Eipä löytynyt searchilla äkkiseltään, mitkä on 540 farmarin -98 manuaalivaihteisen suoritusarvot? Tiedän toki että noin 6,5s ja 250 mutta tarkempaa faktaa tarvittais.. 400m? Huiput ilman rajoitinta? Kumpi nopeampi S6 4.2 -96 vai 540-98.. Veto..
540 suorituskyky
Collapse
X
-
itelläni on tuo 540i farmari -97 M-sport manuaali.Käyttäjän manuaalissa on maininta 0-100kmh 6,2s todellista en ole kelloittanut.Rajoitinhan sen vauhdin stoppaa siihen 250kmh mutta ilman veikkaisin jotain n.290kmh itse olen muutaman kerran koittanut ja 250kmh kun on vauhtia niin tuo oma koppi kiertää vasta sen pikkasen vajaat 4500rpm et on siinä jonkun verran vielä varaa kiihtyäkkin!jos en väärin muista niin olisinko jostain lukenut et tehdas lupailee 280kmh ilman rajoitinta.ainahan ne sen lupauksen päälle vielä pikkasen kulkee!Tolla omalla manuaalilla ei kovin nopeasti pysty kiihdyttämään kun siinä on niin helvetin pitkät vaihdevälit,mut riittänee mulle.Originally posted by e46 ci View PostEipä löytynyt searchilla äkkiseltään, mitkä on 540 farmarin -98 manuaalivaihteisen suoritusarvot? Tiedän toki että noin 6,5s ja 250 mutta tarkempaa faktaa tarvittais.. 400m? Huiput ilman rajoitinta? Kumpi nopeampi S6 4.2 -96 vai 540-98.. Veto..
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
-
Kulkee hivenen päälle 250 jos rajoittaja poistetaan. Ei vain yksinkertaisesti riitä teho enempään. Oma touring automaatilla kulkee nelos vaihteella sen 250 jolloin nopeuden rajoittaja tule peliin, mutta kierrokset lähes tapissa jo. Tästä kun antaa vaihtaa vitoselle ei riitä enään vääntö kiihdytämään joten taas vaihtaa neloselle. Nelosella ottaa kaiketi rajoittajalle asti jos nopeuden rajoitin poistetaan jolloin vauhtia olisi ehkä 255 vakio tehoilla.

Sillä nyt ei ole mitään merkitystä mitä 540:en kulkee ilman rajoitinta, koska näitä npeuksia ei suomessa todellakaan ajeta, ei myöskään laittamassani kuvassa ole ajettu!! Ja kumpi kiihtyy paremmin S6 vai 540... Tämäkö on ainut asia, joka auto valinnan ratkaisee..
Ed: Kuvassa siis vakio auto rajoittimella. Mittari valehtelee tuon verran noissa nopeuksissa.. Jos jollain on taas sitä kuuluisaa faktaa näistä välityksistä ym. niin kertkoon.Last edited by Stone; 18-07-2007, 23:35.
Comment
-
Mielenkiintoista. E34 540ia sedan ottaa kyllä vitosella huiput. Rajoitettu 240km/h, mitä ottaa ilman, sitä en tiedä. Esson baarissa väittävät, että 280km/h.
Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Olen kerran noita huippuja päässyt kokeilemaan ja muistikuva on tuo mitä edellä kirjoitin. Jos kuitenkin E39 540iAT:n huiput otetaan suurimmalla vaihteella niin ei riitä kierrokset juurikaan enempään kuin tuo 250 kutenkuvasta näkee. En kuitenkaan ala tuota kokeilemaan täällä härmässä joten.. Mitäs E34 540iA kiertää 240 nopeudessa?Originally posted by Tenox View PostMielenkiintoista. E34 540ia sedan ottaa kyllä vitosella huiput. Rajoitettu 240km/h, mitä ottaa ilman, sitä en tiedä. Esson baarissa väittävät, että 280km/h.
Comment
-
[QUOTE=Stone;990003]
Sillä nyt ei ole mitään merkitystä mitä 540:en kulkee ilman rajoitinta, koska näitä npeuksia ei suomessa todellakaan ajeta, ei myöskään laittamassani kuvassa ole ajettu!! Ja kumpi kiihtyy paremmin S6 vai 540... Tämäkö on ainut asia, joka auto valinnan ratkaisee..
[QUOTE]
Nyt ei valita autoa vaan tarkistetaan faktat kun veto on lyöty..:thinkLast edited by e46 ci; 18-07-2007, 23:59.? <-E90, E39, E46, E36, E35..
Comment
-
Näinpä. Palautellaanpa taas mieleen fysiikan asettamia lainalaisuuksia:Originally posted by Speedou View PostEi kulje mitenkää noilla tehoilla 290 todellista, jos edes 280.
E39 Touringin ilmanvastuskerroin on 0,32 (vakiorenkailla..) ja otsapinta-ala 2,17 neliötä. Ilmanvastus 280 km/h:n (77,78 m/s) nopeudella on
F=Cw*A*Ilman tiheys*½*v^2= n. 2715 N
Lisäksi renkaiden vierinvastus on n. 0,015*auton massa*9,80655. E39 tourinki nut painaa vähintään sen 1500 kg, jolloin täksi voimaksi tulee 220 N.
Pääasialliset vastusvoimat ovat siis 2935 N.
Teho=Voima*Nopeus=228 kW=310 hv takapyöriltä. Eli ei millään kulje edes 280..
Kaivakaas joku sitten vielä 540i:n välityssuhteet esiin..
Comment
-
Nyt ymmärrän..Originally posted by e46 ci View Post
Nyt ei valita autoa vaan tarkistetaan faktat kun veto on lyöty..:think
Audista siis oli kyseessä Audi 100:een perustuva malli (-96)? Jos S6 on myös manuaali niin voi mennä kohtuu tasaiseksi, mutta epäilen 540i:en vievän auton mitalla eli 0,5s suurin piirtein
Tuossa jotain Audista:
Joatain BMW:stä:
Tiesin, että teoriallakin tästä selviää..Originally posted by SledgeHammer82 View PostNäinpä. Palautellaanpa taas mieleen fysiikan asettamia lainalaisuuksia:
540iA Touringin paino muuten 1850kg, manuaali hieman vähemmän..
Comment
-
Mulle on yksi vitun lysti mitä sinä uskot tai muut uskoo.Ei ole kuulunut tapoihin jauhaa paskaa,joten säästä noi vitun kommenttis tai tule päin naamaa sanomaan!Originally posted by T3 View PostÄlä puhu paskaa!E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
Loppuu tuo ihanaakin ihanampi shitin vaihto nyt kaikilta, jookosta?Originally posted by V-Power View PostMulle on yksi vitun lysti mitä sinä uskot tai muut uskoo.Ei ole kuulunut tapoihin jauhaa paskaa,joten säästä noi vitun kommenttis tai tule päin naamaa sanomaan!
Ja tämä oli ihan varoitus kaikille tämän topicin paskan jauhajille... Jos ei tehoa, niin laitetaan sit tehoamaan.
Comment
-
Ilmeisesti siis 6-vaihteella?Originally posted by mikko View Postolen ajanut E39 540i manuaalilla vasten nopeudenrajoitinta ja oli 5000rpm, luulis vielä ainaki sen 500rpm nousevan, niin kevyesti 250km/h meni
Comment

Comment