Originally posted by Make540M60
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
540i erikoinen käynnistysongelma
Collapse
X
-
Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
-
-
Siitä koneen päältä se suojamuovi/äänieriste pois. Sen alta paljastuu anturien liittimet. Apukuskin puolella etummaisena kampiakselin anturin, kuskin puolella etummaisena nokka-akselin anturin. Vastus mitataan liittimen pinnien 1-2 välistä.
Kampiakselin anturin vastusarvo 1280 +-10%. Nokka-akselin anturin arvoa en tiedä, en löytänyt mistään. Omaan autoon sain nokka-akselin anturille 1080ohm ja kampiakselin 456ohm.
Edit nii ja mun auto ei siis käynnisty ollenkaan.
Comment
-
-
On kyllä taas ihme homma, kun jouduin laittamaan tilaukseen uuden nokka-akselin asentotunnistimen niin sen jälkeen auto ei ole sammuillut ku kahtena päivänä vaikka on vielä viallinen osa paikallaan ja muutenki on kaikki pelittänyt niinku pitää.
Mutta on se joka aamu, kun töihin lähtee ajelemaan niin vähän jänskättää lähteekö auto käyntiin ekalla vai rupeaako temppuilemaan...
Ens viikon loppu puolella soittaa kl-varaosaan jos ei osaa ala kuulumaan.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Kiitoksia, en ehtinyt tänään mittauspaikalle. Olin katsomassa E39 540i:tä vaihtomielellä, mutta taitaa jäädä vaihtamatta.
Kyllä taitaa mullakin olla anturi kaputt tai menossa. 1. käynnistys, on sitten lämmitetty tai kylmä auto, on tosi nahkea. Tänäänkin lähti vasta viidennellä, kun normaalisti on lähtenyt aina helposti ekalla. Lämpimänä yleensä käynnistyy normaalisti. Lisäksi auto oireilee siten, että ajossa n. 1x / 10km (tosin välillä voi mennä pitkään ilmankin) ihan kuin katkaisisi polttoaineen syötön tai sytytyksen millisekunniksi. Eli auto nytkähtää. Kumpikohan anturi lienee... Onko jollakulla varmaa tietoa sen nokan anturin ohmeista? Voiko turvallisesti olettaa että on se sama ohmimäärä kuin toisessa?
EDIT: Onko noita antureita muuten vain nuo kaksi (eli ei toisenpuolen nokka-akselille omaa)?Last edited by Tenox; 24-02-2007, 21:58.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostOn se kyllä ihme juttu, kun tuntuu että näitä tunnistin/anturi ongelmia on melko monessa autossa ja siltikin sanotaan että ei sitä osaa löydy koko Suomesta hyllystä... Tai ei ainakaan minun 540i malliin. Mutta ihme hommaa kuitenki.
Odottavan aika on pitkä niinku sanotaan.
Ihme kyllä ei ole sen jälkeen auto temppuillut, kun laitoin osan tilaukseen ja hyvä niin, kun kuitenki muuta käyttö autoa minulla ei ole.
Tässä samalla voisi kysyä porukalta paljonko muualla Suomessa maksaa vikakoodin luku/nollaus?
Minun koti paikkakunnan liikkessä jossa tuo hoituu (ei siis merkkiliike) ennen n.20€ nyt hinta noussut 15€ eli hinta on nyt 35€.
Syyksi minulle ilmoitettiin että joku Rovaniemen (en muista nimeä) liike oli valittanut tälle minun kaupungin liikkeelle liian halpaa hintaa, kun heillä maksaa vikakoodin luku n.60€.
Tämä liike ei kuitenkaan bemaria myy mutta koska minun huoltopaikalla on ns. "yleis tietokone" jolla pystyy kattomaan useamman merkin viat niin Rovaniemen liike oli vetänyt herneet nenään, kun monet ihmiset ei enää käyttäneet autojaan huollossa virallisessa merkkiliikkessä.
Ja tämän takia olivat menettäneet asiakkaita sielä päässä.
Taas pienen ihmisen päälle kustaan mutta minkäs teet?
Comment
-
-
Kampiakselin anturin arvot oli jotain n. 1200+ ohmia, eli täysin kunnossa, mutta nokka-akselin arvot oli reilusti yli 1400 ohmia eli siinä ja siinä onko yli +10% jos sillä on samat raja-arvot. Auto muuten lähti lämpimänä käymään ongelmitta ilman nokka-akselin anturin piuhaa... Elikkäs... Mikäköhän tässä on seuraava toimenpide?
Tuo kun viittaisi molempien anturien ehjyyteen, vai voiko tuo nokka-anturi olla rikki ja näyttää siis siksi liian suuria arvoja? Oletin, että rikkinäisen arvot on pienempiä. Oletinko väärin? Voiko olla että kylmänä tuo ei toimi, mutta lämpimänä toimii? Täyisikö yrittää mitata vielä kylmänäkin jossain vaiheessa? Jos nämä anturit OK, niin mistä etsimään vikaa seuraavaksi?
Vai haenko vain sen nokan anturin ja katson auttaako. Tosin 100e sokkona on vähän siinä ja siinä...Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Heittäkääs joku jos on tietoa tuosta nokka-akselin anturin arvoista ehjänä.
Lisäkysymys: Oireisiin sopien on ehdotettu vaihtotarpeessa olevaa bensansuodatinta. Mitä mieltä olette, voiko aiheuttaa tuon, että yhtäkkiä lakkaa lähtemästä kylmänä kunnolla käymään ja ajoittain (harvoin) nytkähtää tasakaasulla ajaessa?
Apua kaivataan, että vika löytyy!Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Nostaisin tämän nyt vielä kerran, jos osuisin jonkun fiksumman silmiin. eli kannattaako alkaa vaihtaa bensansuodatinta (onko veemäinen homma), vai voiko moinen vika edes siitä johtua. Pahanhintainen ei ole ja Motonetistä näyttää saavan. Entäs tuo anturiasia? Ohmit siis yläkantissa, ehjä vai rikkinäinen?
Mikä muu voisi aiheuttaa sen, että entisen 1 lyhyt startti sijaan kylmänä tarvitaan 3-5 lyhyttä starttia. Pitkästä starttaamisesta ei hyötyä. Lämmitys tai ulkolämpötila ei vaikuta asiaan. Lämpötilanäyttö normaali. Voisiko olla jokin muu lämpötila-anturi?
EDIT: Mistäs tuo bensansuodatin muuten fyysisesti löytyy? Korjausoppaassa kuvataan vaihtaminen, muttei sijaintia... Lisäksi näyttäisi olevan 2kpl noita 540i:ssä? Onko näin?Last edited by Tenox; 27-02-2007, 23:22.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View Post
EDIT: Mistäs tuo bensansuodatin muuten fyysisesti löytyy? Korjausoppaassa kuvataan vaihtaminen, muttei sijaintia... Lisäksi näyttäisi olevan 2kpl noita 540i:ssä? Onko näin?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostKaksi on ja kun kontaat auton ale perästäpäin niin sieltä tankin ja jälkeen ne löytyy.
En tosin vieläkään ole päättänyt vaihdanko nuo vai en, kun vika ei välttämättä edes ole niissä... Mikähän hitto tuon oikein aiheuttaa. Säälittää akun ja startin puolesta, muttei viitsisi sokkona alkaa vaihtamaan tunnetusti halpoja penarinosia.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Sehän menee niin päin noiden antureiden kanssa, että kun mittauspään sisältä löytyvä käämi alkaa antautumaan eli lanka ohentuu ja lopulta katkeaa, nousee pinneistä mitattava ohmiluku hiljalleen ylöspäin kohti ääretöntä.
Itse veikkaisin, ettei bensansuodattimet aiheuta tuommoista käyntiinlähtöonkelmaa, mutta jos ei ole tietoa, milloin ne on vaihdettu, pistäisin kyllä uusiksi ihan oman mielenrauhan vuoksi, on se sen verran helppo toimenpide, kun vaan laittaa virtaussuunnan oikeinpäin
Entäs sitten bensapumpun kunto? Liittimet, sulakkeet, releet?*E34 540 -94 ia.*
*E34 525 -91*
*E60 530d -03*
*F10 525d -10*
Comment
-
-
Eli kertauksena: Tuo iso (hiukan yli +10%) ohmi luku anturissa voi merkitä sitä, että se on menossa paskaksi?
Bensansuodattimet olisin perjantaina vaihtanut joka tapauksessa (koska en tosiaan tiedä niiden edellistä vaihtoaikaa), mutta Porin Motonetistä valitettavasti oli kadonneet ne kaksi suodatinta mitkä sekä netin, että heidän oman varastokirjanpitonsa mukaan piti löytyä hyllystä. Ellen löydä huomenna Porista moisia, jää vaihto myöhempään ajankohtaan.
Koitan huomenna päästä yhdelle pajalle, jossa pitäisi pystyä lukemaan vikakoodit - tuo anturivikahan näkyisi niissä. Auto on alkanut enenevästi nykimään liikenteessäkin ja sammunutkin risteykseen pari kertaa.
Bensapumppu, releet yms. on kaikki tsekkaamatta, koska en yksinkertaisesti itse osaa niitä tuosta katsoa. Tosin jos olisi pumpussa niin luulisi vian ilmenevän myös ajaessa, pari kickdown ohitusta viimeksi eilen tein, eikä kyllä ainakaan mitään ongelmaa ole yläkierroksilla bensan saannissa. Outoahan tässä on siis se, että pääosin ongelma on 1. käynnistyksessä. Sen jälkeen kyllä käynnistyy normaalisti. Lisäksi on tuo nykiminen, siis täyspysähdys alle puoleksi sekunniksi ja taas käy ja kukkuu. Teki tuota ennen starttivian alkua pari kertaa ja nyt siis enenevästi. (Eli jos ennen oli 1x / 60km niin nyt on 6x / 60km.) Tuo ei viittaa maalaisjärjellä lämpötila-anturiin, mutta voisi viitata bensapuolen ongelmaan tai nykimisen laadusta päätellen tuohon nokka-anturiin kuitenkin...
Ensimmäiset 1½kk auto toimi näiltä osin kuin unelma, joten jokin on nyt mennyt / menossa rikki. Jos olisi tehnyt alusta asti olisin veikannut lastua.Last edited by Tenox; 28-02-2007, 19:27.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Comment