Announcement

Collapse
No announcement yet.

530 d tehottomuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppa_H
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 20
    • Tambester

    530 d tehottomuus

    Tietääköhän kukaan guru missä saattaisi olla vika, kun auton ahtopaineet heittelee. Auto on ollut Metroautossa ja muuallakin "korjattavana", mutta vikaa tehottomuuteen ei vain ole löytynyt. Autoon on nyt vaihdettu uusi turbo, mutta vika ei poistunut. Seuraavaksi epäiltiin ilmamäärämittaria, mutta vaihto ei auttanut. Ahtopaineen säätimen vaihto ei auttanut. Enää jäljellä ohjausboksin tarkistaminen.

    Auto on siis laiska ja se ei pidä ahtopaineita. Kaikki on testattu, että toimii oikein, mutta antaa silti vikakoodeja. Missä ihmeessä vika ja onko joku törmännyt joskus samanlaiseen ongelmaan. Alkaa tulemaan kalliiksi tämä tutkiminen.

    Auto on siis e39 530d Touring -01 ja ajettu 127 tkm.
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    Mitä vikakoodeja antaa? Ja luultavasti myös DDE on ohjelmoitu uudelleen uusimmalla softalla? Onko ahtimen johdesiipien alipaine magneettiventtiili kunnossa, ja alipaine letkut/putket tiiviit, eli kun käynnistät auton niin vetäseekö alipaine turbon johdesiivet sisään?
    Olikio ilmamassamittari alkuperäinen bmw varaosa, joka vaihdettiin? Ja onko se vaihdettu imuputken kera?
    -Siinä pari juttua tuli mieleen
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Tomppa_H
      Newbiemmer
      • May 2007
      • 20
      • Tambester

      #3
      Originally posted by Spetke View Post
      Mitä vikakoodeja antaa? Ja luultavasti myös DDE on ohjelmoitu uudelleen uusimmalla softalla? Onko ahtimen johdesiipien alipaine magneettiventtiili kunnossa, ja alipaine letkut/putket tiiviit, eli kun käynnistät auton niin vetäseekö alipaine turbon johdesiivet sisään?
      Olikio ilmamassamittari alkuperäinen bmw varaosa, joka vaihdettiin? Ja onko se vaihdettu imuputken kera?
      -Siinä pari juttua tuli mieleen
      Uusin softa on ajettu ja vikakoodeja en tiedä, mutta ilmamassamittarin toiminnasta herjaa, samoin päästöistä ja ahtopaineen säätimestä kuulemma. Letkut oli testattu alipaineella eikä myöskään vuotaneet. Ensi viikolla vien auton Tampereen autosähköön tutkittavaksi. Alkaa menee hermot tän kanssa...

      Comment

      • jms-btcf
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 696
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Tomppa_H View Post
        Auto on ollut Metroautossa ja muuallakin "korjattavana", mutta vikaa tehottomuuteen ei vain ole löytynyt. Autoon on nyt vaihdettu uusi turbo, mutta vika ei poistunut. Seuraavaksi epäiltiin ilmamäärämittaria, mutta vaihto ei auttanut. Ahtopaineen säätimen vaihto ei auttanut. Enää jäljellä ohjausboksin tarkistaminen.
        Vielä voisi kai tarkistaa ahtopaine-anturin imusarjassa ja ahtoputkien tiiviyden - luulisi että noikin on jo tehty kun on merkkiliikkeessä saanut näköjään taas kerran jo muutenkin asiantuntevaa hoitoa...

        Offtopic:
        bmw-omistaja:
        -mistä näkee että se on kunnossa?
        merkkiliikkeen edustaja:
        -öö, laskusta?
        e61 535d

        Comment

        • CamoPappa
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 77
          • Tampere

          #5
          Samaa vikaa, tosin 320D mut kuitenki. Ahtaako silti maksimit hetkellisesti mut sit tiputtaa paineet?

          Spetke, Mites ton magneettiventtiilin kuuluis käytännössä toimia?
          Last edited by CamoPappa; 08-05-2007, 14:27.

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #6
            Originally posted by CamoPappa View Post
            Samaa vikaa, tosin 320D mut kuitenki. Ahtaako silti maksimit hetkellisesti mut sit tiputtaa paineet?

            Spetke, Mites ton magneettiventtiilin kuuluis käytännössä toimia?
            Ei se muuta tee kuin ohjaa alipainetta ahtimen johdesiiville, tai tarkemmin sanottuna johdesiipien sulkeutumiselle jotta rupeaa ahtamaan.
            -Ottaa taskulampun käteen ja kaveri täräyttää auton käymään ja katsoo, että kun auto käynnistyy niin alipaine kellon kuuluu imaista/vetää johde siivet sisään.

            PS: Tähän en saanut vastausta: Olikio ilmamassamittari alkuperäinen bmw varaosa, joka vaihdettiin? Ja onko se vaihdettu imuputken kera?
            -Eli vielä tarkennukseksi väännetään rautalangasta onko itse ilmamassamittarin mittarielementti irroitettu imukotelostaan? (niillä kahdella torx ruuvilla kiini)
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • CamoPappa
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 77
              • Tampere

              #7
              Selkee homma, täytyy huomenna kurkkia et mitä siellä oikein tapahtuu ku käynnistää.

              Comment

              • Tomppa_H
                Newbiemmer
                • May 2007
                • 20
                • Tambester

                #8
                Originally posted by Spetke View Post
                PS: Tähän en saanut vastausta: Olikio ilmamassamittari alkuperäinen bmw varaosa, joka vaihdettiin? Ja onko se vaihdettu imuputken kera?
                -Eli vielä tarkennukseksi väännetään rautalangasta onko itse ilmamassamittarin mittarielementti irroitettu imukotelostaan? (niillä kahdella torx ruuvilla kiini)
                Molempia on kokeiltu. Harinen tarvikemittaria ja Metroauto alkuperäistä. Ei vaikutusta toimintaan. Metroautossa ei ainakaan mittaria irrotettu vaan se oli imukotelossaan.

                Vuotojakaan ei pitäisi olla.

                Comment

                • Tomppa_H
                  Newbiemmer
                  • May 2007
                  • 20
                  • Tambester

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Ei se muuta tee kuin ohjaa alipainetta ahtimen johdesiiville, tai tarkemmin sanottuna johdesiipien sulkeutumiselle jotta rupeaa ahtamaan.
                  -Ottaa taskulampun käteen ja kaveri täräyttää auton käymään ja katsoo, että kun auto käynnistyy niin alipaine kellon kuuluu imaista/vetää johde siivet sisään.
                  Tuokin tuli kokeiltua ja kello imaisi kyllä siivet sisään, mutta aika laiskasti kylläkin.

                  Comment

                  • vexu524tdic
                    BTCF Member
                    • Jan 2004
                    • 776
                    • Gallia = Kinnula

                    #10
                    Otapa piruuttas ahtoletku imusarjasta irti ja katso onko imusarja kuinka tukossa ja egr kokoajan auki moskan takia? Vaikuttaisi jotenkin siltä...
                    e70 X5 3.0sd -08
                    f30 320i xdrive -16
                    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                    e30 316 -88 2,2TIC M10
                    e21 323i -81 ruostekasa...

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by vexu524tdic View Post
                      Otapa piruuttas ahtoletku imusarjasta irti ja katso onko imusarja kuinka tukossa ja egr kokoajan auki moskan takia? Vaikuttaisi jotenkin siltä...
                      Tai vaihtoehtoisesti EGR-venttiilille alipainetta ohjaava magneettiventtiili falskaa ja siten pitää EGR-venttiiliä auki. Täällä palstallakin taisi olla yksi tapaus, jossa tehot palautuivat tuon magneettiventtiilin uusimisella.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Tomppa_H
                        Newbiemmer
                        • May 2007
                        • 20
                        • Tambester

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Tai vaihtoehtoisesti EGR-venttiilille alipainetta ohjaava magneettiventtiili falskaa ja siten pitää EGR-venttiiliä auki. Täällä palstallakin taisi olla yksi tapaus, jossa tehot palautuivat tuon magneettiventtiilin uusimisella.
                        Metroauton mukaan EGR toimii moitteettomasti eikä vuotoja tai likaa ole... :think

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Jokos tämä peli toimii ?
                          Millä tuo ahtojen seilaaminen testattiin ?
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Tomppa_H
                            Newbiemmer
                            • May 2007
                            • 20
                            • Tambester

                            #14
                            Originally posted by veku View Post
                            Jokos tämä peli toimii ?
                            Millä tuo ahtojen seilaaminen testattiin ?
                            Ei toimi vieläkään Tampereen Autosähköstä mittailtiin arvoja, jotka oli muuten ok, paitsi että ilmamassamittarin signaali nousee liian hitaasti. Lähettivät tulokset analysoitavaksi Saksaa Boschille, koska epäilevät jotain softavikaa ohjainboxissa. Perjantaina pitäisi tulla lisää infoa...

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              #15
                              mitään uutta ?

                              uutta turboa odotellessa
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎