittääkseni autossa on silti voinut kyllä ollakin tasonsäätö. Ainakin tehostimen säiliö on tasonsäädöllistä mallia.
                      Last edited by Tenox; 28-04-2007, 01:53.
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        Etsin ja lueskelin vähän tietoja autoliikkeestä, josta auton ostin. Ei kauhean positiivisia kuvauksia... Alkoi vähän mietityttämään, että mahdanko koskaan saada puuttuvia saastelaitteita tuolta. Autoliikkeen nimeä en kerro vielä, koska asia on kesken. Tänään pistin sähköpostia taas.

                        Sinällään asia on mielestäni päivänselvä. Ostin auton, jossa täytyy olla saastelaitteet tai se ei mene katsastuksesta läpi, ja siinä ei niitä ole, joten autoliikkeen tehtävä on sellaiset minulle toimittaa. Kuluttaja-asiamieheen otan yhteyttä seuraavaksi, sitten kun auton ostamisesta on kulunut 2kk.
                        Last edited by Tenox; 12-02-2007, 14:15.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          No niin, projekti etenee sitten seuraavaksi kunhan vähän kevät edistyy, niin tuon ilmastoinnin korjaamisella. Sulakkeet katsoin jo, mutta mitäköhän muuta itse voisi tsekata? Ongelmahan on siis siinä, että kompura ei käynnisty vaikka ilmastoinnin napista laittaa päälle. Vai vienkö vain ilmastointihuoltoon ja käsken katsomaan mikä on vialla? Kompuran pitäisi olla ainakin kunnossa (vaihdettu tietojeni mukaan 09/06).

                          CCM ongelma on yhä kanssa "päällä" vinkit tervetulleita.

                          Katit tullee varmaan Magnaflowlta tai Av-gassilta (jos niissä on paikat lambdoille) ja tarvikelambdat Boschilta. Yhteensä n. +600e ja asennus päälle. Täytyykö muuten auto jotenkin "nollata" lambdojen asentamisen jälkeen? Siis akunkenkä irti joksikin aikaa? Vaiko peräti luetuttaa ja nollata vikamuisti? (Yksi 60e lisää.)
                          Last edited by Tenox; 04-03-2007, 23:46.
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • Raputurkki
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 545
                            • Suomi

                            Jos noi valojen säätöruuvit on menny pyöreäks, niin sun täytyy rikkoa se säätöruuvin ympärillä oleva pieni muovisuoja ja pyörittää ruuvia pihdeillä. Niin mä ainakin tein. Pyöritin koko ruuvin irti ja vaihdoin uuteen ehjään ruuviin. Ihan normaalit mutterit ruuvin molemmilla puolilla ajaa nykyään sen muovisen kiinnittimen asiaa.

                            Sellasta. Valojen säätö toimii nyt mulla ihan priimasti ja ongelmitta, mutta joutuhan tossa pikkasen turhaan säätämään.

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              Joo, ne valojen säädöt on ruosteessa, jumissa ja pyöristyneet. Eli katsotaan mitä katsastusmies sanoo. Sen verran sain alaspäin, että ei ilmeisesti enää pahemmin häikäise.. Noin niinkuin silmämääräisesti.. Eikä ole kyllä vastaantulijatkaan enää vilkutelleet.
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                Kokeilin laittaa CCM:n takaisin ja noin 150km päästä taas tuo "SL" vikailmoitus, että pitänee kesärenkaita vaihtaessa yrittää päästä kunnolla auton alle katsomaan josko niitä piuhoja löytyisi.

                                Muuten siis edetään kuten tuossa 18.02 kirjoittelin. Mistäs tuosta muuten löytyy akku ja miten sen saa näkyville?

                                Niin joo ja tuo uusi vika, eli käynnistymisen heikentyminen ja ajoittainen nytkähtely pitää selvittää ASAP. Epäilen sitä nokan asentotunnistinanturia...

                                EDIT: Mietin että sopisiko tämä paremmin tuonne projektien puolelle?

                                EDIT: Ilmastoinnin vianetsintä liikkeessä 6.3. Homma etenemään!

                                EDIT: 2.3 Vikakoodien luku (ja toivottavasti selviää käynnistymisongelmien syy). Noiden ja ilmastointiasioiden selvittelyn jälkeen alkaa subiprojekti. Kesävanteiden suhteen mietin vielä, josko vaihtaisin vain noille Ämmän vanteille kesärenkaat. Katit, lambdat ja ehkä orkkis lastu / putsarikotelo syksyllä 2007. Kesällä 2008 alustan täysremontti.
                                Last edited by Tenox; 04-03-2007, 23:47.
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎