Announcement

Collapse
No announcement yet.

750 bemarista tietoja kaivataan ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #16
    Originally posted by jOBler View Post
    Ei siinä mitään olihan sekin kokemus enkä jenkki paskoihin enään sekaannu
    pitkällä tikullakaan.
    No no. Ei sitä nyt yhden auton perusteella nyt sentään ole syytä kaikkia jenkkejä tuomita. Yksilövikojahan voi tulla minkä merkkisessä tahansa. Itsekin olen ajellut USA autolla aika paljon ennen tuota seiskaa ja onpa sellainen vieläkin. Aivan yhtä ongelmattaomia nekin mitä tuo seiska. Pikkuvikaoja, ei mitään isompia. Niin ja ei tuo meikällä ainakaan ole seiskan pito tullut tähän mennessä maksamaan juurikaan sen enempiä mitä jonkun tavan sierran pito. Tietenki bensaa menee vähän enempi ja vakuutusten hinnassa on eroa (näillä bonuksilla ei juuri merkkaa), mutta on se kyytikin mukavempaa ja jopa vois sanoa että ihan pikkusen mukavempaa kuin tuolla capricellakin. Ajo ominaisuuksissahan on enempiki eroa noiden välillä mutta tarkoitan nyt tämmöstä vaivatonta matkantekoa.
    Että kyllä seiska hyvä auto on, en tiiä kattelenko uudempaa vain vanhempaa mutta ehkä sais olla e38 taikka jopa seuraava. Langi jokatapauksessa, minä en tykkää mistään pikkuautoista. Tietty priimakuntoinen kolmekakkonenkin kaikilla mahdollisilla höysteillä (vaikkapa highline) kelpaa mulle ei tuo auton ikä merkkaa oikein mitään kun omassa käytössä nämä kuitenkin pysyy vuosia, ja enempi kuitenki oon tämmönen harrastaja.
    Oli taannoin nettiautossa todella hienonnäköinen musta e32 alpina highline myynnissä, onnea vaan uudelle omistajalle. Kyllä poltteli mutta kun pitäs mahtua viis henkeä istumaan, tai joku meidän perheestä jää muuten rannalle.
    Tosin pitäs kai se joku ässä mesekin kokeilla jotta tietää onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella...
    Niin ja jos jollain on (kiireetöntä) hienomman auton remontin tekijän tarvetta Rovaniemen taikka Nummi Pusulan lähialueilla niin ottelee yhteyksiä. Firmaa tässä perustellaan pikkuhiljaa, olis hyvä tietää onko kysyntää. Varsinki nuo sähköhommat on lähellä sydäntä, mitä monimutkasempi juttu niin sen parempi. Siksi kai se itelläki pitää seiska olla että on jotaki haastetta.
    Last edited by WSE1; 07-02-2007, 19:50.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by jOBler View Post
      D

      ....sekin kokemus enkä jenkki paskoihin enään sekaannu
      pitkällä tikullakaan.

      Eli ei muutakun baijerilaista metsästämään ja alustavasti juuri tuo 750
      on nyt ajatuksissa. Pitäähän näitä hullujen autoiluun hurahtaneiden
      ihmisten varjella . . Ei näitä kirjanpitäjät ostele ja toisaalta ihan hyvä
      niin.
      Tuota? Mikä erottikaan älyn typeryydestä? Se että samaa virhettä ei tee koskaan kahta kertaa.....
      Eli jos olet lähdössä autokaupoille tuon letukan vikaisuuden vuoksi, niin miksi ihmeessä haet vuoden miekka ja kivi V12 Bemaria?
      Jos oikeasti etsit vähävikaista autoa, ja se on yksi päävalintakriteeri, niin uudehkoa japsia alle. Se on kuitenkin 100% varmaa että tämä vaihtokuvio ei ainakaan lyhennä tuota syntynyttä remonttiputkea....

      Comment

      • jOBler
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 44

        #18
        Eli selvennykseksi ihan kerroin että taannoin omistin Vanin about 3 vuotta
        takaperin. Ja minun kohdalla asia on edelleen niin etten uuskoppasta
        vania huolis enään ilmankaan. Tuon auton jälkeen autoja on tullut ja
        menny about 8 kpl. On Citroenia,bemaria,volvoa, jopa Fiat merkkisiäkin
        ollut.

        Ja oli ihan aiheellinen huomatus ettei pidä leimata yhden auton perusteella.
        Väärin ilmaistu. Kyllä joku Corvette kelpais heti. Stingray esim..
        En laittas hanttiin. Onhan sekin jenkki.
        Pidän kuitenkin bemarin jäykästä alustasta ja täsmällisestä ohjauksesta
        jopa 200 km/h nopeuksissa.

        Nyt on 525 farkku vanos koneella ja onhan mahtava auto ollut noitten
        kaikkien muitten jälkeen. Ja toiseksi e32 ja e34 on minun mielestä kaikkein
        tyylikkäimmät korimallit . e 38 menettelee myös ihan mukavasti.
        Uusiin 30-100 000 euroa maksaviin ei ole fyrkkaa eikä hinkua.

        Uskon että esim -93 -94 vuoden e 32 :lla bemulla ajelee kuitenkin
        reilusti alle 10 000 euron vuosibudjetilla ??? Vanilla se makso sen verran.
        Eli onhan se halvempaa silloin.

        Comment

        • Nolimit
          Newbiemmer
          • Jan 2007
          • 10
          • kemi

          #19
          Mites ne kateelliset riisi kuskit puhuvat tuol että tossa ois öljypumpulla jotain vikaa ku ei taho paikoillaan pysyä? ja sijaitsee öljypohjan sisällä.
          e36 316

          I can beat u one at the time, or i can beat u all in one time

          Comment

          • ihu412
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 263
            • Tampere/Rovaniemi

            #20
            Tuosta öljypumppu ongelmasta en ole 750:seen ja v12koneeseen liittyen vielä kuulut,mut v8 koneissa tuo ongelma on noissa pumppua kiinni pitävissä pulteissa /muttereissa tahtovat löystyä ja irrota omia aikojaan...ja seuraukset on sen mukaset Toki tuostakin pääsee eroon kohtuullisella vaivalla ja ruuvilukitteella

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1651
              • Pk-seutu

              #21
              Originally posted by jOBler View Post
              Pidän kuitenkin bemarin jäykästä alustasta ja täsmällisestä ohjauksesta jopa 200 km/h nopeuksissa.
              Riippuu tietysti vertauskohdasta, mutta sporttista alustaa ja täsmällistä ohjausta haettaessa löytyy parempiakin vaihtoehtoja kuin e32. On siinä toki tunnokas ohjaus jos vertaa esim. w126 Mersuun, mutta selvästi tunnottomampi kuin e34:sessa tai etenkin kolmossarjalaisissa.

              Uskon että esim -93 -94 vuoden e 32 :lla bemulla ajelee kuitenkin
              reilusti alle 10 000 euron vuosibudjetilla ??? Vanilla se makso sen verran.
              Eli onhan se halvempaa silloin.
              Halpaa on, mutta tuntuu jo, että e34:ssäkin on turhan paljon rikkimeneviä sähköhärpäkkeitä, niin e32 750i:ssä niitä sitten onkin sen kymmenen kertaa enemmän. Harrasteautona toki leuhka, mutta käyttöpeliksi löytyy varmasti huolettomampiakin ratkaisuja. Mutta jos perse kestää ja osaat varautua huoltoihin ja korjauksiin, niin silloin pääset nauttimaan edustusluokan lippulaivan kyydeistä.

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2540
                • Kirkkonummi

                #22
                Lainataan vanhaa ketjua.

                Kun M5:en kanssa ei osaa ajaa ihmisiksi, niin tuollainen E32 750iA kiinnostaisi ainakin akateemisessa mielessä.

                -Muutamassa nettiauton halvemman pään yksilössä on ollut perä/perävaihde rikki. Vaatiiko se kovaa revittelyä vai eikö perä kestä pidemmässä ajossa? Kuinka iso homma vaihtaa, jos varaosa on kädessä ja auto edessä?

                -Kuten kaikki, mielessä olisi mahd. hyvinvarusteltu yksilö. Kuinka usein EDC tulee 80-luvun lopun laitteissa vastaan?

                -E34:n pikkuvikalistaa on tullut luettua ja omassa muutama läpikäytyä, mutta onko E32:ssa jotain mallille erityistä vikaa?

                -Automaattilaatikosta olikin jo aiemmin puhetta, mutta noin yleisesti, onko se E32-kuljettajilla kestänyt?

                Nyt ei haeta käyttöautoa, vaan kesäautoa/miniprojektia. Oikeasti E38 kiinnostaisi kovasti, esim. 740iA+Steptronic tai jopa 750iA, mutta tuli puolittain luvattua, että nyt hankitaan uudempi järkiauto. Tällöin ei riitä rahaa uudempaan, jolloin E32 voisi olla oikein mukava harrastekohde kesällä. Ehkä niitä on jo Suomessa sen verran, että ei kannata enää Saksasta tai Ruotsista jotain halpaa puoli-romua hankkia
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • jaiwe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 328
                  • virrat

                  #23
                  paskat se laatikko mihinkään hajoo normaalikäytössä, jos ei ole jo ostaessa huono. Kyllä se varmaan rikki menee jos sillä yrittää ajella niinkun noi pojat tuolla kylillä jollain pikku bemuilla. ittellä on jo toinen e32 750. edellisessä oli laatikkoöljyt aivan kuraa ja vaihdon jälkeen ne meni alle viikossa taas mustaksi, mutta laatikko toimi kuin unelma. eikä se kallis remontti ole korjauttaa, jos saa itse sen laatikon otettua pois. ennemmin kannattaa katsoa ne öljyvuodot. niitä on todella paskamainen korjata, kun aina täytyy purkaa paljon, jo venttiilikopan tiivisteitten vaihto on suhteellisen iso operaatio. jos käy koeajamassa jotain v12 konetta, niin kannattaa antaa sille aika loppuvaiheessa kierrosta kunnolla ja mennä heti katsomaan/haistelemaan nokkapellin alle. vanhasta 750 vuoti noi venakopan tiivisteet ja muuten ei haitannut, mutta kun vähän kiihdytteli niin kyllä käry nousi konepellin alta.
                  ei kai niissä oikein enempiä vikoja ole kuin e34 ja aika sama vehje se muuten on paitsi tekniikka. nivelet, puslat ja jarrut on tietysti heikko koht ennen -90 vm kun on samat jarrutkin kun 525. noista EDC iskareista en tiedä, mutta omassa taitaa olla toinen loppusuoralla. on ne kyllä luokattoman mukavat ja s-asennossa tulee tommosesta möhkäleestäkin aika jäykkä alustainen peli. ei muuta kun ostamaan e32 vaan jos jossain on hyvä, halvalla saa aina halvan.
                  750 Oxfordgrun

                  __

                  Comment

                  • aa750il
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 31

                    #24
                    Tuskin kannattaa enää saksasta lähteä e32 hakemaan.

                    Kokemusta on -88 750il mallista 5-vuoden ja n.100tkm ajalta. Auto on minulla ainoana käyttö autona ja hyvin on pärjätty.

                    Suurinpiirtein tiesin mihin olin ryhtymässä kun autoa olin ostamassa. Silloin näitä ei kovin paljoa suomesta löytynyt.

                    Korjaamolle tätä autoa ei kannata viedä. Paras on selvittää ja korjata itse. Jos ei siihen pysty, voi olla ettei pysty korjaamokaan. No tämä oli karrikoiden ilmaistu, mutta kuitenkin.
                    Itse olen joutunut turvautumaan maksulliseen ammattilaiseen vain maalauksessa ja ilmastoinnin kylmäaineiden täytössä. (ja näistäkin maalaajan työhön en ole tyytyväinen.)

                    Luotettavuudesta sen verran että, 5-vuoden ja n. 100tkm aikana tien päälle olen jäänyt 3-kertaa. 1 kerran kun akusta loppui virta -30 asteen pakkasella(ei lähtenyt auto käymään ilman apuvirtaa kun olin kotiin lähdössä työkeikalta).
                    2 kerran kun meni laturin jännitteesäädin kesken kaiken, virrat loppu jne.
                    3 kerran kun laturi kaputt. Kummallakaan kerralla ei varoitusvalo syttynyt.

                    Auton ikään ja ajokilometreihin nähden (nyt n. 400tkm) pidän tätä varsin luotettavana autona. Ongelmia on ajossa muitakin tullut, mutta ei muuta niin vakavaa jottei olisi perille päässyt ilman ulkopuolista apua.

                    Kun alusta on kunnossa on tämä ihan mahtava vehje ajaa.
                    Voi olla että saa halvimmalla parhaimmat kyydit, mitä millään muulla autolla. Ja tämä kommenttihan on sitten makuasia ja niistä ei voi kuin kiistellä.

                    Katso sivuiltani lisätietoja. Olen kirjannut sinne korjauksia kohtaan korjaukset joita olen tehnyt ja mitä on tullut maksamaan.

                    Ilman muuta hanki tälläinen auto.

                    Omastanikaan en millään viitsisi luopua vaikka farmarille olisi tarvetta. Sen verran riippuvuutta aiheuttavasta vehkeestä on kyse.
                    BMW750iL

                    Comment

                    • Bimmer750
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2007
                      • 100
                      • Ulvila

                      #25
                      Mun e32 on ollut hyvä ajaa paitsi nyt, koska on laatikonmetsästys käynnissä.
                      Kalliiksi en sanoisi sillä vakuutusmaksut lähes samat kuin pienemmissä ja keskikulutus 12l/100km. Ilmastoinnin miekkaa ei tahdo löytyä käytettynä (ehjiä).

                      OT: Jos joku löytää seiskaan 750 -88 sopivaa laatikkoa niin privaa toivoisin
                      Nyt:
                      BMW 535D Touring -06
                      Lincoln Navigator -06
                      VW LT35 - 99

                      EX: MB 300TE 4-Matik
                      EX: BMW 318 touring -90
                      ex: BMW 750 -88
                      ex: Ford Escort -84

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #26
                        Taisi alkuperäinen kysyjä eli jobler mennä ns. puihin. Lieneekö ollut edes ajokortti-iässä...

                        Comment

                        • jaiwe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 328
                          • virrat

                          #27
                          joo kyllä siinä aika monella tulee "järki" päähän kun täältä lueskelee kaikkia "asiantuntija" lausuntoja noiden v12 kestävyydestä. ja siitä laatikko hommasta niin kyllä varmaan on tommoseen -90 luvun taitteen manuaali autoonkin tehty jo kytkin remppa.
                          750 Oxfordgrun

                          __

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #28
                            Originally posted by jaiwe View Post
                            joo kyllä siinä aika monella tulee "järki" päähän kun täältä lueskelee kaikkia "asiantuntija" lausuntoja noiden v12 kestävyydestä. ja siitä laatikko hommasta niin kyllä varmaan on tommoseen -90 luvun taitteen manuaali autoonkin tehty jo kytkin remppa.
                            On vaan aavistuksen halvempaa vaihtaa kytkin kuin koko automaattilaatikko.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • advance
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1689

                              #29
                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              On vaan aavistuksen halvempaa vaihtaa kytkin kuin koko automaattilaatikko.

                              Tuskimpa sitä laatikkoakaan tarvitsee aina kokonaan uusia...

                              Comment

                              • Bimmer750
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2007
                                • 100
                                • Ulvila

                                #30
                                mullakin lopetti laatikko ihan oikkuilematta yhtäkkiä ja on metallinpalasia laatikon pohjalla tosin joku hiton aivoton oli avannu ja pistäny öljyputket vääriin paikkoihin...
                                Nyt:
                                BMW 535D Touring -06
                                Lincoln Navigator -06
                                VW LT35 - 99

                                EX: MB 300TE 4-Matik
                                EX: BMW 318 touring -90
                                ex: BMW 750 -88
                                ex: Ford Escort -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎