Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten huulista lakka pois?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1310
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by olaus View Post
    Mitä suosittelette kun on hiottu 2000paperille asti eli peilikiiltoa haetaan..
    lumppulaikka ja metallinkiilloitukseen tarkoitettua tankoa.
    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

    Comment

    • Blue_vw
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 31
      • Oulu

      #17
      A.Palojoki niminen firma möi ainakin todella hyvää kiillotusainetta, semmoinen vihreä kova tanko. Kyseisestä firmasta sai esi- ja loppukiillotukseen omat aineensa. Sai todella kiiltävän kun 2500 paperin jälkeen semmoista levitti ja sitten rättilaikalla kiillotti. Kokeilin myös näitä metal polisheja erimerkkisiä mutta niillä ei mielestäni niin hyvää kiiltoa saanut aikaiseksi

      Comment

      • olaus
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 687
        • jyväskylä

        #18
        Lumppulaikalla oon nyt kiillotellu autoglymin kanssa ja hienoa jälkeä tulee.. Tosin nyt täytyy keksiä joku toisenlainen kone/tapa jolla pääsee kiillottamaan vanteen reunan sisäosaa.. Perus kiillotuskoneella ei sinne oikein pääse kun vanteen puolat tulee vastaan.

        Comment

        • Dr^Mayhem
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 482
          • Länsi

          #19
          Originally posted by olaus View Post
          Lumppulaikalla oon nyt kiillotellu autoglymin kanssa ja hienoa jälkeä tulee.. Tosin nyt täytyy keksiä joku toisenlainen kone/tapa jolla pääsee kiillottamaan vanteen reunan sisäosaa.. Perus kiillotuskoneella ei sinne oikein pääse kun vanteen puolat tulee vastaan.
          Autosolin kiillotus tahna on omien kokemusten perusteella parasta.
          Sillä ja käsin hinkkaamalla tuli tälläistä jälkeä.
          Last edited by Dr^Mayhem; 03-03-2007, 19:05.

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by Dr^Mayhem View Post
            Autosolin kiillotus tahna on omien kokemusten perusteella parasta.
            Sillä ja käsin hinkkaamalla tuli tälläistä jälkeä.
            Autosolille ääni minultakin, nuo tangossa tulevat hioma aineet ovat erittäin toimivia myöskin, tosin vaativat koneelta aika kovaa kierroslukua "sulaakseen".
            Olli.

            Comment

            • JNIJNI
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1485

              #21
              Entäs kiillon säilyttäminen?

              Niin, mites on jälkihuollon toteuttaminen, jotta paras kiilto säilyy? Eli lähinnä kiinnostaa tietää, kannattaako kiillotettuja osia vahata lainkaan vai kärsiikö kiilto siitä?
              G21 LCI 330e xDrive 2022
              E93 M3

              Comment

              • herkko86
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 49
                • Sotkamo

                #22
                ainaki auto glymillä kiillottaa useaan kertaan kannattaa, en tiedä vahauksesta sanokaa joku???
                Pölykapselit on perseestä
                nykyinen kulkuneuvo e38 740iA

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #23
                  Originally posted by JNIJNI View Post
                  Niin, mites on jälkihuollon toteuttaminen, jotta paras kiilto säilyy? Eli lähinnä kiinnostaa tietää, kannattaako kiillotettuja osia vahata lainkaan vai kärsiikö kiilto siitä?
                  Pari kertaa kesässä Autosol/Autoglym uudestaan. Joku vaha voi sopia "peilille" mutta jotkut harmaannuttavat. Mutta niin tekee myös ilmansaasteet
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • TheLoial
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1109
                    • Helsinki

                    #24
                    Millainen pinta vanteeseen jää kun maalit ym on poistettu nitromorssilla? Pystyykö sen maalaamaan/lakkaamaan suoraan ilman suurta hiomisurakkaa?

                    Tuossa ois jollain matalla harmaasävyisellä maalilla maalatut vanteet joihin pitäisi saada alkuperäistyylinen sävy, puhdas alumiini jossa lakka päällä tms.

                    Comment

                    • IvvN
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 3078
                      • HelSINKI

                      #25
                      Millä suojata vanteen puolat? Miten se lakanpoistoaine käytännössä toimii. Poistaako se just tasan tarkkaan sieltä, mihin sitä levitetään, että onnistuisi jotenkin lakan poistaminen VAIN huulesta. Ne vanteen puolat on tosi lähellä huulta ja pitää olla aika tarkka siinä levittämisessä? vai pitääkö? vai levitetäänkö vain reunaan eikä sinne puolan viereen ja ne puolan lähellä olevat lakat sitten käsin?
                      Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
                      www.kxd.fi

                      Mahdollisesti maailman paras verhoomo

                      Comment

                      • Hannu_H
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2002
                        • 410
                        • Paskakaupunni

                        #26
                        Teippaa puolat ja levittää maalinpoiston halutulle alueelle. Ainakin nitromorssit, solmasterit jne. poistaa maalit/lakan vain siitä alueelta missä sitä ainetta on.

                        Comment

                        • JNIJNI
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1485

                          #27
                          Originally posted by IvvN View Post
                          Millä suojata vanteen puolat? Miten se lakanpoistoaine käytännössä toimii. Poistaako se just tasan tarkkaan sieltä, mihin sitä levitetään, että onnistuisi jotenkin lakan poistaminen VAIN huulesta. Ne vanteen puolat on tosi lähellä huulta ja pitää olla aika tarkka siinä levittämisessä? vai pitääkö? vai levitetäänkö vain reunaan eikä sinne puolan viereen ja ne puolan lähellä olevat lakat sitten käsin?
                          Ei se teippaus ihan pitävä ollut. Nitro Mors ainakin meni hiukan teipinreunoista sisään ja pisti puolien reunat jostain kohtaa hiukan kuprulle. Käytin maalarinteippiä, ehkä joku muu olisi ollut tiiviimpi. Mutta ei sitä kupruilua huomaa kuin tarkkaan katsomalla läheltä, en tiedä sitten maalin pysyvyydestä enää. Mutta aloittelijoille vinkiksi, että sitten reilusti sitä Nitroa, ensin yksi kerros ja odottaa muutaman minuutin ja sen jälkeen toinen paksu kerros, niin lakat lähtee helposti (neljännen vanteen kohdalla osasi jo laittaa reilusti). Ja puutikku on kova sana kaapimiseen, esim. vanhanajan puumitasta veistää pään teräväksi (tarpeeksi kova puu).

                          Itse siis käytin vain Nitro Morssia ja sen jälkeen rättilaikkaa ja sitä vihreää tankoa (ks. ed. sivu). Tulee pirun kiiltävää, mutta noiden vanteiden huulet oli jo tehtaalla kiillotettu (Style 42). Laikan kanssa on vaan paha päästä ihan huulen sisäreunaan asti, kun ei viitsi ruveta vannetta purkamaankaan.
                          G21 LCI 330e xDrive 2022
                          E93 M3

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            #28
                            Sama täällä, nitromors tunkeutui maalarinteipin alle ja pestessä levisi pitkin vannetta
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • nut
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1613
                              • Vaasa/Kauhajoki

                              #29
                              Itse tein niin että teippaa vähän puolat yli, ehkä 1-2 mm, sen verran että nitromorssi sopivasti imeytyy teipin reunan taakse. Omat M5 vanteet oli ainakin aivan helvetin karseessa kunnossa maalien alta, vetelin ensiksi 120 paperilla kaikki läpi, siitä sitten 400->800 ja sitten tangosta kiillotusainetta rättilaikalla, tulokset:



                              Talven aikana oli tosin jotkut hiiren perkeleet järsinee puolet kiillotustangosta parempiin suihin, kannattaa näemmä suojella jyrsijöiltä
                              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                              Comment

                              • Bullitt
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 2786
                                • Turku

                                #30
                                Olisko muita hyviä maalinpoistoaineita tiedossa, kuin tuo Nitromors? On meinaan sellasta maalia yksissä vanteissa, että tarvii varmaan räjäyttää irti, kun mikään muu ei tehoa.

                                On koitettu Nitromorsia, Wurthin tiivisteenpoistoainetta, muurahaishappoa ja osa vanteesta on ollut jarrunesteeseen upotettuna useampia vuorokausia. Nitromorsia mennyt 1,5 isoa purkkia, tiivisteenpoistoainetta 3 purkkia, jne... Tuloksena yksi vanne, joka aika hyvin puhdistettu, mutta kolmessa vieläkin aika paljon maalijämiä. Kohta kaadan bensaa päälle ja tuikkaan tuleen.

                                Työpaikalla on puhalluskaappi, mutta se on tässä hommassa niin mopo, että ei pure. Hiekkapuhallus on suunnitelmissa, mutta onko liian raju alumiinille? Pitää varmaan antaa puhaltajalle joku romuvanne kokeeksi.


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎