Originally posted by olaus
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Miten huulista lakka pois?
Collapse
X
-
Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
-
-
A.Palojoki niminen firma möi ainakin todella hyvää kiillotusainetta, semmoinen vihreä kova tanko. Kyseisestä firmasta sai esi- ja loppukiillotukseen omat aineensa. Sai todella kiiltävän kun 2500 paperin jälkeen semmoista levitti ja sitten rättilaikalla kiillotti. Kokeilin myös näitä metal polisheja erimerkkisiä mutta niillä ei mielestäni niin hyvää kiiltoa saanut aikaiseksi
Comment
-
-
Originally posted by olaus View PostLumppulaikalla oon nyt kiillotellu autoglymin kanssa ja hienoa jälkeä tulee.. Tosin nyt täytyy keksiä joku toisenlainen kone/tapa jolla pääsee kiillottamaan vanteen reunan sisäosaa.. Perus kiillotuskoneella ei sinne oikein pääse kun vanteen puolat tulee vastaan.
Sillä ja käsin hinkkaamalla tuli tälläistä jälkeä.Last edited by Dr^Mayhem; 03-03-2007, 19:05.
Comment
-
-
Originally posted by Dr^Mayhem View PostAutosolin kiillotus tahna on omien kokemusten perusteella parasta.
Sillä ja käsin hinkkaamalla tuli tälläistä jälkeä.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by JNIJNI View PostNiin, mites on jälkihuollon toteuttaminen, jotta paras kiilto säilyy? Eli lähinnä kiinnostaa tietää, kannattaako kiillotettuja osia vahata lainkaan vai kärsiikö kiilto siitä?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Millainen pinta vanteeseen jää kun maalit ym on poistettu nitromorssilla? Pystyykö sen maalaamaan/lakkaamaan suoraan ilman suurta hiomisurakkaa?
Tuossa ois jollain matalla harmaasävyisellä maalilla maalatut vanteet joihin pitäisi saada alkuperäistyylinen sävy, puhdas alumiini jossa lakka päällä tms.
Comment
-
-
Millä suojata vanteen puolat? Miten se lakanpoistoaine käytännössä toimii. Poistaako se just tasan tarkkaan sieltä, mihin sitä levitetään, että onnistuisi jotenkin lakan poistaminen VAIN huulesta. Ne vanteen puolat on tosi lähellä huulta ja pitää olla aika tarkka siinä levittämisessä? vai pitääkö? vai levitetäänkö vain reunaan eikä sinne puolan viereen ja ne puolan lähellä olevat lakat sitten käsin?
Comment
-
-
Originally posted by IvvN View PostMillä suojata vanteen puolat? Miten se lakanpoistoaine käytännössä toimii. Poistaako se just tasan tarkkaan sieltä, mihin sitä levitetään, että onnistuisi jotenkin lakan poistaminen VAIN huulesta. Ne vanteen puolat on tosi lähellä huulta ja pitää olla aika tarkka siinä levittämisessä? vai pitääkö? vai levitetäänkö vain reunaan eikä sinne puolan viereen ja ne puolan lähellä olevat lakat sitten käsin?
Itse siis käytin vain Nitro Morssia ja sen jälkeen rättilaikkaa ja sitä vihreää tankoa (ks. ed. sivu). Tulee pirun kiiltävää, mutta noiden vanteiden huulet oli jo tehtaalla kiillotettu (Style 42). Laikan kanssa on vaan paha päästä ihan huulen sisäreunaan asti, kun ei viitsi ruveta vannetta purkamaankaan.G21 LCI 330e xDrive 2022
E93 M3
Comment
-
-
Sama täällä, nitromors tunkeutui maalarinteipin alle ja pestessä levisi pitkin vannetta- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Itse tein niin että teippaa vähän puolat yli, ehkä 1-2 mm, sen verran että nitromorssi sopivasti imeytyy teipin reunan taakse. Omat M5 vanteet oli ainakin aivan helvetin karseessa kunnossa maalien alta, vetelin ensiksi 120 paperilla kaikki läpi, siitä sitten 400->800 ja sitten tangosta kiillotusainetta rättilaikalla, tulokset:
Talven aikana oli tosin jotkut hiiren perkeleet järsinee puolet kiillotustangosta parempiin suihin, kannattaa näemmä suojella jyrsijöiltäBMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Olisko muita hyviä maalinpoistoaineita tiedossa, kuin tuo Nitromors? On meinaan sellasta maalia yksissä vanteissa, että tarvii varmaan räjäyttää irti, kun mikään muu ei tehoa.
On koitettu Nitromorsia, Wurthin tiivisteenpoistoainetta, muurahaishappoa ja osa vanteesta on ollut jarrunesteeseen upotettuna useampia vuorokausia. Nitromorsia mennyt 1,5 isoa purkkia, tiivisteenpoistoainetta 3 purkkia, jne... Tuloksena yksi vanne, joka aika hyvin puhdistettu, mutta kolmessa vieläkin aika paljon maalijämiä. Kohta kaadan bensaa päälle ja tuikkaan tuleen.
Työpaikalla on puhalluskaappi, mutta se on tässä hommassa niin mopo, että ei pure. Hiekkapuhallus on suunnitelmissa, mutta onko liian raju alumiinille? Pitää varmaan antaa puhaltajalle joku romuvanne kokeeksi.
Comment
-
Comment