Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus mies väittää puutaheinää valojen korkeudesta?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #31
    Originally posted by jonne View Post
    Minkä vitun takia se keula pitää olla niin alhaalla, että lähes puuttuvien sisäänjoustovarojen lisäksi eteen tulee maavaraongelmat, osumiset katsastushallin keventimiin ja sitten tämä valojen korkeusjuttu?

    Pykälät ovat pykäliä.
    Vain idiootti rakentaa autonsa siviilikäyttöön rata-ajossa totutuin madalluksin !
    ...niin. Miksi toiset taas ajaa autolla, jonka renkaan ja suojan kaaren väliin mahtuu se kalareissulta saatu saalis? Makuasioita katsos. Ikinä silti katsastuksella ei ole nipotettu mistään valoista ja maavarasta. Joka katsastukselle joudun 325:sesta purkamaan puskurit, helmat, vaihtamaan korkeaprofiiliset kumit peltivanteilla, virittelemään vilkkuja sinne tänne jne. Leimalla sitten pitää neuvoa inssiä edestäpäin ajamaan hitaasti, ettei korkkaa öljypohjaa joka raapii dynolla, sekä kelkalla jota aina joudun siirtelemään.
    Hei - silti ei ole pieneen mieleenikään tullut korottaa autoa, päinvastoin. Mieti nyt, kummalla kehtaat lipua ennemmin - miinus 100mm:sellä vai plussana sama? Käyttö-, työ-, kauppa-, talvi-autot asia luonnollisesti erikseen.

    T: Idiootti.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • madeiraschwarz
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 164
      • kpää

      #32
      Originally posted by jonne View Post
      Minkä vitun takia se keula pitää olla niin alhaalla, että lähes puuttuvien sisäänjoustovarojen lisäksi eteen tulee maavaraongelmat, osumiset katsastushallin keventimiin ja sitten tämä valojen korkeusjuttu?

      Pykälät ovat pykäliä.
      Vain idiootti rakentaa autonsa siviilikäyttöön rata-ajossa totutuin madalluksin !
      vai että idiootti... vain idiootti lämii kaukalossa kiekkoa häkkiin ja harjoittelee sitä vielä viikoittain... jääkiekko ja auton rakentelu on harrastus kumpiki.. ja aina niissä mennään sääntöjen rajoilla.. välillä jäädään kiinni ja välillä sääntöjä muutetaan.. varmasti maalivahdin polvisuojat on millilleen niin leveät kuin mahdollista ja saattaa jopa sauma hiukan tulla yli ei sitä varmasti kukaan huomaa.. näin sitä eletään..

      mutta se että lähdetään idiootiksi paukutteleen niin.. ?

      ymmärsit varmaan?

      Comment

      • jonnez
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 113
        • Kajaani

        #33
        Originally posted by Rockford View Post
        ...niin. Miksi toiset taas ajaa autolla, jonka renkaan ja suojan kaaren väliin mahtuu se kalareissulta saatu saalis? Makuasioita katsos. Ikinä silti katsastuksella ei ole nipotettu mistään valoista ja maavarasta. Joka katsastukselle joudun 325:sesta purkamaan puskurit, helmat, vaihtamaan korkeaprofiiliset kumit peltivanteilla, virittelemään vilkkuja sinne tänne jne. Leimalla sitten pitää neuvoa inssiä edestäpäin ajamaan hitaasti, ettei korkkaa öljypohjaa joka raapii dynolla, sekä kelkalla jota aina joudun siirtelemään.
        Hei - silti ei ole pieneen mieleenikään tullut korottaa autoa, päinvastoin. Mieti nyt, kummalla kehtaat lipua ennemmin - miinus 100mm:sellä vai plussana sama? Käyttö-, työ-, kauppa-, talvi-autot asia luonnollisesti erikseen.

        T: Idiootti.
        Joo kaima turuust päin on hieman hakoteillä kun tälläisistä makuasioista puhutaan. Näistähän ei tunnetusti voi kiistellä. Rockford puhuu asiaa

        T. Idiootti nro.2
        -It doesn't matter if u win by an inch or a mile, winning is winning-


        J.O.N.N.E.Z Jatkuvasti Onnellinen Nuudelinsyöjä ja Normaalisti Epäitsekäs Zydecohanuristi

        Comment

        • bimme86
          Newbiemmer
          • Oct 2007
          • 10

          #34
          Originally posted by MMF View Post
          Onneksi on säädettävä alusta joten keulaa vaan ylös niin meni läpi sivuvilkkujen osalta. Sumareista otin sulakkeen pois katsastuksen ajaksi niin sekin selvisi sillä.
          Ehkä ot, mut käsittääkseni sumuvalojen on toimittava jos sellaiset on asennettu. Ite olen saanu korjauskehotuksen sumuvaloista vaikka ei ole edes umpioita. Johdot katkaisijat yms. löytyy ja valkoiset peitelevyt... Selvisin kuitenki keskustelemalla ja rekisteri ote sutattiin pahanpäiväisesti jota poliisit ihmettelivät myöhemmin ratsiassaan (oli kirjoittanut taakse että ei toimi ja veti sen sitten yli) Että näin Espoossa aikoinaan...

          Comment

          • MMF
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 461
            • Sipoo

            #35
            Joo mä luulin myös että joudun ottaa ne kokonaan pois mutta katsastusmies sanoi että riittää kun kytkee ne pois käytöstä. En viittiny siitä enempää sitten udella.. Ja tää oli siis maahantuonti/rekisteröinti katsastus joten luulis että se on vielä vähän tarkempi..

            Ja odotin että siitä tulis maininta rekisteriotteeseen mutta eipä siellä lue mitn.
            E70 X5 3.0D -07
            W124 200d
            Hiace 4wd

            EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


            Comment

            • mapa
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 518
              • Turku

              #36
              Originally posted by jonne View Post
              Minkä vitun takia se keula pitää olla niin alhaalla, että lähes puuttuvien sisäänjoustovarojen lisäksi eteen tulee maavaraongelmat, osumiset katsastushallin keventimiin ja sitten tämä valojen korkeusjuttu?

              Pykälät ovat pykäliä.
              Vain idiootti rakentaa autonsa siviilikäyttöön rata-ajossa totutuin madalluksin !
              Et ole kuullu katsastettavista harrasteautoista? PS. Ei muuten mene E36:n alkuperäisellä M-alustallakaan läpi (Siis sumuvalojen korkeudesta.). Vissiin huono päivä kirjoittajalla?
              Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
              Tig hitsausta, myös alumiini

              Comment

              • 535SD
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1068
                • Lahti

                #37
                Originally posted by jonne View Post
                Minkä vitun takia se keula pitää olla niin alhaalla, että lähes puuttuvien sisäänjoustovarojen lisäksi eteen tulee maavaraongelmat, osumiset katsastushallin keventimiin ja sitten tämä valojen korkeusjuttu?

                Pykälät ovat pykäliä.
                Vain idiootti rakentaa autonsa siviilikäyttöön rata-ajossa totutuin madalluksin !
                Eiköhän nämä jutut juulu tuonne pappakerhon puolelle
                Olleita ja menneitä
                1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                Comment

                • Touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1310
                  • Järvenpää

                  #38
                  Originally posted by MMF View Post
                  Joo mä luulin myös että joudun ottaa ne kokonaan pois mutta katsastusmies sanoi että riittää kun kytkee ne pois käytöstä. En viittiny siitä enempää sitten udella.. Ja tää oli siis maahantuonti/rekisteröinti katsastus joten luulis että se on vielä vähän tarkempi..

                  Ja odotin että siitä tulis maininta rekisteriotteeseen mutta eipä siellä lue mitn.
                  Outoa. Itse olen elänyt siinä käsityksessä että mikäli sumuvalot löytyy (ilman teippejä) niin niiden pitää myös toimia.

                  Itselle katsastus"insinööri" vaati laittamaan lisää kirjaimia valmistenumeroon! Hänen mielestään siinä pitää olla 17 numeroa/kirjainta. Kysyin että millähän herra insinööri haluaisi tämän lisättävän oli vastaus että vaikka "sähkökynällä"!

                  Tämän jälkeen ei varmasti olisi koskaan ollut ongelmia tulevien katsastusten saatika liikkuvan poliisin kanssa.

                  Soitto AKE:en ja kirjallinen selvitys pykälistä minkä kannoin katsastus "inssille". Sama "inssi" uhkasi laittaa prosentit alkuperäisestä Recaro sisustuksesta.

                  Suosittelen erittäin lämpöisästi Tattarisuon autokatsastusta
                  Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                  Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                  Comment

                  • uti
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 195

                    #39
                    Eikö nämä katsastettavat "harrasteautot" tarvitse ollakaan tieliikennelain mukaisia. Pykäliä viilanneet ovat varmaan yhtä fiksuja kuin nämä "harrasteautoilijat", sanoisin jopa viisaampia. Lait on laadittu siksi, että pöljätkin saavat autonsa laitettua.http://www.btcf.fi/forum/images/smilies/jep.gif

                    Comment

                    • Touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1310
                      • Järvenpää

                      #40
                      Originally posted by uti View Post
                      Eikö nämä katsastettavat "harrasteautot" tarvitse ollakaan tieliikennelain mukaisia. Pykäliä viilanneet ovat varmaan yhtä fiksuja kuin nämä "harrasteautoilijat", sanoisin jopa viisaampia. Lait on laadittu siksi, että pöljätkin saavat autonsa laitettua.http://www.btcf.fi/forum/images/smilies/jep.gif
                      Arvoisa nimimerkki pöljä, vehossa oli muutama citroen tarjouksessa. Mitä jos ampaisisit suoraan sinne. Tässä olisi sellainen vähän ärjympi peli millä matkan teko maittaa http://www.veho.fi/vinfo.asp?osio=&vid=KVF739
                      Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                      Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                      Comment

                      • S.Kaulaote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1579
                        • Woikkaalla

                        #41
                        Originally posted by Touring View Post
                        Arvoisa nimimerkki pöljä, vehossa oli muutama citroen tarjouksessa. Mitä jos ampaisisit suoraan sinne. Tässä olisi sellainen vähän ärjympi peli millä matkan teko maittaa http://www.veho.fi/vinfo.asp?osio=&vid=KVF739
                        Tipuin melkeen tuolilta....
                        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                        -Mitsubishi "runkkari"

                        Comment

                        • uti
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 195

                          #42
                          Kuten parista ylläolevasta postauksesta huomaa, niin lainlaatija on varmaan viisaampi. Eikä ole ainakaan korvantaukset märät.

                          Comment

                          • zanta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 2908
                            • Oulu

                            #43
                            Last edited by zanta; 24-06-2013, 02:35.
                            LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                            eksälista:
                            E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                            Comment

                            • jonne
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 248
                              • Rusko

                              #44
                              Originally posted by zanta View Post
                              Tätähän voit kysyä esim BMW M GmbH:n miehiltä...
                              Esim. päivittäinen käyttöautoni tarvitsee konttorilla lankkuja ramppien eteen että saadaan nosturille, eikä inssi halua ottaa vastuulleen auton liikuttelua hallissa, vaan pyytää minua ajamaan.

                              Eli ihan vakiokunnossa on alusta.
                              Onneksi on EU-tyyppihyväksytty niin ei tarvi korvaansa lotkauttaa johonkin korkeus määräyksiin yms. paskaan.


                              Jaaha, lainlaatijan määrittelemä korkeusmääräyskin on mielestäsi paskaa.
                              Tuo kertoo jo paljon ajatusmaailmastasi..
                              Olisiko järkevää, että katsastusasemat ruuhkautuisivat oikein runsaasti näiden maannuolijoiden vuoksi.
                              Sitäkö tavoittelet?
                              Eikö riitä, että itse saat erityispalvelua asemalla ?


                              Muuten:
                              minä taas sanoin selvästi, että miksi se auto pitää tekemällä tehdä kelvottomaksi.
                              En puhunut MITÄÄN tehdastekoisista vehkeistä.
                              Mikä laulaen tulee, se tulee.

                              BMW E39 M5, vm. 2002

                              Comment

                              • Red_Fusion
                                Newbiemmer
                                • Mar 2006
                                • 16

                                #45
                                yhtä hitaasti ne ajaa sielllä hallissa oli siinä sitten matala alusta taikka ei, ei sen enempää sinne ruuhkaa saa aikaan. en ikinä ole nähnyt ketään kaahamassa siellä katsastus hallissa ? vai ?

                                ei täälläpäin katsastus miehet mitään ole mitanneet, vaikka oli alusta ja lamput vaihdettu kysy vaan että oha siinä e hyväksyntä,

                                vaihtakaa katsastus konttoria..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎