Announcement

Collapse
No announcement yet.

540ia - Rakennussarja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    Nyt toimii taas ilmastointikin! 560e... (Eli vaihdettu etukennosto ja flekti, lisäksi täyttö ja työtä. Samalla säädetty ajovalot kohdalleen.) Huomenna kesikset alle ja vahaus yms. Sen jälkeen vain ajoa, jos laitteet kestää!

    CCM ongelmaa en lähde sen kummemmin korjaamaan, ellen saa hyvää vinkkiä. Muutaman kuvan napsin takapenkin alta ja ne voisin jossain vaiheessa laittaa nettiin. Itse epäilen, että koska autossa ei ole tasonsäätöä ja CC moduulissa on 20/98 stanssaus, koko ilmoitus johtuu siitä, että CC on tasonsäädöllisestä autosta ja se pitäisi kolvata. Vaan kun sitä en osaa, enkä edes tiedä mitä kolvaisin...

    Joka tapauksessa pitäkää peukkuja, että ennen syksyn saastelaiteprojektia ei tarvitse remontti tms. kuvauksia foorumille kirjoitella! Kiitos myös avusta kaikille auttaneille!

    EDIT: Tässä vielä luvattu E34 540ia käyttökuntoon budjetti osa 1/2

    - 30.12.06 - Kumimattosarja - 23,70e
    - 04.01.07 - Öljyt ja suodatin - 51,70e
    - 04.01.07 - Etuajovalot - 109,00e
    - 04.01.07 - Etuvilkkulamput - 6,00e
    - 08.01.07 - 4-pyöräsuuntaus ja alustan tutkiminen - 45,00e
    - 10.01.07 - Tolppajohto Calix 5m - 31,90e
    - 19.01.07 - Vesipumppu, tiivisteet, termostaattikotelo - 145,00e
    - 26.01.07 - Ilmastoinnin ja tuulettajanhihnankiristimien iskunvaimentimet - 75,00e
    - 26.01.07 - Tuulettajanhihnan hihnankiristin ja ohjuripyörä - 78,00e
    - 15.02.07 - Tolppajohto Defa 2,5m (akkulaturi) - 29,50e
    - 15.02.07 - 2kpl apukuskin tuulilasinpyyhkimen sulkia - 11,45e
    - 23.02.07 - Paisuntasäiliön korkki - 9,10e
    - 06.03.07 - Nokka-akselin asentotunnistimen anturi ja stefa - 75,00e
    - 09.03.07 - Kampiakselin asentotunnistimen anturi - 79,00e
    - 09.03.07 - V8 merkki takaluukkuun - 5,00e
    - 26.03.07 - Originaali ilmanpuhdistinkotelo ja elementti - 160,00e
    - 26.03.07 - 1kpl kuskin puolen tuulilasinpyyhkimen sulka - 27,00e
    - 27.03.07 - Ilmastointihuolto / korjaus ja valojen säätö osineen (flekti ja etukenno) 560,00e
    - 28.03.07 - Kesärenkaat vanteille - 45,00e

    Yhteensä tasan 3kk ja noin 4200km aikana siis: 1566,35e

    - 01.04.07 - Uusi käytetty takaluukun kansi - 50,00e
    - 05.04.07 - Takaluukun kannen maalautus pohjatöineen - 100,00e

    Yhteensä siis oman töpin korjauksen jälkeen 05.04.07 ja n. 4600km: 1716,35e

    Osa 2/2 on syksyn saastelaiteasennusprojekti + katsastus yms. Hinta-arvio noin 500-1500e.
    + normaalihuollot ja vikojen korjaukset.

    Halpaa kuin saippua.

    EDIT: 30.03 peruutin takaluukun kannen solmuun huolella. Eli sen uusiminen on seuraava proggis. PERKELE! No, johan tuo ehti olla käyttökuosissa melkein kolme päivää.

    EDIT: Linkki poistettu
    Last edited by Tenox; 04-07-2007, 15:34.
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732

      Huonoa kuuluu saastelaitteiden yms. korvausten ja vikavastuun suunnalta. Autoliike vastasi parin kuukauden hiljaisuuden jälkeen. Kehottivat ottamaan yhteyden auton edelliseen omistajaan jolla katit ja lambdat yms. kuulemma yhä on. (Jos joku tuntee autoni edellisen omistajan niin YV:llä voisi lähestyä) Autoliike on (heidän mukaansa) konkurssissa eivätkä aio maksaa minulle mitään korvauksia. No, katsotaan nyt vielä mitä kuluttaja-asiamies sanoo.

      Aika mielenkiintoinen tuuri meikäläisellä. Ostin auton autoliikkeestä parista syystä.

      1.) Halusin sen vikavastuun, kun kerran vanhaa autoa olin ostamassa, eli että jos on jotain epäselvyyksiä voin vaatia niiden korjaamista.

      2.) Se oli monilta osin juuri etsimäni, esim. sporttipenkkejä on harvoin tarjolla 540i malleissa, samoin väri on harvinainen ja miellytti silmää. Auto on myös ruosteeton ja massattu, sekä toimii hienosti, noin niin kuin ajossa.

      Paskaa tuuria on ollut sen suhteen, että autossa on ilmennyt paljon vikoja, myös sellaisissa osissa, joiden piti 100% varmasti olla kunnossa (ilmastointi) ja puutteita (saastelaitteet). No onhan tuo nyt korjattu aika lailla täysin kuntoon, mutta rahaakin on mennyt rutosti ja nyt näyttää lopullisesti siltä, että kaikki menee omaan piikkiin.

      Menee sitten vaan. Rahaa se vain on ja tuleepa auto ainakin todella hyvään käyttökuntoon. Edellyttäen että lakkaan ajamasta sitä päin kaiteita yms.
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11680
        • Kouvola

        Eipä toi lista mun mielestä mitenkään erityisen normaalia poikkeavalta näytä

        Puolet ihan normaaleja siistimisiä ja perusjuttuja. Pitää muistaa, että yleensä porukka haluaa päästä eroon autostaan, kun siihen tulee enemmälti vikoja eli niitä on syytäkin varautua korjaamaan ostaessaan autoa.

        Täytyy sanoa tosta ilmastoinnin huollosta, että on miehellä ollut katteet kunnossa
        Uusi kenno maksaa Saksassa vajaa 100€ ja flekti siihen toisen saman verran. Noi on melko helppo vaihdella irti, kuten tuli itsekkin viime kesänä tehtyä. Sitten täyttö, niin jäädään tuonne 300€ hintaluokkaan kokonaiskustannuksissa

        Comment

        • Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

          Originally posted by Esko View Post
          Täytyy sanoa tosta ilmastoinnin huollosta, että on miehellä ollut katteet kunnossa
          Uusi kenno maksaa Saksassa vajaa 100€ ja flekti siihen toisen saman verran. Noi on melko helppo vaihdella irti, kuten tuli itsekkin viime kesänä tehtyä. Sitten täyttö, niin jäädään tuonne 300€ hintaluokkaan kokonaiskustannuksissa
          Suomessa kuitin mukaan kenno 210e, flekti 90e ja täyttö 95e. Työ päälle (eikä lähtenyt kenno irti ihan helposti. Oli putket jumissa ja huolella) jonka osuus 165e. Itse en pitänyt pahana. Valot säädettiin samalla ja olihan tuossa paljon purkamista ennen itse kennon vaihtoon pääsyä ja lisäksi ennen noita samaan laskuun kuuluva diagnosointi, jossa täyttö ja tyhjennys, väriaineet yms.

          Itse tehtynä noilla osahinnoilla olisi tullut maksamaan siis 395e täytön kanssa + diagnosoinnin hinta (veikkaan n. 50e). Mielelläni maksan ammattimiehelle tuon 165e tuonkaltaisesta työstä. Tuskin tulee (kun laskee kylmäaineen hukkumiset diagnosoinnissa yms.) tuntitaksaksi työn osalta paljoa yli 20e, mikä on ammattimiehen taksaksi aika normaali. (Puhumattakaan, että minulta olisi mennyt noin 3 päivää projektiin...)

          Pointti on lähinnä siinä, että varmistin tuon ilmastoinnin toimivuuden jo ennen kuin lähdin autoa katsomaan. Siksi - kuluttaja-asiamiehenkin mukaan - sen korjauslasku kuuluisi autoliikkeelle. Samoin tietenkin katit ja lambdat asennuksineen, sekä kauppakirjassa luvattu ilmanpuhdistinkotelo ja 4-pyöräsuuntaus. Muuta en heiltä ole pyytämässäkään.

          Ymmärrän, että nuo loput on kuluvaa osaa, mutta jäytävät yhtä kaikki silti, etenkin kun kaikki on kasaantunut 3kk sisään ja sitten 2 päivää auton kuntoon saamisen jälkeen ajan sen vielä kaiteeseen...

          EDIT: 05.04.2007 auto taas kunnossa, lukuun ottamatta saastelaitteita. CCM:kin paikoillaan kokeeksi.
          Last edited by Tenox; 05-04-2007, 23:03.
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

          Comment

          • Tenox
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1732

            Sain tuolla toisessa ketjussa infoa, että mikäli autossa ei ole tasonsäätöä, ei siinä ole koko camber warning systeemiäkään sitten. Tämähän tarkoittaa sitä, että tuosta omasta tehtaalta M-alustalla rullanneesta autosta on ihan turha etsiä mitään piuhoja tms. joista saisi apua ko. ongelmaan. Eli käytännössä ainoa selitys on, että autoon on vaihdettu CC moduuli tasonsäädöllisestä autosta ja se välillä kiukuttelee.

            Korjaaminen tapahtuu siis joko boksia vaihtamalla tai nykyistä kolvaamalla. Jälkimmäistä en osaa, enkä tiedä mitä kolvaisin vaikka osaisin. Eli vaihtoehdoksi jää siis boksin vaihto.

            Onko kellään satakuntalaisella ylimääräistä CCM:ää nurkissaan?

            Käykö tuohon CCM mistä tahansa E34 ei tasonsäätö BMW:stä, vai täytyykö olla juuri 540ia:sta?
            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

            Comment

            • kake
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 590
              • Kerava

              Originally posted by kake View Post
              Voisiko olla mahdollista että autoon on vaihdettu joskus tuo CCM-moduli autosta jossa on ollut tasonsäätö? Nyt siis herjaisi siitä, kun sitä ei ole?
              Oli pakko tähän väliin lainata itseäni helmikuun alusta.

              Mutta itse aiheeseen. Onkohan nuo fyysisesti identtisiä boxeja, mutta tehtaalla olisi toiminnot "ohjelmoitu" sisään?? Itse tutkiskelin E38:n mittariston palikoita, ja ne oli idettiset varaosanumeroineen jne, siis automaatin ja manuaalin. Automaatin boxilla herjasi kun koko laatikko puuttuu, mutta manuaalin boxilla ei herjaa. Sama oli myös valomodulissa, samat numerot etc. mutta toinen herjasi xenoneista ja toinen ei.

              Eli voiko noita jotenkin ohjelmoida jälkikäteen?
              Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Originally posted by kake View Post
                Oli pakko tähän väliin lainata itseäni helmikuun alusta.

                Eli voiko noita jotenkin ohjelmoida jälkikäteen?
                Phenon viestistä: Tuon boldatun kommentin perusteella ko. virheen saisi pois pysyvästi siis koodaamalla. Pitäis löytää liike joilla on MoDic tai DIS laitteet käytössä:

                "The warning takes some time to set, it does not happen immediately. The coding can be changed through a MoDiC or DIS. Few shops have the knowledge to make the change "
                Eli oikeassa varmaan olit Kake heti helmikuussa. Itseäni kiinnostaa nyt tuo kun toisessa ketjussa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=97497&page=2 on kuva tuosta jonka oletan olevan se 21pin-connector (???) ja minä en moista omasta Biimeristä löytänyt. Koodamista tuskin ihan missä vaan saadaan tehtyä...

                EDIT: Kysynpä samalla kun en ole saanut vastausta kysymykseeni: Eli kun laitan tuohon syksyllä ne lambdat niin kuulemma DME pitää nollata anturien asennuksen jälkeen. Kysymys: Riittääkö se nollaukseksi jos otan DME:n irti ja jos riittää, niin miten pitkän aikaa sen pitää olla irti?
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  Tarina jatkuu. Piti tänään lähteä liikenteeseen niin eipä jaksanut startata... Noh akussa sen verran virtaa että mankat sun muut toimi. Ajattelin heti, että takaluukun johtosarjasta johtuu, kun muuta ei ole roplattu. Katsoin suksiluukusta luukkuun ja siellähän paloi iloisesti yksi kannen sisävaloista.

                  Virtaa toisesta autosta ja käyntiin, pajalle ja auton Defan kiinteä laturi seinään ja vikaa miettimään. Onneksi liitin johdot alustavasti sokeripaloilla... Kanteen tulee kolme samanväristä johtoa, joista tarkkaan katsomalla huomaa, että 2 on ohuempia kuin se kolmas (punavalkoiset). No nuo oli väärin ja vaihdon jälkeen alkoi toimimaan oikein nuokin systeemit. Eli nyt sammuu valot, kun luukku on kiinni. Pikkuvikoja.

                  Hienosti liikkuu ja toimii muuten. CCM:kin on ollut jonkin aikaa paikoillaan ja tutut "takavalo" ja "rekisterikilvenvalo" ilmot välillä kummittelee (valojen sähkösäädön pistokkeet kiinni), mutta "suspns levelling" on nyt pysynyt toistaiseksi poissa.

                  EDIT: Ja tänään sitten CCM taas hyllylle. Vanha tuttu "Suspns Leveling" se siinä taas alkoi kummitella... Ei siis auttanut luukun johdotuksen korjaus. Tutkin vielä kerran takapenkin alaisia johdotuksia ja tulin siihen tulokseen, että ainoa mitä voin tehdä on CCM vaihtoon tai nykyisen uudelleen ohjelmointi (missä?) tai kolvaus (mitä?) Käytännössä siis pysyy hyllyllä kunnes saan jonkin noista kolmesta tehtyä.
                  Last edited by Tenox; 06-07-2007, 21:42.
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    Googlailin parisen tuntia eri hakusanoilla, mutta en kyllä netistä löytänyt ohjetta tuon modaamiseen. Ikävä kyllä.

                    EDIT: Uusi CCM periaatteessa ostettu, kunhan vielä saisin sen haettua.
                    Last edited by Tenox; 18-06-2007, 00:19.
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      ETM:stä (lataa pdf faq:n puolelta) löytyy tuon CCM:n pinnit, tosin en äkkiseltään osannut lukea mikä noista on se oikea.

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        Meni lataukseen, tuskin osaan lukea minäkään...

                        EDIT: Juu, enpä osaa muuta sanoa, kuin että onkos tuon mukaan tuolle CCM:lle olemassa ikioma 7,5A sulake front distribution boksissa? Harmi kun tuosta sähkökaaviosta ei käsittääkseni näe muuta kuin sen, että CCM:lle tosiaan menee tietoa.
                        Last edited by Tenox; 14-04-2007, 14:05.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          Kaipa sen jo voi kertoa, että auton ostin Vantaalta Autohaus Ahdosta. Kuluttajaneuvojan kanssa olen käynyt sähköpostikeskusteluja noiden puutteiden suhteen ja vaikka liikkeen korvausvelvollisuus on hänen mielestään selkeä, niin ongelmana on nyt se että ilmeisesti (näin liike minulle ilmoitti) Autohaus Ahto on konkurssissa ja se taas muuttaa tilannetta niin, että 99% todennäköisyydellä saan unohtaa kaikki korvaukset yms.

                          No, onneksi olin jo valmiiksi asennoitunut, että niin tässä tullee käymään. Paska tuuri.

                          EDIT: En tiedä onko konkurssissa vai ei kuluttajaneuvoja selvittää asiaa.
                          Last edited by Tenox; 23-04-2007, 21:25.
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • Tenox
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1732

                            Tjaahas. Pikkaisen lisää on tullut eteen tämän ns. käyttöauton suhteen. Eli kalliilla korjattu ilmastointi on taas kaputt. Olihan se muutaman viikon kunnossakin. Noh, menee samalle pajalle 2.5 ja katsotaan mitä tehdään. Osa uusista korjauksista tavallaan takuutyönä. Kirjoittelinkin tuohon ilmastointiketjuun jo, mutta kertauksena: Ilmeisesti liitin antautunut ja vaihtoehdot on 1.) liittimet saadaan kiristettyä + täyttö = 0e. 2.) Liittimet ei pidä, jolloin pitää (taas) vaihtaa etukenno ja lisäksi ilmastoinnin putket kennolta kompuralle ja kuivaimelle. Tästä joudun maksamaan osan työstä ja nuo putket. Minusta OK. 3-400e lisää mennee. Pelkät putket Rinta-Joupilla n. 200e. Enpä usko että olisin alkanut ilmastointia korjaamaan jos olisin tiennyt kustannusarvion (n. 1000e) heti alussa. No jos se sitten toimisi...

                            Lisäksi tulossa on käytetty CC moduuli 540ia:sta jossa ei ole tasonsäätöä. Mahdollisesti muutakin pientä. Katotaan nyt.

                            Auto on ollut mulla nyt tasan 4kk ja päivääkään se ei vielä ole ollut täysin kunnossa. Mietiskelin tässä, että pistäisinkö ne katit ja lambdatkin samantien tässä hytäkässä (lomarahat tulossa...) Vaatii tosin sitten syksyllä uuden päästömittauksen katsastusta varten, mutta olisi auto sitten ikään kuin kunnossa...

                            Oikeasti alkaa olemaan vähän sellainen "I give up" olo tuon kanssa. Yhtenä vaihtoehtona mielessä on käynyt, että nostan auton pukeille ja puran sen atomeiksi ja rakentelen harrastelun omaisesti lähimmän 10-vuoden aikana taas kuntoon. Voisi olla siinä vaiheessa jo vähän harvinaisempikin harrastepeli. Pitää miettiä...

                            Myyminen on kanssa yksi vaihtoehto, siinä tosin tulee aika mojovasti takkiin 100% varmasti. Auto on kuitenkin edelleen suurimmalti osin erittäin hyvä, en nyt vaan enää jaksaisi sitä.. Toisaalta kohta on niin paljon kuluvaa osaa vaihdettu / huollettu, että ei kannattaisi luopuakaan enää.

                            Saapi nähdä. Ehkäpä laitan tuon ilmastoinnin ainakin kuntoon ja ajan tuolla vielä vähintään tämän kesän. Katsotaan sitä pukeille laittoa sitten syksyllä tarkemmin.

                            Nyt siis tasan 4kk ja n. 5600km. Kustannukset editoin viestiin myöhemmin.
                            Last edited by Tenox; 28-04-2007, 02:02.
                            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11680
                              • Kouvola

                              No nyt menee melkoiseksi säädöksi toi homma. Ei sitä etukennoa mihinkään tarvi vaihtaa, jos se ehjä on.

                              2 yleisintä asiaa mikä ne mehut pihalle laskee, on rikkoutunut kenno tai fuskaava kompura (kovettuneet tiivisteet). Jos ne ilmastointi on ollu pitkään käyttämättä, niin voisin veikata tota jälkimmäistä

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                Originally posted by Esko View Post
                                No nyt menee melkoiseksi säädöksi toi homma. Ei sitä etukennoa mihinkään tarvi vaihtaa, jos se ehjä on.

                                2 yleisintä asiaa mikä ne mehut pihalle laskee, on rikkoutunut kenno tai fuskaava kompura (kovettuneet tiivisteet). Jos ne ilmastointi on ollu pitkään käyttämättä, niin voisin veikata tota jälkimmäistä
                                Etukenno on siis jo kerran vaihdettu ja uusi tulee korjaamon takuuna jos se tarvii uudelleen vaihtaa. Itsekin sitä ihmettelen, että miten se niin voi olla, mutta uskottava se on. Liittyy jotenkin niiden putkien liittämiseen etukennoon, siinä oli ongelmia, ruostuneet kiinni vanhaan kennoon tms. En tiedä tarkalleen miten ne nyt sitten on liitetty, mutta näin minulle sanottiin, että kennoa ei voi uudelleen käyttää jos nuo putket tarvii vaihtaa. Ilmeisesti liitäntä on ongelmista johtuen tehty jotenkin epäortodoksisesti. Eli etukenno on kennostoltaan ehjä, uusi kun on, mutta liittimiltään rikki.

                                Kuten sanottua ei se minua haittaa, kun en uutta kennoa maksa.

                                Auto on katsottu läpi UV lampulla ja väriaineilla, eikä vuoda kompura, kompura on uusittu (ilmeisesti käytettyyn) 09/2006. Aineet pysyivät sisällä tasan kuukauden OK ja tulivat sitten kerralla ulos ja sen näkee paljaalla silmälläkin että mistä tulivat. Vihreää öljyä on reilusti etukennon putkien liittimien kohdilla, eli ei epäilystäkään etteikö olisi liitäntäkohta mikä on pettänyt.

                                Nyt sitten keskiviikkona katsotaan mitä tehdään. Joka tapauksessa ilmastoinnin korjautan kun sen olen aloittanut ja siitä jo maksanut aika reippaasti...

                                Yön (no yövuoroja kun teen niin oikeastaan päivän) yli nukuttuani olen alustavasti tullut siihen tulokseen, että kattien ja lambdojen asennus jäänee sinne syksyyn. Ellen sitten tosiaan nosta autoa pukeille talveksi ja ala purkamaan 2008 keväällä, sitten jäisi katsastukset, talvirenkaiden hankkimiset ja katit sun muut jonnekin 2015-2018 kesään...

                                Ei VOI olla näin vaikeaa saada yhtä penaria käyttökuntoon!
                                Last edited by Tenox; 29-04-2007, 00:32.
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎