Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastuksesta HYLSY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sid
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 75
    • Porvoo

    #31
    Originally posted by dudeb View Post
    thks!

    Tossa tuli huomattua et ku ilmat vähä pakastu niin käsijarru ottaa oikeelta puolelta aika radikaalisti.

    Eli vetää kunnon tykinkuulapamauksella totaalisesti lukkoon.... ja tuntuu että vain ja ainoastaan oikealta puolelta?

    Onko tästä pamauksesta syytä huolestua?
    Älä kisko käsijarrua (=seisontajarrua) liikkeessä, kun vasen puoli on selvästikin löysemmällä. Koko auton liike-energiaa ei ole suunniteltu pysäytettäväksi yhdellä pienellä kenkäparilla.

    Vaihda vaan oikeallekin puolelle uudet kengät. Kaveri pumppaamaan jarrupoljinta, niin näet, että sylinterit eivät jumita, vaan palautuvat nätisti vapautettaessa poljin. Myös jarrupölyt kannattaa putsata pois, kun rumpu on irti. Vanhassa autossani (E36 316 -95) automaattisäätö toimi moitteetta, kun kenkien ja (vuotaneiden) sylinterien vaihdon yhteydessä pesetin vanhat paskat pois. Reippaita jarrutuksia pitävällä alustalla, että säätörullat saa liikkeelle.
    E36 316i -96
    E46 316i -01
    E46 316i -03

    E91 318i -09

    Comment

    • dudeb
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 240
      • Nowhere

      #32
      Originally posted by Sid View Post
      Älä kisko käsijarrua (=seisontajarrua) liikkeessä, kun vasen puoli on selvästikin löysemmällä. Koko auton liike-energiaa ei ole suunniteltu pysäytettäväksi yhdellä pienellä kenkäparilla.

      Vaihda vaan oikeallekin puolelle uudet kengät. Kaveri pumppaamaan jarrupoljinta, niin näet, että sylinterit eivät jumita, vaan palautuvat nätisti vapautettaessa poljin. Myös jarrupölyt kannattaa putsata pois, kun rumpu on irti. Vanhassa autossani (E36 316 -95) automaattisäätö toimi moitteetta, kun kenkien ja (vuotaneiden) sylinterien vaihdon yhteydessä pesetin vanhat paskat pois. Reippaita jarrutuksia pitävällä alustalla, että säätörullat saa liikkeelle.


      Nyin jarrua ainoastaan testimielessä että ottaako minkä verran. Ei tulis mieleenkään huvikseen vedellä.

      Nyt oon huomannu et ku vasemmalle puolelle levyt on vaihdettu ja oikeelta puolelta yksi kiinnitysjousi joka pitää palat kohdalla(kaikki pitäs olla OK) niin jarrut ei lukkiudu ollenkaan takaa??

      Comment

      • dudeb
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 240
        • Nowhere

        #33
        Huomasin just et jarrut ei vedä takaa ollenkaan lukkoon?? mikä vois olla syynä?
        Kaikki pitäs olla ok

        Comment

        • dudeb
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 240
          • Nowhere

          #34
          Originally posted by dudeb View Post
          Huomasin just et jarrut ei vedä takaa ollenkaan lukkoon?? mikä vois olla syynä?
          Kaikki pitäs olla ok
          .....

          Comment

          • dudeb
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 240
            • Nowhere

            #35
            Jep eli edistystä hommaan.

            Vaihdoin oikealle puolelle kengät. Eivät olleen edes kovin kuluneet mutta sama ne oli vaihtaa kun pareittain niitä myydään.

            Kenkien vaihdon yhteydessä huomasin et oikea takasylinteri oli vähän vuotanut(vaihdoin). Voiko tämä olla syynä että jarrut ei ota paljo yhtään kummaltakaan puolelta? Siis jos ainoastaan oikea sylinteri on menny paskaks.
            Toi sylinteri juttu askarruttaa aika paljon kun kuitenkin jarruarvot katsastuksessa näytti et oikee puoleen takajarru ottaa ihan riittävästi? Liekkö sit se sylinterin vuoto ollu pintapuolista kosteutta, et sylinteri ei edes ollut rikki?

            No nyt kuitenkin kun molemmat takajarrukengät, asennussarja, oikea jarrusylinteri on vaihdettu, niin jarrut ei kuitenkaan lukitu kun polkasee vauhdista jarrut pohjaan? Mikä voisi olla pielessä? pitäskö ensiks ilmata vaikka vasemman puolen takajarru?

            ps. jarrukengät on säädetty ihan kiinni rumpuun, että ei ole siinä ainakaan vika!

            Pikaisesti apuja kaivataan! huomenna katsastusaika!!

            Comment

            • dudeb
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 240
              • Nowhere

              #36

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #37
                Originally posted by dudeb View Post
                Käy testaa jossain, jossa on muutakin kun jäätä tiellä... se että nestettä pissi kielisi siitä että että sylinteri vuotaa ja teho hukassa, mutta myös tuo neste voi tehdä sen että jarut "paukahtaa" lukkoon... Nm.kokemusta siitäkin =)
                Edit:takajarrut ei saisi mennä ikinä lukkoon!
                ...

                Comment

                • dudeb
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 240
                  • Nowhere

                  #38
                  Originally posted by reddewil View Post
                  Käy testaa jossain, jossa on muutakin kun jäätä tiellä... se että nestettä pissi kielisi siitä että että sylinteri vuotaa ja teho hukassa, mutta myös tuo neste voi tehdä sen että jarut "paukahtaa" lukkoon... Nm.kokemusta siitäkin =)
                  Edit:takajarrut ei saisi mennä ikinä lukkoon!


                  Jep eli nyt kun säädin vielä molemmat takajarrut pyöräpultin reiästä niin menee takajarrutkin lukkoon kun jarruttaa.




                  MEINAAKO reddewil OIKEESTI ETTÄ JARRUT EI SAISI LUKITTUA??

                  Comment

                  • reddewil
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 3015
                    • West Coast

                    #39
                    Originally posted by dudeb View Post
                    Jep eli nyt kun säädin vielä molemmat takajarrut pyöräpultin reiästä niin menee takajarrutkin lukkoon kun jarruttaa.




                    MEINAAKO reddewil OIKEESTI ETTÄ JARRUT EI SAISI LUKITTUA??
                    Jarruttaessa jos ja kun etupyrät naksahtaa lukkoo niin taka pyörät on enää se voima mikä pitää kulkineen ruorussa, ja jos ja kun takapyörät naksahtaa lukkoon niin kulkine pyörii tangentinsa ympäri ja näin ollen kulkineen hallinta on mahdotonta. Eli kun takajarrut lukkiutuu kuljettajasta tulee matkustaja... Nyt täytyy muistaa keli, eli näillä ilmoilla takapääkin voi mennä lukkoon, mikä on hengenvaarallista! HEMII??!!
                    ...

                    Comment

                    • dudeb
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 240
                      • Nowhere

                      #40
                      helvetin helvetti


                      Nyt pomppas taas.. arvot on samat kun aiemmin, mut nyt toisin päin!??!

                      ..........................vasen........oikea...... ..mitattu/sallittu
                      Eli 2. akseli.............1,8...........0,8.............. ..56/30......

                      Comment

                      • dudeb
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 240
                        • Nowhere

                        #41
                        Eli autoon on vaihdettu nyt molemmille puolille jarrukengät ja sen asennussarjat. Sit oikeelle taakse uusi jarrusylinteri kun se näytti et ois vuotanu vähän(en oo varma oliko ees rikki). Sit sen jälkeen ku vaihdoin sylinterin niin ilmasin sen oikeen takapään.


                        Eli vasemmalle ei oo vaihdettu sylinteria ja sitä ei oo ilmattu. Voiko tohon vaikuttaa et jos vanhempi sylinteri on eri kokonen vähän tai erilainen kuin uusi nii se ei toimi kunnolla ja ottaa päin persettä??

                        Mut tostahan pitäs päätellä et arvot ois just toisin päin, KOSKA OIKEALLE SE SYLINTERI ON VAIHDETTU, EIKÄ VASEMMALLE NIINKUIN TESTIT TOISIN SANOVAT!!

                        *ori tuli huudettua... vituttaa vaan nii paljo

                        Comment

                        • dudeb
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 240
                          • Nowhere

                          #42
                          Koska testien mukaan pitäs jäsijarru olla kondikses niin voiko noista jarruarvoista päätellä, et siel sylinteri jummaa... tai säädöt päin persettä`?

                          Comment

                          • dudeb
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 240
                            • Nowhere

                            #43
                            Syy selvisi!

                            Olin asentanut automaattisäätöläpykän molemmille puolille vähä väärin jonka takia arvot meni vituralleen!
                            Kiiton kaikille auttaneille. Auto on leimattu

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎