Kovin negatiivisia ollaan näitä 316 ja varsinkin m40 koneita kohtaan... :(
Mutta luulempa että tuo turbotus on ihan hyvä vaihtoehto kuitenkin.. ilmottelen sitten jos ei paikat kestä ahdinta..
Niin ja pakko vielä lisätä että autoon ei VARMASTI tule yhtäkään ylimääräistä höylää mihinkään! ei takaspoileria, m3 tyylinen etulippa m-tech sivuhelmat ja paljon madallusta...
Ei tuossa moottorissa ole mielestäni mitään negatiivista,todella taloudellinen ja luotettava käyttis auton moottori.Mitä sen virittämiseen tulee niin se nyt vaan yksinkertaisesti ei kannata.Mielummin myyt sen pois ja ostat sen isommalla koneella olevan auton.Siinä halvempi ja varmatoimisempi vaihtoehto.Taloudellisuus ja voima ei kulje käsikädessä...
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Lähestulkoon oli tuo vastaus arvattavissa
eikä tässä nyt mitään hirveitä tehoja olla hakemassa... auto on päivittäisessä työmatkaajossa n.30km päivä, ja tähän asti olen ollut tyytyväinen tuohon bensankulutukseen, joten en mielelläni vaihtais hirveeseen "juoppoon"
tähän joutuu kans vähän heittää kommenttia... miten ajattelit lisätä tehoa, ilman ettei kulutus nouse? putkilla suodattimilla ym. kulutus ei nouse, mutta ei juuri tehotkaan. kun alat asentaa nokkia, nokkapyöriä tai sitten turboa ja muokattua ruiskun ohjausta, niin hintaa tulee reilusti ja kulutus nousee varmasti isommaksi, mitä 325i:ssä. etkö ole lukenut vastaavia vanhoja topiceja, vai etkö vaan usko? voihan sitä ihan harrastuksen vuoksi virittää pientä moottoria, mutta sitten ei kannata miettiä kustannuksia ja kulutusta, koska järkevämpää on joka suhteessa vaihtaa siihen isompimoottoriseen...
Nii, mut ne 2 on osoittanu, että se voidaan tehdä.
Juu ei siis kyse suinkaan ole siitä etteikö pystyisi. Kyllähän kaikki on mahdollista, samanlailla se ropeli pyörii M nelikymppisessä kuin missä tahansa muussa kikottimessa.
Lähinnä vaan huvittaa porukan haaveilu heidän erilaisten ritsojensa eli 1ooo euron autojensa turbottamisesta mistä ei tule yleensä mitään valmista... (tosin löytyy niitä poikkeuksia ja tuosta taitaa olla turha täällä jankata joten annetaanko asian olla)
Kone nokalta pois. Pajalle laittoon n.2500€ tiskiin ja saa erilaisen vaparikoneen. Tehoa tulee, mutta €/hv ei kannata miettiä. Kone toimii korkeilla kierroksilla ja ei tule kestämään kovin kauaa. Teho tehdään lisäämällä virtausta polttoaineen syöttöä ja kieroksia. Katsastus on yhtä helvettiä, kun hc- arvoa ei meinaa saada rajoihin millään ja lappu pitää ottaa säätämällä, eli ei onnistu k-asemalla. Kannattaako yrittää... en kommentoi
When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Hmm mielenkiintoista, ei ole varmaankaan liikaa volkkarin moottoreita ee kolmekymppisissä
Tekisi siitä samalla etuvetoisen
heh heh... odotinkin jo kommenttia tuosta autosta tarkoitin sitä remmiahdinta, muistaakseni tuohon volkkarin koneeseen ei muuta tehty, ku laitettiin remmi ja bensa puolta päivitettiin paremmaksi ja puristus suhde on muistaakseni 10 tuossa vakiona, maltillisilla paineilla ei nakuta. ja tehoa tuohon tuli muistaakseni 30-40hp lisää ja tuo remmikitti kaikkineen hiluineen maksoi n.700€ ruotsista (käytetty tieteski), mut hyviä eatoneita on ollu muistaakseni alle 500€ kaupan, jos sen vielä saa tungettua pellin alle.
Olipas masentavaa luettavaa... Eli tuo 1,6 on mitä on, eikä sille mitään kannata tehdä. Tosin on se kireämpi kuin edellinen 2 litranen kaasari
Omalta kohdalta tuon talviraketin kanssa(juurikin maaginen 316i) täytyy tyytyä uudet öljyt ja suodattimet viritykseen. Tulpat onkin jo vaihdettu ja nesteet tarkistettu.
Siihen loppuu tämän kuminauhamoottorin virityspotenttiaali
Ai niin ja oikeat rengaspaineet, sehän vaikuttaa ratkaisevasti M40 voimanpesän liikkuvuuteen
M40 viritysosien saatavuus on huono eikä lopullista tietotaitoa tunnu löytyvän mistään, lisäksi koneesi on luultavasti jo niin ehtoolla ettei virittäminen ole kannattavaa. Koneesi pieni tilavuus ajaa sinut luultavimmin tilanteeseen, jossa toimiva kierros alue on 500rpm laajuinen ja sekin toivottoman ylhäällä ja silti et saa kovin paljoa tehoa saatikka suorituskykyä, jotka tosiaan ovat kaksi eri asiaa.
Helpoin bolt on viritys on vaihtaa autoos m40b18 moottori.
Omalta kohdalta tuon talviraketin kanssa(juurikin maaginen 316i) täytyy tyytyä uudet öljyt ja suodattimet viritykseen. Tulpat onkin jo vaihdettu ja nesteet tarkistettu.
Siihen loppuu tämän kuminauhamoottorin virityspotenttiaali
Ai niin ja oikeat rengaspaineet, sehän vaikuttaa ratkaisevasti M40 voimanpesän liikkuvuuteen
Selvä, nämä sitten pitää hoitaa näin aluksi... Mitenkäs nuo paineet? Kuulemani mukaan samat kuin normeissa. Edellinen omistaja on tuohon asentanut "erikoisvanteet" ( jep, olen newbie )
Selvä, nämä sitten pitää hoitaa näin aluksi... Mitenkäs nuo paineet? Kuulemani mukaan samat kuin normeissa. Edellinen omistaja on tuohon asentanut "erikoisvanteet" ( jep, olen newbie )
Ei kukaan ole seppä syntyessään ja minä en vieläkään...
Sun pitäis pikkasen kertoa minkä kokoiset renkaat sulla on tuossa vehkeessä,että porukka osaa noita paineita sulle kertoa!
Kottikärryssä ja linja-autossa ei ole samat rengaspaineet,eihän :think
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Ei kukaan ole seppä syntyessään ja minä en vieläkään...
Sun pitäis pikkasen kertoa minkä kokoiset renkaat sulla on tuossa vehkeessä,että porukka osaa noita paineita sulle kertoa!
Kottikärryssä ja linja-autossa ei ole samat rengaspaineet,eihän :think
Renkaassa paljon koodeja, mutta ilmeisesti tämä on "se oikea"
215/45 ZR17 ... Pintaa ei häävisti ole jäljellä, pitäisi vissiin laittaa bemmiin uudet gummid
Comment