Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tarvike katalysaattori + putkisto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mellon316
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 107

    #31
    Originally posted by djd1mm View Post
    Tuota.. jos ohitus tapahtuu 100km/h nopeudella.. niin kuinka se haju sieltä pakoputken päästä autoon sisälle pääsee?

    Eli oletko varmistanut että kyseinen tuoksu tupsahtaa putkenpäästä ulos, vai saattaako se tulla kytkimestä, tai ihan jostain muualta.

    Kyllä se vaan tulee se haju sisälle, sitä en sitte tiedä mistä moinen tulee... Vaihteistona toimii automaattilaatikko eli kytkin ei käryä aiheuta....

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #32
      poljet sitä autoas ni tulee varmaan poljettua sitä jarruakin ettei vaan paloista tulis katku
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Mellon316
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 107

        #33
        Enpä usko, mutta kaikkihan on mahdollista....

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1996
          • Tampere

          #34
          Tuleeko samanlainen kaniskäry, kun paikaltaan otat kierroksia ? Kylmänähän tulee aika kovat katkut, mutta esim. 100km maantieajon jälkeen oman vessan takapöntön tuoksut on luokkaa kuin kuumaa vesihöyryä nuuhkisi.

          Comment

          • Matzu
            Newbiemmer
            • Apr 2005
            • 13

            #35
            Jos vielä on tarvetta sille putkelle, niin suosittelisin soittamaan/piipahtamaan Risto Tiittasen pajalla.

            Kävin ex audiini teettämässä 2.5 tuuman putken siellä, hintaa tuli 170e DP:stä taaksepäin omalla vaimentimella. Hommassa vierähti 30min.

            Samalla kertaa joku vesseli teetti omaan M5:seensa siellä putken, hintaa en kuullut mutte halvalla ilmeisesti sai. Työllä vuoden takuu.

            Comment

            • Kwame
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 322
              • Ylöjärvi

              #36
              kaverin -91 E36 325 jäi päästöistä kiinni katsastuksessa ja inssi oli sanonut että katit vaihtoon. näiden juttujen perusteella siellä on kaksi katalysaattoria ja putki haarautuu yhdeksi vasta kattien jälkeen, ymmärsinkö oikein? kaveri sanoi että halvalla pitäisi päästä tuon kanssa, joten mikä tähän on paras vaihtoehto? biltemasta kaksi tarvikekatalysaattoria vanhojen paikoille?
              e60 530d -04

              e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
              e36 320i coupe M-sport -94,
              e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
              e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

              Comment

              • Noppe
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 535
                • Veneen alla

                #37
                Originally posted by Kwame View Post
                kaverin -91 E36 325 jäi päästöistä kiinni katsastuksessa ja inssi oli sanonut että katit vaihtoon. näiden juttujen perusteella siellä on kaksi katalysaattoria ja putki haarautuu yhdeksi vasta kattien jälkeen, ymmärsinkö oikein? kaveri sanoi että halvalla pitäisi päästä tuon kanssa, joten mikä tähän on paras vaihtoehto? biltemasta kaksi tarvikekatalysaattoria vanhojen paikoille?
                Menee yhdeksi ennen katteja, ja jatkuu kahtena loppuun asti 325:ssa.. Laittaa jonkun 3" yhden katin siihen haaroituskohtaan ja haarottaa vasta sen jälkeen, niin luulis pääsevän halvemmalla kuin ostamalla kaksi 2" kattia.

                Comment

                • Kwame
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 322
                  • Ylöjärvi

                  #38
                  Originally posted by Noppe View Post
                  Menee yhdeksi ennen katteja, ja jatkuu kahtena loppuun asti 325:ssa.. Laittaa jonkun 3" yhden katin siihen haaroituskohtaan ja haarottaa vasta sen jälkeen, niin luulis pääsevän halvemmalla kuin ostamalla kaksi 2" kattia.
                  Aivan, mutta riittääkö se yksi kissa siellä? katit ovat siis peräkkäin ja niiden jälkeen haarautuu kahdeksi? pitäis päästä ihan sen auton alle ryömiin, mutta se ei nyt oo hetkeen mahdollista niin olis hyvä tosiaan tietää jos sen/ne katit hankkis etukäteen.
                  e60 530d -04

                  e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                  e36 320i coupe M-sport -94,
                  e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                  e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                  Comment

                  • Noppe
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 535
                    • Veneen alla

                    #39
                    Originally posted by Kwame View Post
                    Aivan, mutta riittääkö se yksi kissa siellä? katit ovat siis peräkkäin ja niiden jälkeen haarautuu kahdeksi? pitäis päästä ihan sen auton alle ryömiin, mutta se ei nyt oo hetkeen mahdollista niin olis hyvä tosiaan tietää jos sen/ne katit hankkis etukäteen.
                    Ei vaan vierekkäin, siis siinä on "x-pipe" ennen katteja ja sen jälkeen haarautuu kahdeksi jossa kummassakin putkessa oma katti. En ainakaan uskoisi että menisi päästöt yli sallitun, vaikka olisikin vain yksi katti...

                    Comment

                    • _Dexi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 769
                      • Vihti

                      #40
                      Itse unohtaisin ne Bilteman katit, reilulla parillasadalla eurolla saa 3" jalometallikennoista virikattia (esim. allekirjoittaneelta privalla) ja takuuvarmasti yksikin riittää sinne, kun virtaus ilman tehohäviötä on tuollaisessa 500-600hp per katti. Putki vaan yhdeksi hieman aikasemmin tai jos se ei nyt puolen auton jälkeen ole se yhdistymiskohta niin siihen sitten.

                      Mulla M5.ssa kaksi noita, suorituslukemat parani mm. vääntö +30Nm, ja kuitenkin kats.mies sanoi että lukemat oli reilusti paremmat kuin 100tkm ajetuilla vakiokateilla.

                      Jos verrataan kahteen bilteman kattiin, hinta sama - ja luultavasti virtaus korkeintaan huononee...?
                      Last edited by _Dexi; 01-03-2008, 12:17.
                      **********
                      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                      (ex. E60 530Da '04)
                      (ex. E39 M5 Facelift '99)
                      (ex. E39 540i '98)
                      *

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #41
                        yksi kahden tuuman katti voi tosiaan olla turhan pieni 325:een... eikös se väliputki ole jotain 3" ? keraaminen katti toimii ihan hyvin, mutta se on herkempi kolhuille.


                        http://www.pparkko.fi/katalysaattori.html
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • arska84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1356
                          • Seinäjoki

                          #42
                          Mullakin joskus haisee ajon päätyttyä sellanen palanut kumi:think Ja ei, se ei tule renkaista tolla koneella Onkos kukaan muu huomannut E46:ssa tollasessa loskakelissä kun lopettaa ajon ja nousee autosta niin kuskin puolen takarenkaasta tulee hirvee höyry, puuttuukohan multa joku suoja sieltä?
                          BMW PREMIUM

                          BMW E46 318

                          Comment

                          • Silvio
                            BTCF Member
                            • Feb 2007
                            • 293
                            • *

                            #43
                            Täällä e36:ssa sama homma, höyryää ihan elukkana niin miettiny kanssa että pitäisikö siellä olla joku suoja?
                            ...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎