Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i viritystä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • banzku
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 20
    • vaasa

    #16
    bmw 316

    ..juuri näin.. aivan turha vaivautua kysymään täältä mitään.

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      #17
      Originally posted by banzku View Post
      Kovin negatiivisia ollaan näitä 316 ja varsinkin m40 koneita kohtaan... :(
      Mutta luulempa että tuo turbotus on ihan hyvä vaihtoehto kuitenkin.. ilmottelen sitten jos ei paikat kestä ahdinta..
      Niin ja pakko vielä lisätä että autoon ei VARMASTI tule yhtäkään ylimääräistä höylää mihinkään! ei takaspoileria, m3 tyylinen etulippa m-tech sivuhelmat ja paljon madallusta...
      Ei tuossa moottorissa ole mielestäni mitään negatiivista,todella taloudellinen ja luotettava käyttis auton moottori.Mitä sen virittämiseen tulee niin se nyt vaan yksinkertaisesti ei kannata.Mielummin myyt sen pois ja ostat sen isommalla koneella olevan auton.Siinä halvempi ja varmatoimisempi vaihtoehto.Taloudellisuus ja voima ei kulje käsikädessä...
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #18
        Originally posted by banzku View Post
        Lähestulkoon oli tuo vastaus arvattavissa
        eikä tässä nyt mitään hirveitä tehoja olla hakemassa... auto on päivittäisessä työmatkaajossa n.30km päivä, ja tähän asti olen ollut tyytyväinen tuohon bensankulutukseen, joten en mielelläni vaihtais hirveeseen "juoppoon"
        tähän joutuu kans vähän heittää kommenttia... miten ajattelit lisätä tehoa, ilman ettei kulutus nouse? putkilla suodattimilla ym. kulutus ei nouse, mutta ei juuri tehotkaan. kun alat asentaa nokkia, nokkapyöriä tai sitten turboa ja muokattua ruiskun ohjausta, niin hintaa tulee reilusti ja kulutus nousee varmasti isommaksi, mitä 325i:ssä. etkö ole lukenut vastaavia vanhoja topiceja, vai etkö vaan usko? voihan sitä ihan harrastuksen vuoksi virittää pientä moottoria, mutta sitten ei kannata miettiä kustannuksia ja kulutusta, koska järkevämpää on joka suhteessa vaihtaa siihen isompimoottoriseen...
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3449
          • Janakkala

          #19
          Originally posted by Xhawk View Post
          Nii, mut ne 2 on osoittanu, että se voidaan tehdä.
          Juu ei siis kyse suinkaan ole siitä etteikö pystyisi. Kyllähän kaikki on mahdollista, samanlailla se ropeli pyörii M nelikymppisessä kuin missä tahansa muussa kikottimessa.
          Lähinnä vaan huvittaa porukan haaveilu heidän erilaisten ritsojensa eli 1ooo euron autojensa turbottamisesta mistä ei tule yleensä mitään valmista... (tosin löytyy niitä poikkeuksia ja tuosta taitaa olla turha täällä jankata joten annetaanko asian olla)
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • tero_v
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 970
            • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

            #20
            miten olisi



            noita eaton m45:sia saa jo aika edukkaasti
            E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
            650hp/850nm 1.8bar
            1/4m 11.48s/208km/h
            100-150km/h 2.01s
            100-200km/h 6.99s


            EX jatkeet:
            e39 528 M-Sport -99
            e36 318is "M-sport" -92

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1763
              • Honkajoki

              #21
              Kone nokalta pois. Pajalle laittoon n.2500€ tiskiin ja saa erilaisen vaparikoneen. Tehoa tulee, mutta €/hv ei kannata miettiä. Kone toimii korkeilla kierroksilla ja ei tule kestämään kovin kauaa. Teho tehdään lisäämällä virtausta polttoaineen syöttöä ja kieroksia. Katsastus on yhtä helvettiä, kun hc- arvoa ei meinaa saada rajoihin millään ja lappu pitää ottaa säätämällä, eli ei onnistu k-asemalla. Kannattaako yrittää... en kommentoi
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3449
                • Janakkala

                #22
                Originally posted by tero_v View Post
                miten olisi



                noita eaton m45:sia saa jo aika edukkaasti
                Hmm mielenkiintoista, ei ole varmaankaan liikaa volkkarin moottoreita ee kolmekymppisissä
                Tekisi siitä samalla etuvetoisen
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • tero_v
                  BTCF Member
                  • Sep 2006
                  • 970
                  • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                  #23
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Hmm mielenkiintoista, ei ole varmaankaan liikaa volkkarin moottoreita ee kolmekymppisissä
                  Tekisi siitä samalla etuvetoisen
                  heh heh... odotinkin jo kommenttia tuosta autosta tarkoitin sitä remmiahdinta, muistaakseni tuohon volkkarin koneeseen ei muuta tehty, ku laitettiin remmi ja bensa puolta päivitettiin paremmaksi ja puristus suhde on muistaakseni 10 tuossa vakiona, maltillisilla paineilla ei nakuta. ja tehoa tuohon tuli muistaakseni 30-40hp lisää ja tuo remmikitti kaikkineen hiluineen maksoi n.700€ ruotsista (käytetty tieteski), mut hyviä eatoneita on ollu muistaakseni alle 500€ kaupan, jos sen vielä saa tungettua pellin alle.
                  E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                  650hp/850nm 1.8bar
                  1/4m 11.48s/208km/h
                  100-150km/h 2.01s
                  100-200km/h 6.99s


                  EX jatkeet:
                  e39 528 M-Sport -99
                  e36 318is "M-sport" -92

                  Comment

                  • Rames
                    Newbiemmer
                    • Sep 2007
                    • 7
                    • Kokkola

                    #24
                    Olipas masentavaa luettavaa... Eli tuo 1,6 on mitä on, eikä sille mitään kannata tehdä. Tosin on se kireämpi kuin edellinen 2 litranen kaasari
                    e32 730
                    e36 - 316i
                    saab 900

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by Rames View Post
                      Olipas masentavaa luettavaa... Eli tuo 1,6 on mitä on, eikä sille mitään kannata tehdä. Tosin on se kireämpi kuin edellinen 2 litranen kaasari
                      Turbo kylkeen ja tehojen suhteen vain taivas on tehojen suhteen rajana.

                      Comment

                      • mika68
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1966
                        • ......

                        #26
                        Originally posted by Rames View Post
                        Olipas masentavaa luettavaa... Eli tuo 1,6 on mitä on, eikä sille mitään kannata tehdä. Tosin on se kireämpi kuin edellinen 2 litranen kaasari
                        Omalta kohdalta tuon talviraketin kanssa(juurikin maaginen 316i) täytyy tyytyä uudet öljyt ja suodattimet viritykseen. Tulpat onkin jo vaihdettu ja nesteet tarkistettu.
                        Siihen loppuu tämän kuminauhamoottorin virityspotenttiaali
                        Ai niin ja oikeat rengaspaineet, sehän vaikuttaa ratkaisevasti M40 voimanpesän liikkuvuuteen

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #27
                          Itse vaihtaisin autoa tai moottoria.

                          M40 viritysosien saatavuus on huono eikä lopullista tietotaitoa tunnu löytyvän mistään, lisäksi koneesi on luultavasti jo niin ehtoolla ettei virittäminen ole kannattavaa. Koneesi pieni tilavuus ajaa sinut luultavimmin tilanteeseen, jossa toimiva kierros alue on 500rpm laajuinen ja sekin toivottoman ylhäällä ja silti et saa kovin paljoa tehoa saatikka suorituskykyä, jotka tosiaan ovat kaksi eri asiaa.

                          Helpoin bolt on viritys on vaihtaa autoos m40b18 moottori.
                          Olli.

                          Comment

                          • Rames
                            Newbiemmer
                            • Sep 2007
                            • 7
                            • Kokkola

                            #28
                            Originally posted by mika68 View Post
                            Omalta kohdalta tuon talviraketin kanssa(juurikin maaginen 316i) täytyy tyytyä uudet öljyt ja suodattimet viritykseen. Tulpat onkin jo vaihdettu ja nesteet tarkistettu.
                            Siihen loppuu tämän kuminauhamoottorin virityspotenttiaali
                            Ai niin ja oikeat rengaspaineet, sehän vaikuttaa ratkaisevasti M40 voimanpesän liikkuvuuteen
                            Selvä, nämä sitten pitää hoitaa näin aluksi... Mitenkäs nuo paineet? Kuulemani mukaan samat kuin normeissa. Edellinen omistaja on tuohon asentanut "erikoisvanteet" ( jep, olen newbie )
                            e32 730
                            e36 - 316i
                            saab 900

                            Comment

                            • V-Power
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2006
                              • 1333
                              • Varsinais-Suomi

                              #29
                              Originally posted by Rames View Post
                              Selvä, nämä sitten pitää hoitaa näin aluksi... Mitenkäs nuo paineet? Kuulemani mukaan samat kuin normeissa. Edellinen omistaja on tuohon asentanut "erikoisvanteet" ( jep, olen newbie )
                              Ei kukaan ole seppä syntyessään ja minä en vieläkään...
                              Sun pitäis pikkasen kertoa minkä kokoiset renkaat sulla on tuossa vehkeessä,että porukka osaa noita paineita sulle kertoa!
                              Kottikärryssä ja linja-autossa ei ole samat rengaspaineet,eihän :think
                              E36 95 316i Sedan
                              E39 97 540i Touring
                              E46 99 320Ci Coupe
                              E53 01 X5 4,4 V8
                              E65 05 730d
                              F10 11 523i Sedan
                              F90 08 320i Sedan

                              Comment

                              • Rames
                                Newbiemmer
                                • Sep 2007
                                • 7
                                • Kokkola

                                #30
                                Originally posted by V-Power View Post
                                Ei kukaan ole seppä syntyessään ja minä en vieläkään...
                                Sun pitäis pikkasen kertoa minkä kokoiset renkaat sulla on tuossa vehkeessä,että porukka osaa noita paineita sulle kertoa!
                                Kottikärryssä ja linja-autossa ei ole samat rengaspaineet,eihän :think
                                Renkaassa paljon koodeja, mutta ilmeisesti tämä on "se oikea"
                                215/45 ZR17 ... Pintaa ei häävisti ole jäljellä, pitäisi vissiin laittaa bemmiin uudet gummid
                                e32 730
                                e36 - 316i
                                saab 900

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎