Announcement

Collapse
No announcement yet.

l-jet ja lisäilmaluisti...apua saatu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    l-jet ja lisäilmaluisti...apua saatu!

    Alkaa palaa hermo tuon lisäilmaluistin homman kanssa, 3kpl olen jo kokeillut ja kaikki paskana! ja 100% ehjiä ei tunnu olevan kellään.
    nyt sitten kävi sellainen mielessä et voiko sen ohittaa?
    röpötyshän on taattua jos sen ohittaa, mutta tämäkin taitaa olla vain kylmänä???
    tai vaihtoehtoisesti vaihtaa sähköinen tilalle? isokin homma?
    Last edited by Eepo; 07-06-2007, 19:49.
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Miten ne on ollut paskana? 12v sisään ja ei mene täysin kiinni vai kuinka? On noita jokunen vielä jemmassa...
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by Tzeimi View Post
      Miten ne on ollut paskana? 12v sisään ja ei mene täysin kiinni vai kuinka? On noita jokunen vielä jemmassa...
      Kuhan ei Eepo puhuisi vahaluistista, jotka ovat 99% aina paskana, e.m. sähkölämmitteistä tilalle vain, tosin niissäkin usein vuotaa prässit saumasta.
      Olli.

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Rocla View Post
        Kuhan ei Eepo puhuisi vahaluistista, jotka ovat 99% aina paskana, e.m. sähkölämmitteistä tilalle vain, tosin niissäkin usein vuotaa prässit saumasta.
        Ah, juu tosiaan se kampakeraamisen kautinen versio...
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • Eepo
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 5388
          • Tampere

          #5
          miten tuon sähköisen kytkentä?onnistuuko tuollaiseen vanhaan roottoriin ja korvata tuo mekaaninen? alkas vähän kiire olla jo tän homman kaa bp lähestyy ja vehkeet on vieläki viturallaa
          Last edited by Eepo; 06-06-2007, 23:01.
          -Harley Davidson Sportster - 89-
          -Harley Davidson softail -89-
          -Suzuki PV50 -86-

          Comment

          • KariM
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 199
            • Pirkanmaa

            #6
            Jos sähköinen on allaolevan mallinen, niin sähkökytkentä esim. bensapumpun releeltä siten, että venttiili saa sähköä aina kun kone käy. Myös mekaaninen kiinnitys tulee olla sellainen että koneen lämpö pääsee johtumaan siihen riittävän hyvin.

            Venttiiliä voi säätää löysäämällä tuo pieni mutteri. Luistin tulee mennä täysin kiinni kun laitetta lämmittää sähköllä, kuin myös silloin kun sitä lämmittää vaikka hellan levyllä.

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              #7
              Originally posted by KariM View Post
              Jos sähköinen on allaolevan mallinen, niin sähkökytkentä esim. bensapumpun releeltä siten, että venttiili saa sähköä aina kun kone käy. Myös mekaaninen kiinnitys tulee olla sellainen että koneen lämpö pääsee johtumaan siihen riittävän hyvin.

              Venttiiliä voi säätää löysäämällä tuo pieni mutteri. Luistin tulee mennä täysin kiinni kun laitetta lämmittää sähköllä, kuin myös silloin kun sitä lämmittää vaikka hellan levyllä.

              Eli noihin letkun paikkoihin vaikka vedenkierto??
              mistä vehkeestä tuo on?
              Ymmärsinkö oikein että tuon "2 toiminen, vedellä ja sähköllä?" toimii joko tai, tai sit molemmilla


              Minkä letkujen väliin tuo tulisi kytkeä jottai toimisi varmimmin, sillä vanhaan mekaaniseenhan tulee 4 letkua.
              2 muuta letkua käy vaan yhdistää??

              ei oo elämä helppoa!!!
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Eepo View Post
                Eli noihin letkun paikkoihin vaikka vedenkierto??
                mistä vehkeestä tuo on?
                Ymmärsinkö oikein että tuon "2 toiminen, vedellä ja sähköllä?" toimii joko tai, tai sit molemmilla


                Minkä letkujen väliin tuo tulisi kytkeä jottai toimisi varmimmin, sillä vanhaan mekaaniseenhan tulee 4 letkua.
                2 muuta letkua käy vaan yhdistää??

                ei oo elämä helppoa!!!
                Letkujen paikkoihin ilmaa... tulee jostain atmosfääristä ja pääsee läpän taakse. Jätät sen vesikierron pois ja sijoitat härpäkkeen venakopan päälle/imusarjaan (näet kyllä kun katselet uudempia L-jet moottoreita).
                Last edited by Tzeimi; 07-06-2007, 13:37. Reason: typo
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #9
                  Pakko on myöntää ei pihalla ollaan ku lumiukko

                  mitäs minä noille entisille letkuille teen?? kuva liitteenä!
                  ja tuostahan puuttuu yksi letku joka tulee tuohon alapuolelle ryyppy systeemiin
                  Attached Files
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2067
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10
                    Mhmm... sulla on nyt tämmönen systeemi
                    http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=13&fg=15?
                    Ja toi sähkösyteemi näyttää tältä:


                    Vanhassa 2x vesiletku & 2x ilmaletku eikös juu?
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • Eepo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 5388
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Tzeimi View Post
                      Mhmm... sulla on nyt tämmönen systeemi
                      http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=13&fg=15?
                      Ja toi sähkösyteemi näyttää tältä:


                      Vanhassa 2x vesiletku & 2x ilmaletku eikös juu?
                      NONIIII!!!! nyt alko täälläki päässä raksuttamaan!
                      vittu etin koko ajan väärällä koneella tuota sähköstä

                      juu ja vesiletkuja 2kpl ja ilmaa 2kpl!!!
                      -Harley Davidson Sportster - 89-
                      -Harley Davidson softail -89-
                      -Suzuki PV50 -86-

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Eepo View Post
                        juu ja vesiletkuja 2kpl ja ilmaa 2kpl!!!
                        Jokos se siitä alkaa luistamaan? Vedet yhteen ja sähkönen lämpimään paikkaa & letkut sille uusiksi tai jotain?
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • Eepo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 5388
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Tzeimi View Post
                          Jokos se siitä alkaa luistamaan? Vedet yhteen ja sähkönen lämpimään paikkaa & letkut sille uusiksi tai jotain?
                          juu eiköhän sitä.
                          Tämä homma täytyy alotella vasta sitten kun on leima saatu autoon!
                          jotta vältyttäisiin taas tälläisiltä tyhmiltä topikeilta ku uunot rakentaa


                          helvetisti kiitosta vaan!
                          -Harley Davidson Sportster - 89-
                          -Harley Davidson softail -89-
                          -Suzuki PV50 -86-

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Heitä se vittuun, ei sillä mitään tee. Se on ihan sama kun painaisi kaasua pikkuisen kun kone on kylmä, sen osaa kuskikin tehdä. Sehän vaan päästää pikkuisen ilmaa kaasuläpän ohi.

                            Vesiletkut yhteen ja muut kokonaan mäkeen ja tulppaa ne reiät mitä jää jäljelle. Tyhjäkäynnin säätö kannattaa kuitenkin jättää.

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Heitä se vittuun, ei sillä mitään tee. Se on ihan sama kun painaisi kaasua pikkuisen kun kone on kylmä, sen osaa kuskikin tehdä. Sehän vaan päästää pikkuisen ilmaa kaasuläpän ohi.

                              Vesiletkut yhteen ja muut kokonaan mäkeen ja tulppaa ne reiät mitä jää jäljelle. Tyhjäkäynnin säätö kannattaa kuitenkin jättää.
                              Itsellä juuri kysyinen viritys omassa, tuskaa veivata kylmänä parkista autoa, mutta kylläpä sen kaasun itsekkin osaa säätää korjaan kyllä joskus ehjällä sähköluistilla kun saan aikaiseksi.
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎