memebuy23buy

320d -00, 2200-3000rpm "katvealue".*korjattu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • --=laiz=--
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 54

    #16
    Originally posted by ari79 View Post
    Tuommosta lukee tuossa paketin kyljessä missä tuo mittari oli 05-93000BL

    Ja on VAG vehkeisiin.


    Tuo itse mittari ei passaa kun on pyöreät putket,mutta anturiosa oli samanlainen ja Boschin tekemä. kaksi ruuvia anturista irti ja uusi anturi tilalle,näin ainakin mulla tuli bemu kuntoon

    Niin ja 50e oli lähtö hinta mutta sain 40e:hen.
    45 €, tämä tuo maahan ainakin (löytyy tolla osanumerolla), ja täällä ainakin myydään (on tuota maahantuojaa vastapäätä, maahantuoja kun ei yksityisille myy )

    OT:Hommahan meni siis niin että maksoin anturin tuonne KK:lle ja hain osan JAOY:n tiskiltä ...

    On saanu aiemmin kuulemma myös pelkkää anturia, mutta ei enää...
    Kävin juuri hakemassa...

    Comment

    • theelekrep
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1653
      • Vantaa

      #17
      Löytyykö Motonetista tollanen avain? 5 kulmainen torx missä reikä keskellä, eli ei normaali kuusikulmainen. Itse soittelin yhteen työkalukauppaan ja ne ei ollut ikinä edes kuullutkaan sellasesta avaimesta.
      e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

      Comment

      • --=laiz=--
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 54

        #18
        Originally posted by theelekrep View Post
        Löytyykö Motonetista tollanen avain? 5 kulmainen torx missä reikä keskellä, eli ei normaali kuusikulmainen. Itse soittelin yhteen työkalukauppaan ja ne ei ollut ikinä edes kuullutkaan sellasesta avaimesta.
        Pelimies vetää ko. reiän torxiin käsivaralta akkukoneella

        Asiaan: itse ostin setin noita kärkiä Bebekin alennuskorista, oli jollain "Safety Bit Set" tjsp. nimellä. Veikkaan että tuosta löytyy myös tämä avain.

        Mutta mistä löytyy konehuoneessa ilmamäärämittari, ja mitkä muovisuojat yms. joutuu/kannattaa purkaa että anturiin pääsee käsiksi?

        Comment

        • docjones
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 127

          #19
          Ilmamassamittarin ruuvit

          Tavallinen Torx on se normaali kuusikärkinen. Viisikärkinen vastaava on Torx Plus. Kumpaankiin saa sitten ns. "Secure Bit" ominaisuuden joka on juuri tuo reikä kärjessä/tappi ruuvissa juttu.
          Tämä Bosch:in MAF:eistä löytyvä ruuvi on siis Torx Plus /w Secure Bit heidän omasta katalogistaan luntattuna. Ilmeisesti teoriassa näitä ei saisi ihan suoraan kaupan hyllyltä kadunmiehelle myydä, mutta eipä tuo ole kyllä paikkaansa pitänyt. Itse hain kärjen kolmella eurolla Työkalutukusta Konalasta.

          -
          JN

          Comment

          • theelekrep
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1653
            • Vantaa

            #20
            Pystyiskö joku pääkaupunkiseudulla asuva lainata mulle tommosta avainta yhdeksi illaksi, että saisin tuon mittarin irti?
            e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

            Comment

            • --=laiz=--
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 54

              #21
              Noniin...Anturi vaihdettu ja ihan ok tuntuisi pelaavan. Ennen vaihtoa ajelin testilenkkiä ja totesin että tehottomuus tuli kuvioihin vasta koneen lämmettyä.
              (Ja joo, en osaa sanoa miksi)

              Nyt tuntuu pelaavan ok, lämmettyäänkin. Jopa se keltanen valo vilahti kerran kaks kojelaudassa kiihdytettäessä.

              Antureissa oli eroja, uudesta puuttui päältä joku diodi tjsp. mika alkup. oli. Paikka sille kyllä löytyi (metalliset "pinnit"),mutta se vain uupui siitä.

              Alkuperäinen oli bosch leimoilla varustettu, ja jollain tyyppinumerolla. Uudessa ei mitään merkintöjä, mutta ulkoisesti ihan identtinen.

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1483
                • Porvoo

                #22
                ei nyt varmaan pha rasti?

                Itse hain kärjen kolmella eurolla Työkalutukusta Konalasta

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Ruuvikanta

                  Virallinen nimi taitaa olla Torx Plus Tamper-proof.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • TINTTI
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 404
                    • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                    #24
                    Mä menin aikanaan tutun korjaamon pihalle, kävin lainaa oikeen avasen ja vaihdoin ruuvit samalla ristipäisiksi... ei tartte pohtia kun menee seuraavan kerran.
                    420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                    ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                    ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                    ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                    ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                    ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                    Comment

                    • --=laiz=--
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 54

                      #25
                      Mikäs muilla tilanne anturin vaihdon jälkeen, mitään muutoksia?

                      Tuntuisi taas tuttu puutuminen nostavan rumaa päätään, varsinkin kun kone ajettu reilusti lämpimäksi...

                      Comment

                      • theelekrep
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1653
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by --=laiz=-- View Post
                        Mikäs muilla tilanne anturin vaihdon jälkeen, mitään muutoksia?

                        Tuntuisi taas tuttu puutuminen nostavan rumaa päätään, varsinkin kun kone ajettu reilusti lämpimäksi...
                        Vaihdoitko siis vain pelkän mittarin vai kävitkö myös koodauttamassa auton boxin vaihdon jälkeen? Ei meinaa taida pelkällä mittarin vaihdolla olla hirveästi hyötyä, jos ollenkaan.
                        e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

                        Comment

                        • --=laiz=--
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 54

                          #27
                          Originally posted by theelekrep View Post
                          Vaihdoitko siis vain pelkän mittarin vai kävitkö myös koodauttamassa auton boxin vaihdon jälkeen? Ei meinaa taida pelkällä mittarin vaihdolla olla hirveästi hyötyä, jos ollenkaan.
                          Eipä täällä muutkaan olleet boksiaan koodauttaneet....

                          Comment

                          • theelekrep
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1653
                            • Vantaa

                            #28
                            Originally posted by --=laiz=-- View Post
                            Eipä täällä muutkaan olleet boksiaan koodauttaneet....
                            Kyllä pitää ohjelmoida auto tuolle uudelle ilmamassamittarille, että vaihdosta saa kaiken hyödyn irti. Maksaa Laakkosella 120 euroa. Joillain on jopa huonontunut auton kulku tuon ilmamassamittarin vaihdon jälkeen jos ei ole ohjelmointia tehty.
                            Last edited by theelekrep; 11-04-2007, 15:01.
                            e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

                            Comment

                            • --=laiz=--
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 54

                              #29
                              Originally posted by theelekrep View Post
                              Kyllä pitää ohjelmoida auto tuolle uudelle ilmamassamittarille, että vaihdosta saa kaiken hyödyn irti. Maksaa Laakkosella 120 euroa. Joillain on jopa huonontunut auton kulku tuon ilmamassamittarin vaihdon jälkeen jos ei ole ohjelmointia tehty.
                              Onko näissä antureissa jotain kappalekohtaisia toleransseja, jotka tulee jotenkin kalibroida vai miksi ne ohjelmoidaan uudestaan?
                              Mistä ne uudelleenohjelmoitavat arvot tulee, vai käytetäänkö autoa esim. jarrupenkissä/pakokaasumittauksessa?

                              Jonkunverran väitän anturitekniikasta ymmärtäväni, ja ihmettelen suuresti miksi moottorinohjaus kaipaisi uudelleenohjelmointia (jos ei siis em. syistä) jos pelkkä mittapää vaihtuu uuteen samanlaiseen...:think

                              (en siis v*ttuile, ihan uteliaisuuttani haluaisin tietää...)

                              Comment

                              • theelekrep
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2003
                                • 1653
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by --=laiz=-- View Post
                                Onko näissä antureissa jotain kappalekohtaisia toleransseja, jotka tulee jotenkin kalibroida vai miksi ne ohjelmoidaan uudestaan?
                                Mistä ne uudelleenohjelmoitavat arvot tulee, vai käytetäänkö autoa esim. jarrupenkissä/pakokaasumittauksessa?

                                Jonkunverran väitän anturitekniikasta ymmärtäväni, ja ihmettelen suuresti miksi moottorinohjaus kaipaisi uudelleenohjelmointia (jos ei siis em. syistä) jos pelkkä mittapää vaihtuu uuteen samanlaiseen...:think

                                (en siis v*ttuile, ihan uteliaisuuttani haluaisin tietää...)
                                Tässä (iki)vanhassa topicissa aiheesta enemmän:


                                Ps. Biliasta ei saa enää alkuperäistä mittaria n. 60 eurolla
                                Last edited by theelekrep; 11-04-2007, 15:49.
                                e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

                                Comment

                                Working...
                                X