Announcement

Collapse
No announcement yet.

...........

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alonap-1
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 824
    • Hollola

    #16
    eikös tämmöisen sovittaminen tulisi halvemmaksi ja tehokkaammaksi:think
    42 1:1,6 70/30

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #17
      Tämä on saatu m52b28-koneesta ihan perinteisillä virityspalikoilla eli nokkaa, imusarjaa, lastua, putkistoa ym.--->


      Mihin tarvitset 3-litraista konetta jos tavoitteena 250hp??
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • Scyber
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 686
        • Hyvinkää

        #18
        Ei se 250hp mikään tarkka raja, pirteämpi olis hyvä.

        Ja taitaa toi 5L V12 kuitenki olla jo pikkasen liian iso tohon muovikasaan
        Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
        www.napalmi.com

        Comment

        • Scyber
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 686
          • Hyvinkää

          #19
          Originally posted by petrolhead View Post
          Voiko ottaa yhden askeleen taaksepäin ja kysyä mihin tarkoitukseen tämä ylikokoinen M50 olisi tulossa?
          Juu, elikkä ihan ilman mitään ahdin härspättimiä sun muita. :think Normikäyttöön. Ja tottakai toimivahan siitä on tultava.
          Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
          www.napalmi.com

          Comment

          • Scyber
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 686
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by Gonzalez View Post
            Tämä on saatu m52b28-koneesta ihan perinteisillä virityspalikoilla eli nokkaa, imusarjaa, lastua, putkistoa ym.--->


            Mihin tarvitset 3-litraista konetta jos tavoitteena 250hp??


            toi kuiteski tais sisältää aika pirusti osia. ja jos jaksaa ottaa kannen auki ni miksei samanties tekis potentiaalia enempi? Ja litroja.
            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
            www.napalmi.com

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by Scyber View Post
              http://www.328sport.pwp.blueyonder.co.uk/mods_new.htm

              toi kuiteski tais sisältää aika pirusti osia. ja jos jaksaa ottaa kannen auki ni miksei samanties tekis potentiaalia enempi? Ja litroja.
              Katsoppa fraatin m52b28-projektia tuolta projektit-osiosta, samaa luokkaa taisi sielläkin tulla ilman kaikkia "pikkukilkkeitä" mitä tuossa on.

              Tämä olisi vaan se PALJON halvempi ja yksinkertaisempi vaihtoehto, mutta mikäs siinä jos paalua ja intoa riittää ja vielä enemmän pitää saada...
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • Scyber
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 686
                • Hyvinkää

                #22
                Originally posted by Gonzalez View Post
                Katsoppa fraatin m52b28-projektia tuolta projektit-osiosta, samaa luokkaa taisi sielläkin tulla ilman kaikkia "pikkukilkkeitä" mitä tuossa on.

                Tämä olisi vaan se PALJON halvempi ja yksinkertaisempi vaihtoehto, mutta mikäs siinä jos paalua ja intoa riittää ja vielä enemmän pitää saada...
                Vaatiihan 328n hommaaminen paalua. Ja ihan kiinnostaa jos joku tietää m50 stroukkauksia suomessa tai linkkejä...

                Ja peltisarja + lastu jutut on hyviä ja tulee varmaankin kevään mittaan, mut kiinnostaa mitä maksaa viedä astetta pidemmälle.
                Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                www.napalmi.com

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #23
                  Originally posted by Scyber View Post
                  Vaatiihan 328n hommaaminen paalua. Ja ihan kiinnostaa jos joku tietää m50 stroukkauksia suomessa tai linkkejä...

                  Ja peltisarja + lastu jutut on hyviä ja tulee varmaankin kevään mittaan, mut kiinnostaa mitä maksaa viedä astetta pidemmälle.
                  Auton vaihto vaatii vähemmän paalua kuin rankka tekniikan runk.. rukkaus. Mutta jos löytyy kiinnostusta, rahaa, aikaa ja taitoa niin miksei.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Ehehe. Ei sitä vanosta siellä korjaamollakaan pienet vihreät miehet ajoita. Siitä nyt vain on jostain syystä tullut joku suuri ja mahdoton jopi monen mielestä.

                    Ei ihan 6000e maksa tuo suurennus vaikka hakisi marmoritiskiltä osat. Tarvitaan M52B28 männät, kanget ja kampura. Jos riittää 2,7l, pääsee M20B27 kampuralla jo pitkälle, vielä kun yhdistelee vanoksellisen M50 mäntiä ja sopivan mittaisia kankia niin eiköhän se siitä. M54B30 kampuralla päästään jo kolmeen litraan, M50 kun on porattavissa niin ylikin on mahdollinen. Vaikka tuohon teettäisi männät ja ostaisi aftermarket kanget, jäisi tuosta 6000e vielä semmoset 3500e kampiakseliin ja muihin hilppeisiin.

                    Niin ja sitten toisaalta, M52B28 koneita saa ihan ok hintaan.

                    Niin joo ja "peltisarja ja lastu" -viritykset kannattaa sitten vetää heti yli, jos sille linjalle lähtee niin sille linjalle jää. Myöskin jos ei itse pysty näitä tekemään niin 95% varmuudella sille autolle ei myöskään ikinä tule mitään muuta tapahtumaan kuin lastu ja peltisarja.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Scyber
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 686
                      • Hyvinkää

                      #25
                      Originally posted by Cell View Post
                      Ehehe. Ei sitä vanosta siellä korjaamollakaan pienet vihreät miehet ajoita. Siitä nyt vain on jostain syystä tullut joku suuri ja mahdoton jopi monen mielestä.

                      Ei ihan 6000e maksa tuo suurennus vaikka hakisi marmoritiskiltä osat. Tarvitaan M52B28 männät, kanget ja kampura. Jos riittää 2,7l, pääsee M20B27 kampuralla jo pitkälle, vielä kun yhdistelee vanoksellisen M50 mäntiä ja sopivan mittaisia kankia niin eiköhän se siitä. M54B30 kampuralla päästään jo kolmeen litraan, M50 kun on porattavissa niin ylikin on mahdollinen. Vaikka tuohon teettäisi männät ja ostaisi aftermarket kanget, jäisi tuosta 6000e vielä semmoset 3500e kampiakseliin ja muihin hilppeisiin.

                      Niin ja sitten toisaalta, M52B28 koneita saa ihan ok hintaan.

                      Niin joo ja "peltisarja ja lastu" -viritykset kannattaa sitten vetää heti yli, jos sille linjalle lähtee niin sille linjalle jää. Myöskin jos ei itse pysty näitä tekemään niin 95% varmuudella sille autolle ei myöskään ikinä tule mitään muuta tapahtumaan kuin lastu ja peltisarja.
                      Kiitos Cell,
                      Tosiaan paja on jo valmiina tällaisia varten.

                      Ja vanoshan mulla tuossa jo on ja 2,7 tai 2,8L riittää mulle.

                      Eli kampiakseleiksi kelpaa seuraavatko?

                      m20b27 käy suoraan? tulee 2,7L
                      M54B30 -||- ? 3.0L
                      M52B28 kampiakseli, meneekö suoraan?
                      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                      www.napalmi.com

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        M52B28 taitaa olla ainut mikä menee täysin bolt-on, muihin joutuu MUISTAAKSENI tekemään pientä sovitusta kampuran etupäähän, olisiko ollut niin että M20 kampuraan holkki ja M54 kampuraan kiilan paikan. Ei mitään suurta ja vaikeaa kuitenkaan. Milläs kangilla ja männillä meinasit kasata?
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #27
                          Pari kelaa:

                          Kannen avaaminen ja paikalleen laitto:
                          Yhessä illassa irti, kansipajalla viikko/2, takasinlaitossa viikonloppu.
                          Kustannuspolitiikka: kansipaja XXXe, peltisarjat, nokat, kansipahvit etc pikkuhilppeet xxxxe. yhteensä ~2-3k
                          Tehoa se ~250 kunhan polttoaineensuihkutus konffataan kuntoon.

                          Stroukkaaminen:
                          Kone irti, liki pakko tehdä pajalla.
                          Kone auki, avaaminen ja pesut noin viikon illat.
                          Osien hierominen toisen viikon illat.
                          Kasaaminen pari viikkoa, uusia osia parin tonnin edestä plus stroukkauskitti.
                          Osien kasaaminen autoon taas pajalla, menee viikonloppu + muutama ilta.
                          Samat kansi- ja ruiskumodit kun edellä?

                          Hintaa tuplat, tehoa tuskin merkittävästi edellistä enempää.
                          Tässä vaiheessa vois olla jo aika vaihtaa kytkintä, vauhtipyörää, lukollista perää, yms, pari tonnia lisää.

                          Turboahtaminen:
                          Puristussuhteen lasku, saaks tähän valmiita kansipahveja?
                          Palotilojen muotoilu kokonaan uusiks.
                          Ei skulaa kuluneeseen moottoriin, täys moottoriremontti, ks edellä.
                          Ahtokitti kaupasta, 2000e.
                          Hintaa alkaa olee jo se 6000e iisisti, sen jälkeen taas alustan ja voimansiirron kimppuun.

                          Comment

                          • Scyber
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 686
                            • Hyvinkää

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            M52B28 taitaa olla ainut mikä menee täysin bolt-on, muihin joutuu MUISTAAKSENI tekemään pientä sovitusta kampuran etupäähän, olisiko ollut niin että M20 kampuraan holkki ja M54 kampuraan kiilan paikan. Ei mitään suurta ja vaikeaa kuitenkaan. Milläs kangilla ja männillä meinasit kasata?
                            Eiköskös tuo m52b28 mene ihan vakiokangilla ja männilläkin?

                            Ja jos tuohon saakka päästään niin uskon että samantien käytetään poraa ja mahd. uudet kevyemmät kanget ja sopivat männät.

                            Mitkäs kanget olis sellaset jotka tuohon kampiakseliin menee ja olis kevyemmät / kestävämmät kuin nykyiset?
                            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                            www.napalmi.com

                            Comment

                            • Scyber
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 686
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Originally posted by herrakani View Post
                              Pari kelaa:

                              Kannen avaaminen ja paikalleen laitto:
                              Yhessä illassa irti, kansipajalla viikko/2, takasinlaitossa viikonloppu.
                              Kustannuspolitiikka: kansipaja XXXe, peltisarjat, nokat, kansipahvit etc pikkuhilppeet xxxxe. yhteensä ~2-3k
                              Tehoa se ~250 kunhan polttoaineensuihkutus konffataan kuntoon.

                              Stroukkaaminen:
                              Kone irti, liki pakko tehdä pajalla.
                              Kone auki, avaaminen ja pesut noin viikon illat.
                              Osien hierominen toisen viikon illat.
                              Kasaaminen pari viikkoa, uusia osia parin tonnin edestä plus stroukkauskitti.
                              Osien kasaaminen autoon taas pajalla, menee viikonloppu + muutama ilta.
                              Samat kansi- ja ruiskumodit kun edellä?

                              Hintaa tuplat, tehoa tuskin merkittävästi edellistä enempää.
                              Tässä vaiheessa vois olla jo aika vaihtaa kytkintä, vauhtipyörää, lukollista perää, yms, pari tonnia lisää.

                              Turboahtaminen:
                              Puristussuhteen lasku, saaks tähän valmiita kansipahveja?
                              Palotilojen muotoilu kokonaan uusiks.
                              Ei skulaa kuluneeseen moottoriin, täys moottoriremontti, ks edellä.
                              Ahtokitti kaupasta, 2000e.
                              Hintaa alkaa olee jo se 6000e iisisti, sen jälkeen taas alustan ja voimansiirron kimppuun.
                              Kiitos Teemu!

                              Toi kannen avarrus ja nokatki kuulostaa jo aika hyvälle plus tehty lastu.
                              Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                              www.napalmi.com

                              Comment

                              • Hammu
                                Moderator
                                • Nov 2006
                                • 3971
                                • Nurmijärvi

                                #30
                                Jääkö tää yhtä vaiheeseen kun se sun 316 mihin piti tulla remmiahdin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎