Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saksan tuonnin ja Suomi-auton tekniset erot ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #16
    Originally posted by Hemi
    e39:ssä on ainakin uudemmissa "Suomimalleissa" 120A laturit, kun Rostokista etelään malleista löytyy 90A:set.
    MItenkäs penkin ja esim. takalasin lämmittimet touringeissa. Asennetaanko ne vasta SUomessa ja onko niitä Saksan autoissakin ?

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Eikös ne löydy e39 "Saksanmalleistakin". Itse en ole e39:stä löytänyt muuta eroa kuin tuon laturin. Sikäli erikoista koska myös Ruotsalaisissa e39:ssä on ainakin pääsääntöisesti nuo 90A vakiolaturit.

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #18
        Originally posted by Hemi
        Eikös ne löydy e39 "Saksanmalleistakin". Itse en ole e39:stä löytänyt muuta eroa kuin tuon laturin. Sikäli erikoista koska myös Ruotsalaisissa e39:ssä on ainakin pääsääntöisesti nuo 90A vakiolaturit.
        Laakkoselta hakemani E39 brosyyrin mukaan esim. 525d:n akku on 95Ah ja generaattori on 150/2100 A/W ?

        Comment

        • S.P.R
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1009
          • Oulu area

          #19
          e39

          Yhdessä vaiheessa ainakin e39 ns.suomi pakettiin kuului mm. ajovalopesurit ja sadetunnistin. Maahantuoja varmaan saa päättää nämä "perusvarustukset" melko vapaasti. Myös persegrillit on e39:ssä olleet aina "vakiona" suomimallistossa.

          Comment

          • wega
            Newbiemmer
            • Jun 2004
            • 26
            • Seinäjoki

            #20
            Moi,

            2001 e39:ssä dieselissä seuraavat erot suomiautoon verrattuna.

            Huohotinputki ei ole lämmitetty ( siis sähköisesti, eikä eristämällä )´ja ohjaustehostimen litkut on puuroutuvaa mallia.

            Omassani tosin puonlämmittäjät ja sadetunnistin oli ruksittu varustelistalta.

            -veka

            Comment

            • Rocker
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1023
              • Suburb of SUUR-Oulu

              #21
              Originally posted by Keimo
              Originally posted by Hemi
              e39:ssä on ainakin uudemmissa "Suomimalleissa" 120A laturit, kun Rostokista etelään malleista löytyy 90A:set.
              MItenkäs penkin ja esim. takalasin lämmittimet touringeissa. Asennetaanko ne vasta SUomessa ja onko niitä Saksan autoissakin ?
              Mulla on Gyntheriltä haalattu E30 324Td touring, ollut joskus eberi, hävinnyt jonnekkin aikojen saatossa, penkinlämmittimet on sekä myös takalasin lämmitys. Nesteet oli luokka max -15ast ja laturi on kokoa 90A. Akku taisi olla jotakin 88aH, ja suht sökönä, kuten aina 8)
              T:Tero
              2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
              Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
              EX: 524Tda, 324TdicT
              Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
              ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

              Comment

              • valkoinenkupla
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 83
                • Kuopio

                #22
                Onko syylärit pienempiä suomiautoissa? Itsellä on saksantuonti e34 -94 ja nyt syyläri alkoi vuotaa nestettä. Ostin kl-varaosista uuden syylärin, mutta nyt huomasin että uusi on n. 10cm pienempi kuin vanha (vissiin alkuperäinen). Onko kellään tietoa näistä eroista?:think Muuten letkujen sijoituspaikat ovat samat, mutta kenno on korkeampi.

                Auto odottelee tallissa joten haluisin tietoa mahd. pian!
                Last edited by valkoinenkupla; 16-04-2011, 13:38.
                nyk: e39 520i -98

                ennen: e34 520i -94

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #23
                  Väärä osa. Ei muutakun vaikka vanhan kans liikkeeseen niin saa melko varmasti oikean. Ja jos myyjän moka niin: ja homma pelaa.

                  Comment

                  • valkoinenkupla
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2010
                    • 83
                    • Kuopio

                    #24
                    Jaa-a. Vai käytetäänköhän keski-euroopassa sitten isompia syyläreitä, kun ilmastokin on lämpimämpi. Toisaalta 10 cm on kumminkin melko paljon.
                    Last edited by valkoinenkupla; 16-04-2011, 13:30.
                    nyk: e39 520i -98

                    ennen: e34 520i -94

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Originally posted by valkoinenkupla View Post
                      Jaa-a. Vai käytetäänköhän keski-euroopassa sitten isompia syyläreitä, kun ilmastokin on lämpimämpi. Toisaalta 10 cm on kumminkin melko paljon.
                      Väärä syylari. Ilmastoimaton vs. ilmastoimaton on n. 10cm korkeuseroa. Lisäksi on eri paksuuksia ja muistaakseni leveyksiäkin koneesta riippuen.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16457
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by valkoinenkupla View Post
                        Jaa-a. Vai käytetäänköhän keski-euroopassa sitten isompia syyläreitä, kun ilmastokin on lämpimämpi. Toisaalta 10 cm on kumminkin melko paljon.
                        Suomeen tulee niin vähän uusia autoja että ei niihin erikseen mitään suomi-syyläriä tai muutakaan valmisteta, m52-koneen cold-country huohotin ehkä yleisin ? poikkeava eikä niitäkään taida olla kaikissa "suomi-autoissa" :think

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎