eikös tämmöisen sovittaminen tulisi halvemmaksi ja tehokkaammaksi:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
...........
Collapse
X
-
Tämä on saatu m52b28-koneesta ihan perinteisillä virityspalikoilla eli nokkaa, imusarjaa, lastua, putkistoa ym.--->
Mihin tarvitset 3-litraista konetta jos tavoitteena 250hp??530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVoiko ottaa yhden askeleen taaksepäin ja kysyä mihin tarkoitukseen tämä ylikokoinen M50 olisi tulossa?
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostTämä on saatu m52b28-koneesta ihan perinteisillä virityspalikoilla eli nokkaa, imusarjaa, lastua, putkistoa ym.--->
Mihin tarvitset 3-litraista konetta jos tavoitteena 250hp??
toi kuiteski tais sisältää aika pirusti osia. ja jos jaksaa ottaa kannen auki ni miksei samanties tekis potentiaalia enempi?Ja litroja.
Comment
-
-
Originally posted by Scyber View Posthttp://www.328sport.pwp.blueyonder.co.uk/mods_new.htm
toi kuiteski tais sisältää aika pirusti osia. ja jos jaksaa ottaa kannen auki ni miksei samanties tekis potentiaalia enempi?Ja litroja.
Tämä olisi vaan se PALJON halvempi ja yksinkertaisempi vaihtoehto, mutta mikäs siinä jos paalua ja intoa riittää ja vielä enemmän pitää saada...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostKatsoppa fraatin m52b28-projektia tuolta projektit-osiosta, samaa luokkaa taisi sielläkin tulla ilman kaikkia "pikkukilkkeitä" mitä tuossa on.
Tämä olisi vaan se PALJON halvempi ja yksinkertaisempi vaihtoehto, mutta mikäs siinä jos paalua ja intoa riittää ja vielä enemmän pitää saada...
Ja peltisarja + lastu jutut on hyviä ja tulee varmaankin kevään mittaan, mut kiinnostaa mitä maksaa viedä astetta pidemmälle.
Comment
-
-
Originally posted by Scyber View PostVaatiihan 328n hommaaminen paalua. Ja ihan kiinnostaa jos joku tietää m50 stroukkauksia suomessa tai linkkejä...
Ja peltisarja + lastu jutut on hyviä ja tulee varmaankin kevään mittaan, mut kiinnostaa mitä maksaa viedä astetta pidemmälle."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Ehehe. Ei sitä vanosta siellä korjaamollakaan pienet vihreät miehet ajoita. Siitä nyt vain on jostain syystä tullut joku suuri ja mahdoton jopi monen mielestä.
Ei ihan 6000e maksa tuo suurennus vaikka hakisi marmoritiskiltä osat. Tarvitaan M52B28 männät, kanget ja kampura. Jos riittää 2,7l, pääsee M20B27 kampuralla jo pitkälle, vielä kun yhdistelee vanoksellisen M50 mäntiä ja sopivan mittaisia kankia niin eiköhän se siitä. M54B30 kampuralla päästään jo kolmeen litraan, M50 kun on porattavissa niin ylikin on mahdollinen. Vaikka tuohon teettäisi männät ja ostaisi aftermarket kanget, jäisi tuosta 6000e vielä semmoset 3500e kampiakseliin ja muihin hilppeisiin.
Niin ja sitten toisaalta, M52B28 koneita saa ihan ok hintaan.
Niin joo ja "peltisarja ja lastu" -viritykset kannattaa sitten vetää heti yli, jos sille linjalle lähtee niin sille linjalle jää. Myöskin jos ei itse pysty näitä tekemään niin 95% varmuudella sille autolle ei myöskään ikinä tule mitään muuta tapahtumaan kuin lastu ja peltisarja.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEhehe. Ei sitä vanosta siellä korjaamollakaan pienet vihreät miehet ajoita. Siitä nyt vain on jostain syystä tullut joku suuri ja mahdoton jopi monen mielestä.
Ei ihan 6000e maksa tuo suurennus vaikka hakisi marmoritiskiltä osat. Tarvitaan M52B28 männät, kanget ja kampura. Jos riittää 2,7l, pääsee M20B27 kampuralla jo pitkälle, vielä kun yhdistelee vanoksellisen M50 mäntiä ja sopivan mittaisia kankia niin eiköhän se siitä. M54B30 kampuralla päästään jo kolmeen litraan, M50 kun on porattavissa niin ylikin on mahdollinen. Vaikka tuohon teettäisi männät ja ostaisi aftermarket kanget, jäisi tuosta 6000e vielä semmoset 3500e kampiakseliin ja muihin hilppeisiin.
Niin ja sitten toisaalta, M52B28 koneita saa ihan ok hintaan.
Niin joo ja "peltisarja ja lastu" -viritykset kannattaa sitten vetää heti yli, jos sille linjalle lähtee niin sille linjalle jää. Myöskin jos ei itse pysty näitä tekemään niin 95% varmuudella sille autolle ei myöskään ikinä tule mitään muuta tapahtumaan kuin lastu ja peltisarja.
Tosiaan paja on jo valmiina tällaisia varten.
Ja vanoshan mulla tuossa jo on ja 2,7 tai 2,8L riittää mulle.
Eli kampiakseleiksi kelpaa seuraavatko?
m20b27 käy suoraan? tulee 2,7L
M54B30 -||- ? 3.0L
M52B28 kampiakseli, meneekö suoraan?
Comment
-
-
M52B28 taitaa olla ainut mikä menee täysin bolt-on, muihin joutuu MUISTAAKSENI tekemään pientä sovitusta kampuran etupäähän, olisiko ollut niin että M20 kampuraan holkki ja M54 kampuraan kiilan paikan. Ei mitään suurta ja vaikeaa kuitenkaan. Milläs kangilla ja männillä meinasit kasata?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
herrakani
Pari kelaa:
Kannen avaaminen ja paikalleen laitto:
Yhessä illassa irti, kansipajalla viikko/2, takasinlaitossa viikonloppu.
Kustannuspolitiikka: kansipaja XXXe, peltisarjat, nokat, kansipahvit etc pikkuhilppeet xxxxe. yhteensä ~2-3k
Tehoa se ~250 kunhan polttoaineensuihkutus konffataan kuntoon.
Stroukkaaminen:
Kone irti, liki pakko tehdä pajalla.
Kone auki, avaaminen ja pesut noin viikon illat.
Osien hierominen toisen viikon illat.
Kasaaminen pari viikkoa, uusia osia parin tonnin edestä plus stroukkauskitti.
Osien kasaaminen autoon taas pajalla, menee viikonloppu + muutama ilta.
Samat kansi- ja ruiskumodit kun edellä?
Hintaa tuplat, tehoa tuskin merkittävästi edellistä enempää.
Tässä vaiheessa vois olla jo aika vaihtaa kytkintä, vauhtipyörää, lukollista perää, yms, pari tonnia lisää.
Turboahtaminen:
Puristussuhteen lasku, saaks tähän valmiita kansipahveja?
Palotilojen muotoilu kokonaan uusiks.
Ei skulaa kuluneeseen moottoriin, täys moottoriremontti, ks edellä.
Ahtokitti kaupasta, 2000e.
Hintaa alkaa olee jo se 6000e iisisti, sen jälkeen taas alustan ja voimansiirron kimppuun.
Comment
-
Originally posted by Cell View PostM52B28 taitaa olla ainut mikä menee täysin bolt-on, muihin joutuu MUISTAAKSENI tekemään pientä sovitusta kampuran etupäähän, olisiko ollut niin että M20 kampuraan holkki ja M54 kampuraan kiilan paikan. Ei mitään suurta ja vaikeaa kuitenkaan. Milläs kangilla ja männillä meinasit kasata?
Ja jos tuohon saakka päästään niin uskon että samantien käytetään poraa ja mahd. uudet kevyemmät kanget ja sopivat männät.
Mitkäs kanget olis sellaset jotka tuohon kampiakseliin menee ja olis kevyemmät / kestävämmät kuin nykyiset?
Comment
-
-
Originally posted by herrakani View PostPari kelaa:
Kannen avaaminen ja paikalleen laitto:
Yhessä illassa irti, kansipajalla viikko/2, takasinlaitossa viikonloppu.
Kustannuspolitiikka: kansipaja XXXe, peltisarjat, nokat, kansipahvit etc pikkuhilppeet xxxxe. yhteensä ~2-3k
Tehoa se ~250 kunhan polttoaineensuihkutus konffataan kuntoon.
Stroukkaaminen:
Kone irti, liki pakko tehdä pajalla.
Kone auki, avaaminen ja pesut noin viikon illat.
Osien hierominen toisen viikon illat.
Kasaaminen pari viikkoa, uusia osia parin tonnin edestä plus stroukkauskitti.
Osien kasaaminen autoon taas pajalla, menee viikonloppu + muutama ilta.
Samat kansi- ja ruiskumodit kun edellä?
Hintaa tuplat, tehoa tuskin merkittävästi edellistä enempää.
Tässä vaiheessa vois olla jo aika vaihtaa kytkintä, vauhtipyörää, lukollista perää, yms, pari tonnia lisää.
Turboahtaminen:
Puristussuhteen lasku, saaks tähän valmiita kansipahveja?
Palotilojen muotoilu kokonaan uusiks.
Ei skulaa kuluneeseen moottoriin, täys moottoriremontti, ks edellä.
Ahtokitti kaupasta, 2000e.
Hintaa alkaa olee jo se 6000e iisisti, sen jälkeen taas alustan ja voimansiirron kimppuun.
Toi kannen avarrus ja nokatki kuulostaa jo aika hyvälle plus tehty lastu.
Comment
-
Comment