Elikkä olen kuullut jostakin että pakkelin voi korvata jollakin ns. metallitahnalla liekkö sitten totta? :think tai jos on jotakin muuta parempaa kun pakkeli kori hommiin niin pistäkää vinkkiä tulemaan. Olisi tuossa talven aikana vähän ruoste fiksiä tulossa kakskasiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä pakkelin siaan?
Collapse
X
-
tinalla voi myös juottaa. pysyy pakkelia paremmin ja voi pistää paksummanki kerroksen.
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
-
-
Originally posted by Soininen View PostElikkä olen kuullut jostakin että pakkelin voi korvata jollakin ns. metallitahnalla liekkö sitten totta? :think tai jos on jotakin muuta parempaa kun pakkeli kori hommiin niin pistäkää vinkkiä tulemaan. Olisi tuossa talven aikana vähän ruoste fiksiä tulossa kakskasiin.
Eli miten ja mitä autokoriin tehdään silloin kun pitäisi löytyä "muuta parempaa"?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTuota...kerrotko mitä vikaa nykyisissä epoksikiteissä on?
Eli miten ja mitä autokoriin tehdään silloin kun pitäisi löytyä "muuta parempaa"?
Sitten kysymykseen... tarkoitat varmaan kemiallista metallia tuolla töhnällä. Toinen vaihtoehto on sitten tina ja paras se pellin vaihto.
Comment
-
-
Originally posted by Valkman View PostSitten kysymykseen... tarkoitat varmaan kemiallista metallia tuolla töhnällä. Toinen vaihtoehto on sitten tina ja paras se pellin vaihto.
Comment
-
-
Ei sinne pohjapaikkaan mitään koriliimaa tartte kun hitsaa ne paikat ulkopuolelta. Sisäpuolelle vetää vielä ruosteenestoaineen saumojen päälle ja hyvä tuli. Kokeilin joskus huvikseni biltematn pellavapohjaista ruosteenestoöljyä ja sauma pysyi sillä käsittelyn jälkeen ihan kirkkaana koko talven vaikkei maalia vedetty edes päälle. Samalla sudin pari laikalla kirkkaaksi hiottua rautapalaa ja nakkasin ne talveksi hankeen / vesisateeseen. Ei ollut talven aikana pahasti ruoste iskenyt, eli toimii.
Suurin virhe on paikata pohjan reiät sisäpuolelta hitsaamalla. Peltien väliin jää 99% varmuudella kuonaa ja muuta paskaa, joka edesauttaa korroosiota. Sitten kun se päälle vedetään koriliima saa saman paikan tehdä uudestaan parin vuoden päästä.
Alkuperäiseen aiheeseen; ruostetta ei voi peittää millään aineella jos haluaa että se pysyy poissa.
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostSiis pakkeli korvataan kemiallisella metallilla?! Vai? Jos ja kun on ruostevaurioista kyse, niin turha alkaa itseään pettämään millään kemiallisilla metalleilla. Kaikki ruostunut pelti pois, uutta tilalle MIGillä ja jos lappu on pohjassa, niin saumoihin koriliimaa ja maalaus ja kiveniskumassa päälle. Jos paikka jää näkyviin, niin pakkelin avulla varmasti pääsee huomaamattomampaan lopputulokseen kuin kemiallisella metallilla.
Alustaa on kieltämättä hieman v-mäinen tinailla joten silloin koriliima ajaa asian kun sitä huolellisesti käyttää. Huolellinen tarkoittaa siis sitä, että koriliima pitää saada mahdollisimman tiukasti vedettyä, että menee sinne mahdollisiin huokosiin myös. Alustassa voi myös käyttää Sinkkisilikaattia tai Sinkkiepoksia jos haluaa varmistaa hitsisaumojen kestävyyden..
Comment
-
-
Kyllä joskus on tullu laitettua kemiallista metallia hitsaussaumojen päälle mut aina normi kitillä on viimestelty. Ei kait se sen parempaa ole mut onpahan kokeiltu. Plastic Padding ainetta on ollu.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
No tämäpä olikin kysymys tyhmältä joka ei vielä tiedä näistä kovinkaan paljoaLuulempa että en rupea rälläköimään ja hitsailemaan uutta peltiä.. saa kelvata ruosteen poisto ja sitten se pakkeli päälle kun ei ole vielä reikiä missään tai jos ei helmoja lasketa
E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostNo tämäpä olikin kysymys tyhmältä joka ei vielä tiedä näistä kovinkaan paljoaLuulempa että en rupea rälläköimään ja hitsailemaan uutta peltiä.. saa kelvata ruosteen poisto ja sitten se pakkeli päälle kun ei ole vielä reikiä missään tai jos ei helmoja lasketa
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Valkman View PostVoisitko joskus edes vastata kysymyksiin niin, että ainoastaan vastaat etkä esitä vastaväitteitä omilla kysymyksilläsi? Esim. "ei ole parempaa kuin pellin vaihto" ois kai ollut ihan hyvä ilman minkäänlaista vi***lua?
Sitten kysymykseen... tarkoitat varmaan kemiallista metallia tuolla töhnällä. Toinen vaihtoehto on sitten tina ja paras se pellin vaihto.
On kuitenkin ihan turha lähteä neuvomaan kysyjää millään hitsipaikkojen suojauksilla jos=kun ei edes tiedetä onko tästä kysymys?
Eli tiedustelin MIKSI tai MIKÄ on se autokorityö johon ei normaali 2K-polyesterikitti kelpaa? Eli siis jostain varsin poikkeuksellisesta on varmasti kyse, mutta alkuperäinen kysyjä ei tästä puhunut mitään.
Eli, Nythän vastauksia toki tulikin jo useita kysymykseen johon EI VOI olla vastausta, koska me emme nyt VOI TIETÄÄ mitä/miksi 2K-polyesterikitti halutaan korvata jollain muulla?
Jospa taas nuo hymiöt hieman auttaisi jotta tätäkään ei tulkittaisi vittuiluksi?
Comment
-
Comment