Originally posted by veku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530 d tehottomuus
Collapse
X
-
Originally posted by Tomppa_H View PostEi vieläkään mitään, mutta Metroautoon pitäisi tulla uusi ohjainboxi, jolla kokeillaan onko siinä vikaa.
Muistahan pitää meidät ajan tasalla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mulla on saman tapaista vikaa.. Turbo, jakopää, ilmamassamittari ja ahtoanturi vaihdettu ja ei toimi... alle 2500 ei tapahdu paljoa mitään eli alaväännöt puuttuu.. Mitään vikakoodeja ei löydy ja kun ohjelmoidaan uudelleen niin häviää viimeisetkin alaväännöt. ennen ohjelmointia nelosella 80-120 9sekkaa ja ohjelmoinnin jälkeen 12,5sekkaa ja kun nyt oon ajellu 1000km niin on parantunut 9,5sekkaan... BMW valtuutettu huolto nosti kädet pystyyn.. pitäs varmaan viedä Hariselle tai Karalalle jotta selviäis..
Eli autona 320d -03 ja huollettu kaikki merkkiliikkeessä orkkis osilla. Vielä kai pitäs tarkistaa ettei katti ja muu pakoputkisto ole tukossa. Itseasiassa vaihtovat massamittarin pariinkiin kertaan takuuseen mut ei muutosta.. En tiedä olisko ohjausboxi menny mut sekin pitäis kuulemma näkyä huollossa bemun ohjelmistossa..
Ahdot on alle 0,8bar alle 1800 kierroksen ja sitten kun kierrokset on 2200 nousee nousee 1,5 bar ja pitää ne siinä kunnes 3200 kierroksen kohdalla tiputtaa 1,3 bar. En tiedä miten noi ahdot pitäs käyttäytyä..--Henkka-- 320d -03
Comment
-
-
Originally posted by KATKU View PostMites Vekun oma kärry. Onko jo kulkuhaluja ?
Syyllinen ilmeisemmin tarvike ilmamäärämittari..tai sitten tähän pitäisi löytää sopiva softa.
Joka tapauksessa tuolla "volvon anturilla" auto pelaa melko mukavasti joten tuolla on menty toistaiseksi..kyllä kai se pitää vielä alkup anturi jossain vaiheessa ostaa ja siihen myös se ohjelma bemulta .F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVähintäänkin mielenkiintoista, jos oireilun taustalla olisi viallinen DDE. :think
Muistahan pitää meidät ajan tasalla.
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa_H View PostVieläkään ei ole löytynyt vikaa. Alkaa usko loppumaan... Tampereen autosähköstä sanottiin, että Saksasta oli pyydetty mittaamaan polttoaineen syöttöpaineesta käyrä, koska auto tuntuu siltä, että ruoka loppuisi kesken. Kulutusmittari tosin menee pohjaan heti kiihdytettäessä ja paineet pitäisi olla kohdillaan. Ajattelin tilata suosiolla uuden ohjainlaitteen, koska alkaa tämä tutkiminen käymään lompakolle eikä mitään tapahdu. Se metroauton ohjainlaite ei suostunut toimimaan käynnistykseneston kanssa ja pitää tilata alkuperäinen, jotta sekin saadaan testattua.
Jos se palautettu "alkuperäiseksi" mutta ohjelma ei olekkaan kyseisen auton ?
Samalle boksinumerolle on eri ohjelmistopäivityksiä. Tarkistiko Harinen että ohjelma on ok ?
Onkos sulla esim. Carsoft käytettävissä ?
Jos on niin lue vikakoodit (dde), MAF live data (yli 900kg/h) CR paine korkeilla kierroksilla täyskaasukiihdytyksessä noin 1350 bar ja ahtopaine max 1.0-1.1bar.
Comment
-
-
Originally posted by jiipee View PostMillanen ilmanputsari sulla on? Ainakin K&N saa aikaan mitä ihmeellisimpiä asioita..
Kuukauden päästä Hariselle uusiksi...
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa_H View PostTulihan se kuntoon, kun ohjainboksi vaihdettiin! Ilmanputsarina oli K&N, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Vaihdoin sen kuitenkin pois, koska en jaksanut sitä mööö-ääntä minkä se aiheutti toumatta kuitenkaan lisäpotkua.
Kuukauden päästä Hariselle uusiksi...sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by Lallevihtinen View PostNoni, hyvä homma. Eli siis uus dde tuli autoon? Paljoko operaatio suurinpiirtein kustansi?
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa_H View PostOhjainlaite töineen oli Metroautossa 1320 e. Kaikkiaan rahaa vian etsimiseen ja osien vaihtoon mm. uusi turbo, ahtopaineen säätösolenoidi meni n. 4 tonnia.Jäikö paljo ylimääräsiä ehjiä osia? Ei muutaku myyntiin vaan..
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
Comment