Announcement

Collapse
No announcement yet.

540ia - Rakennussarja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    Seuraavaksi pitäisi alkaa selvittää sellaisen aavistuksen kirskuvan kolahduksen alkuperää. Tuntuisi tulevan oikealta takaa joissain tietyissä kuopissa, etenkin jos kääntyy samalla oikealle, eli peräpää keventyy oikealta. IDEOITA? Mistä kannattaa alkaa tarkastelemaan? Mielellään kuvien kanssa ongelmakohtia ketjuun.
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • baku
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 347
      • Kausala

      Originally posted by Make540M60 View Post
      Minä suosittelisin herätevirran ottopaikaksi:

      1: Soittimen omaa herätevirtasignaalia, jos on.

      2: Antennin signaalivahvistimen johtoa, siitähän saa virtaa juurikin sopivasti vain silloin, kun soitin on päällä. Laittaa Y-liittimen vain siihen. Siis se valkoinen johto soittimen takana.
      Toinen pää valkoisesta johdosta löytyy aika helposti takaa. Kun ottaa kuskinpuoleisen hattuhyllyn sivupaneelin irti, niin siellähän se antenninvahvistin luuraa. Paneeli lähtee irti ilman työkaluja ja takakaiutin/ peräkonttihan on juuri samalla kohdalla.
      F20 116d
      E63 645
      E28 528
      F30 320d x-drive
      F31 335d x-drive

      ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

      KTM 1290 Super Adventure
      K1200S
      ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        Löytyykö foorumilta sellaista gurua, joka osaisi kolvata tuosta CCM:stä helvattiin sen tasonsäätöön liittyvän valvonnan?
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11680
          • Kouvola

          Originally posted by Tenox View Post
          Löytyykö foorumilta sellaista gurua, joka osaisi kolvata tuosta CCM:stä helvattiin sen tasonsäätöön liittyvän valvonnan?
          Miksei sitä voi hoitaa kuntoon, eikä tehdä auto täyteen noita patentteja?

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3311
            • Kajjjaani

            Originally posted by Esko View Post
            Miksei sitä voi hoitaa kuntoon, eikä tehdä auto täyteen noita patentteja?
            Olettaisin että TENOX sen kyllä hoitaisi kuntoon muuten jos olisi saanut sen vian selville. On meinaan ollut hänellä tuota projektia ihan tarpeeksi mutta nyt näyttäis jo olevan voiton puolella.

            Onnea vaan TENOX kyllä se siitä ja odotavaan kesää sitten on mukavaa.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11680
              • Kouvola

              Originally posted by 540iAV8 View Post
              Olettaisin että TENOX sen kyllä hoitaisi kuntoon muuten jos olisi saanut sen vian selville. On meinaan ollut hänellä tuota projektia ihan tarpeeksi mutta nyt näyttäis jo olevan voiton puolella.

              Onnea vaan TENOX kyllä se siitä ja odotavaan kesää sitten on mukavaa.
              No eipä tuota hommaa nyt mielestä mitenkään älyttömästi ole ollut
              Mutta toivottavasti toi tasonsäätö ongelma tulee kuntoon. Kyllä sen joku asiantunteva korjaaja osaa hoitaa kuntoon!

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Originally posted by Esko View Post
                No eipä tuota hommaa nyt mielestä mitenkään älyttömästi ole ollut
                Mutta toivottavasti toi tasonsäätö ongelma tulee kuntoon. Kyllä sen joku asiantunteva korjaaja osaa hoitaa kuntoon!
                Onhan tuota hommaa ollut ihan riittämiin ja on vielä edessäkin... Tasonsäädössä autossa ei ole mitään ongelmia, kun sellaista ei autossa ole. Siksi mielestäni CCM:n muokkaus on täysin hyväksyttävä toimenpide. CCM kun tällä hetkellä on laatikossa odottamassa sitä päivää, että saan tuon virheellisen vikailmoituksen pois ruudulta. Mitäs muita "patentteja" tässä on tehty? (Pysyviä.) Pikemminkin olen purkanut niitä. (Lastu ja putsarikotelo vaihdetaan orkkiksiin, katit ja lambdat takaisin jne.)

                Foorumilta ei ole tullut ratkaisevaa apua tuon ilmon poistamiseen, ehdotettu on nimenomaan moduulin kolvaamista. Tasonsäädön kilkkeitä esim. anturia tai mitään muutakaan en ole autosta takaa löytänyt ja CCM näyttää olevan kertaalleen uusittu (? 20/98 lukee boksissa?), joten liekkö tullut säädöllisen boksi. Ilmoitus estää OBC:n käytön ja on erittäin häiritsevä muutenkin.

                Tarkoitus ei ole missään nimessä tehdä autoon mitään purkkavirityksiä - ainakaan pysyviä - mutta tämän asian suhteen olen aika neuvoton. En minä itse sitä CCM:ää edes kauheasti kaipaa, mutta olisi se kiva olemassa, kun on sellaisen kanssa tehtaalta lähtenyt.

                EDIT: Sopiiko muuten minkä tahansa E34 500-sarjalaisen CCM toiseen vai ovatko miten mallimerkintätarkkoja?

                EDIT2: Eipä löytynyt valmista herätejohtoa, joten subiprojekti on nyt jäässä siihen asti jos joskus on mielenkiintoa alkaa miettiä mistä saisi kätevästi herätevirran vahvistimelle. Kaikki muut piuhat tuonne taakse tuleekin jo.
                Last edited by Tenox; 12-03-2007, 22:31.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  Originally posted by Tenox View Post
                  Onhan tuota hommaa ollut ihan riittämiin ja on vielä edessäkin... Tasonsäädössä autossa ei ole mitään ongelmia, kun sellaista ei autossa ole. Siksi mielestäni CCM:n muokkaus on täysin hyväksyttävä toimenpide. CCM kun tällä hetkellä on laatikossa odottamassa sitä päivää, että saan tuon virheellisen vikailmoituksen pois ruudulta. Mitäs muita "patentteja" tässä on tehty? (Pysyviä.) Pikemminkin olen purkanut niitä. (Lastu ja putsarikotelo vaihdetaan orkkiksiin, katit ja lambdat takaisin jne.)

                  Foorumilta ei ole tullut ratkaisevaa apua tuon ilmon poistamiseen, ehdotettu on nimenomaan moduulin kolvaamista. Tasonsäädön kilkkeitä esim. anturia tai mitään muutakaan en ole autosta takaa löytänyt ja CCM näyttää olevan kertaalleen uusittu (? 20/98 lukee boksissa?), joten liekkö tullut säädöllisen boksi. Ilmoitus estää OBC:n käytön ja on erittäin häiritsevä muutenkin.

                  Tarkoitus ei ole missään nimessä tehdä autoon mitään purkkavirityksiä - ainakaan pysyviä - mutta tämän asian suhteen olen aika neuvoton. En minä itse sitä CCM:ää edes kauheasti kaipaa, mutta olisi se kiva olemassa, kun on sellaisen kanssa tehtaalta lähtenyt.
                  Täällä on ko. asiaa käsitelty jonkinverran ja selvitelty tuon sensorin toimintaa ja sen disabloimista. takapenkin alla pitäis löytyö joku 21 pinninen liitin, jonne sensorin tieto tulee. Sen maadottamalla oireesta päästään eroon, jos oikein luin.

                  Tai sitten koodaamalla:

                  " Disconnecting the sensor will trigger the warning. It must be attached and
                  connected. The sensor position is adjustable. Alternately, re-code the
                  dash to ignore that fault.


                  The right thing to do is measure the rear ride height and see if you really
                  are too low."


                  Tuon boldatun kommentin perusteella ko. virheen saisi pois pysyvästi siis koodaamalla. Pitäis löytää liike joilla on MoDic tai DIS laitteet käytössä:

                  "The warning takes some time to set, it does not happen immediately. The
                  coding can be changed through a MoDiC or DIS. Few shops have the knowledge
                  to make the change "

                  Last edited by pheno; 16-03-2007, 11:24.

                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    Phenolle kiitos, täytyy katsoa tuota maadoitusasiaa tarkemmin tallilla kun ehtii. Projekti etenee ja vikoja löytyy samaa tahtia lisää. Alkaa kassavaranto huveta aika näyttävästi, vaan mitäpä minä sillä tililläkään teen.

                    Eli ilmastointihuollossa diagnosoitiin tänään potilas. Etukenno vuotaa ja flekti on kaputt. Ne + ilmastoinnin täyttäminen + työ, mukaanlukien tänäinen diagnosointi + vielä valojen säätäminen = max 600e. Se on sitten viileän puhalluksen hinta. Sovittuna jo huoltoaika 27.3.

                    Ensi viikolla tullee ilmanpuhdistinkotelo ja se asennetaan varmaan tiistaina tai torstaina. Huhtikuussa kesärenkaat alle ja heittotähdet samalla oikeinpäin. Sen jälkeen kunnon käsinpesu- ja vahaus. Subia ei siis toistaiseksi tule ja jos mitään ei hajoa ja saan CCM:n "kuntoon" Phenon linkin avulla niin kesän aikana ei ole tarkoitus sen paremmin korjata, huoltaa kuin tuunatakaan autoa. Syksyllä jatkuu sitten saastelaiteprojektin ja talvivanteiden yms. tiimoilta.

                    EDIT: Lisäksi jos käsitin oikein niin tuo CCM / SL patentti on tarvittaessa erittäin helppo myös purkaa.

                    EDIT2: Kunhan saan tuon laitteen asialliseen käyttökuntoon, niin laitan ketjuun mitä tällainen 540ia:n käyttökuntoon laittaminen tässä tapauksessa maksoi. Tosin saastelaitteiden osto ja asennus jää syksyyn. Ellei sitten myyjäliike herää ja tule vastaan. Kirjallinen reklamaatio lähtee 19.03. kahden viikon asian selvitysajalla. Katsotaan sitten uudestaan.
                    Last edited by Tenox; 18-03-2007, 16:16.
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      Huomenna tai torstaina olisi tarkoitus tuota pinnin 12 maadoitusta kokeilla, mutta olisiko kellään kuvaa tuosta takapenkin alaisesta 21pin connectorista, lähinnä siksi, että tietäisin mikä on pinni 12 (ja 13).

                      Vai olenko käsittänyt oikein?

                      Keskimmäinen rivi. Kolmas lopusta (?) päin on Pin12 (mistäpäin siis?) ja tämä on siis tasonsäädön pinni. (Jos pystyy näkemään niin pitäisi tulla musta johto, ruskealla viivalla ja keltaistakin on jotenkin.) Seuraava eli Pin13 (edelleen minnepäin) on maapinni ja taas seuraava eli Pin14 taas +12v (jota en siis tässä projektissa tarvitse.)

                      Eli jos joku ystävällisesti pystyisi näyttämään minulle pinnien 12 ja 13 tarkan sijainnin 21pin connectorissa penkin alla niin kiittäisin kauniisti!
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        Siirsin ensi viikkoon putsarin vaihdon ja muut pikkuhommat, kun ei putsaria kuulu ja rupesin miettimään, että nykyisen saa helpommin ilmastoinnin korjaaja edestä pois ens tiistaina, mutta: Onko kellään apuja heittää tuohon edellisen viestin uteluuni eli kuvaa ko. 21-pin connectorista ja siitä, että mikä on pinni 12. Vai onko tuo tismalleen samanlainen kuin konehuoneesta löytyvä?
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          Noniiin! Putsarikotelo tuli, oli sen hintainen kuin sovittiin (-4e) ja sisälsi jopa lähes kaiken mitä pitikin. Myös elementin. Pultit puuttuu, mutta niitähän on. Samalla ostin kuskin sulan originaali varaosan. Oli 13e halvempi kuin halvin tähän asti löytämäni tarvikesulka!!!

                          Yhteensä köyhdyin 187e. Ensi viikon tiistaina noiden asennus ja nokan anturin O-renkaan vaihto ja CCM jumpperointi. Sitä ennen ilmastoinnin korjaus ja valojen säätö. Noiden jälkeen on jäljellä enää kesärenkaiden laitto vanteille ja kunnon pesu ja vahaus. Sitten - jos mitään ei hajoa - kesä ajoa ja syksyllä katsotaan jatkot.

                          Pyysin samalla tuolta Rinta-Joupilta (tähän asti suht positiivista palautetta voin antaa muuten kokonaisuudessaan varaosapuolelle) tuon listauksen mitä autossa on ollut sen rullatessa pois tehtaalta. Mielenkiintoisinta omasta mielestä oli se, että autossa on kuin onkin ollut M-alusta uudesta asti! Samoin perän merkki on alunpitäenkin jätetty pois jo tilatessa. Sporttipenkit arvasinkin olleen alusta asti. Ilmeisesti jokin parempi kaiutinpakettikin on autossa. Lisäksi on individual (ainakin väri) ja shadowline.



                          EDIT: Ei siis ole koskaan ollut tasonsäätöä tässä autossa.
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • jakusa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 515
                            • Lempäälä

                            En nyt jaksanut lueskella kaikkia 140+ postausta niin lupautukos tämä yritys, josta ostit auton, maksamaan katit+lambdan ja/tai jotain muita näitä ongelmien korjailuja?
                            -after all is said and done more is said than done-


                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              Originally posted by jakusa View Post
                              En nyt jaksanut lueskella kaikkia 140+ postausta niin lupautukos tämä yritys, josta ostit auton, maksamaan katit+lambdan ja/tai jotain muita näitä ongelmien korjailuja?
                              Reklamaatio (kirjallinen) lähetetty. Firmalla reilu viikko aikaa vastata. Muuten kuluttaja-asiamies jatkaa asian käsittelyä. En ole varma onko koko firmaa enää olemassa, joten epäilenpä että en saa senttiäkään mistään. Alunperinhän firma lupasi homman hoitaa, mutta viime aikoina ei ole kuulunut sieltäpäin mitään... Eli katsotaan.
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                No niin, projektin kevätosuus alkaa olla aika hyvin pulkassa. Tänään asenneltiin uusi originaali ilmanpuhdistinhässäkkä ja persdynolla tehoa ei ainakaan kadonnut verraten kartiosuotimeen.. Äänet muuttuivat miellyttävämmiksi ja mittarinopeutta 120km/h ei kuulu nyt koneen ääniä sisällä, kuten ennen. Lisäksi pikkuräpellystä, kuten kuskin pyyhimen sulka ja yksi viimeksi vaihtamatta jäänyt O-rengas. Huomenna siis ilmastointi kuntoon.

                                Sitten on enää kesiksien vanteille ja alle laitto, sekä pesu ja vahaus. Ja jäädään odottelemaan uusia vikoja...

                                Yksi ongelmakin jäi, eli en minä kyllä Sedanin takapenkin alta löytänyt yhtään mitään mikä olisi näyttänyt 21pin connectorilta. Yksi etäisesti 12pin connectorilta näyttävä härdelli löytyi, mutta en minä nyt sitä arvannut lähteä sorkkimaan, etenkin kun sopivan väristä johtoa en löytänyt mistään. Eli CCM on yhä kotona hyllyssä. Ikävä kyllä.

                                Tähän "Suspn Levelling" CCM ongelmaan otan yhä kernaasti vastaan ratkaisuehdotuksia, että saisin CCM:n takaisin käyttöön!
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎