Originally posted by superb
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Saksan ATP:n osista
Collapse
X
-
Originally posted by TJJ View PostSaako noita kumeja jostain erikseen? Kävisiköhän BMW:n alkuperäisistä osista otetut? Ne kun olisi vielä ihan hyvässä kunnossa 7 vuoden ja 110tkm jälkeen... Onko tuohon kumin kiristysrenkaan laittoon mitään työkalua/vinkkiä vai pihdit ja hyvät hermotko on ainoa keino?
Pienellä ruuvarilla ja piiiitkällä pinnalla olen itse tähän asti selviytynyt. Näppärät sormet ovat myös eduksi.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostNo eihän ne välttämättä ole. Ainiin mutta ainoat käyttökelpoiset osat tulee BMW:n tukivarsitehtaasta, jarrulevytehtaasta, jarrupalatehtaasta jne....
Tarkistin just omat tukivarret, samasta paikasta ja ollu reilun 10tkm paikallaan, kumit ihan kunnossa.
Alustanosien irroittelu on sen verran töisevää hommaa, että itsellä ei tulisi mieleenkään ostaa mitään muuta kuin hyvää tai erittäin hyvää laatua. Niistä pusseista joihin valmistaja ei ole viitsinyt painaa omaa nimeään tai valmistusmaata ei kannata alkaa laatua etsimään. Tietyissä osissahan tilanne ei ole yhtä kriittinen eikä niitä ole yhtä hankala saada kestämään vähän heikommallakaan tietotaidolla.
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostTekee mieli vaihtaa vaan kumit kun muuten pitäisi taas nelipyöräsuunnata.
edit: nii, saksasta jostain random-nettikaupasta tilaamani Mapco-merkkiset tukivarret oli made in germany-leimoilla ja nettisivu väittää putkan olevan osatoimittaja useammallekin autovalmistajalle. oliko maanantaikappaleita vai jotain muuta pielessä, mene tiedä...Last edited by ankkuli; 18-07-2007, 07:21.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Joo, nyt on ongelma "korjattu" eli laitoin KL-Varaosista ostetut Lemföder-osat (jotka ovat samoja kuin BMW:n omat, bemarin merkit vaan on hiottu pois) alatukivarsien ja reaktiotankojen tilalle.
Nuo ATP:n osat oli muutenkin paskana kuin vain noiden suojakumien osalta: alatukivarren pusla oli pehmennyt ja halkeillut, kun auton nosti ylös oli kuskin puoleinen pyörä selvästi vinommassa (camber-kulma) kuin toinen. Varmaankin auton ollessa renkailla on camber-kulma ollut toiseen suuntaan pielessä sillä kuskin puoleinen rengas oli runsaasti kulunut sisäreunasta. Reaktiotankojen puslassa oli myös halkeamia ja puslan sisällä oleva rautaosa osittain revennyt irti kumista. Auton käytön uraisella lähitiellä 50km/h nopeudessa muuttui täysin, uria ei enää huomaa kun aikaisemmin sai pitää ratista kiinni ja tehdä korjausliikkeitä. Ja koska reaktiotangon puslat oli ATP:n osissa melkoisen kovaa kumia, niin nyt kunnon osilla myös karkean asfaltin jyrinä vaimeni.
Vielä pitäisi kulmat säätää jossain, mutta en tiedä mihin uskaltaisi mennä, kiintiö huoltojen mokailujen/huolimattomuuden suhteen alkaa olla täynnä...
Comment
-
-
Muillako ei ole tarvinnut lähettää vanhoja osia takaisin atp:lle? Minulle tuli eilen vastaus kysymykseeni, kun kysyin mtä tehdään kun nivelten suojakumit ovat rikki: Vastasivat että lähetä tänne, me lähetämme sitten tutkimuksen jälkeen uudet. Ei millään viitsisi ottaa niitä auton alta pois ja odotella uusia.. Tosin seuraavat otan KL:sta mutta haluanhan tietenkin ehjät osat tilalle ATP:lta.
EDIT: ja tuskin nelipyöräsuntausta tarvitaan, jos alatukivarren sisäpäätä tai ulkopään holkkia ei irroteta. Jos tukivarren irrottaa vain kartiotapista, se pysyy aina samanpituisena ja samassa asennossa.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMuillako ei ole tarvinnut lähettää vanhoja osia takaisin atp:lle? Minulle tuli eilen vastaus kysymykseeni, kun kysyin mtä tehdään kun nivelten suojakumit ovat rikki: Vastasivat että lähetä tänne, me lähetämme sitten tutkimuksen jälkeen uudet.
Comment
-
-
ATP susilaatua
Minäkin tilasin etupäähän uudet palikat ko. paikasta ja 25tkm/8kk niin niivelten suojakumit antautuneet ja lähes kaikki nivelet väljiä ja lisäksi reaktiotangon pusla murtuillut. Täytyypi laittaa kans reklamaatio ja yrittää jos sais rahat takas.
Nyt on alla Lemfjördenin kamat (=originaaleja joista mossen logo sipaistu pois).
Maksoi muuten 400€ alatukivarret ja reaktiotangot puslineen paikallisessa varaosaputkassa.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuossa vielä kuva alle 10tkm käytössä olleesta ATP:n reaktiotangon puslasta:E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment