Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä pakkelin siaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soininen
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 1296
    • Kajaani

    Mitä pakkelin siaan?

    Elikkä olen kuullut jostakin että pakkelin voi korvata jollakin ns. metallitahnalla liekkö sitten totta? :think tai jos on jotakin muuta parempaa kun pakkeli kori hommiin niin pistäkää vinkkiä tulemaan. Olisi tuossa talven aikana vähän ruoste fiksiä tulossa kakskasiin.
    E28 "525i" M52 -84
    F11 520d xDrive -16
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #2
    tinalla voi myös juottaa. pysyy pakkelia paremmin ja voi pistää paksummanki kerroksen.

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Soininen View Post
      Elikkä olen kuullut jostakin että pakkelin voi korvata jollakin ns. metallitahnalla liekkö sitten totta? :think tai jos on jotakin muuta parempaa kun pakkeli kori hommiin niin pistäkää vinkkiä tulemaan. Olisi tuossa talven aikana vähän ruoste fiksiä tulossa kakskasiin.
      Tuota...kerrotko mitä vikaa nykyisissä epoksikiteissä on?
      Eli miten ja mitä autokoriin tehdään silloin kun pitäisi löytyä "muuta parempaa"?

      Comment

      • Valkman
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 712
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Tuota...kerrotko mitä vikaa nykyisissä epoksikiteissä on?
        Eli miten ja mitä autokoriin tehdään silloin kun pitäisi löytyä "muuta parempaa"?
        Voisitko joskus edes vastata kysymyksiin niin, että ainoastaan vastaat etkä esitä vastaväitteitä omilla kysymyksilläsi? Esim. "ei ole parempaa kuin pellin vaihto" ois kai ollut ihan hyvä ilman minkäänlaista vi***lua?

        Sitten kysymykseen... tarkoitat varmaan kemiallista metallia tuolla töhnällä. Toinen vaihtoehto on sitten tina ja paras se pellin vaihto.

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #5
          Originally posted by Valkman View Post
          Sitten kysymykseen... tarkoitat varmaan kemiallista metallia tuolla töhnällä. Toinen vaihtoehto on sitten tina ja paras se pellin vaihto.
          Siis pakkeli korvataan kemiallisella metallilla?! Vai? Jos ja kun on ruostevaurioista kyse, niin turha alkaa itseään pettämään millään kemiallisilla metalleilla. Kaikki ruostunut pelti pois, uutta tilalle MIGillä ja jos lappu on pohjassa, niin saumoihin koriliimaa ja maalaus ja kiveniskumassa päälle. Jos paikka jää näkyviin, niin pakkelin avulla varmasti pääsee huomaamattomampaan lopputulokseen kuin kemiallisella metallilla.

          Comment

          • jarkkis80
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 33

            #6
            koritinaa

            koritinaa sitä ennen suositeltiin isompiin korjauskohtiin ja kitillä loput. mutta tottakai ruosteet ekaks pois jollakin keinolla!!!
            Joo pistä siihe, siin on hyvä!

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #7
              Ei sinne pohjapaikkaan mitään koriliimaa tartte kun hitsaa ne paikat ulkopuolelta. Sisäpuolelle vetää vielä ruosteenestoaineen saumojen päälle ja hyvä tuli. Kokeilin joskus huvikseni biltematn pellavapohjaista ruosteenestoöljyä ja sauma pysyi sillä käsittelyn jälkeen ihan kirkkaana koko talven vaikkei maalia vedetty edes päälle. Samalla sudin pari laikalla kirkkaaksi hiottua rautapalaa ja nakkasin ne talveksi hankeen / vesisateeseen. Ei ollut talven aikana pahasti ruoste iskenyt, eli toimii.

              Suurin virhe on paikata pohjan reiät sisäpuolelta hitsaamalla. Peltien väliin jää 99% varmuudella kuonaa ja muuta paskaa, joka edesauttaa korroosiota. Sitten kun se päälle vedetään koriliima saa saman paikan tehdä uudestaan parin vuoden päästä.

              Alkuperäiseen aiheeseen; ruostetta ei voi peittää millään aineella jos haluaa että se pysyy poissa.

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                Siis pakkeli korvataan kemiallisella metallilla?! Vai? Jos ja kun on ruostevaurioista kyse, niin turha alkaa itseään pettämään millään kemiallisilla metalleilla. Kaikki ruostunut pelti pois, uutta tilalle MIGillä ja jos lappu on pohjassa, niin saumoihin koriliimaa ja maalaus ja kiveniskumassa päälle. Jos paikka jää näkyviin, niin pakkelin avulla varmasti pääsee huomaamattomampaan lopputulokseen kuin kemiallisella metallilla.
                Näin! Ainut lisä, että hitsisaumat kannattaisi ehdottomasti tinata. Tina imee itsensä todella hyvin huokosiin ja näin ollen tekee saumasta tiiviin ja kestävän. Takapuolelle ruiskutellaan kotelosuoja ja etupuolelle normaalit pohjatyöt/maalaukset.

                Alustaa on kieltämättä hieman v-mäinen tinailla joten silloin koriliima ajaa asian kun sitä huolellisesti käyttää. Huolellinen tarkoittaa siis sitä, että koriliima pitää saada mahdollisimman tiukasti vedettyä, että menee sinne mahdollisiin huokosiin myös. Alustassa voi myös käyttää Sinkkisilikaattia tai Sinkkiepoksia jos haluaa varmistaa hitsisaumojen kestävyyden..
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #9
                  ...siis ns. "pakkelihommiin" ei ole mitään muuta hyvää, kuin se siihen tarkoitettu lasikuitu-, hiilikuitu-, muovi/hieno jne.- täytteet eli normikitit.
                  Mutta jos halutaan kitti korvata jollakin, niin ainoa oikea on tina.
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Nyt poijjjaat tietoa peliin, mitäs se on se metallikitti?
                    Olli.

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      #11
                      Kyllä joskus on tullu laitettua kemiallista metallia hitsaussaumojen päälle mut aina normi kitillä on viimestelty. Ei kait se sen parempaa ole mut onpahan kokeiltu. Plastic Padding ainetta on ollu.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • Soininen
                        BTCF Member
                        • Nov 2006
                        • 1296
                        • Kajaani

                        #12
                        No tämäpä olikin kysymys tyhmältä joka ei vielä tiedä näistä kovinkaan paljoa Luulempa että en rupea rälläköimään ja hitsailemaan uutta peltiä.. saa kelvata ruosteen poisto ja sitten se pakkeli päälle kun ei ole vielä reikiä missään tai jos ei helmoja lasketa
                        E28 "525i" M52 -84
                        F11 520d xDrive -16

                        Comment

                        • Rockford
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 8028
                          • Pinsiö

                          #13
                          Originally posted by Soininen View Post
                          No tämäpä olikin kysymys tyhmältä joka ei vielä tiedä näistä kovinkaan paljoa Luulempa että en rupea rälläköimään ja hitsailemaan uutta peltiä.. saa kelvata ruosteen poisto ja sitten se pakkeli päälle kun ei ole vielä reikiä missään tai jos ei helmoja lasketa
                          ...ja poistahan se ruoste sitten hiekkapuhaltamalla + perään happo tai muuten on aivan turhaa työtä.
                          -Dodge Charger -73
                          -Mercedes-Benz GLK
                          -VW Transporter

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Valkman View Post
                            Voisitko joskus edes vastata kysymyksiin niin, että ainoastaan vastaat etkä esitä vastaväitteitä omilla kysymyksilläsi? Esim. "ei ole parempaa kuin pellin vaihto" ois kai ollut ihan hyvä ilman minkäänlaista vi***lua?

                            Sitten kysymykseen... tarkoitat varmaan kemiallista metallia tuolla töhnällä. Toinen vaihtoehto on sitten tina ja paras se pellin vaihto.
                            Siis miten ihmeessä tuo minun kysymykseni taas tulkittiin vittuiluksi?????
                            On kuitenkin ihan turha lähteä neuvomaan kysyjää millään hitsipaikkojen suojauksilla jos=kun ei edes tiedetä onko tästä kysymys?
                            Eli tiedustelin MIKSI tai MIKÄ on se autokorityö johon ei normaali 2K-polyesterikitti kelpaa? Eli siis jostain varsin poikkeuksellisesta on varmasti kyse, mutta alkuperäinen kysyjä ei tästä puhunut mitään.
                            Eli, Nythän vastauksia toki tulikin jo useita kysymykseen johon EI VOI olla vastausta, koska me emme nyt VOI TIETÄÄ mitä/miksi 2K-polyesterikitti halutaan korvata jollain muulla?
                            Jospa taas nuo hymiöt hieman auttaisi jotta tätäkään ei tulkittaisi vittuiluksi?

                            Comment

                            • TomiK
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 125

                              #15
                              Ööö?

                              Mitä tököttiä se happo(maali?) on? Mistä saa? Mitä maksaa? Moni on kehuskellut sillä, mutta kun käyn kyselemään pellinlaitto vinkkejä, niin menee aina jotenkin vaikeaksi:think

                              Antaako tinaaminen pellille uutta muotoa? Lämpökäsittelyä kun on?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎