Announcement

Collapse
No announcement yet.

540i erikoinen käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakusa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 515
    • Lempäälä

    #76
    Mittailin tuon vanhan kampiakselin anturin nyt kun se on lämmennyt reiluun +20 asteeseen, mittari näytti avointa piiriä. Ehkä tuossa mun tapauksessa sitten anturi oli rikki ja 3 viikon aikana ehti bensapaineet karata. Sitten anturin vaihdon jälkeen ei väsähtäneestä akusta enää löytynyt tarpeeksi sähköä nostamaan b-paineita ja starttaamaan :think Miten nopeasti bensapaineet häviää yleensä? Tuskin järjestelmät uutenakaan pitävät paineita ikuisesti (pientä vuotoa aina)?
    -after all is said and done more is said than done-


    Comment

    • H4ck
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 659
      • Helsinki/Eesti

      #77
      Häiritsen tähän väliin sry.
      Eli siis onko niitä 2kpl mitä pitää vaihtaa?
      Meinaan: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/63877 Tuolla on 2kpl.

      kone mulla siis m62b44
      Varaosat, huolto ja maalaus.

      -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

      Comment

      • Jesper
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1448

        #78
        Originally posted by H4ck View Post
        Häiritsen tähän väliin sry.
        Eli siis onko niitä 2kpl mitä pitää vaihtaa?
        Meinaan: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/63877 Tuolla on 2kpl.

        kone mulla siis m62b44
        yksi nokalla ja yksi kampiakselilla.

        Comment

        • H4ck
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 659
          • Helsinki/Eesti

          #79
          Eli Keskiviikkona ois auto menossa kampiakselin asentoanturin vaihtoon.
          Mutta siis minun autoni käynnistyy ihan hyvin kylmällä koneella jnejne, mutta about puolen tunnin päästä häviää kierrokset sekunniks, sit tulee takas...ja 5min päästä sama juttu ja joskus käännöksissä sammuu. Ja sen jälkeen on käynnistys ongelmia, meinaan että käyntiin se menee, mutta sammuu heti sen jälkeen.


          Eli see siis on kampiakselin ansentoanturin vika? Eikä nokkaakselin?
          Pitäs torstaina mennä reissuun, olis liiankin paha juttu, jos se ei ollutkaan kampakselin asentoanturin vika :/

          Haluan nyt vaan varmistaa, koska se ei ole vaihtoineen halpa sellanen 40cm piuhanpätkä.
          Varaosat, huolto ja maalaus.

          -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

          Comment

          • Jesper
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1448

            #80
            Originally posted by H4ck View Post
            Eli Keskiviikkona ois auto menossa kampiakselin asentoanturin vaihtoon.
            Mutta siis minun autoni käynnistyy ihan hyvin kylmällä koneella jnejne, mutta about puolen tunnin päästä häviää kierrokset sekunniks, sit tulee takas...ja 5min päästä sama juttu ja joskus käännöksissä sammuu. Ja sen jälkeen on käynnistys ongelmia, meinaan että käyntiin se menee, mutta sammuu heti sen jälkeen.


            Eli see siis on kampiakselin ansentoanturin vika? Eikä nokkaakselin?
            Pitäs torstaina mennä reissuun, olis liiankin paha juttu, jos se ei ollutkaan kampakselin asentoanturin vika :/

            Haluan nyt vaan varmistaa, koska se ei ole vaihtoineen halpa sellanen 40cm piuhanpätkä.
            Kampiakselin asentotunnistin maksaa muistaakseni noin 50€ ja on maailman helpoin vaihtaa itse.
            Itsellä aikaa vaihtoon taisi mennä n.10min.

            Comment

            • H4ck
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 659
              • Helsinki/Eesti

              #81
              Voi v*ttu mä sanon

              Nyt äsken vasta katoin, että ko ne sano, että vaihto kampiakselin asentoanturin ja pyysin niitä näyttämään sitä osaa, ni se oli ihan samanlainen kun tämä: http://www.tocar.fi/nokkaakselin-ase...uoli-p-94.html

              Ja tocar näyttäis, että kampiakselin tunnisitin olis tämännäkönen: http://www.tocar.fi/kampiakselin-ase...998-p-734.html

              Eli siis wtf?
              Se korjaamomies sano, että sen piti ottaa pohjapanssari pois, että sais vaihdettua sen "kampiakselin asentoanturin" (?)

              En tajunnut sitä korjaamolla, jätin auton sinne ja tulin työautolla nyt himaan.

              Sanoin että vaihtais sit huomenna nokka-akselin asentoanturin.

              Nyt olis kiva, jos joku auttais..huomenna on pakko lähtee reissuun tolla autolla.

              KONE ON MULLA M62B44

              EDIT:
              Tilasin viimeviikolla laakkoselta sen kampiakselin asentoanturimen/tunnistimen ja pyysin niitä kuvailemaan osaa, niin ne sano, että siinäkään ei ole piuhaa, eli korjaamomies oli oikeassa sittenkin. Nyt huomenna sit nokka-akselin asentoanturin vaihtoon ja jos ei lopu toi nykiminen ni vtu mä vien sen auton kuusakoselle.

              Ja mulla sammuilee käännöksissä auto, esim tänään vierin sinne korjaamolle autolla Ennen korjaamoa on sellanen iso käännös alamäkeä. Ja viimeviikolla jätin vaihteen P asentoon ja ite menin ulos jotain tekeen, ni ihmettelin ko auto sammu...eli pitkä tyhjäkäynti sammuttaa auton.
              Last edited by H4ck; 04-03-2009, 18:11.
              Varaosat, huolto ja maalaus.

              -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

              Comment

              • hmms
                Newbiemmer
                • Mar 2008
                • 15
                • Vantaa

                #82
                Lainataan wanhaa topcia mutta mistä toi anturi löytyy e39 540??
                KIIRE. Apuja kiitos.

                Comment

                • Wiking
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 1647
                  • Laihia

                  #83
                  Originally posted by hmms View Post
                  Lainataan wanhaa topcia mutta mistä toi anturi löytyy e39 540??
                  KIIRE. Apuja kiitos.
                  Riippuu onko autosi vuosimalli mikä?
                  Alkupään e39:
                  Nokka-akselin anturi osa 10
                  Loppupään e39:
                  Nokka-akselin anturi osa 12
                  Nyt
                  BMW 330e g21 M-Sport
                  Ennen
                  BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                  Comment

                  • hmms
                    Newbiemmer
                    • Mar 2008
                    • 15
                    • Vantaa

                    #84
                    1/98 ja tuo nokkaakselin anturin olen kyllä vaihtanut mutta edelleen toi kampiakselin anturi jossain ihmeessä kateissa.. -> hetkeksi vielä etsiskelemään.

                    Comment

                    • Wiking
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 1647
                      • Laihia

                      #85
                      Originally posted by hmms View Post
                      1/98 ja tuo nokkaakselin anturin olen kyllä vaihtanut mutta edelleen toi kampiakselin anturi jossain ihmeessä kateissa.. -> hetkeksi vielä etsiskelemään.
                      No kampuran anturia en laittanu, kun en löytäny tuolta realoemista
                      Nyt
                      BMW 330e g21 M-Sport
                      Ennen
                      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #86
                        tossa:

                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...24&fg=10&hl=52
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • hmms
                          Newbiemmer
                          • Mar 2008
                          • 15
                          • Vantaa

                          #87
                          Kiitän.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎